Κι ὁ Μεσαίων καλὰ κρατεῖ!

Πάτρα: Διαβούλευση Δήμου – Μητρόπολης για τα «Κορίτσια με τα Μαύρα»

Σε λίγη ώρα συνάντηση του προέδρου του Πολιτιστικού Οργανισμού με τον Μητροπολίτη

Έντονες είναι οι ζυμώσεις μεταξύ του Δήμου Πατρέων και της Μητρόπολης για το εάν θα φιλοξενηθεί στην πόλη μας η παράσταση των Ρέππα – Παπαθανασίου «Τα κορίτσια με τα μαύρα». Και αυτό διότι, όπως είχε γράψει πρώτο χθες το thebest.gr από πλευράς Μητρόπολης και μερίδας πιστών ζητείται να μην δοθεί η παράσταση λόγω του περιεχομένου της.

Για το θέμα αυτό, ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού της Πάτρας Αντώνης Σκιαθάς θα επισκεφθεί σε λίγη ώρα στα γραφεία της Μητρόπολης τον Επίσκοπο Πατρών κ. Χρυσόστομο. Στη συνάντηση ο Μητροπολίτης αναμένεται να μεταφέρει στον κ. Σκιαθά τις ενστάσεις του και να του ζητήσει να μην φιλοξενηθεί στο Αρχαίο Ωδείο η παράσταση.

Σύμφωνα με πληροφορίες του thebest.gr στη δημοτική Αρχή επικρατεί έντονος προβληματισμός για το θέμα και για τη στάση του Μητροπολίτη.

Μάλιστα, για το ζήτημα που έχει προκύψει, σύμφωνα με πληροφορίες, θα υπάρξει και επαφή μεταξύ του δημάρχου Πατρέων Γιάννη Δημαρά και του Μητροπολίτη κ. Χρυσόστομου.

Πάντως, σε κάθε περίπτωση, εντός της ημέρας αναμένεται να υπάρξει επίσημη ανακοίνωση από πλευράς του Πολιτιστικού Οργανισμού για το θέμα. (the best)

Ἀνατρίχιασα ὅταν διάβασα τὴν εἴδησι!

Ἀναρωτιέμαι, ποιός εἶναι αὐτὸς ποὺ κάθεται καὶ κάνει διαλόγους μὲ τέτοιους μεσαιωνικοὺς βρυκόλακες;  Τέτοια μισάνθρωπα ἀπομεινάρια; Τέτοια σκοταδιστικὰ κέντρα ἐλέγχου;

Ὑπάρχουν πολλὰ θέματα μὲ τὰ ὁποῖα διαφωνῶ, στὸν τομέα τοῦ θεάτρου, τοῦ πολιτισμοῦ καὶ τῆς παιδείας. Θεωρῶ ὅμως πὼς μόνον ἡ δική μας παιδεία, ἡ γνώσις καὶ ὁ δομημένος ἀντίλογος δύναται νὰ μᾶς ὁδηγήσῃ σὲ μίαν κοινωνία ὑγιή!

Ἐὰν ἐπιτρέπονται τέτοιοι διάλογοι, ὑπὸ τὸ πρίσμα τῆς ἀπαγορεύσεως, τότε γιὰ ποιόν ἄνθρωπο συζητᾶμε; Ποῦ μποροῦμε νὰ βασισθοῦμε γιὰ νὰ κάνουμε διάλογο; Στὴν ἄρσι τῆς ἀπαγορεύσεως; Σοβαρολογοῦμε;

Θέλει ὁ κάθε θρησκόληπτος νὰ στηρίξῃ τὶς θέσεις του; Γιατί δὲν τὸ πράττει μέσῳ διαλόγου παρὰ ξεκινᾶ ἀπὸ ἕνα μεγαλοπρεπέστατον «ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ»;  Ἐπὶ ποίας λογικῆς θὰ γίνῃ διάλογος; Ἢ ἀποκλείεται ὀ διάλογος;

Μεσαιωνικὲς καταστάσεις;  Φυσικά! Ἀπίστευτο θρᾶσος! Ἀπίστευτη προσβολή!

Καὶ μετὰ συνδιαλεγόμαστε;

Φιλονόη.

Υ.Γ. Τὸ μαγαζάκι ξέρει νὰ τὸ περιφρουρῇ! Τοὺς «πελᾶτες» της ὅμως; Δὲν διάβασα κάπου κάποιαν ἀνακοίνωσι γιὰ καταγγελίες κατὰ τῆς βίας ποὺ λαμβάνουν ἅπαντες οἱ Ἕλληνες! Οὔτε κάποιαν ἀπαγόρευσι! Οὔτε κάποιαν διαμαρτυρία γιὰ τὸν ῥατσισμὸ ποὺ δεχόμαστε… Ἐπιλεκτική συνείδησι; Ἐγὼ ἀναρωτιέμαι γιὰ τὴν συνείδησι….

 

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

6 thoughts on “Κι ὁ Μεσαίων καλὰ κρατεῖ!

  1. Αν τα πράγματα ήταν διαφορετικά, τότε όλοι θα ξέραμε ότι η ορθοδοξία δεν μπορεί να κάνει διάλογο ή διαλόγους, με την δαιμονοδοξία. Οι διάλογοι αυτοί έγιναν κατά το παρελθόν. Συγκλήθηκαν μάλιστα και 8 Οικουμενικές Σύνοδοι. Έτσι, κάθε κατεργάρης πήγε στον πάγκο του και η αυλαία, για διαλόγους αυτού του είδους, έπεσε.

    Κάποιοι όμως την ξανασήκωσαν, διότι από ορθόδοξοι είχαν, εν τω μεταξύ, γίνει κι αυτοί κακόδοξοι (δαιμονόδοξοι). Οπότε το “έργο” άρχισε να παίζεται ξανά, για να βλέπουμε “Τα κορίτσια με τα μαύρα” ή να διαβάζουμε γραφές όπως οι δικές σου, αγαπητή Φιλονόη.

      • Νικόλαε, ὁ διάλογος εἶναι κάτι ποὺ καταργεῖται ἀπὸ τὴν ἐκκλησία σου; Τότε γιὰ ποιὰν Ἑλληνικότητα συζητᾶμε τόσον καιρό; Αὐτὴν ποὺ θὰ φιμώνῃ κάθε ἀντίλογο;
        Μὰ αὐτὴ δὲν εἶναι Ἑλληνικότης! Χριστιανογεντιτσαρισμός εἶναι!

  2. ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΡΕΣΕΙ Η ΤΟΥΣ ΕΝΟΧΛΕΙ ΣΤΗΝ ΠΥΡΑ.
    Ο ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΕΔΩ. ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΛΗΞΕ.
    ΒΛΕΠΕ ΠΡΕΒΕΖΗΣ, Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΞΑΝΑΣΤΑΥΡΩΝΕΤΑΙ Κ.Α.
    ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΟΥ ΠΡΙΝ ΜΕΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΧΑΜΕ ΕΝΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΜΕ ΑΛΛΟΔΑΠΕΣ ΜΟΝΑΧΕΣ ΠΟΥ ΤΑ ΒΡΑΔΥΑ ΕΚΑΝΑΝ
    ΟΡΓΙΑ ΜΕ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΝΟΧΛΗΣΕ, ΑΛΛΑ ΕΑΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΘΕΑΤΡΙΚΟ Η ΤΑΙΝΙΑ, ΘΑ ΒΓΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΕΞΑΠΤΕΡΥΓΑ. Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΗΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ.
    ΕΥΛΟΓΗΣΟΝ ΔΕΣΠΟΤΑ.

  3. Θα αναφερθώ σε κάτι παλιό που είχε μία δόση εκλαΐκευσης αλλά πέραν αυτού τίποτε άλλο. Οι μεγαλύτεροι (>55 ετών) ειδικά από την Αθήνα θα το θυμούνται.
    Πάμε πίσω στην δεκαετία του ’70. Πρόκειται για το κινηματογραφικό έργο – υπερθέαμα όπως ο “Σεισμός” με τεχνικά μέσα – “Ιησούς Χριστός Υπέρλαμπρον Άστρον” κατά κόσμον Jesus Christ Superstar.
    Nαί! Την περίφημη υπερπαραγωγή όπου βγήκαν τα λάβαρα και οι “θεούσες” με τρομερές διαμαρτυρίες διακόπτοντας μάλιστα τις προβολές (ήμουν στον κινηματογράφο Αττικόν όταν έγινε η διακοπή) και σε εποχή “μη δημοκρατική” κατά κόσμον δικτατορία. Τί έγινε τότε? (Επιστήμη της κυβερνητικής – Πες πες πες κλπ θα βαρεθούν και δεν θα δίνει σημασία κανείς πιά) – ναι αλλά, ακόμα και τότε οι προβολές συνεχίστηκαν και μάλιστα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα κανένας δεν αντιδρούσε πλέον – προς τέρψιν της νεολαίας που βρήκε ένα “τρόπο αντίδρασης” ίσως όχι για το συγεκριμμένο έργο μόνον… .
    Οι σημερινοί επαείοντες – πάντοτε ανιστόρητοι – ούτε διπλωματικά ούτε με κατάλληλη πολιτική κατά κόσμον policy δεν μπορούν να αφήσουν τα πράγματα να κυλίσουν με την “αρμονία της φύσης”.
    Αφού μετά την τρίτη παράσταση κανένας δεν θα αντιδράσει.
    Δεν είναι όμως αυτό το θέμα μας. Το θέμα είναι πολύ βαθύτερο αλλά, η διαμαρτυρία των πιστών είναι μιά μορφή αντίδρασης.
    Μία μορφή αντίδρασης όμως δεν μπορεί να φιμώνει την τέχνη, η οποία είναι από μόνη της έκφραση καταστάσεων και αντίδραση .
    Το θέμα λοιπόν βαθαίνει στο ποιός αντιδρά στην αντίδραση.
    Αν σας κούρασα να με συγχωρείτε.

    • Διόλου δὲν μᾶς κούρασες. Διαφωνῶ μὲ τὴν φίμωσι τοῦ λόγου, ἀπὸ ὅπου κι ἐὰν προέρχεται. Αὐτὸ ὅμως δὲν σημαίνει πὼς ἔχουμε δικαίωμα νὰ προσβάλλουμε τὰ πιστεύω τῶν ἄλλων. Ἄλλο ὁ διάλογος μὲ ἐπιχειρήματα κι ἄλλο ἡ σαχλαμαροποίησις.
      Γενικῶς συμφωνῶ μαζύ σου. Ἄλλως τέ, κάτι μέσα μου μοῦ λέει πὼς ἦταν γελὴ διαφήμισις. Σὲ κάθε ἄλλην περίπτωσι θὰ ἦταν μία ἀνύπαρκτος παράστασις γιὰ πέντε-δέκα κολλητούς.

Leave a Reply