Ὅταν ἡ «ἐπιστήμη κολλᾷ» δημιουργεῖ βιντεοπαιχνίδια!

Δυσεπίλητο παζλ της Ιατρικής λύθηκε με βιντεοπαιχνίδιΛονδίνο

Χρήστες του Διαδικτύου που δέχτηκαν να παίξουν ένα ερευνητικό βιντεοχνίδι κατάφεραν να λύσουν ένα πρόβλημα που ταλαιπωρούσε τους βιολόγους εδώ και μια δεκαετία.

Συμμετέχοντας στο διαδικτυκό παιχνίδι Foldit, οι παίκτες προσδιόρισαν την τρισδιάστατη δομή μιας πρωτάσης, ενός ενζύμου που χρησιμοποιούν ο HIV και άλλοι ρετροϊοί για να προσβάλλουν τα ανθρώπινα κύτταρα.

Οι παίκτες που ολοκλήρωσαν τον άθλο συνυπογράφουν μαζί με τους δημιουργούς του παιχνιδιού τη σχετική δημοσίευση στην επιθεώρηση Nature Structural & Molecular Biology.

O προσδιορισμός του τρισδιάστατου σχήματος της πρωτεάσης θα μπορούσε τώρα να βοηθήσει στην ανάπτυξη φαρμάκων που συνδέονται σε συγκεκριμένες περιοχές του ενζύμου.

Το Foldit, ένα βιντεοπαιχνίδι που μπορεί να τροποποιείται και να προσαρμόζεται στις ανάγκες διαφόρων ερευνητικών προγραμμάτων, αναπτύχθηκε το 2008 στο Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον.

Το λογισμικό είχε ήδη χρησιμοποιηθεί σε έρευνες κατά του καρκίνου και της νόσου του Αλτσχάιμερ.

Στην νέα του έκδοση, το Foldit χωρίζει τους παίκτες σε ανταγωνιστικές ομάδες που προσπαθούν να μάθουν πώς διπλώνεται στο χώρο η πρωτεΐνη του ενζύμου.

Δεδομένου ότι τα μόρια των πρωτεΐνών μπορεί θεωρητικά να αναδιπλώνονται με αναρίθμητους τρόπους, ο προσδιορισμός της τρισδιάστατης δομής είναι δύσκολη υπόθεση, ακόμα και για ισχυρούς υπολογιστές.

«Θέλαμε να δούμε το κατά πόσο η ανθρώπινη διαίσθηση μπορούσε να πετύχει εκεί όπου οι αυτοματοποιημένες μέθοδοι αποτυγχάνουν» σχολίασε ο βιοχημικός Φίρας Κατίμπ, εμπνευστής της προσπάθειας στο Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον.

«Οι άνθρωποι έχουν ικανότητες αντίληψης του χώρου, στις οποίες οι υπολογιστές δεν είναι ακόμα καλοί» εξήγησε.

«Τα παιχνίδια προσφέρουν ένα πλαίσιο που συνδυάζει τα ισχυρά σημεία των υπολογιστών και των ανθρώπων. Τα αποτελέσματα της μελέτης μας δείχνουν ότι τα παιχνίδια, η επιστήμη και η πληροφορική μπορούν να συνδυαστούν και να προσφέρουν οφέλη που δεν ήταν εφικτά ως σήμερα».(in.gr)

Θὰ μεταφέρω τὸ σχόλιο τοῦ φίλου ποὺ μοῦ τὸ ἔστειλε…

Τώρα τί νά πῇ κάποιος;
Πληρώμουμε τοὺς ἐπιστήμονες γιὰ νὰ κάνουν ἔρευνες κι ἀφοῦ καταφέρνουν νὰ ἀνακαλύψουν κάτι, ποὺ προέρχεται ἀπὸ χρηματοδότηση κρατική, δηλαδὴ δική μας, τρέχουν νὰ τὴν κατοχυρώσουν γιὰ νὰ εἰσπράξουν τὰ ἀνάλογα χρηματικὰ ποσὰ κι ἐμεῖς πληρώνουμε διὰ παντὸς τὸ τίμημα.
Τώρα πού ἡ ἀνακάλυψις ἔγινε ἀπό ἀγνώστους ποιός θά καρπωθῇ τά ὀφέλη; Στὸ ἴδιο κόλπο θεατές, π;λαι, μᾶς ἔριξαν στὴν παγίδα νὰ ἀντλήσουν δωρεὰν γνώση ἀπὸ τὸ ἀνώνυμο πλῆθος οἱ ἀνεπιστήμονες κι ἐμεῖς, ὡς καλοὶ καὶ πιστοὶ δοῦλοι, ὑποκλινόμεθα στὶς ἀπαιτήσεις των, ἀπολαμβάνοντας καθρεπτάκια καὶ γυάλινες χάνδες. Ἀκόμη συμπεριφερόμεθα ὡς Παπούα…!
Δοξᾶστε μας…!!!

Ἀπορῶ…  Πόσο ποιά; Γιά πόσο ἀκόμη θὰ πρέπῃ νὰ προσφέρουν κάποιοι τόσο ἁπλόχερα τὶς γνώσεις τους στὸν βωμὸ τῆς …ἀκυρώσεως τῆς ἀνθρωπότητος; Γιατί δὲν σκεπτόμαστε καλλίτερα;

Ἐὰν οὐδεῖς ἐξ ἡμῶν συμμετεῖχε, τότε ἀπὸ ποῦ θὰ ἀντλοῦσαν δύναμι, χρῆμα καὶ γνώσεις γιὰ νὰ μᾶς καταδυναστεύουν; Ἐὰν κάποιοι ἀπὸ ἐμᾶς συνειδητοποιοῦσαν πόσο σημαντικὴ εἶναι ἡ περίοδος ποὺ ζοῦμε, ποὺ πορευόμαστε, θὰ ἔδιδε ἔτσι ἁπλόχερα;

Διευκρινίζω: 

Εἶμαι ὑπὲρ τῆς ἐρεύνης, τῆς ἐπιλύσεως προβλημάτων καὶ τῆς ἰατρικῆς μερίμνης. Ἀλλὰ ποιός χρηματοδοτεῖ κάθε τους πρόγραμμα; Τί ὄφελος ἔχει; Καὶ ποιός ἐκμεταλλεύεται τὰ ἀποτελέσματα;

Τώρα φροντίζουμε νὰ ἀναδομήσουμε τὸ ἀνθρώπινον γένος. Δὲν χαρίζουμε γνώσεις. Θὰ τὶς χρειαστοῦμε ὅλες μετά, ὅταν θὰ ἔχουμε κερδίσει τὴν ἐλευθερία μας.

Φιλονόη.

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

One thought on “Ὅταν ἡ «ἐπιστήμη κολλᾷ» δημιουργεῖ βιντεοπαιχνίδια!

Leave a Reply