
Ἀπεικόνιση τῆς ἀμερικανικῆς Ἀκροπόλεως ἀπὸ τὴν ἀναφορὰ τοῦ Σμίθ.
Γιατί κάποιο κτίριο νά γίνεται τόσο συχνά ἀντικείμενον ἀντιγραφῆς;
Τί ἰδιαίτερον ἔχει, ὥς τέ νά γίνεται πηγή ἐμπνεύσεως;
Γιατί δέν ἔχει ἀντιγραφῇ ἡ πυραμίδα τοῦ Χέοπος ἤ ἡ ἀψίδα τοῦ Θριάμβου, ἤ ἀκόμη καί τό Κολοσσαῖον;
Τί ἀκριβῶς εἶναι αὐτό πού κάνει ὅλα τά Μουσεῖα παγκοσμίως νά θεωροῦνται σοβαρά, μόνον ἐάν διαθέτουν ἱκανοποιητικόν ἀριθμό ἐκθεμάτων ἀπό τήν Ἑλλάδα;
Ποιός εἶναι ἐκεῖνος ὁ λόγος πού τόσοι καί τόσοι ἀνά τόν πλανήτη, καί ἰδίως ἀπό τήν χερσόνησον τοῦ Αἵμου, θέλουν νά δημιουργήσουν μίαν ἀπ’ εὐθείας ῥίζα μέ τήν Ἑλλάδα;
Εἶναι μόνον ὁ θαυμασμός ἤ καί κάτι περισσότερο;
Καί γιατί μαζύ μέ τόν θαυμασμό ἀναβιώνει καί ἡ καφρίλα;
Γιατί γύρω ἀπό τήν ὀμορφιά ξεπετάγονται, ὥς ἄλλος Κράτος καί Βίας, ὅλοι ἐκεῖνοι οἱ κάφροι πού μόνον νά ἀποδομοῦν καί νά προσβάλλουν γνωρίζουν;
Παρθενῶνες στὴν Ἀμερικὴ…

Γιὰ τὴν ἀντιμετώπιση τῆς πολιτιστικῆς καὶ πνευματικῆς κατωτερότητας τοῦ ἒθνους, ὁ κος Σμιθ, ἓνας πρώην ἒμπορος προτείνει ἓνα άπὸ τὰ πιὸ μεγαλεπήβολα σχέδια ποὺ εἶχαν ποτὲ προταθεῖ. Πρόθεσή του ἦταν νὰ μετατρέψῃ τὴν Οὐάσινγκτον σὲ μία πόλη πολιτισμοῦ καὶ ὀμορφιᾶς ἒτσι ὣστε κανένας Ἀμερικανὸς νὰ μὴν μπῇ στὸν πειρασμό νὰ πᾶῃ στὸ ἐξωτερικὸ γιὰ πνευματικοὺς ἢ καλλιτεχνικοὺς λόγους, ἀντιθέτως, ὃλη ἡ Εὐρώπη νὰ συρρέῃ νὰ θαυμάζῃ τὰ μνημεῖα καὶ τοὺς διάσπαρτους θησαυροὺς τέχνης, στὸν Πότομακ.
Σὲ ἓνα ἂλλο σημεῖο τῶν Ἠνωμένων Πολιτειῶν ὃμως, συναντᾶμε ἓνα ἀκριβὲς ὀμοίωμα τοῦ Παρθενῶνος…

Γράφει ὁ lykofron
1. Όλα τα οριζόντια αρχιτεκτονικά στοιχεία διατηρούν μια ελαφρά αψιδωτή κλίση στο κέντρο τους, πράγμα που τον ζωντανεύουν κατά την παρατήρηση ακόμα περισσότερο.
2. Όλοι οι εξωτερικοί κίονες κλίνουν ελαφρώς προς τα μέσα και οι γωνιακοί διαγωνίως. Αυτό δημιουργεί την αίσθηση ενός επιβλητικότερου και υψηλότερου κτίσματος από ό,τι είναι στην πραγματικότητα.
3. Όλοι οι κίονες διαφέρουν στη διάμετρο από τους διπλανούς τους και το κενό ανάμεσά τους είναι ελαφρώς διαφορετικό.
4. Όλοι οι κίονες έχουν τη χαρακτηριστική ελαφρά πεπλάτυνση στο μέση τους, τη λεγόμενη “ένταση”.
Οι εκπλήξεις όμως δε σταματούν εδώ. Και το εσωτερικό του οικοδομήματος ομοιάζει στον αυθεντικό Παρθενώνα: Χωρίζεται σε 2 μέρη. Στο ανατολικό μέρος (Ναός) μπορεί κάποιος να απολαύσει το ξακουστό χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς που είχε φιλοτεχνήσει ο Φειδίας. Βέβαια τα υλικά πλέον είναι ο γύψος, το τσιμέντο και το ατσάλι. Ο γλύπτης Alan LeQuire ολοκλήρωσε το δύσκολο έργο του αγάλματος μεταξύ 1982 – 1990. Η επιχρύσωση έγινε μόλις το 2002. Η Αθηνά, όπως μπορεί κανείς να παρατηρήσει διατηρεί κάποιες εικαστικές προσθήκες, όπως το χρώμα στα μάτια και τα χείλη της. Σχετικά με το άγαλμα της Αθηνάς, σύμφωνα και με την ομολογία και των ίδιων, δεν είχαν διαθέσιμες αρκετές πληροφορίες καθώς το αυθεντικό άγαλμα είχε αφαιρεθεί από το ναό και μεταφερθεί στην Κωνσταντινούπολη γύρω στα 400 μ.Χ. όπου και αργότερα καταστράφηκε (πιθανότατα κατά τη διάρκεια της 4ης Σταυροφορίας του 1204 μ.Χ.). Ο Παρθενών του Nasvhille εκτός από έκθεση έργων τέχνης (κυρίως αμερικανών ζωγράφων) χρησιμοποιείται κατά καιρούς και για ποικίλες καλλιτεχνικές εκδηλώσεις. –>
Μπορείτε να επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα του αμερικανικού Παρθενώνα εδώ
http://www.nashville.gov/Parthenon/
Βιβλιογραφία – Πηγές
www.americanheritage.com
Ψηφιοθήκη Ἀριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Φωτογραφίες
memory.loc.gov
en.wikipedia.org (ἀνιχνευτές)
Ἀποποίηση εὐθύνης
Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.