Προσοδοφόρα (νέα) ἐπαγγέλματα …ἐθελοντισμοῦ!!!

Εἶναι γνωστὸ ὅτι στὰ ἀνοικτά, νοτίως τῆς Ἰταλίας, «περιπολοῦν» δεκάδες ἰδιωτικὰ σκάφη, ἐπανδρωμένα μὲ ἐθελοντές, κυρίως ἀπὸ τὴν Βόρειο Εὐρώπη, μὲ σκοπὸ τὴν διάσωσι καὶ περισυλλογὴ λαθρομεταναστῶν καὶ τὴν ἀσφαλὴ μεταφορά των στὶς ἰταλικὲς ἀκτές.

Προσοδοφόρα (νέα) ἐπαγγέλματα ...ἐθελοντισμοῦ!!!

Πρόκειται γιὰ χομπίστες ἀνθρωπιστές, στοὺς ὁποίους τὸ μεταναστευτικὸ ἔδωσε μία μοναδικὴ εὐκαιρία νὰ κάνουν τὸ κέφι των καὶ νὰ αἰσθανθοῦν ἠθικῶς ἀνώτεροι, ζῶντας ἕνα εἶδος περιπετείας (νὰ σημειωθῇ ὅτι τὰ πληρώματα ἀλλάζουν συχνότατα καὶ οἱ θέσεις τῶν ἐθελοντῶν «διασωστῶν» εἶναι ἀνάρπαστες).

Κοντὰ σὲ αὐτούς, τοὺς ἀκτιβιστές, ἔχει εὕρει δουλειὰ καὶ μία ἄλλη κατηγορία συνανθρώπων μας. Πρόκειται γιὰ τοὺς κάθε εἴδους «καλλιτέχνες  φωτογράφους», ποὺ στὰ «διαφορετικὰ» πρόσωπα τῶν μεταναστῶν ἐξησφάλισαν πλούσια θέματα γιὰ τὸ χόμπυ τους, δίπλα στὸ σπίτι τους, κάτι ποὺ τοὺς ἀπαλλάσσει ἀπὸ τὰ πολυέξοδα ταξείδια στὶς Ἰνδίες, στὴν Κούβα καὶ σὲ διάφορα ἄλλα μακρυνὰ ἐξωτικὰ μέρη, ὅπου συνηθίζουν τὰ τελευταία χρόνια νὰ πηγαίνουν μαζικῶς, γιὰ νὰ φωτογραφίσουν πτώχεια, δυστυχία, χρῶμα καὶ γραφικότητα.

Κάποιοι ἀπὸ αὐτούς, χωρὶς ἀσφαλῶς νὰ τὸ καταλαβαίνουν καὶ νὰ τὸ θέλουν, λένε τὴν ἀλήθεια γιὰ τὰ κίνητρά των, πού, πόῤῤῳ ἀπέχουν ἀπὸ τὸν πραγματικὸ καὶ ὑιειὴ ἀνθρωπισμό.

Διαβάζω, γιὰ παράδειγμα, στὸ γερμανόγλωσσο περιοδικὸ τῆς Leica, συνέντευξι «φωτογράφου Leica» (ναί, εἶναι μία εἰδικὴ κατηγορία φωτογράφων αὐτοὶ ποὺ χρησιμοποιοῦν Leica, πιὸ κουλτουριάρηδες καὶ πνευματικοὶ ἀπὸ τοὺς ἄλλους ποὺ ἔχουν Canon, Nikon καὶ ἄλλα τέτοια παρακατιανὰ) ποὺ ἐπεβιβάσθη γιὰ λίγες ἡμέρες σὲ ἕνα ἀπὸ αὐτὰ τὰ πλοιάρια, γιὰ νὰ φωτογραφίσῃ ἐξωτικὰ πρόσωπα ταλαιπωρημένων Ἀφρικανῶν μεταναστῶν καὶ στιγμιότυπα βορειοδυτικοῦ ἀνθρωπισμοῦ:

[…] Ἀπὸ τὴν μία πλευρὰ εἶναι ἐκεῖνο τὸ αἴσθημα εὐφορίας, ποὺ ἔχει κάποιος ὅταν σώζῃ ἀνθρώπινες ζωές. Ἀλλὰ σὲ αὐτὸ προστίθεται ἡ ἀπογοήτευσις, ὅταν τὸ πλοῖο δὲν λειτουργεῖ σωστὰ ἢ ὅταν κάποιος γυροφέρνει τὶς ἀκτὲς ἐπὶ μίαν ὁλόκληρο ἡμέρα καὶ δὲν εὑρίσκει κάποιον […]

Ὁ ἄνθρωπος, χωρὶς ἀσφαλῶς νὰ καταλαβαίνῃ τί λέει, διαμαρτύρεται κι ἐκφράζει τὴν ἀπογοήτευσί του, ποὺ δὲν εὑρίσκει ἀρκετοὺς ναυαγοὺς νὰ σώσῃ καὶ νὰ φωτογραφίσῃ, γιὰ νὰ αἰσθανθῇ ἀνθρωπιστής, ἀνώτερος καί, πρὸ πάντων, καλλιτέχνης. Γιὰ νὰ βιώσῃ ἔντονες συγκινήσεις, ποὺ ἡ μικρὰ καὶ ἄχαρος, καλοβολεμένη δυτικὴ ζωή του δυστυχῶς δὲν τοῦ προσφέρει. 

Ἐργαλειοποίησις τῆς προσφυγικῆς κρίσεως λέγεται αὐτὸ καὶ εἶναι μηχανισμὸς ὑποκαταστάσεως τῶν συναισθηματικῶς κορεσμένων τηλεθεατῶν τοῦ Πρώτου Κόσμου.

(σημείωσις: Συμπλοκὲς ἀνάμεσα σὲ διασώστες, γιὰ τὸ ποιὸς θὰ πάρῃ στὸ σκάφος του τοὺς ναυαγούς, δὲν ἀνεφέρθησαν. Ἀκόμη τοὐλάχιστον.)

Ἕρμιππος Ἑρμιππίου

εἰκόνα

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

2 thoughts on “Προσοδοφόρα (νέα) ἐπαγγέλματα …ἐθελοντισμοῦ!!!

  1. Δεν αποκλειεται στο αμμεσο μελλον να γινει και ενας διαγωνισμος φωτογραφιας και ο Leicaφωτογραφος μας, να τσιμπησει ετσι απροβλεπτα, ενα μυριο ευρωπουλα η ταλλαρα απ’ το Getty Images Inc. που λεει κι ο λογος.
    Ετσι για να παρει μια καινουργια Leica, μιας και η παλια μπορει και να του βραχηκε στα στενα του Οτραντο.

Leave a Reply