Ἡ πρώτη σιδηροδρομικὴ ἔνωσις τῆς Ἑλλάδος μὲ τὴν Μικρὰ Ἀσία!

Ἡ πρώτη σιδηροδρομικὴ ἔνωσις τῆς Ἑλλάδος μὲ τὴν Μικρὰ Ἀσία!

(Ἡ παλαιὰ σιδηροδρομικὴ γέφυρα τοῦ Ἄρδα).

Τὸ 1870 τὴν ἡμέρα ποὺ τελείωσε ἡ γέφυρα καὶ ἐπρόκειτο νὰ περάσῃ τὸ πρῶτο τραῖνο, ἐπίσημοι καὶ κάτοικοι περίμεναν στὸ σταθμὸ τοῦ Καραγάτς. Τὰ παιδιὰ ὅμως ποὺ ὅλη τὴ νύκτα δὲν κοιμήθηκαν ἀπὸ τὴν ἀγωνία τους νὰ δοῦν τί πράγμα θὰ ἦταν αὐτὸ ποὺ θὰ πήγαινε ἐπάνω σὲ σιδερένιες γραμμές, ἀπὸ τὰ ξημερώματα ξεκίνησαν καὶ πῆγαν στὴν γέφυρα, στὰ Μαράσια, γιὰ νὰ τὸ δοῦν καὶ ὅταν πέρασε τὸ ἀκολούθησαν τρέχοντας μέχρι τὸ Καραγάτς· κι ἔλεγαν στὰ σπίτια τους σὰν γύρισαν:

«Βρὲ Νινέ, βρὲ Νινέ, τέτοιο πράγμα δὲν εἶδα, νὰ λαλάῃ, νὰ πλαλάῃ κι ἀνθρώπ΄ νὰ κουβαλάῃ»…

Στὴ φωτογραφία, ἡ σιδηροδρομικὴ γέφυρα ἐπὶ τοῦ Ἄρδα, δίπλα στὰ Μαράσια, τὴν ἐποχὴ τῶν Βαλκανικῶν πολέμων.

Ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ Τάκη Χρ. Τσονίδη «Ἡ Ὀρεστιάδα μας», Ἐκπολιτιστικὸς Σύλλογος Νέων Ὀρεστιάδος, 1980

Θράκη
Καὶ Μαράσια Ἕβρου

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Ἀπαντῆστε

Ἡ ἠλεκτρονική σας διεύθυνση δὲν θὰ δημοσιευθεῖ. Τὰ ὑποχρεωτικὰ πεδία σημειώνονται μὲ *