Ἠλεκτροκίνητα ἢ βενζινοκίνητα;

Τὸ κόστος μετατροπῆς ἑνὸς βενζινοκινητῆρος σὲ ἠλεκτρικόν κυμαίνεται μεταξὺ 7.000 ἔως 10.000 εὐρῶ. Γιὰ κάποιους εἶναι ἀπαγορευτικὸν κάτι τέτοιο.

Πάντως, σίγουρα ἡ πρωτοβουλία τῶν μηχανικῶν μας, μαζὺ μὲ τὴν πιστοποίησι ἀπὸ τὸ Πολυτεχνεῖον, εἶναι πάρα πολλὴ σημαντική.  Μία ἀκόμη πρωτιὰ γιὰ τοὺς Ἕλληνες!

Δὲν ξέρω ἐὰν θὰ εἶναι λύσις γιὰ ὅλους, σίγουρα ὅμως γιὰ κάποιους εἶναι.

Μείωσις ῥίπων, μείωσις κόστους κυκλοφορίας καί, κατὰ πῶς τὰ λέν, σίγουρα αὔξησις τῆς ζωῆς τοῦ κινητήρος.

Ἂς ἐλπίσουμε πὼς θὰἐξαπλωθῇ ἡ δυνατότης μετατροπῆς καὶ σὲ ἄλλες περιοχές, καθῶς ἐπίσης  πὼς θὰ μπορέσουμε ὅλοι μας νὰ  δοκιμάσουμε τὸν ἐναλλακτικόν τρόπο ὁδηγήσεως.

Φιλονόη.

Ηλεκτροκίνητα από τη Μυτιλήνη 

Του ΣΤΡΑΤΗ ΜΠΑΛΑΣΚΑ

Σε «πρωτεύουσα» του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα μετατρέπεται η Μυτιλήνη μέσω της δουλειάς δύο αδελφών, του Κώστα και του Τάσου Κόρακα, που μετατρέπουν βενζινοκίνητα αυτοκίνητα σε ηλεκτρικά.

Ο Κώστας και ο Τάσος Κόρακας δίπλα στο Σιτροέν με τις αθάνατες μπαταρίες λιθίου. Στο πλαίσιο ερευνητικού προγράμματος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που υλοποιείται μαζί με την Περιφέρεια Αττικής, τα δυο αδέλφια μετέτρεψαν ήδη ένα smart και ένα Fiat Panda σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία όμως κινούνταν με μπαταρίες μολύβδου. Αλλά το καινούργιο τους «δημιούργημα» είναι ένα Citroen Saxo που ολοκληρώθηκε τούτες τις ημέρες και από σήμερα βρίσκεται στην Αθήνα όπου θα περάσει τα απαραίτητα τεστ στο Πολυτεχνείο ώστε να βεβαιωθεί ότι πληροί τις απαιτούμενες προδιαγραφές.

Το πρωτοποριακό που έχει να κάνει με το Citroen είναι πως την μπαταρία λιθίου ο οδηγός δεν θα χρειαστεί ποτέ ξανά να την αντικαταστήσει. Κι αυτό γιατί, όπως λένε οι αδελφοί Κόρακα, «η μπαταρία μολύβδου είχε διάρκεια ζωής γύρω στα 80.000 χιλιόμετρα, ενώ η λιθίου έχει διάρκεια 300 με 500.000 χιλιόμετρα, ουσιαστικά δηλαδή ξεπερνά το χρόνο ζωής ενός αυτοκινήτου. Επιπλέον, οι μπαταρίες λιθίου έχουν το μισό βάρος από τις μπαταρίες μολύβδου».

Η αυτονομία του ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου με μπαταρία λιθίου φτάνει τα περίπου 100 χιλιόμετρα, η λειτουργία του είναι εντελώς αθόρυβη και προφανώς δεν ρυπαίνει· και το μόνο για το οποίο φροντίζει ο οδηγός είναι να βρίσκεται κάθε περίπου 100 χιλιόμετρα σε κάποια πρίζα για να το ξαναφορτίσει. Κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος για αυτά τα περίπου 100 χιλιόμετρα μόλις 1,5 ευρώ με το σημερινό τιμολόγιο της ΔΕΗ!

Ας σημειωθεί πως στις αρχές του νέου έτους αναμένεται η υπογραφή Προεδρικού Διατάγματος που θα δίνει κίνητρα για τη μετατροπή των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά, ενώ στόχος των αδελφών Κόρακα είναι να λειτουργήσουν στη Μυτιλήνη το πρώτο πιστοποιημένο κέντρο μετατροπής βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά.

«Πιστεύουμε ότι έχει νόημα το γεγονός ότι ξεκινά από το νησί η μετατροπή βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά γιατί είναι περισσότερο χρήσιμα στις μικρές αποστάσεις ή σε αποστάσεις μέσα στην πόλη. Όσο προχωρά βέβαια η τεχνολογία θα εξελίσσονται και ακόμη περισσότερο, για να καλύπτουν όλες τις ανάγκες. Από την άλλη πλευρά, όσο θα αυξάνεται η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων τόσο θα μειώνεται και το κόστος των μπαταριών», τονίζει ο Τάσος Κόρακας.

Το κόστος μετατροπής του αυτοκινήτου υπολογίζεται στα 7.000 με 10.000 ευρώ με τη χρήση μπαταριών λιθίου, οι οποίες όμως και δεν χρειάζεται να αντικατασταθούν ποτέ. *

λευθεροτυπία

Σημειώσεις

Ἐὰν πράγματι οἱ συσσωρευτὲς λιθίου εἶναι (πρακτικῶς) …ἰσόβιοι, τότε ὅλα καλά.
Ἐάν ὅμως ὄχι; Τότε τί;
Ἡ ἀνακύκλωσις αὐτῶν τῶν συσσωρευτῶν εἶναι ἐφικτή; Καί πῶς; Καί ποῦ;
Κι ἀπὸ τὴν ἄλλην… Μέ τήν ἐνεργειακή ἀνατροφοδότησιν τί γίνεται; Πόσες ἀνάγκες ἔχουν τά ἠλεκτροκίνητα; Θά ὑπάρχη τρόπος φορτίσεώς των; Θά εἶναι ἀσφαλής γιά τά ὀχήματα; Θά εἶναι ἀσφαλής γιά τό λοιπό οἰκιακό δίκτυον;
Ἀναμένομεν…

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply