Οἱ πραγματικοὶ ἐχθροὶ τῆς ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΜΟΥ εἶναι οἱ «Ἕλληνες»!

Λοιπόν… Κάποιοι τὸ ἔχετε παρακάνει…. Καὶ μἀλιστα πάρα, μὰ πάρα πολύ!

Σᾶς διαβάζω ὅλους κι χω ρχίσει ν σς θεωρ ΟΛΟΥΣ πικινδύνους γι τν ΔΙΚΗ μου Πατρίδα! ΟΛΟΥΣ! Διότι πλέον ἔχω καταλάβει πὼς πατρίδα δική σας εἶναι ἡ θρησκεία σας!

Μοῦ στέλνουν οἱ χριστιανοί ὑβριστικά κείμενα γιὰ τοὺς δωδεκαθεϊστές. Δὲν τὰ σχολιάζω, ἀλλὰ πικραίνομαι. Ἐσεῖς μωρέ εἶσθε Ἕλληνες; Ἀπὸ ποῦ κι ἔως ποῦ; Δὲν ντρέπεσθε λίγο; Ἀντὶ νὰ καταπιασθεῖτε μὲ τὰ προβλήματα τῆς χώρας, ὁ μόνος καϋμός σας εἶναι ἐὰν οἱ δωδεκαθεϊστὲς εἶναι εἰλικρινεῖς ἢ ὄχι; Ἐὰν ὑπάρχουν ἢ ὄχι;

Ξέρετε κάτι; Ποσῶς μὲ ἐνδιαφέρει. Ὅποιος θέλει νὰ φτιάξῃ Πατρίδα ἀπὸ τὴν ἀρχή, δὲν καταπιάνεται μὲ ὅσα δὲν ἐκτιμᾶ. Καταπιάνεται ΜΟΝΟΝ μὲ ὄσα ἐκτιμᾶ. Ἀναζητᾶ τὰ καλά, τὰ θετικά, τὰ ὄμορφα καὶ τὰ κάνει περισσότερα. Ἀναζητᾶ τὸν σύμμαχο καὶ τὸν φίλο. Τν ρωτευμένο μ τν ννοια λλάς! Τὸν ἐχθρό τὸν ξέρει. Εἶναι ἐκεῖ ἔξω κι ἐπιβουλεύεται ὅλα τὰ ὄμορφα. Καὶ τὰ καταστρέφει. Τὸν φίλο ψάχνουμε. Κα φίλος εναι ποιος ντιλαμβάνεται τν ννοιαν ΠΑΤΡΙΣ ὅπως κι ἐσεῖς, ὑποτίθεται…

Μοῦ γράφετε τὸ ἐξῇς ἀμίμητον: «Ὑπέρ ἄνω Ὅλων ἡ Πατρίς». Καὶ συγκινοῦμαι… λλ ψεύδεσθε συστόλως! Διότι ὑπὲρ ἄνω ΟΛΩΝ εἶναι ἡ πίστις σας! Ἡ προσωπική σας θεώρησις. Ἡ προσωπική σας κοσμοθέασις. Ποὺ ὅμως ἐμένα μὲ ἀφήνει ἀδιάφορη. Καὶ μὲ ἀφήνει ἀδιάφορη διότι ΥΠΕΡ ΑΝΩ ΟΛΩΝ εναι ΠΑΤΡΙΣ μου. Δὲν μὲ ἐνδιαφέρει ἐὰν εἶσαι ὀλυμπιακάκιας ἢ παναθηναϊκάκιας. Δὲν μὲ ἐνδιαφέρει ἐὰν εἶσαι ἀριστερός ἢ δεξιός. Δὲν μὲ ἐνδιαφέρει ἐὰν εἶσαι χριστιανὸς ἢ δωδεκαθεϊστὴς ἢ ἄθεος ἢ μουσουλμᾶνος. (Ναί, ἔχουμε καὶ τέτοιους Ἕλληνες. Εἶναι οἱ Πομᾶκοι. Καιρὸς νὰ ξεστραβωθεῖτε!!!) Ἀδιαφορῶ! Μ νδιαφέρει μόνον ἐὰν εσαι λλην. Ἐὰν τὸ λέῃ ἡ καρδούλα σου. Ἐὰν μπορῇς νὰ παλαύσῃς, ἢ ὄχι, γιὰ τὴν Ἑλλάδα. Μόνον αὐτό!

Ἀλλὰ ἐσὺ καίγεσαι νὰ μάθῃς σὲ τὶ θεό πιστεύω. Ἐὰν πιστεύω. Κι ἀπὸ ἐκεῖ θὰ μὲ κρίνῃς ὡς ἐχθρό ἢ φίλο. Ἀπὸ ἐκεῖ θὰ κρίνῃς ἐὰν θὰ ἀγωνισθοῦμε ἀπὸ κοινοῦ ἢ ὁ ἕνας κατὰ τοῦ ἄλλου! Τόσο νόητος εσαι! Τόσο νθέλλην! Τόσο μικρός κι λίγιστος! Τόσο σκεπτος!

Ξεπουλᾶτε λοιπὸν ἐσεῖς τὴν Πατρίδα μου,  μὲ τὸν δικό σας ἰδιαίτερο χριστιανικό τρόπο. Πᾶς μὴ χριστιανὸς ἀνθέλλην! Σοβαρά; Ἀπὸ πότε;  Ξέρετε τί εἶσθε; ργολβοι τς λληνικότητος καὶ λέγεσθε πρωτίστως  χριστιανοί (ἢ ὅ,τι σᾶς ἀρέσει) καὶ μετὰ Ἕλληνες… Πάντως λληνες δν εσθε!!! Κι ἐπὶ τέλους, πρέπει νὰ τὸ πάρετε ἀπόφασι! Φροντίσατε τ ερά σας, τ σιά σας, τ γιά σας, κα παρατήσατε τν Πατρίδα μου. Δν σς χρειάζεται. Κακό τς κάνετε! Πατριδέμποροι!

Ἂς μὴν χαίρονται οἱ ἄλλοι ποὺ διαβάζουν αὐτὲς τὶς γραμμὲς καὶ ἀνήκουν στὸ «ἔναντι» στρατόπεδο τῶν δωδεκαθεϊστῶν…  Σὲ ἐσᾶς ἀπευθύνομαι…. Κι ἐσεῖς  μία ἀπὸ τὰ ἴδια εἶσθε! Ἀνόητοι κι ἄσκεπτοι! Ὁ ἐχθρός σας εἶναι ὁ χριστιανός; Καλὰ… Μὴ φᾶτε… Ἔχουμε γλαρόσουπα…. Ἐσεῖς μάλιστα κάνετε «παραχώρησι» στὸν Πομᾶκο. Τοῦ ἀναγνωρίζετε τὸ δικαίωμα τῆς ὑπάρξεως καὶ τῆς Ἑλληνικῆς συνειδήσεως. Μόνον γιὰ ἕναν λόγο ὅμως. Διότι τελεῖ κι αὐτὸς ὑπὸ διωγμόν.

Ἐσεῖς, οἱ «γαλουχημένοι» μὲ τὴν Ἑλληνικὴ παιδεία… Χὰ χὰ χὰ… Ἂς καγχάσω…. Μᾶς δουλεύετε; Ἡ Ἑλληνικὴ παιδεία δὲν διδάσκει κάποιους σεβασμούς στὴν διαφορετικότητα; Αὐτὴ δὲν εἶναι ποὺ διδάσκει τὸν σεβασμό στὴν ἀνεξιθρησκεία; Αὐτὴ δὲν εἶναι ποὺ διδάσκει τὸ δικαίωμα στὴν αὐτοδιαχείρισι; Πᾶς μὴ δωδεκαθεϊστὴς ἀνθέλλην; Πᾶς μὴ συμφωνῶν μαζύ σας ἀνθέλλην; Πᾶς μὴ ἔχων τὴν αὐτὴν μὲ ἐσᾶς θεώρησι ἀνθέλλην; Σοβαρά; Κι σες γίνατε ργολβοι τς «λληνικότητος»; Τί μᾶς λέτε; Μὲ ποιό δικαίωμα; Σᾶς ἔχει χρήσει κάποιος ἐκπροσώπους κι ἀντιπροσώπους τὴς ἑλληνικότητος στὸν πλανήτη; Κάτι σὰν τὸ «κληρονομικόν» δικαίωμα τοῦ πάπα ἕνα πρᾶγμα; Αὐτὸ ἔχετε; Ἒ λοιπόν, νὰ τὸ χαίρεσθε… Σᾶς τὸ χαρίζω… Δὲν μοῦ κάνετε!

Ξεπουλᾶτε τν Πατρίδα μου μὲ τὸν ἴδιον ἀκριβῶς τρόπο ποὺ τὸ κάνουν οἱ ἄλλοι ἐργολᾶβοι τῆς «ἑλληνικότητος» καὶ λέγονται χριστιανοί ἢ ὅ,τι τοὺς ἀρέσει… Πάντως λληνες δν εσθε κι σες!!! Κι ἐπὶ τέλους, πρέπει νὰ τὸ πάρετε κι ἐσεῖς ἀπόφασι! Φροντίσατε τὰ ἱερά σας, τὰ ὅσιά σας, τὰ ἅγιά σας, καὶ παρατήσατε τὴν Πατρίδα μου. Δὲν σᾶς χρειάζεται οὔτε ἐσᾶς. Κακό τῆς κάνετε! Πατριδέμποροι!

Ἔχετε ὅλοι ἐσεῖς καταλάβει πώς ἔχουμε πόλεμο; Πόλεμο μὲ κάθε ἀνθελληνικὴ δύναμι; Ἔχετε καταλάβει πὼς ἔχουν ῥίξει ἐπάνω μας ὅλα τὰ κακὰ τῆς ἀῤῥωστημένης τους φαντασίας; Ἔχετε ἀντιληφθεῖ πὼς ἡ Πατρίς χάνεται κι ἐσεῖς λειτουργεῖτε ὡς φανατικοὶ ὁπαδοὶ κάποιας ποδοσφαιρικῆς ὁμάδος; Ἔχετε συνειδητοποιήσει πὼς ὁ ἐχθρός σας εἶναι ἀπέναντι κι ὄχι πλάι σας; Ἀνόητοι ὅλοι σας!

Ναὶ. Κατέχω πολύ καλά τὴν ἱστορία μας. Ναὶ, κατανοῶ πολύ καλά τὸν θυμό κάποιων ἐναντίον κάποιων ἄλλων. Ναὶ ἀντιλαμβάνομαι θαυμάσια τὴν προσπάθεια, τόσων αἰώνων, ἀφανισμοῦ τῶν Ἑλλήνων ἐπὶ γῆς! Ναὶ, συμφωνῶ σὲ ὅσα καταμαρτυροῦν τὰ ψήγματα ἱστορικῶν πληροφοριῶν ποὺ κατάφεραν νὰ φθάσουν στὰ χέρια μας. Ἀλλὰ…

Ἀλλὰ δὲν κατανοῶ γιατί φταίει ὁ σημερινός (πεπαιδευμένος μὲ συγκεκριμένο τρόπο) γείτονάς μου γιὰ τὰ ἐγκλήματα τοῦ Θεοδοσίου ἢ τοὺ Ἰουστινιανοῦ ἢ τοὺ Κωνσταντίνου ἢ τοῦ κάθε δολοφόνου. Δὲν  μπορῶ νὰ καταλάβω γιατί θὰ πρέπῃ ὁ καθεῖς ἐξ ἡμῶν νὰ συντηρῇ ἕναν παράλογο θυμό μέσα του, γιὰ ἐγκλήματα ποὺ ἔγιναν (ἢ καὶ γίνονται σὲ κάποιες περιπτώσεις ἀκόμη) γιὰ πρόσωπα ποὺ ἔχουν σκέτο διαφορετικὴ μὲ ἐμᾶς θεώρησι. Εἰλικρινῶς, ἀδυνατῶ νὰ καταλάβω. Καὶ τοὺς μὲν καὶ τοὺς δέ…

Κι ἀδυνατῶ ἐπίσης νὰ σᾶς συγχωρήσω τὶς ἀνοησίες σας. Ἀντὶ νὰ σταθοῦμε ὀ ἕνας δίπλα στὸν ἄλλον, ἐσεῖς μαχαιρώνεσθε πισώπλατα. Ἀντὶ νὰ ἀναζητήσετε τὸν σύντροφό σας γιὰ τὴν μάχη ποὺ κοντοζυγώνει, ἐσεῖς τὸν κτυπᾶτε. Ξέρετε πῶς ἀκριβῶς λειτουργεῖτε; Ὅπως σᾶς προανέφερα: ς παδοί! Να καλέ! παδοί!

Ξαφνικὰ λοιπὸν δύο ὁπαδοὶ διαφορετικῆς ὁμάδος εὑρίσκονται νὰ πολεμοῦν πλάι πλάι κοινόν ἐχθρό. Ὅμως συνειδητοποιοῦν πὼς ὑποστηρίζουν διαφορετική ὁμάδα καὶ ἀλληλοσκοτώνονται. Ατ εσθε! παδοί! Μόνον.

Πρὶν σᾶς ἀφήσω νὰ σκεφθεῖτε, ἐὰν μπορεῖτε φυσικά, λίγα ἀκόμη, τελευταῖα….

Ἔχουμε πρόβλημα. Διάφοροι ἀνθέλληνες ἔχουν εἰσχωρήσει ἐδῶ καὶ δεκαετίες σὲ κάθε πατριωτική κίνησι. Πρόσωπα ποὺ ἔφθασαν ὡς πεφωτισμένοι γιὰ νὰ μᾶς «ἐξελληνίσουν» κατάφεραν νὰ ἐνσπείρουν ἀπέραντο μίσος στὶς καρδιές μας. Εἶτε λέγονται Λᾶμπροι, εἶτε Ἀναστασάκηδες, εἶτε Μεταλληνοί, εἶτε Λιακόπουλοι… Δὲν μὲ ἐνδιαφέρει! Ἕνα μόνον μὲ ἐνδιαφέρει! Ἔχετε τὴν δύναμι καὶ τὸ κουράγιο νὰ «περάσετε» ὑπὲρ ἄνω τῶν προσωπικῶν σας θεωρήσεων καὶ νὰ λειτουργήσετε γιὰ ΜΙΑΝ ΜΟΝΟΝ ΦΟΡΑ ὡς πραγματικοί Ἕλληνες; Γιὰ μίαν μόνον φορά νὰ σκεφθεῖτε πὼς ἡ Πατρίς σᾶς χρειάζεται; Νὰ δεῖτε τὸν σύμμαχο δίπλα σας κι ὄχι τὸν ἐχθρό; Ἐὰν ὄχι, ἀπομακρυνθεῖτε! Ἀπὸ ἐδῶ καὶ πέρα θὰ σᾶς καταγγέλλω καθημερινῶς ὡς ἀνθέλληνες καὶ προπαγανδιστές! Γιὰ κακό ὑπάρχετε. Ὄχι γιὰ καλό!

Φιλονόη.

Υ.Γ.1. Τὴν ξέρετε φαντάζομαι τὴν παροιμία: Δύο γάιδαροι ἐμάλωναν σὲ ξένον ἀχυρώνα…. Γάιδαροι… Αὐτό θὰ παραμείνετε ἐὰν δὲν ἀλλάξετε!

Υ.Γ.2. Ἀνθέλληνες λοιπόν… Διότι ἐὰν εἴχατε ἰσχυρὰ πεποίθησι σὲ ὅσα πρεσβεύετε, δὲν θὰ εἴχατε ἀνάγκη νὰ ὑβρίζετε ὅσους σᾶς «χαλοῦν» τὰ μαγαζάκια καὶ χάνετε πελατεία…. Ὅποιος γνωρίζει πὼς κατέχει τὴν ἀλήθεια, δὲν ἔχει ἐχθρούς. Μόνον δρόμους ἔχει γιὰ νὰ τὴν μοιράσῃ καὶ σὲ ἄλλους…. Ἐὰν φυσικὰ θέλουν νὰ τὴν «λάβουν»… Διότι ἐὰν δὲν θέλουν, δὲν εἶναι ἐχθροί. Εἶναι διαφορετικοί!

Σημειώσεις

Μὴ χαίρεσθε ἐσεῖς οἱ …«δεξιοί» πατριδέμποροι. Οὔτε ἐσεῖς οἱ «ἀριστεροΜπατριῶτες». Τὰ ἴδια νούμερα ἐπίσης εἶσθε.

Ἐδῶ ἡ παραδοχή Φουράκη, λίγο πρὸ τοῦ θανάτου του, γιὰ τὴν «ἐντεταλμένη» δράσι «ἐπανελληνιστῶν».  Μὴ τὴν ξαναδῶ κάπου…. Γελοιοποιοῦνται ὅσοι τὴν προβάλουν ὡς «ἀπόδειξι» προδοσίας τῶν «δέ». Κατ’ ἀντιστοιχίαν, ὑπάρχουν δεκάδες ἀνάλογα ταινιάκια ποὺ καταγγέλουν τὴν «προδοσία» τῶν «μέν».

Συνεχίστε τὸν μεταξύ σας  «πόλεμο» κι ἐὰν καταφέρετε κάτι περισσότερο ἀπὸ τὸ νὰ ἀποδιαλύσετε τν Πατρίδα ΜΟΥ (ὄχι Πατρίδα σας ἀκόμη, ὅσο συμπεριφέρεσθε ἔτσι) ἐλᾶτε νὰ τὰ ξαναποῦμε….

Ἄλλως τε, μασόνοι ὑπάρχουν σὲ ὅλες τὶς πλευρές… Ἕλληνες ἀναζητοῦμε μὲ τὸ φανάρι….

συνέχεια στὸ:

ὅταν βλέπῃς τὸν ἐχθρό ποὺ θέλεις….

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

50 thoughts on “Οἱ πραγματικοὶ ἐχθροὶ τῆς ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΜΟΥ εἶναι οἱ «Ἕλληνες»!

  1. Φιλονόη είναι το καλύτερο κείμενο που δημοσίευσες ποτέ. Θα κρατήσω τον Έρωτα για την έννοια Ελλάς και τη θέληση για μια νέα πατρίδα που έχει πολλά ενσωματωμένα αυτονόητα. Και οι ποδοσφαιρικές αντιστοιχίες με βρίσκουν απόλυτα ταυτόφωνο. Το ξέρεις μάλλον… Σα χούλιγκανς τσακωνόμαστε. Το κάνω και γω μερικές φορές, δεν το κρύβω.

    Μπράβο ρε Φιλονόη, όσο διαφωνούμε τόσο καιρό άλλο τόσο συμφωνούμε σε αυτά που λες εδώ. Αλλά να ξέρεις κάτι. Ίσως από αύριο να σου πέσει η επισκεψιμότητα… Γιατί οι ποδοσφαιρόφιλοι θίγονται σαν πορνοστάρ που τους τον είπαν γαριδάκι…

  2. Επιτελους!Μια φωνη λογικη που αναφερει τα αυτονοητα.Εδω και πολυ καιρο προσπαθω να δωσω σε φιλους και αλλους να καταλαβουν πως εχουμε τον εχθρο μεσα μας.
    Πολλες φορες “επιασα”12θειστες να αντιγραφουν κειμενα απο το σαιτ του βουλγαροσκοπιανου στοιδη και να τα χρησιμοποιουν εναντιον της εκκλησια μας,διεκδικοντας ταχα την ιστορικη συνεχεια των ελληνων…
    Κι αλλες τοσες συναντησα ανοητους θερμοκεφαλους που επεφταν στην παγιδα των ψευτο12θειστων και αποκηρυσαν με υβρις και καταρες ουσιαστικα την ιδια τους την ιστορια.
    Περαν ομως της ηλιθιοτητας ορισμενων υπαρχει και το επικινδυνο του πραγματος,το υποπτο και το πονηρο!
    Ποσο Ελλην μπορει να ειναι οποιος διαγραφει την αρχαια ιστορια σαν..σκοταδιστικη?
    Ποσο Ελλην μπορει να ειναι καποιος που κατηγορει μαι θρησκεια που περαν της αποδοχης απο τους Ελληνες εχει προσφερει τοσα πολλα?
    Και τελος ποσο Ελληνας μπορει να ειναι αυτος που περα απο δικαιο η αδικο προσπαθει να διχασει μιλωντας για καλους και κακους ελληνες?
    Δεν θα αρνηθω οτι δυστυχως οι μωροι και ανοητοι ειναι πολλοι,οπως και οι επικινδυνοι που με την καλυψει της ανωνυμιας δρουν αναμεσα μας.
    Καθηκον μας ειναι να τους καταδικασουμε στο σκοταδι στερωντας τους το βημα απο οπου μπορουμε.
    Προσωπικα εχω διαγραψει παρα πολλους απο το προφιλ που διατηρω στο f/b και πρετρεπω και φιλους να κανουν το ιδιο χωρις να νοιαζομαι για τα….προσωπικα τους δεδομενα η αν θα μεινω με λιγους φιλους στο προφιλ μου.

  3. Τό πρόβλημα αὐτό πού ἐξέθεσες, με ἀπασχολεῖ ἐδῶ και ἀρκετά χρόνια.
    Ἓνα ἀπό τά κεφάλαια του βιβλίου μου ἀναφέρεται στόν πολιτισμό μας. Μέσα σ’αὐτό, προσπαθῶ να προβάλω τό ἑνιαῖον καί ἀδιασπαστο τοῦ πολιτισμοῦ μας ἀπό τίς ἀρχέγονες ρίζες ὡς σήμερα.
    Δέν πιστεύω ὃτι οἱ Ἓλληνες εἲχαμε ἰδεολογικές ἀντιφάσεις. Ἁπλῶς ἀπό ἀντίθετες θέσεις, εἲχαμε νέες παραγωγικές συνθέσεις.
    Οἱ Ἓλληνες πάντα εἶχαν ἀνοικτά μυαλά. Ἒψαχναν πρός ὃλες τίς κατευθύνσεις καί ἀξιολογοῦσαν ὃλα τα μηνύματα.
    Ὃπως τρέχουν από τήν νύκτα οἱ καταναλωτικές κοινωνίες τῆς Δύσεως γιά ν΄αγοράσουν ἓνα νέο προϊόν, ἒτσι μέσα ἀπό τόν “Πρωταγόρα” φαίνεται ὃτι οἱ Ἀθηναῖοι ἒτρεχαν ν’ἀγοράσουν μία νέα ἰδεά πού ἦρθε στήν πόλι.
    Στήν ἀρχαία Ἑλλάδα, μέχρι καί τά χρόνια τῶν διαδόχων τοῦ Ἀλεξάνδρου, δέν εἲχαμε θρησκευτικούς πολέμους.
    Τό ν΄απορρίψης βέβαια μία θρησκευτική αἲρεσι πού πολεμα την πατριδα σου, εἶναι ἱερή σου ὑποχρέωσι.
    Ἀλλά δέν νομιζω ὃτι οἱ γνήσιοι λάτρες τῆς ἀρχαίας θρησκειας πού ζοῦσαν μέχρι τον 6ον αἰῶνα μ.χ. ἢσαν ἀνθέλληνες, οὖτε οἱ μετέπειτα μέχρι τήν σημερινή ἐποχή, μισοῦν τήν Ἑλλάδα.
    Βλεπω δυστυχῶς στά μπλόγκς αὐτή τήν κατάστασι καί θλίβομαι.
    Πρίν δύο περίπου μῆνες, δημοσίευσα στό δικό σας καί σε ἂλλα ἀξιολογα ἱστολόγια, ἆρθρο μέ τίτλο “Ἀσέβεια καί ὓβρις”.
    Ἐπειδή άναφερόμουν σε περιστατικά πού συνέβησαν στήν ἐποχή τῆς ἀρχαίας θρησκείας, κάποιοι ἀπαντοῦσαν : Νά πάλι κτύπησαν οἱ δωδεκαθεϊστές !
    Ἀλήθεια, τόσο χαμηλά ἒχει πέσει το διανοητικό μας ἐπίπεδο ;
    Ἒχω φίλους και στα δύο στρατόπεδα. Συζητῶ μαζί τους γιά ὃλα τα μεγαλα πνευματικά προβλήματα καί γνωρίζω πού πονάει ὁ καθ΄ἓνας.
    Ἀλλά αὐτός ὁ πόνος θά εἶναι ἓνα ἁπλό τσιμπιματάκι ἀπό ἀγκάθι μπροστά στόν συλλογικό πόνο πού μᾶς ἑτοιμάζουν καί τόν ὁποῖο θεμελειώνουν πάνω στήν συλλογική μας ἀφροσύνη.
    Καλά ἒκανες καί ἂνοιξες αὐτό τό θέμα. Εἶναι αὐτή τήν στιγμή ἓνα από τα σοβαρότερα.

    • Παναγιώτη, εἶναι ἄδικο νὰ στρέφεται ὁ ἕνας Ἕλλην κατὰ τοῦ ἄλλου γιὰ θέματα κοσμοθεάσεως! Καὶ παράλογο! Καὶ σίγουρα ἀπὸ πίσω ὑπάρχουν κεφάλαια μεγάλα ποὺ ἔχουν ἐπενδυθεῖ γιὰ νὰ «κτίσουν» καταστάσεις μίσους. Ἀλλὰ, ἐὰν εἴμαστε Ἕλληνες αὐτὰ εἶναι ἀνοησίες. Δὲν πρέπει νὰ μᾶς ἀπασχολοῦν.

  4. Αυτό το site το είχα για έναν μήνα στα bookmarks. Μετά από αυτό το κείμενο θα την σβήσω.

    Παρότι έχω να δώσω ξεκάθαρες απαντήσεις σε όσα αναφέρονται, δε θα το πράξω γιατί μέσα στο κείμενο βλέπω έναν οχετό αντιχριστιανικής εμπάθειας που προδικάζει το αποτέλεσμα οποιασδήποτε απόπειρας: η συζήτηση θα παλεύει με τις κοινοτυπίες και -χωρίς οποιαδήποτε παραδοχή σφαλμάτων- θα οδηγηθεί με μαθηματική ακρίβεια σε αδιέξοδο.

  5. Ενώ κατακρίνεις τον “πόλεμο” πολεμάς τους Χριστιανούς. Ενώ μιλάς για πατρίδα υπονομεύεις την πατρίδα. Ενώ μιλάς για εργολάβους εργολαβικά απαξιώνεις την υπερβατικότητα του Χριστιανισμού. Ενώ μιλάς για ξεπούλημα ζητάς ξεπούλημα πνευματικής παράδοσης 2000 χρόνων. Ενώ κατηγορείς για υποκειμενική-λάθος ιεράρχηση (πίστη στο Χριστό μετά Πατρίδα) τα ιεραρχείς υποκειμενικά.

    Μάλλον τα ΄χεις λίγο μπερδεμένα…

    • Καθόλου μπερδεμένα. Δὲν ἔχω ἀνάγκη νὰ «ἐπιβεβαιωθῶ» Ἔχω ἀνάγκη νὰ βρῶ ΣυνἝλληνες. Ἀπὸ ὅ,τι ἀντιλαμβάνομαι ὅμως ἐσὺ ἔχεις τὴν ἀνάγκη νὰ εἶναι ἱερότερον ὅλων τὸ «πιστεύω» σου…. Δὲν πειράζει…. Πατρίδα δὲν φτιάχνουν οἱ ὁπαδοί! Πατρίδα φτιάχνουν οἱ ἔχοντες καθαρή σκέψι καὶ καρδιά!

      • Ιερότερο όλων το πιστεύω μου, όντως, αλλά και πατριώτης μετά. Εσύ μπορείς να συμβιβάσεις το ιερότερο (Τον Χριστό) έστω και μετά την πατρίδα; Μάλλον όχι. Για αυτό και το δίλημμα πρώτα πατρίδα ή αλλιώς το χάος;
        Αν κατάλαβες δεν μιλάμε για θρησκεία (ειδικά όπως εσύ την αντιλαμβάνεσαι). Μιλάμε για την ΑΛΗΘΕΙΑ το Χριστό.

      • Καλά, ἔχεις καταλάβει τί μᾶς λές; Ἐὰν πρῶτα εἶναι ἡ θρησκεία σου, τότε γιὰ ποιόν λόγο ἐπέτρεψες νὰ κατακλυσθῇ ἡ ΠΑΤΡΙΔΑ μας ἀπὸ ἑκατομμύρια ἰσλαμιστῶν; Δὲν κινδυνεύεις;
        Ἀπό τὴν ἄλλην, ἐὰν εἶσαι τόσο σίγουρος γιὰ τὴν ἀλήθεια τοῦ «πιστεύω» σου, γιατί πρέπει νὰ πολεμήσῃς ὑπέρ αὐτοῦ; Σοῦ γράφω μέσα στὸ κείμενον:
        «Διότι ἐὰν εἴχατε ἰσχυρὰ πεποίθησι σὲ ὅσα πρεσβεύετε, δὲν θὰ εἴχατε ἀνάγκη νὰ ὑβρίζετε ὅσους σᾶς «χαλοῦν» τὰ μαγαζάκια καὶ χάνετε πελατεία…. Ὅποιος γνωρίζει πὼς κατέχει τὴν ἀλήθεια, δὲν ἔχει ἐχθρούς. Μόνον δρόμους ἔχει γιὰ νὰ τὴν μοιράσῃ καὶ σὲ ἄλλους…. Ἐὰν φυσικὰ θέλουν νὰ τὴν «λάβουν»… Διότι ἐὰν δὲν θέλουν, δὲν εἶναι ἐχθροί. Εἶναι διαφορετικοί!»
        Ἀλλὰ φυσικά δὲν ἔδοσες σημασία. Διότι βλέπεις μόνον αὐτό ποὺ φοβᾶσαι.
        Ξέρεις κάτι;
        Ἐὰν εἶναι τόσο ἀληθής ἡ πίστις σου, γιατί τόσο ἄγχος; Ἡ «ἀλήθεια της» θὰ ἀναδυθῇ μέσα ἀπὸ τὸ «σκότος» καὶ θὰ ὑπερκαλύψῃ τὰ πάντα. Ἄφησε λοιπὸν τὸν κάθε ἕνα νὰ πιστεύῃ σὲ ὅποιον θεό θέλει. Εἶναι δικαίωμά του! Ἐκτός φυσικά ἐὰν θεωρῇς πὼς οὔτε αὐτό τὸ δικαίωμα ἔχει! Καὶ φυσικὰ ἴσως νὰ θεωρῇς πώς τὸ μοναδικό ἀληθές εἶναι τὸ δικό σου πιστεύω.
        Ἀλήθεια, ἐὰν εἶναι ἔτσι, σὲ τί διαφέρει κάποιος ἀπό τὸν φανατικό ὁπαδὸ τῆς οἱασδήποτε ὁμάδος; Καὶ γιατί νὰ μὴν παραμείνῃ μέσα σὲ ἕνα γήπεδο μόνον; Ἐκεῖ ἔχει σίγουρα σημαντικότατο ῥόλο.
        Σὲ κάθε ἄλλην περίπτωσι κάνει κακό!

    • Ὠραῖα! Θαυμάσια! Πᾶρε ἕναν σταυρό καὶ βγὲς ἔξω! Βρὲς τοὺς συνχριστιανούς σου καὶ σκότωσε ὅσους δὲν εἶναι χριστιανοί! Γιατί αὐτό ποὺ σὲ ἐνδιαφέρει εἶναι νὰ ἐπιβεβαιώσῃς τὴν δική σου πίστη. Κι ὄχι νὰ σώσῃς τὴν ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ ἡ ὁποία ὡς φαίνεται δὲν εἶναι καθόλου πατρίδα σου!
      Ὅσο γιὰ τὸ ποιό ἦταν ἢ δὲν ἦταν τὸ κριτήριο «ἀναγνωρίσεως» τῶν Ἑλλήνων κατὰ τὴν τουρκοκρατία, θὰ σὲ παραπέμψω στὰ μεσαιωνικά ἔργα τῆς ἱερᾶς ἐξετάσεως. Τὰ ἴδια μοῦ λές! Πᾶς μὴ χριστιανός πρὸς θάνατον!

  6. οὕτως εἶ σοφὸς ὥστε λέληθέν σε ὅτι μητρός τε καὶ πατρὸς καὶ τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερόν ἐστιν πατρὶς καὶ σεμνότερον καὶ ἁγιώτερον [51b] καὶ ἐν μείζονι μοίρᾳ καὶ παρὰ θεοῖς καὶ παρ᾽ ἀνθρώποις τοῖς νοῦν ἔχουσι, καὶ σέβεσθαι δεῖ καὶ μᾶλλον ὑπείκειν καὶ θωπεύειν πατρίδα χαλεπαίνουσαν ἢ πατέρα, (ΠΛΑΤΩΝΟΣ – ΚΡΙΤΩΝ)
    Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΝΟΥΝΕΧΗ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΑΝΩ ΟΛΩΝ .

  7. Στα ‘λεγα δε στα ‘λεγα. Γεια σου ρε Agitatoras για το ωραίο σχόλιο! Λες να τα ‘γραψε η Φιλονόη με αφορμή τον καβγά μας; Όμως θέλω σε σένα ειδικά να πω κάτι. Μήπως πέρα από την κοκορομαχία μας που ξέφυγε έτσι κι αλλιώς αρχίζεις από τις αντιδράσεις στο παρόν να αντιλαμβάνεσαι πώς εννοώ την έννοια Ρωμιός και τί είναι αυτό που πιστεύω πως πρέπει να αποβληθεί από τους ιθαγενείς ώστε να γίνουν Έλληνες; Φυσικά και δεν έχω πρόβλημα με τους χριστιανούς. Απλώς διαφωνώ εντελώς με την ξιπασμένη πίστη στην αιώνια ζωή σε περιούσιους λαούς και σε παντογνώστες παντοκράτορες και παντοδύναμους. Και σε πολλά άλλα βέβαια. Η επιβολή τής πίστης όμως και η πόλωση με οτιδήποτε διαφορετικό (κάτι που κάνουν και οι δωδεκαθεϊστές σε ένα ρεβανσιστικό παροξυσμό) είναι οδός που οδηγεί σε διχασμό. Κάποιοι θα μείνουν για πάντα διχασμένοι και δε μπορούμε παρά να τους περιμένουμε μήπως και αντιληφθούν πως δεν είναι ούτε σε χριστούς ούτε σε Δίες η αλήθεια. Γιατί δεν είναι ούτε ο χριστός ούτε ο Παύλος ούτε ο Δίας που έφτιαξαν πολιτισμούς. Η ελληνική σκέψη το έκανε. Κι όποιος την αρνείται, ουσιαστικά ευνοεί μεσαίωνες. Ο Ρωμιός είναι αυτός που αρνήθηκε την ελληνικότητά του. Και όσο την αρνείται, θα φτιάχνει εμφύλιους και θα προσεύχεται, όσο εσύ κι εγώ πολεμάμε. Δε χρειάζεται λοιπόν να εξωραΐζουμε το ρωμαϊκό μας μεσαίωνα χάριν συνέχειας. Παλιγγενεσία χρειάζεται. Δε χρειάζεται εθνική έπαρση. Δε θα οδηγήσει πουθενά μία εθνική σκέψη αν δεν αντιληφθούμε πρώτα τα λάθη τού παρελθόντος που μας οδήγησαν ως λαό στην άκρη του πολιτισμού, όταν οι άλλοι οδηγούνται από τους προγόνους μας και μας καβαλάνε. Πιστεύω λοιπόν σε ένα νέο Έλληνα που επειδή θα έχει ΚΑΙ τη σκέψη ΚΑΙ το αίμα, θα μοιράσει πάλι φως και θα οδηγήσει τον άνθρωπο σε μία νέα ανέλιξη. Η ανθρωπότητα αυτή τη στιγμή έχει ανάγκη τον Έλληνα και αυτός δε θα βρεθεί ποτέ όσο δικαιολογεί τη ρωμαιοποίηση χάριν μιας άχρηστης ιστορικής πνευματικής συνέχειας. Τα λάθη μας να δούμε και να τα αποταχθούμε. Και δεν έχουν σημασία καν τα γεγονότα όταν η θεώρησή μας είναι σωστή. Όπως δεν αντιλαμβάνομαι τί θα μπορούσε να ενοχλεί ένα χριστιανό αν του έλεγαν πως ο χριστός δεν υπήρξε ποτέ, δεν αντιλαμβάνομαι επίσης τί ενοχλεί τον Έλληνα να παραδεχτεί πως από μία μη τέλεια σκέψη πριν 1500 χρόνια, ανέχθηκε να ολισθήσει σε ένα σκοταδιστικό ρωμαϊκό έκτρωμα και από τότε ακόμη δεν έχει αναστηθεί. Πλην μερικών αναλαμπών βέβαια όπως οι ήρωες που συνεχώς αναφέρεις οι οποίοι ότι κι αν έλεγαν πως πιστεύουν, χριστιανικά δε φέρονται με την έννοια τού δόγματος τής ορθοδοξίας οπότε ήταν είναι και θα είναι αιρετικοί. Όπως και να ‘χει όμως, δεν πρεσβεύω ένα αντιχριστιανικό μένος. Άλλωστε οι Έλληνες ήταν πάντα ανεξίθρησκοι. Όταν όμως οι κινήσεις κάποιων αγγίζουν την ελληνική σκέψη, εκεί είναι πόλεμος. Γιατί αν δε θίξουμε την ανθελληνικότητα κάποιων η παλιγγενεσία δεν πρόκειται να έρθει ποτέ. Και φυσικά συμφωνώ απόλυτα και με τις βολές κατά δωδεκαθεϊστών. Η πίστη, μόνο σε ανόητα μυθιστορηματάκια μπορεί να περαστεί ως αρωγός προσπαθειών αφού είναι αντίθετος τής γνώσης. Μόνο με γνώση τού δρόμου και τής αλήθειας εξυψώνεται ο άνθρωπος. Όχι με πίστη. Και σε τελική τι θέλουμε; Θέλουμε να γίνουμε καλύτεροι από ποτέ, ή έχουμε δύο επιλογές μόνο, δηλαδή ή την παραδοχή πως δεν πρόκειται να αλλάξουμε ή την επιστροφή σε άλλες ατελείς εποχές; Ότι και να είναι ο Έλληνας μπορεί σίγουρα να γίνει όχι καλύτερος, αλλά Ο καλύτερος, βοηθώντας μάλιστα την ανθρωπότητα να βρει το δρόμο της… ΓΙΑΤΙ ΜΠΟΡΕΙ

  8. Oλα καλά με την ΦΙλονόη , αλλά
    εκείνο τό περί διαφορετικότητας, όπως το θέτει, δηλ. με την απολυτότητα άν όχι και τον φανατισμό που το θέτει, δεν είναι κάν της ελληνικότητας χαρακτηριστικό, απεναντίας είναι η απαρχή της θολούρας.
    Κανένα ελληνικό κείμενο απ΄όσα έχω εγώ διαβάσει -και δεν είναι και λίγα- δεν εκθειάζει τήν διαφορετικότητα ως την λυδία λίθο, η οποία ”διαφορετικότητα΄΄ αποτελεί αγαπημένο νεολογισμό τών ομοφυλόφιλων και των ”αλληλέγγυων”κι όλας, ομάδες που πλέον πιστεύουν πώς μοιράζουν τό μάννα εξ ουρανού σ΄όλους εμάς τους διαφορετικούς.
    Μπαίνει λοιπόν η Φιλονόη σημαιοφόρος της διαφορετικότητας και φτάνει να εισηγείται παραγραφή μα΄λλον παρά παραμερισμό ,ιστορικών ζητημάτων ,που εμένα μου φαίνεται άκρως αντιεπιστημονική.

    Η ελληνική παιδεία απευθύνεται στην επιστημονική (=λογική)(=αποδείξιμη) προσέγγιση της αλήθειας και των νόμων της . Δεν θεοποιεί όπως η Φιλονόη την διαφορετικότητα για να απορρίψει ένθεν κακείθεν τους πατριδοκάπηλους. Το τι πρέπει να κάνουμε τώρα κι εδώ αλλά και τί νά αποφύγουμε τώρα κι εδώ , ως Ελληνες πατριώτες, μας το δείχνει η αναδρομή στις μάχες και τίς αποφάσεις των Περσικών Πολέμων ,για να αναφέρω ένα μόνιμο κλασσικό παράδειγμα που είναι πλέον παγκόσμια πυξίδα τουλάχιστον των επιτιθέμενων ιμπεριαλιστών.

    Επιστημονικώ τω τρόπω, η πατριδοκαπηλία ένθεν κακείθεν δεν κατατροπώνεται με παραδείγματα από τόν Φουράκη και τόν Αναστασάκη! Η Ελλάδα είχε πάντα και πολλά ”ψώνια” που δεν είν΄ανάγκη να τα αναδεικνύουμε ως κάτι άλλο, σεβόμενοι εν τέλει κι αυτό το περιεχομένο της διαφορετικότητας.

    • Ἴσως δὲν ἔγινε σαφές, ἀλλὰ διαφορετικότης γιὰ ἐμένα σημαίνει μόνον ἡ διαφορετική θεώρησις. Ὅποια κι ἐὰν εἶναι. Πολύ πιθανόν νὰ πρέπῃ νὰ ἀποσαφηνιστῇ.
      Ἔτσι κι ἀλλοιῶς, τό ζήτημα ἔχει ξεκαθαρίσει. Αὐτοὶ ποὺ ἐπιθυμοῦν νὰ ἔχουν ἱερότερον ὅλον τὴν πίστη τους, ἔχουν λάβει θέσι ἔναντι τῶν Ἑλλήνων.
      Ὅσο γιὰ τὴν «διαφορετικότητα» ὡς νεολογισμό κάποιων ποὺ πασχίζουν μὲ κάθε τρόπο νὰ μᾶς ἐπιβάλλουν ἕναν «παγκοσμιοποιημένο» ἢ ἐναλλακτικῶς ἰσοπεδωτικό τρόπο σκέψεως, σαφῶς καὶ δὲν λογίζονται ὡς συνομιλητές. Αὐτοὶ ἐξ ἀρχῆς θέλουν τὴν πλήρη κατάργησι παντὸς Ἑλληνικοῦ στοιχείου. Δὲν μὲ ἀφοροῦν.
      Ἄλλως τε, ὅσα ἔγραψα ἀπευθύνονται ΜΟΝΟΝ σὲ ὄσους ἔχουν «ψευδαισθήσεις» γιὰ τὴν Ἑλληνική τους συνείδησι. Ὁπωσδήποτε ἡ ἀπουσία Ἑλληνικῆς συνειδήσεως δὲν μὲ ἀφορᾷ καὶ πορεύομαι σὰν νὰ μὴν ὑπάρχουν γύρω μου.

      Μπορεῖς νὰ δῇς κι αὐτό:
      http://filonohpontou.wordpress.com/2011/03/22/96-5/

  9. Μου άρεσε και το σχόλιο τής Αργυρώς. Όμως, λίγο αντιφατικά περιέχει μία πεποίθηση πως η διαφορετική ΕΛΛΗΝΙΚΗ σκέψη είναι αποδεκτή… Και συμφωνώ απόλυτα, όχι επειδή αισθάνομαι Έλληνας αλλά επειδή μέχρι σήμερα μάλλον δεν έχουμε ανακαλύψει κάπου στην ιστορία κάποια άλλη σκέψη γενεσιουτργό τόσων υπερβάσεων όσο η αρχέτυπη ελληνική…

  10. Φιλονόη,
    δεν έχει σημασία , παρά μόνο για σένα , αν για σένα ”η διαφορετικότης σημαίνει μόνον τη διαφορετική θεώρησι” ακριβώς επειδή η θεώρηση μπορεί να στραφεί σέ μεμονωμένα υποκείμενα μελέτης.

    Επι πλέον η Ελληνική συνείδηση, θα μου επιτρέψεις να υπερθεματίσω , ότι δεν είναι κάτι το στατικό μα υπόκειται κι αυτή στο μεγάλο αξίωμα – κι όχι θεώρημα- ”τα πάντα ρεί” κι επομένως πρέπει κάθε φορά να προσδιορίζεται με συγκεκριμμένες συντεταγμένες-δράσεις κι ορισμούς. Επομένως άν μια Ελληνική συνείδηση διασχίζει τήν λεωφόρο του ”γίγνεσθαι”των νέων καταστάσεων για να βρεθεί στην άλλη του ”είναι” των σταθερών αξιών , εσένα μπορεί να μην θέλεις να σέ αφορά και να την ονομάζεις ”Ελληνική ψευδαίσθηση” πλήν όμως αφορά την Ελληνική συνείδηση ως ”Συνειδέναι”.
    -_____________

    ΄Ανεμε,
    (ευχαριστώ για τό λαβράκι):
    Το αρχετυπικό είναι πάντα αποδεκτό , απολύτως κι όλας,επειδή παράγει νευρωσυνάψεις. Κι οι νευρωσυνάψεις δρουν σαν γέφυρες κατανόησης και τεχνώνουν τό μυαλό. Ετσι έχουμε πάντα μια μέθοδο ερμηνείας του ”κόσμου που φαίνεται” και πιθανολογούμε ασφαλέστερα τον ολοένα κινούμενο ”κόσμο του είναι”, χωρίς τόν κίνδυνο της αυτοαναίρεσης!
    Κατα την γνώμη μου Ελληνική συνείδηση είναι αυτη η ικανότητα : αφομοίωση του καινούργιου χωρίς αυτοαναίρεση

    • Ἀργυρῶ, μία διόρθωσις. Ὁ Πλάτων στὸν Κρατύλο, (ὅπου καὶ καταγράφεται τὸ περίφημον «τὰ πάντα ῥεῖ») δὲν γράφει κάτι τέτοιο. Γράφει «τὰ πάντα χωρεῖ». Τί ἀκριβῶς σημαίνει; Πάντως ὄχι αὐτό ποὺ ὅλοι μας ἔχουμε ἔως αὐτῆς τῆς στιγμῆς ἀντιληφθεῖ.
      Πᾶμε τώρα σὲ αὐτά ποὺ λές.
      Προσωπικῶς δὲν θεωρῶ κανέναν δογματικό ἐλεύθερο καὶ πιστεύω πὼς ἀκριβῶς ὁ δογματισμός του γίνεται καὶ τὸ κλουβί του. Ὅμως τοῦ ἀναγνωρίζω τὸ δικαίωμα νὰ σκέπτεται διαφορετικά. Τοῦ ἀφήνω χῶρο νὰ «χωρῇ». ‘
      Τὸ Συν-εἰδέναι, ὡς κοινός τόπος, ἀκούγεται θαυμάσιο. Ἀλλὰ δὲν ξέρω ἐὰν ἐμπεριέχῃ κι ἄλλες παραμέτρους. Ὅπως γιὰ παράδειγμα τὴν ἱκανότητα ἀναγνωρίσεως χώρου σὲ ἄλλους νὰ συν-ὑπάρχουν, μὲ τὴν δική τους ὀπτική (στραβή ἢ ἴσια, δὲν ἔχει σημασία).
      Ἐὰν τὸ Συν-εἰδέναι γίνεται αὐτοσκοπός κοινωνικός καὶ ἐμμονή, τότε λειτουργεῖ ὡς ὁπλο κατὰ τῆς συνοχῆς τοῦ συνόλου. Ἄλλως τε, ὄταν προερχόμαστε ἀπὸ τόσο ἀπαίδευτο σύστημα πεπαιδεύσεως, τὸ εἰδέναι γιὰ νὰ ὁδηγήσῃ στὸ Συν-εἰδέναι, ἀπαιτεῖ ἀπίστευτα ἅλματα καὶ κοινωνικά καὶ πνευματικά καὶ συναισθηματικά.
      Φιλονόη.

  11. Θα θεωρήσω πως αν όντως λέει “τα πάντα χωρεί” προσπαθεί να γκρεμίσει τη μεγάλη απάτη των μικρολάγνων που διδάσκουν πως δε μπορούμε να καταλάβουμε τα πάντα. Μεγάλη απάτη. Και εύκολα κατανοητός ο σκοπός και η προέλευση τής διδαχής. Αν πιστέψεις πως δε μπορείς να καταλάβεις, δεν αναζητάς. Αν δεν αναζητάς δε φτάνεις σε γνώση. Αν δεν έχεις γνώση, είσαι έρμαιο των κατεχόντων αυτή.

    Βέβαια, ο Ηράκλειτος θεωρούσε πως δε χωράνε όλα παντού με τη λογική και μόνο, ειδικά αν πιστέψουμε πως έχει βάση στις πεποιθήσεις του το παρακάτω ανέκδοτο που την πηγή του δεν την ξέρω και έχει ως εξής:
    Κάποτε, φτάνοντας ο Αριστοτέλης σε μια παραλία είδε τον Ηράκλειτο να παίρνει με τις χούφτες του νερό από τη θάλασσα και να το ρίχνει σε ένα λάκκο που είχε σκάψει στην άμμο. -Τι κάνεις Ηράκλειτε;
    -Βάζω τη θάλασσα στο λάκκο όπως βλέπεις.
    -Μα καλά προσπαθείς να βάλεις όλη τη θάλασσα που είναι τόσο τεράστια σε αυτό το λάκκο που είναι τόσο μικρός με μέσο τη χούφτα σου που είναι ακόμη πιο μικρή;
    -Τι πιο ανέφικτο από σένα κάνω; Εσύ προσπαθείς να βάλεις τη σοφία του σύμπαντος που είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή τη θάλασσα στο ανθρώπινο μυαλό που είναι πολύ μικρότερο από αυτό το λάκκο με μέσο τη λογική που είναι πολύ μικρότερη από αυτή τη χούφτα!

  12. Αγαπητή Φιλονόη,
    άλλο τό ”χωρεί” κι άλλο τό ”ρει”. Μιλώντας με όρους Κρατύλου,αν σε βολεύει , εγώ αναφέρθηκα στο ”ακωλύτως αεί ρέον” και φαντάζομαι ότι το έκανα σαφές.

    Το δε ”συνειδέναι” , όπως και τό ”συνιέναι” -για να σε διευκολύνω παραμένοντας στον Κρατύλο- είναι συγκεκριμμένες συλλήψεις σκεπτόμενου νού, τόποι κατ΄Αριστοτέλη, που ή πάς ή δεν πάς και δεν κινδυνεύουν να ξεπέσουν σε εμμονές , όπως ισχυρίζεσαι ,παρά μόνο απ΄όσους δεν ξέρουν περι τίνος πρόκειται.

    Τέλος όσο αφορά την παιδεία του καθ΄ενός μας, μόνο οι αφελείς στηρίζονται στην α- παιδεία που δίνει το κράτος προκειμένου να μάθουν. Οι απλώς ευφιείς, ξέρουν ότι γηράσκουν αεί διαδασκόμενοι από τά πάντα , φτάνει να να συστηματοποιούν αυτήν την γνώση για να καταλήγουν πότε-πότε και σέ κάποιο συμπερασμα επικαιροποιημένο κι έτσι να ξεχωρίζουν από τους παπαγάλους ή τα κασετόφωνα.

    Κι όλ΄αυτά, επειδή οι υστερίες περι πατριωτών και πατρίδας μου φαίνονται εξ ίσου παρωχημένες προχειρότητες όπως κι οι αριστερές κορώνες περί συντρόφων και συναγωνιστών.

    Η Ελλάδα σήμερα έχει 10 σοβαρά προβλήματα που πρέπει να λυθούν οπωσδήποτε. Ως τότε στεκόμενοι στην τούρλα του Ολύμπου κανείς δεν μπορεί να πεί ποιός είναι ο πατριώτης , ποιός ο έλλην και ποιός ο ανθέλλην.
    Αλλη συχέτηση παρατηρουμένων κάνουμε για να πάμε παρακάτω στην πράξη
    κι άλλη συσχέτηση παρατηρουμένων για να ρίξουμε ποινές.

    • Σαφῶς καὶ ἄλλο τὸ «χωρεῖ» ἀπὸ τὸ «ῥεῖ». Ἁπλῶς ἀνέφερα τὴν ἄγνοια τῶν περισσοτέρων γιὰ αὐτὸ ποὺ πράγματι εἶπε ὀ Ἡράκλειτος.
      Ὅσο γιὰ τὸν Πλάτωνα (Κρατύλος ἐπὶ τοῦ πρὸ κειμένου) ἔχω πάρα πολλὰ γιὰ νὰ διαφωνήσω μαζί του, ἀλλὰ δὲν εἶναι τῆς παρούσης.
      Γιατί πιστεύεις πὼς δὲν κινδυνεύουν νὰ ξεπέσουν σὲ ἐμμονές; Μήπως βλέπεις κάτι ποὺ δὲν βλέπω; Μήπως ξαφνικά τὸ μεγαλύτερο ποσοστό τοῦ πληθυσμοῦ ἀπέκτησε ἐνδιαφέρον ἀναζητήσεως σὲ ἀρχὲς πανάρχαιες ποὺ μόνον μὲ τὴν φιλοσοφία προσεγγίζονται; Μήπως ἄλλαξαν οἱ ποσοστιαῖες ἀναλογίες καὶ δὲν τὸ κατάλαβα;
      Σαφῶς καὶ βλέπω γύρω μου ἄτομα μὲ ἐμμονές. Εἶναι τὰ περισσότερα. Ὁ εἰλικρινῶς φιλοσοφῶν «ῥέει» καὶ «χωρεῖ». Οὔτε μόνον ῥέει ἀλλὰ οὔτε μόνον χωρεῖ. Ὄταν συμβαίνῃ ἢ τὸ ἕνα ἢ τὸ ἄλλο ἔχει ἐμμονές, δὲν γηράσκει ἀεῖ διδασκόμενος, ἀλλὰ γηράσκει ἀεῖ ἐμμένων. Λειτουργεῖ ἐντὸς ψευδαισθήσεων καὶ τοποθετεῖ ἑαυτὸν σὲ ὐψηλότερα ἐπίπεδα ἀπό αὐτὸ ποὺ ἀντιλαμβάνεται, παρουσιάζοντας μίαν παράλογη εἰκόνα κάποιου «εὐπατρίδου» τοῦ πνεύματος.
      Δυστυχῶς πάντως, οἱ ἀφελεῖς εἶναι πάρα, μὰ πάρα, μὰ πάρα πολλοί!!! Καὶ θεωροῦν ἑαυτοὺς πεπαιδευμένους, βασιζόμενοι στὴν κρατικὴ παιδεία.
      Κι ὅσον ἀφορᾷ στὶς ὑστερίες περὶ πατριωτῶν καὶ πατρίδος, ἐγώ προσωπικῶς τὴν ἔχω πάθει ἐλαφρῶς! Ἐφ’ ὅσον δὲν ἔχει γίνει ἀρχὴ πάσης σοφίας ἡ ἐπίσκεψις ὀνομάτων, τότε ἐγώ λέω τραπέζι, ἐσύ καταλαβαίνεις καρέκλα καὶ τελικῶς ἐννοῶ σκαμνάκι.
      Γιὰ νὰ συμβοῦν ὅσα θὰ ἔπρεπε νὰ συμβοῦν, πατριῶτες καὶ «πατριῶτες» θὰ πρέπῃ νὰ ἀναθεωρήσουν δεκάδες ἐννοιῶν καὶ συνήθως νὰ ἀναθεωρήσουν ὁλόκληρες στάσεις ζωῆς.
      Τελοῦμε ὑπό κατοχήν! Ἐν τελῶς! Κι ἐὰν ἐσὺ χωρεῖς νὰ ἐξέλθῃς τοῦ κελιοῦ ἀπὸ τὸν φεγγίτη, διότι «χωρεῖς» ἐγώ ποὺ εἶμαι 200 κιλὰ δὲν «χωρῶ» καὶ πρέπει νὰ βρῶ ἄλλον δρόμο. Ἐὰν ὅμως ὁ στόχος εἶναι κοινός, ἂς ποῦμε τὸ φῶς ἢ σκέτο ἡ ἔξοδος, τότε θὰ βροῦμε κοινόν τόπο. Ἐὰν ὅμως ὁ δικός σου στόχος εἶναι τὸ φῶς κι ὁ δικὸς μου ἡ ἔξοδος ἀπό τὸ κελί, τὸ πιθανότερον εἶναι νὰ μὴν ξανασυναντηθοῦμε ποτέ!
      Φιλονόη.

  13. @Αργυρώ
    Οι απλώς ευφιείς (ΕΥΦΥΕΙΣ)
    Η Ελλάδα σήμερα έχει 10 σοβαρά προβλήματα που πρέπει να λυθούν οπωσδήποτε (ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ , ΠΟΙΟΣ ΤΑ ΕΧΕΙ ΙΕΡΑΡΧΗΣΕΙ , ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ; )

  14. Έχω μία ένσταση με την έννοια “α-παιδεία”. Κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε αμορφωσιά κι όχι σε παραπλάνηση και απομάκρυνση από την πραγματική παιδεία. Αυτό που προσφέρεται σήμερα είναι παραπαιδεία. Κατ’ αντιστοιχία με το φύση, παραφύση, ή το ιστορία, παραϊστορία.

    • Ἄνεμε, ἡ παραπαιδεία ὁδηγεῖ στὴ ἀπαιδεία, διότι δημιουργεῖ μίαν αἴσθησι (ἀκριβέστερα ψευδαίσθησι) παιδεύσεως. Ὅταν ἡ γιαγιά μου δὲν ἤξερε νὰ γράφῃ τὸ ὄνομά της, μᾶς ἔλεγε πὼς ἐμεῖς μορφωθήκαμε καὶ ἔνοιωθε πὼς κάτι ἔκανε στὴν ζωή της. Ἀπὸ 17 ἐγγόνια, ξέρεις μήπως πόσοι μορφώθηκαν;

  15. Κανείς. Στην Ελλάδα δε μεγάλωσαν; Χαχα… Πόσα; Πάντως άλλο αμόρφωτος άλλο απαίδευτος. Υπάρχουν πολλές γιαγιάδες και παππούδες που δεν ήξεραν να γράφουν το όνομά τους που όμως η παιδεία τους είναι εμφανής.

  16. Δυστυχῶς ἡ Ἑλλὰς βρίθει ‘Υπερπατριωτῶν’ οἱ ὁποῖοι ἀγνοοῦν ἡ παραβλέπουν τὸ ἀξίωμα ἐκεῖνο ὅπως διετυπώθη ὑπὸ τοῦ Σωκράτους, “ἁπάντων τιμιώτερον ἐστὶν ἡ πατρίς”. Καὶ ἐφ’ ὅσον ἡ πατρὶς κεῖται πέραν τοῦ λογισμοῦ των εἶναι ἀνούσιον νὰ ἐπικαλοῦνται τὴν ἑλληνικότητα. Ἐν κατακλεῖδι φρονῶ ὅτι αὐτοὶ εἶναι οἱ πλέον ἐπικίνδυνοι ἐχθροὶ, ἡ κερκόπορτα τῆς Ἑλλάδος.

  17. Σαν λαός έχουμε κάποια πολύ σπουδαία προτερήματα τα οποία θα μπορούσαν να δημιουργήσουν μια νέα Χρυσή Εποχή, σαν αυτή του Περικλή. Ταυτόχρονα όμως έχουμε ελαττώματα τα οποία μπορούν να μας εξαφανίσουν. Το χειρότερο από όλα είναι η φαγωμάρα μας.
    Παράδειγμα πρώτο: Μέχρι σχεδόν το 100 πΧ (με εξαίρεση τους Μηδικούς πολέμους) είχαμε συνεχείς εμφύλιες συρράξεις μεταξύ μας, αφήνοντας το χωριουδάκι των Ρωμαίων να αναπτύσσεται εις βάρος μας, παίρνοντας δύναμη από τις ελληνικές πόλεις της νότιας Ιταλίας. Σημειωτέον ότι οι Συρακούσες έγιναν μέρος του ρωμαϊκού κράτους το 212 πΧ.
    Παράδειγμα δεύτερο: Μέσα στα επτά χρόνια της ελληνικής επανάστασης του 1821 είχαμε κάνει ήδη ΔΥΟ εμφύλιους!!!
    Παράδειγμα τρίτο: Μετά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ οι άλλοι λαοί ξανα-έχτιζαν τις χώρες τους, είχαμε άλλον έναν αγγλο-ρωσο-υποκινούμενο εμφύλιο που σταμάτησε το 1949 και μας ταλάνισε με τις εμφύλιες πολιτικές έχθρες μέχρι σχεδόν το 1980.
    Ο μόνος λόγος που πιστεύω στην ύπαρξη θεού είναι το γεγονός ότι ΜΟΝΟ ένας θεός θα κατάφερνε να μας κρατήσει «στην ζωή» σαν έθνος, με τόσες προσπάθειες που κάνουμε να αυτοκαταστραφούμε.

    • Μιχάλη, «ἀνάγκα καὶ θεοὶ πείθονται»… Καὶ τώρα ἔχουμε …ἀνάγκα. Καὶ οἱ θεοὶ πείσθηκαν νὰ «κατέβουν» στὴν Γῆ γιὰ νὰ βάλουν πλάτη.
      Ἀνάγκη γάρ… Βλέπεις αὐτὴν τὴν στιγμὴ οὐδεῖς περισσεύει! (Εἶναι ἅπαντες ἐδῶ! Σὲ βεβαιῶ!)

  18. Διάβασα, αγαπητή Φιλονόη, ότι κάποιος επισκέπτης της σελίδας σου δεν θα σε ξαναδιαβάσει, έφυγε αυτός και από δω και πέρα θα σε διαβάζω εγώ. Αυτός πρέπει να είναι ή καλόγερος ή παπάς, και οι δύο είναι παρασιτικά αμοιβόμενοι από το ανθελληνικό κράτος της σήμερον, αυτό που μας έφερε σε αυτήν την κατάντια. Αυτοί άλλη εργασία δεν έχουν παρά να κά..ά..άθονται μπροστά σε ένα υπολογιστή και να προωθούν τις ανθελληνικές απόψεις τους που συνάδουν με την εβραϊκή θρησκεία τους. Να είσαι σταθερή στις σωστές ιδέες σου και να μην υπακούς σε κελεύσματα, παρασίτων και δολίων. Κατά τα άλλα πολλοί από τους αναγνώστες σου με κάλυψαν ιδεολογικώς καθώς και εσύ με το παραπάνω κείμενο. Αν σωθεί η Ελλάδα, που αμφιβάλω διότι είναι σφικτά δεμένη στην εβραϊκή θρησκεία του παρασιτικού χριστιανισμού, θα είναι από κάτι σαν εσένα και από ανθρώπους που δεν είναι θρησκόληπτοι, ένθεν και ένθεν.

    • Ἡ Ἑλλάδα (κι ὄχι τὸ Ἑλλαδοξεφτιλιστάν) σαφῶς καὶ θὰ σωθῇ. Οἱ ἰδέες δὲν πεθαίνουν. Ὁδηγοῦν!

  19. ΕΥΓΕ ΦΙΛΟΝΟΗ!
    ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΤΟΜΑ, ΣΑΝ ΕΣΕΝΑ, ΠΟΥ ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΩΣ ΕΛΛΗΝΕΣ! ΓΙΑΤΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΤΑ ΛΕΣ.
    Ο,ΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ, Ο,ΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙ ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟΝ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΟΥΝ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΠΕΙΔΗ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΓΝΩΜΗ.
    ΛΕΣ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΙΔΙΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΕΝΑ ΜΥΑΛΟ ΚΑΙ ΕΝΑΝ ΤΡΟΠΟ ΣΚΕΨΗΣ.
    ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΙΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΩΣ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΚΡΙΝΕΙ ΤΟΥΣ ΠΑΝΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ, ΚΑΝΕΙ ΚΑΚΟ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΥ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ, ΑΝΤΙ ΝΑ ΚΑΘΗΣΕΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΙ, ΚΑΤΗΓΟΡΕΙ ΕΣΕΝΑ!.
    ΤΙ ΝΑ ΠΩ ΠΙΑ…ΛΥΠΑΜΑΙ.

    Υ.Γ. ΜΕ ΕΝΕΠΝΕΥΣΕΣ ΠΟΛΥ ΜΕ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΣΟΥ.

  20. EYΓΕ ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΑ! ΝΑ ΓΙΑΤΙ ΜΩΡΕ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΟΤΕ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙ! ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΘΡΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΒΛΑΨΕΙ! ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ, ΜΙΑ ΔΥΝΑΜΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΝΙΚΗΘΕΙ! ΚΑΙ ΠΟΥ ΚΑΤΕΚΤΗΣΕ ΤΟΥΣ ΠΑΝΤΕΣ ΑΝΑ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ! ΟΛΟΙ ΟΙ ΥΒΡΙΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ! ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΟΠΑΔΟΙ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ, ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ Η ΑΡΧΑΙΟΘΡΗΣΚΟΙ! ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΝΕΟ-ΠΑΓΑΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΦΑΝΑΤΙΚΟΙ ΘΡΗΣΚΟΛΗΠΤΟΙ!
    ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ, ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΤΟΝ ΓΛΥΚΥ ΙΗΣΟΥ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΕΛΛΗΝ ΩΣ ΤΟ ΜΕΔΟΥΛΙ! ΑΠΟΓΟΝΟΣ ΤΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ, ΤΟΥ ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑ, ΤΟΥ ΚΩΝ/ΝΟΥ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ, ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΒΑΤΑΤΖΗ, ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ, ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ, ΤΟΥ ΜΙΛΤΙΑΔΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΕΩΝΙΔΑ! ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΩΡΕ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΑΝΑΤΗ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ, ΓΙΑ ΤΑ ΙΔΑΝΙΚΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΣΑΝ ΟΙ ΠΑΠΠΟΥΔΕΣ ΜΑΣ ΑΠ ΤΑ ΒΑΘΗ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ, ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΓΕΝΟΣ ΜΑΣ!
    ΕΣΣΕΤΑΙ ΗΜΑΡ! Η ΕΛΛΑΔΑ, ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΘΑ ΝΙΚΗΣΕΙ!

  21. Σ’ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΧΗ, ΑΞΙΟ ΤΕΚΝΟ ΤΗΣ ΥΠΑΤΙΑΣ, ΤΗΣ ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑΣ, ΤΗΣ ΜΑΝΤΩΣ, ΤΗΣ ΛΕΛΑΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΗΡΩΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ! ΟΣΟ ΑΥΤΟΣ Ο ΤΟΠΟΣ ΓΕΝΝΑΕΙ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΣΑΝ ΕΣΕΝΑ, ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΧΑΜΕΝΟ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ! ΤΟ ΦΩΤΕΙΝΟ ΣΟΥ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΑΣ ΓΙΝΕΙ Η ΦΛΟΓΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΝΙΚΗ!

  22. Λοιπόν… Η θρησκεία του καθενος ειναι προσωπικό του. Ειμαι χριστιανη ορθόδοξη και οπως ο αρθρογραφος ειπε οτι πικραινεται οταν του λενε καποιοι χριστιανοι κακα πραγματα για αυτο που πιστευει, ετσι νιωθω κι εγω οταν βλεπω απο δωδεκαθειστες και λοιπα να μου βριζουν τα θεια.. Μην τα ισοπεδωνουμε ολα. Εχουμε ξεχασει τη λεξη ΣΕΒΑΣΜΟΣ. Σεβασμος σημαινει να σεβομαι τα πιστευω του αλλου, ασχετα αν δε τα πιστευω κι εγω και φυσικά οταν δε με προσβάλουν. Οπως λοιπον υπαρχουν χριστιανοι που δεν σεβονται, ετσι υπάρχουν και δωδεκαθειστες και λοιποι που δεν σεβονται τη δική μου θρησκεία.
    Οταν λοιπόν σεβαστούμε, συγκρατηθούμε και αφησουμε για λίγο στην ακρη αυτά μας χωρίζουν ή που διαφωνούμε, τοτε ναι θα καταφέρουμε να ενωθούμε και να διώξουμε όλο αυτον τον αρρωστημενο εχθρο που εχει κάτσει στον σέρκο της Ελλάδας μας.
    ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΤΕΙΤΕ!!!!!!!!!!!!

    • Σεβασμὸς πράγματι σημαίνει νὰ σεβόμαστε τὸ πιστεύω τοῦ ἄλλου.
      Αὐτοσεβασμός, ποὺ δημιουργεῖ καὶ κάθε μορφῆς σεβασμό, εἶναι νὰ ὑπηρετῇς τὴν ἀλήθεια μὲ κάθε τρόπο, ἀκόμη κι ἐὰν αὐτὸ ἀποκαλύπτῃ πολλὲς παραμέτρους ποὺ ὁ ἄλλος (ὁ κάθε ἄλλος) θεωρῇ λανθασμένες. Αὐτὸ ἁπλούστατα ἐπίσης σημαίνει πὼς ὅταν σέβεσαι τὸν ἑαυτόν σου καὶ τὸν ἄλλον (καὶ δὲν ὑποκρίνεσαι ἢ δὲν τὸν δουλεύεις) τότε θὰ τοῦ πῇς τὴν ἀλήθεια κι αὐτὸς ἂς ἀποφασίσῃ ἐὰν θὰ ἢ δὲν θὰ πιστεύῃ.
      Τέλος, ἐπεὶ δὴ ἐδῶ μέσα κανέναν θεὸ δὲν ὑπηρετοῦμε, κι ἐπεὶ δὴ πολὺ περισσότερο δὲν ὑπηρετοῦμε χριστιανούς, δωδεκαθεϊστές, ἰσλαμιστές, παρὰ μόνον τὴν ἀλήθεια, θὰ ἤθελα νὰ μᾶς ἐξηγήσῃς τὸ σημεῖον διαφωνίας σου μὲ τὸ κείμενον.
      Ἐμεῖς Σκαρίμπα παρουσιάσαμε, ὄχι θεοκρατικὲς θέσεις. Κι ὁ Σκαρίμπας ἦταν ἐρευνητής. Καὶ ὅλως συμπτωματικῶς καταθέτει ἀποδείξεις.
      Ἔχεις κάποιαν ἀπόδειξι γιά νά καταρρίψῃς τόν λόγο του ἢ συζητᾶμε γιά νά συζητᾶμε;

Leave a Reply