Καλὸ εἶναι νὰ σβήνουμε τὴν νύκτα τὰ κινητά μας.

To μπλε φως δημιουργεί διαταραχή ύπνου διότι επηρεάζει την έκκριση μελατονίνης.Καλὸ εἶναι νὰ σβήνουμε τὴν νύκτα τὰ κινητά μας.1

 

Καλὸ εἶναι νὰ σβήνουμε τὴν νύκτα τὰ κινητά μας.2

Smartphones, tablets και e-readers θα έπρεπε να έχουν ένα αυτόματο «bed/bedtime mode» που τα εμποδίζει να προκαλούν προβλήματα/ διαταραχές στον ύπνο των ανθρώπων, υποστηρίζει διακεκριμένος γιατρός.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του BBC, ο καθηγητής Πολ Γκρίνγκρας υποστήριξε πως η εν λόγω επιλογή θα μπορούσε να φιλτράρει το μπλε φως που προκαλεί προβλήματα στο «σωματικό ρολόι» και εμποδίζει τον ύπνο.
Όπως επεσήμανε ο γιατρός, από το Evelina Children’s Hospital στο Λονδίνο, κάθε νέο μοντέλο είναι «πιο μπλε και πιο φωτεινό», και οι κατασκευαστές πρέπει να δείξουν υπευθυνότητα.
Καθώς πέφτει η νύκτα, το σώμα αρχίζει να παράγει την ορμόνη ύπνου μελατονίνη, που βοηθά τον άνθρωπο να κοιμηθεί. Κάποια μήκη κύματος φωτός, προς το μπλε/πράσινο μέρος του φάσματος, μπορούν να διαταράξουν αυτή την διαδικασία.

Το εν λόγω θέμα βρέθηκε στο επίκεντρο μελέτης που δημοσιεύτηκε στο Frontiers in Public Health, για την ανάλυση του φωτός που εκπέμπεται από συσκευές.

Το συμπέρασμα ήταν ότι υπάρχει μια ξεκάθαρη τάση οι νέες συσκευές να είναι μεγαλύτερες, φωτεινότερες, με υψηλότερα επίπεδα κοντράστ και εκπομπή περισσότερου μπλε φωτός.

Ήδη, όπως επεσήμανε ο Γκρίνγκρας, υπάρχουν κάποιες εφαρμογές οι οποίες είναι σχεδιασμένες να μειώνουν αυτές τις εκπομπές φωτός, ενώ θα ήταν επιθυμητό ένα ειδικό mode που θα φίλτραρε αυτόματα το μπλε φως, όπως κάνει ήδη λογισμικό σαν το f.lux.

πηγή

(Visited 173 times, 1 visits today)




Leave a Reply