Ἡ άξιοπρέπεια! (ὑπενθύμισις)

ξιοπρέπεια εναι μία κατάστασις πο καθες τν ντιλαμβάνεται διαφορετικς. 

γ γι παράδειγμα χω τ δικά μου ρια. 

Κάποτε, ταν μουν 15χρονη, καλοκαίρι, σ μίαν πίσκεψί μας  στν λλάδα, μς πεσκέφθη κάποιος ξάδελφος τς μητέρας μου. 

μητέρα μου μστειλε νγοράσω γλυκά. Τ γλυκμως πογόρασα δν ταν τς ρεσκείας της κα τξέφρασε μπρς στν ξάδελφό της. να πρόσωπο παντελς γνωστό μου. 

ντλλης ντιδράσεως πρα τ γλυκ κα τ ἐπέταξα στν δρόμο. τσι ασθανόμουν! 

Ἐγνώριζα κ τν προτέρων τν θυμό της, τν γανάκτισί της κα τν δυναμία της νντιδράσ στν πράξι μου. 

Δν μνδιέφερε. Μθιξε κα συμπεριεφέρθην μ τρόπον κραο. χι επρεπή. κραον! 

Στν διάρκεια τ ζως μου, π τότε κα μετά, δν ἐσήκωνα μύγα στ σπαθί μου. Οὐδέποτε ἀνεχόμουν νὰ μὲ προσβάλῃ κάποιος. Οὐδέποτε!!! 

Ατ σημαίνει πς χουμε στόμα, λόγο κα σκέψι γι νκφράσουμε τς ντιῤῤήσεις μας στν φίλο μας, στν σύντροφό μας, στ παιδί μας, δίχως ν προσβάλουμε κάποιον μποιονδήποτε τρόπο. 

Δέν μορέσει μία συμπεριφορά το παιδιο μου; Τί πλούστερον πό τό νά συνδιαλαγ μαζύ του; Εναι καλλίτερο νά θίγω ατήν τήν συμπεριφορά μέ προσβλητικό τρόπο κάθε φορά πού κφράζεται, δίχως ρια καί σεβασμό; εναι καλλίτερο νά ορλιάζω; 

κοινωνία μας χει φθάσει στσχατα σημεα ετελισμο καναξιοπρεπείας!

Τ προσωπικρια το κάθε ἑνός εναι τόσο λαστικά, πο καταντον νύπαρκτα.

χω προσωπική ζωή; Τήν διαφυλάττω μ κάθε δυνατόν τρόπο. Δν τν κθέτω! Τέλος! Τν οκ μν δήμ! πόλυτον!

χω ναν φίλο καί ντιμετωπίζω κάποιο πρόβλημα; Τό λύνω μαζύ του. Δν πευθύνομαι σλην τν οκουμένη! Τ μόνον ποπιτυγχάνω εναι γελοιοποίησίς μου κα γελοιοποίσις το φίλου ἀλλὰ καὶ ἡ γελοιποποίησις τοῦ προβλήματος!

χω μίαν ζωή, μίαν οκογένεια, μίαν ποψι, μίαν θέσι, να πιστεύω, μίαν κοσμοθέασι, μίαν ντίληψι… ,τι δήποτε; Τ διαφυλάττω. Τ προστατεύω, τ κρατ σκενα τπίπεδα πο δν θίγονται κα δν βάλλονται π πουθενά!  Ἐὰν δν τ πράττω, τότε δν μοξίζουν γι ν τχω! 

ξιοπρέπεια! Μεγάλη πόθεσις! 

σεβασμς εναι κάτι πο κερδίζεται! Δν χαρίζεται!

Κάποτε εχα ναν διδάσκαλο. Αστηρό, στριφνό, δίκαιο, ριστον διδάσκαλο… Μπόλυτο ξιοπρέπεια. Ποτ μου δν τν φοβήθηκα, διότι ποτέ μου δν τν θιξα στ,τιδήποτε! ΠΟΤΕ! 

ντιθέτως μως μμένα, λοι μου ο φίλοι κα ο συμμαθητς τν τρεμαν! Δν τν ἐσέβοντο διότι δν ἐσέβοντο πρωτίστως τν αυτόν τους! Τραγικό! 

Σήμερα, μέσα στ τόσα μας προβλήματα, μέσα στν τόση πίεσι ποντιμετωπίζουμε καθημερινς, διαπιστώνω μ πίκρα τν πουσία ξιοπρεπείας π λο κα περισσοτέρους! 

Βλέπω νθρώπους παντρεμένους, μ παιδιά, φίλους μου κα συγγενες μου, ν προσβάλουν μ κάθε δυνατν τρόπο τος συντρόφους τους κα τν οκογένειά τους. Ν συνδιαλέγονται μ πόρνες κα ατ ν συμβαίν τάχα μου κρυφά. Ν διακινον τσόντες, λς κα εναι 15χρονα ξελιγωμένα. Δν μφορον τπωθημένα τους. λλως τε εναι προσωπική τους πόθεσις. Μ προσβάλλει μως συμπεριφορά τους. Φίλοι πο κόβονται, διότι δν σέβονται οτε κν τν αυτόν τους! Πολλ δ μλλον τς οκογένειές τους. 

χω φιλικ ζευγάρια μ σοβαρ προβλήματα πικοινωνίας. ντί ν κάτσουν κα ν τ λύσουν, βλέπω τς γυνακες κα τος νδρες νναλώνονται στν νεύρεσι ρωτικο συντρόφου. Λς κι λα τους τ προβλήματα ξεκινον κα καταλήγουν στ κρεββάτι τους. 

Βλέπω παιδι ν μν ντιλαμβάνονται οτε κν τριά τους, τ δικαιώματά τους κατς ποχρεώσεις τους. 

Πρ μερικν μερν 20χρονος γείτονας, ἐμάζευσε τος φίλους του καως τς 5:30 πρωΐνς, μς λλαξε τ φτα μ τν μουσική του. Δν ξιώνω ν μ διασκεδάσουν τ παιδι ατά. ξιώνω ν σεβασθον τρια. Μπορον μία στ τόσα ν γλεντήσουν, δίχως ν θίγουν τν δική μου ζωή. Μπορον νκον τν μουσική τους ως κενο τ σημεον τς ντάσεως πο δν θά τρίζουν τ δικά μου τζάμια π τν ντασι! 

Πρ μερικν μηνν γραφα τ κείμενον εἴμαστε ὅλοι ὑβριστές. Μέσα κενέλυα, κατ τ δικά μου κριτήρια πάντα, τς παραβιάσεις πο καθημερινς κάνουμε. Τς βριστικς μας πράξεις. Τν σέβειά μας γι τν Φύσι κα γι τν νθρωπο. 

Σήμερα λοιπν ρχομαι ν συμπληρώσω τ παραπάνω κείμενον μ τν λέξι ξιοπρέπεια! Τν θεωρ τόσο σημαντική, πο καταντ γελοιοποίησις μας νυπαρξία της. 

Φίλοι μου, δν πάρχει τίποτα σημαντικότερο σ ατν τν ημάδα τν νθρωπότητα πέραν τς ατογνωσίας της. Το ατοσεβασμο της! 

π τότε πο χάσαμε τ ΓΝΩΘΙΣΑΥΤΟΝ χάσαμε κα τν ξιοπρέπειά μας. 

Κα σν λας κα σν τομα. 

Κυττάξετε πίσω σας. 

στορία μας εναι μεγαλυτέρα πόδειξις τν σων σχυρίζομαι. 

Σαλαμίς, Μαραθν, ο Πλαταιές, ταν πόδειξις το ΓΝΩΘΙΣΑΥΤΟΝ!!!

Κάθε φορ πο ΜΟΝΟΙ μας ντιμετωπίσαμε μίαν κατάστασι, σο λίγοι κι ἐὰν μασταν, τ καταφέραμε πολ καλλίτερα πκενες τς φορς πο στραφήκαμε στος γύρω γι βοήθεια. 

Τ ατ συμβαίνει κα σ προσωπικπίπεδα. 

Παραμένουμε μικρς καθρέπτης τς κοινωνίας μας. Το συνόλου. 

σο ναπαράγουμε συμπεριφορς δυναμίας, μιμέτρων κα δν προασπίζουμε τν ξιοπρέπειά μας, τόσο ατ πο συμβαίνουν γύρω μας θ καταντον κόμη χειρότερα.

,τι μες, τσι κα τ σύνολον. 

Ζητμε π τος λλους γι παράδειγμα ν κάνουν κάτι γι τ σύνολον. Τί κάνουμε μες μως γιά τό σύνολον;

Ζητμε π τος λλους ν σώσουν τν Πατρίδα μας. Πς σώσαμε μες μως τήν Πατρίδα μας;

Ζητμε π τος λλους ν μς σεβασθον! Πς μως ποδεικνύουμε, στν αυτόν μας πρωτίστως, τι μς σεβόμεθα;

Δν χω ξιώσεις π κανέναν.

Κάνω κα πράττω ατ πογ θεωρ σημαντικά, παραίτητα κα στοιχειώδη. σοι θέλουν ξέρουν κα μπορον.

σοι δν θέλουν, παραμένουν στν ποταπή τους καθημερινότητα.

Φιλονόη.  

Ο παραπάνω φωτογραφίες προέρχονται π μηνύματα «φίλων», τποα λαβα μέσα στς ορτές. Λυπμαι γι τν πουσία πηγς, λλ μ προσβάλλουν τόσο πολύ πο δν σχολήθηκα διόλου μ τν προέλευσί τους! Ζητ συγγνώμη. 

 

 

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

2 thoughts on “Ἡ άξιοπρέπεια! (ὑπενθύμισις)

  1. Τώρα από γνήσια απορία ορμώμενος θέλω να ρωτήσω
    Υπήρξε δηλαδή ανθρωπος( ελπίζω να μην είναι άνδρας)ο οποίος έστειλε εορταστικές ευχές σε μια γυναίκα με φωτογραφία αυτήν με το μισοβρακο της Calvin Klein ;

Ἀπαντῆστε

Ἡ ἠλεκτρονική σας διεύθυνση δὲν θὰ δημοσιευθεῖ. Τὰ ὑποχρεωτικὰ πεδία σημειώνονται μὲ *