Ἡ Ἰατρικὴ τῆς ψυχῆς. (Β’ μέρος.)

ΒΡΑΧΝΙΑΣΜΑ

Οι σωματικές ή διανοητικές δυνάμεις που ξοδεύονται χωρίς μέτρο προκαλούν<<εκατό κοπώσεις>>,οι οποίες εξαντλούν.Αυτή η κατάσταση έχει ανάγκη από ένα διεγερτικό(τσάι,καφέ,κρασί,αλκοόλ,τσιγάρα,προσευχές,οργή)..κι όταν το διεγερτικό δεν δίνει πια το επιθυμητό αποτέλεσμα,το βράχνιασμα,ο ξερός λαιμός και συχνά τα ξερά χείλη,προειδοποιούν ό,τι η καταπίεση και ο μηρυκασμός των προβλημάτων που πολλαπλασιάζονται από τις <<εκατό κοπώσεις>> ,απαιτούν μοναξιά και σκοτάδι,προκειμένου να ξαναβρεθεί η δύναμη.

ΒΡΟΓΧΙΤΙΔΑ

Η βρογχίτιδα για τους Κινέζους ταξινομείται ως ασθένεια με φλέγματα,τα οποία είναι το αποτέλεσμα ολέθριων σκέψεων που χωνεύουν άσχημα τη ζωή και δεν το εκφράζουν με λόγια.Πριν εκδηλωθεί η βρογχίτιδα,ο άνθρωπος χάνει σιγά σιγά τη χαρά της ζωής,δεν βρίσκει εκεί πια κάποια γλυκύτητα,έχει μια σκοτεινή άποψη για τους ανθρώπους και για τα πράγματα,”δεν επικοινωνεί πια με τον Ουρανό”.

Η εσωτερική του στάση είναι μια στάση μεγάλης κόπωσης που συνοδεύεται από αποθάρρυνση.Δεν διαθέτει αυτό το οποίο επιθυμεί και δε το λέει.Παραμελεί την καλλιέργεια του “Ναού της Ψυχής του” και δεν γεύεται τους καρπούς της ζωής που θα μπορούσαν να τον βοηθήσουν.

Εάν ο άνθρωπος δεν θέλει να καταστεί χρόνια η βρογχίτιδα,πρέπει να συντελέσει κάποια μεταλλαγή στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τη ζωή.Ας βοηθήσει κοιτάζοντας τα δέντρα και τα χόρτα,ας διαλογιστεί μέσα στη σιγή μπροστά σ’ένα τοπίο όπου ,μέσα στον ορίζοντα,βλέπει να ξεπροβάλλουν βουνά βυθισμένα στην ομίχλη:Έτσι θα αποδεσμευτεί από την κούραση του που το αποθαρρύνει.

 

ΓΑΓΓΛΙΑ

Το γάγγλιο είναι μια υλοποίηση <<κάποιου πράγματος που δεν πάει καλά>>,μιας μυστικής έγνοιας που δεν μπορούμε να την διηγηθούμε.Το σημείο όπου γεννάται αυτό το χονδρό εξόγκωμα,δείχνει το αίτιο του προβλήματος.

Έτσι,οι σκέψεις κάποιας πενηντάρας που δεν έχει παιδιά και λυπάται γι’αυτό,κατευθύνονται πάνω σ’αυτό που της φαίνεται άχρηστο και στείρο:στα στήθη της.Δίχως να το συνειδητοποιήσει ,οι σκέψεις της δίδουν εντολή και κινητοποιούν κύτταρα που ανταποκρίνονται αμέσως στην απελπισία της.Ομαδοποιούνται,συσσωρεύονται,καθίστανται συμπαγή,έπειτα δε σκληρά.Επειδή δεν έχει παιδιά,αυτή η γυναίκα δημιούργησε ένα γάγγλιο.

Το να έχουμε μια έμμονη ιδέα,είναι πράξη επικίνδυνη και αρνητική.Αν το καταλάβουμε,μπορούμε να εξαφανίσουμε όλα τα ίχνη της.Το γάγγλιο στα στήθη μπορεί να εμφανιστεί σε μια μητέρα πολυάριθμης οικογένειας.Έτσι,μια τέτοια μητέρα μετάφρασε την θλίψης ,γιατί δεν είχε …όγδοο παιδί,δημιουργώντας ένα γάγγλιο.

Εάν έχουμε βαριά φορτία στη ζωή και μια πολυάριθμη οικογένεια,η επικοινωνία με τους άλλους δεν είναι πάντα εύκολη.Δεν λείπουν τα προβλήματα και τα πάντα κινούνται με δυσκολία.Όταν μεγαλώσουμε σε ηλικία,όταν αρχίσουν να φαίνονται οι πρώτες τρίχες,μπορεί να νοιώσουμε την ανάγκη να αναδιπλωθούμε στον εαυτό μας μαζί με τα προβλήματα μας και να μην ακούμε πια τους άλλους.

Η θλίψη,η νοσταλγία της ζωής,η ανάγκη να εγκαταλείψουμε τα πάντα ,αρχίζουν την πορεία τους.Αυτή η εσωτερική απελπισία εκφράζεται τότε ,όχι με λόγια,αλλά με γάγγλια κάτω από το δεξί αυτί,κατά μήκος του αυχένα.

Πηγαίνουν προς το αυτί για να εμποδίσουν την ακοή και για να έχουμε κάποιο λόγο να μην ακούμε πια τους άλλους,εμφανίζονται δε συνήθως απ’τα δεξιά για να δείξουν ότι αυτό που διακυβεύεται είναι η κοινωνική μας πλευρά.

ΓΑΣΤΡΕΝΤΕΡΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ

Αυτές οι διαταραχές είναι διαταραχές μιας ευαίσθητης ψυχής που την δοκιμάζει η ζωή,οι υπερβολές σκέψεων καθιστούν άρρωστη την συγκινησιακή ευαισθησία.<<Το στομάχι χωνεύει τις τροφές όπως χωνεύουμε τις ιδέες>>.Σ’αυτή την περίπτωση,δεν λειτουργεί και καταπίνει με πολύ άσχημο τρόπο την ζωή.Χρειάζεται χαρά και ιλαρότητα.

ΓΑΣΤΡΟΚΝΗΜΙΑ

Οι μεσημβρινοί των Νεφρών και της Ουροδόχου Κύστης είναι<<επεκτάσεις της κνήμης και του ποδιού>>.Οι δρασκελισμοί γίνονται με μεγάλα ή μικρά βήματα,ανάλογα την κατάσταση αυτών των μεσημβρινών.Το γαστροκνήμιο εξαρτάται κυρίως από την Ουροδόχο Κύστη.

Εάν οι απόρροιες της κοινωνικής ζωής δεν προκαλούν έγνοιες,το γαστροκνήμιο δεν δίνει πόνους.Εάν όμως,μια εξέγερση της ενέργειας,μια δυσαρέσκεια,ένας ερεθισμός ή μια απελπισία δείχνει τη δύναμη της ,οι δυο μεσημβρινοί τεντώνονται ,εκτελούν μια κίνηση αναδίπλωσης,που τα γαστροκνήμια την νοιώθουν σαν άρνηση σε μια εντολή.Η Ουροδόχος Κύστη,στην Κινέζικη ιατρική κυβερνά τα Ρέοντα Ύδατα,σχηματίζει τον φυσικό τόνο και ρυθμίζει την ισορροπία του εσωτερικού χώρου.

Όσοι γνωρίζουν τις εικόνες του Ταρώ,θυμούνται ότι ο τρελός,η εικοστή δεύτερη κάρτα,ερεθίζει έναν λύγκα που τον δαγκώνει στο γαστροκνήμιο.Η εσωτερική ισορροπία αυτού του Τρελού,που ξεκινά στα τυφλά,βρίσκεται πολύ κοντά στην φυγή και στην εσωτερική ανησυχία.Ο λύγκας έχει μάτια διαπεραστικά,τόσο ώστε μπορούν να τρυπήσουν τοίχους λένε.Βλέπει αυτό που συμβαίνει,κι ανακαλεί σε τάξη δαγκώνοντας αυτό το γαστροκνήμιο προκειμένου να σταματήσει η εξέγερση της ενέργειας και να επιστρέψει αυτός ο Τρελός στην λογική.

Αν πονάει το γαστροκνήμιο σας ,τούτο συμβαίνει για να σας υποχρεώσει να στοχαστείτε.Όπως ο λύγκας,να έχετε ένα μάτι διαπεραστικό πάνω στην ηθική σας να χαλαρώσετε και να ξεκινήσετε μ’ένα καινούργιο βήμα.

ΓΑΤΑΚΙΑ ΣΤΟ ΛΑΙΜΟ

Εάν,κατά τη διάρκεια μια συνομιλίας,εγκατασταθεί στον λαιμό σας ένα γαργάλισμα,είστε υποχρεωμένοι να σιωπήσετε για να προσπαθήσετε <<να κάνετε να σωπάσει αυτή η γάτα>>.

Γιατί την έβαλε εκεί ο εγκέφαλος σας ;

Απ’τον λαιμό περνούν οι τροφές,αλλά επίσης και οι ιδέες,λέει η Κινέζικη ιατρική.Αν οι πρώτες δεν αρέσουν στο στομάχι μας,αυτό τις κάνει εμετό.Πως να αρνηθούμε όμως τις δεύτερες;Με μια οργή ή με μια αυθάδεια;Όχι,αυτά δεν ανήκουν στην ιδιοσυγκρασία σας.Επιλέγετε να φράξετε το πέρασμα<<σ’αυτό το πράγμα που δεν σας αρέσει>>.Αλλά επειδή σας αρέσει και να χώνετε τη μύτη σας…αφήνετε ένα μικρό πορτάκι,ίσως για να έχετε τον χρόνο να ηρεμήσετε καθώς θα χαϊδεύετε την γάτα σας.

ΓΝΑΘΟΙ

Η γνάθος αρθρώνεται πάνω στο κροταφικό αυτί μέσω ενός μηνίσκου,ενός μικρού οστού που χρησιμεύει σαν αρμός και της επιτρέπει να σηκώνεται ή να χαμηλώνει,ανοίγοντας ή κλείνοντας το στόμα.

Αν η γνάθος και τα δεκαέξι δόντια της έχουν υπερβολικές επιθυμίες κι’αν στεναχωρούνται,γιατί δεν μπόρεσαν να τις πραγματοποιήσουν,η γνάθος αποσυνδέεται,εξαρθρώνεται η πόρτα, βγαίνει έξω από τους μεντεσέδες της,όπως και ο χαρακτήρας.Η γνάθος μπορεί να παραλύσει σιγά σιγά μέχρι του σημείου να μην μπορεί πια να φάει και να μιλήσει ο άνθρωπος,όταν τα δράματα της ζωής είναι τόσο μύχια,ώστε δεν μπορεί να τα εμπιστευτεί σε κανέναν.

Η γλώσσα φυλακίζεται μέσα στην μήτρα της,η καρδιά κλειδαμπαρώνεται.Τα αυτιά και οι γνάθοι δεν έχουν πια ζωή και δραστηριότητα από κοινού.Η εσωτερική πειθαρχία που υπακούει στις επιθυμίες δίχως να προβλέπει τις συνέπειες τους και δίχως συγκινησιακό έλεγχο,συνεπάγεται την αταξία.

Η άρθρωση καθίσταται πέτρα,εάν ο στόχος της ζωής δεν φαίνεται να εξασφαλίζει την χαρά.Και που βρίσκεται το καθήκον να ζεις;Η σοφία ζητάει από το κροταφιαίο ους να ακούσει την υπόφυση,την συνείδηση που θα ξυπνήσει την καρδιά την χρωματισμένη με Τσεν,<<με την πνευματική και ψυχική ουσιωδώς φωτεινή ενέργεια>>,και ο στόχος της ζωής θα αλλάξει φορά σιγά σιγά η γνάθος θ’αρχίσει να κινείται.

Αρχίστε μουσική σε Ντο Μινόρε αυτή η αρμονική και μακρά νότα θα σας βοηθήσει.

ΓΟΝΑΤΟ

Το γόνατο κάμπτεται από ταπεινότητα,από υπακοή ή λατρεία.Συμπαρασύρει στην κίνηση του όλο το σώμα.Η αλαζονεία,η επιθυμία για κοινωνική ζωή ανώτερη απ΄αυτή που κατέχεις,είναι αυτά που παραλύουν τα γόνατα και τα εμποδίζουν να καμφθούν.Ο άλλος δεν αξίζει την υπακοή σου,κλείνεις λοιπόν την κλειδαριά του εαυτού σου για να προστατευτείς,το σώμα σκληραίνει.Πρόκειται για μια μορφή οργής,κατά την διάρκεια της οποίας ταράζεται η καρδιά.

Αν οι σκέψεις πάνε πολύ μακριά σ’αυτήν την ακαμψία,τότε ένα είδος νεύρωσης ή έμμονης ιδέας γεμίζει το γόνατο με νερό.Το πρήζει.Η άρθρωση δεν λειτουργεί πια.Υποφέρεις.Αυτό το νερό..οι σκέψεις σας το έβαλαν εκεί.Τώρα που υποφέρετε,βγάλτε το!Κάμψτε την σκέψη σας το γόνατο,εκδιώξτε την αλαζονεία σας,πηγαίνετε προς αυτόν τον άνθρωπο μπροστά στον οποίο οι σκέψεις σας βράζουν,και θα δείτε το γόνατο σας να μικραίνει.Οι πόνοι θα φύγουν.Γνωρίζω πολλά γόνατα που έκαναν αυτή την <<στροφή προς τα πίσω>>.

Όμως,η αλαζονεία δεν είναι η μόνη που κάνει το γόνατο να υποφέρει.Ο μεσημβρινός του Ήπατος δείχνει εκεί την κόπωση του από τη ζωή,καλώντας σε βοήθεια μέσω ενός σημείου που ονομάζεται<<θαυμαστό>> και αποκαλείται <<πόρτα των ορχιδέων>>.Το λεξικό Λαρούς μας μαθαίνει ότι η λέξη ορχιδέα σημαίνει <<μικροί όρχεις>>,αυτοί είναι που υποφέρουν ,γιατί δεν λειτουργούν και δεν είναι πια ερωτευμένοι…Προειδοποιούν ότι θα ξεραθούν,αν τους αφήσουμε δίχως ασχολία.

Κάποτε ένας άντρας που τον έλκυε μαι γυναίκα,της πρόσφερε μια ορχιδέα.Μην αφήσετε το γόνατο σας να πρηστεί από θλίψη και να υποφέρει μες την μοναξιά του.Σκεφτείτε με την φαντασία σας την ορχιδέα και χαμογελάστε.

ΓΟΦΟΣ

Ένας γοφός που πονάει ή είναι μπλοκαρισμένος,προειδοποιεί ότι η σεξουαλική ηδονή δεν βρίσκεται μέσα σε φυσιολογικά όρια.Η κατάσταση είναι στιγμιαία ή μακράς διαρκείας,τούτο δεν έχει σημασία.Ο ασθενής δεν είναι σε θέση να την αλλάξει.Οι συγκινήσεις ταράσσουν την συνείδηση που μπλοκάρει τον γοφό,εμποδίζοντας την κίνηση της γάμπας για να μην πάει πιο πέρα,και υποχρεώνουν τον ασθενή να στοχαστεί.

Αυτός που μπλοκάρει τον γοφό και τον κάνει να υποφέρει,είναι ο μεσημβρινός της Χοληδόχου Κύστης.Αυτός ο μεσημβρινός μπορεί <<να απελευθερώσει υλικά πράγματα>>.Γιατί να επιστρέψεις πίσω,στις ελάχιστα αρμονικές ή ανύπαρκτες σεξουαλικές ηδονές σου; Τούτο είναι χάσιμο χρόνου.

ΓΡΙΠΗ

Η γρίπη αρχίζει με τον πυρετό ή με μια πυρετώδη κατάσταση που προκαλεί μια γενική καχεξία.Τίποτα δεν πάει πια καλά.Χρειάζεται για λίγο,να μειώσουμε τον ρυθμό μας,να ασχοληθούμε με τον εαυτό μας έστω κι’αν αυτό δεν μας αρέσει,και μετά από λίγες μέρες,όλα επανέρχονται σε τάξη.Το σώμα βγαίνει από την γρίπη πολύ κουρασμένο.

Γιατί φοβόμαστε την γρίπη;Απελευθερώνει μέσω του πυρετού που προκαλεί μιάσματα που δεν θα μπορούσαν να βγουν διαφορετικά.Και την <<αρπάζετε>> μονάχα όταν έχετε προδιάθεση εκείνη τη στιγμή.Ακριβώς όπως ένα σπίρτο παίρνει φωτιά μονάχα όταν το θερμάνουμε.

ΔΑΚΡΥΑ

Πολλοί Μεσημβρινοί επιδρούν στα δάκρυα:

* Τα συναισθήματα αγγίζουν τον Μεσημβρινό των Πνευμόνων και του δίνουν την δυνατότητα να παράγει δάκρυα.Προσβάλλει την μητέρα του Ήπαρ,που του απαντά χύνοντας ποταμούς δακρύων ή αν η κόπωση είναι εξαιρετική στεγνώνει τα δάκρυα.

* Ο Μεσημβρινός του Στομάχου,όταν έχουμε κάποια θλίψη ή κάποιο πένθος,προκαλεί δάκρυα ή τα καταστέλλει περνώντας από το άφημα στην νευρωτική κατάσταση,όταν ο πεπτικός κύκλος έχει διαταραχθεί από την επιρροή εξωτερικών αισθημάτων.

* Τα δάκρυα βγαίνουν εύκολα όταν το άτομο δεν έχει πια ζωτικότητα και όταν έχει φτάσει στα έσχατα όρια του,πνιγμένο μέσα στην ευσυγκινησία.Ο Μεσημβρινός του Λεπτού Εντέρου,Υπουργός της συγκομιδής,αντανακλά αυτή την κατάσταση με ανεπαρκή κύματα:και αυτός έχει επίσης <<αδειάσει>>.

* Οι έγνοιες αναστατώνουν τον Μεσημβρινό της Καρδιάς που μας κάνει να κλαίμε.Κάθε ένα απ’αυτά τα αίτια προκαλεί έκχυση δακρύων.

ΔΑΚΤΥΛΑ

Ευθύς μόλις έρθει στον κόσμο το μωρό παίζει με τα χέρια του κουνώντας τα δάκτυλα του μπροστά στα μάτια του σαν να μένει έκπληκτο μ’αυτό που αντιπροσωπεύουν.Σε λίγο ξεσπά σε γέλιο:”Κουνά τα δακτυλά του σα να έπαιζε μαριονέτες””.Έπειτα,μια μέρα με την βοήθεια τους ξεκινά για να κατακτήσει τα αντικείμενα που φτάνει το χέρι του.

Θα σας δείξω τώρα μια χρήση των πέντε αυτών δακτύλων που είναι άγνωστη στη Δύση.Η Κινέζικη ιατρική διδάσκει,ότι ρεύματα κυμάτων,που ονομάζονται Μεσημβρινοί,διατρέχουν το ανθρώπινο σώμα σύμφωνα με πολύ καλά καθορισμένες διαδρομές,που αναφέρονται από την Παράδοση.

Ο εγκέφαλος είναι αυτός που διατάσσει αυτά τα ρεύματα.

Το κάθε ένα απ’αυτά τρέφει ένα όργανο και αντιστοιχεί σε μια ψυχολογική κατάσταση,σ’ένα προτέρημα ή σ’ένα ελάττωμα.Αν κατά μήκος ενός Μεσημβρινού έχετε μια αμυχή,ένα σπυρί,ένα συρίγγιο,μια κηλίδα,τούτο θα δείχνει ένα αδύναμο σημείο της προσωπικότητας σας.Πολλοί Μεσημβρινοί περνάνε από τα δάκτυλα,ιδού δε το τί σημαίνουν:

ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΧΕΙΡΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΝ ΟΙ ΠΝΕΥΜΟΝΕΣ

Με τους πνεύμονες παίρνουμε τον αέρα της ατμόσφαιρας που μας περιβάλλει και δίνουμε τον αέρα μας στους άλλους.Είναι η κοινωνικότητα που μας θέτει σε επαφή με το κόσμο υποχρεώνοντας να δίνουμε και να λαμβάνουμε.Το παιδί που θέλει να γυρίσει μέσα στην κοιλιά της μητέρας του για να ξαναβρεί αυτό το γλυκό αίσθημα ύδατος και θερμότητας,βυθίζει τον αντίχειρα του μέσα στο στόμα του:Οι πνεύμονες του(ο Μεσημβρινός που καταλήγει στον αντίχειρα) ξαναβρίσκουν έτσι το νερό μέσα σ’ένα χώρο κλειστό και θερμό.

Στο νοσοκομείο,ο άρρωστος που βάζει τον αντίχειρα του στο εσωτερικό της κλειστής γροθιάς του παρακολουθείται στενά από τις νοσοκόμες,διότι επιθυμεί να πεθάνει.Κάνει τους πνεύμονες του να ”σκάσουν”.Όταν θέλουμε να δείξουμε μια εξαίρετη ικανοποίηση για κάτι,σηκώνουμε προς τα πάνω τον αντίχειρα μας,δίχως να μιλάμε.Ο θαυμασμός που διαβάζεται στα μάτια μας,έκοψε την αναπνοή.

Στις μάχες των μονομάχων στη Ρώμη,το έθιμο απαιτούσε ότι η τύχη του νικημένου εξαρτιόταν απ’τον αντίχειρα αυτού ο οποίος προήδρευε τον αγώνα.Έτσι,όταν ο αντίχειρας ήταν στραμμένος προς τον ουρανό έδινε την ζωή(οι πνεύμονες μπορούσαν να αναπνεύσουν),αλλά όταν ο αντίχειρας έδειχνε προς τα κάτω,ο μονομάχος καταδικαζόταν σε θάνατο(οι πνεύμονες έπρεπε να μπουν στη γη).

Σύμφωνα μ’αυτήν την εικόνα,αυτός που έχει ακρωτηριασμένο τον αντίχειρα ή έχει εκεί κάποια αμυχή,κάποιο σπυρί,κάποιο συρίγγιο ,ή το δάκτυλο του είναι ελαττωματικό ή έχει κάποια πρησμένη άρθρωση,υποφέρει από κακή επαφή με το περιβάλλον.Ο ”Υπουργός των Ανταλλαγών” του σώματος του δεν νοιώθει άνετα,η κοινωτικότητα του έχει πρόβλημα.

Ο ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΣΤΟ ΠΑΧΥ ΕΝΤΕΡΟ

Αυτός ο Μεσημβρινός που διέρχεται από τον δείκτη είναι ο ”Υπουργός Συγκοινωνιών και Επικοινωνιών”.Ασχολείται με τις “”Διοικητικές Κατευθύνσεις”.Είναι η έδρα της ευαισθησίας.

Δείχνουμε με τον δείκτη.Μ’αυτόν μετράμε τα χρήματα.Τον ”γλείφουμε”,για να γυρίσουμε τις σελίδες ενός βιβλίου.Οι μαθητές που νοιώθουν μεγάλη ευαισθησία μπροστά στις εξετάσεις ξέρουν ότι το έντερο αδειάζει ταυτόχρονα με τον εγκέφαλο και πως τότε δεν υπάρχουν πια διοικητικές κατευθύνσεις.

Ο φιλάργυρος ή αυτός που θέλει να φυλάει είτε ένα αντικείμενο,είτε ένα συναίσθημα,είτε ένα μυστικό ,παθαίνει δυσκοιλιότητα.Τα μέσα επικοινωνίας του παρακωλύονται.

Αυτός που πληγώνεται στον δείκτη ,που υποφέρει απ’αυτόν ή που έχει χαλάσει εκεί το νύχι ,είναι ένα άτομο που η ευαισθησία του υποφέρει δύσκολα την επαφή με την ζωή…αλλά αυτό μπορεί επίσης να υποδεικνύει πως ετοιμάζεται να ξεσπάσει μια κρίση του παχέως εντέρου.

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΔΑΚΤΥΛΟ (Ο ΜΕΣΟΣ) ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ

Αυτός ο Μεσημβρινός με το παράξενο όνομα δεν τρέφει ένα όργανο,αλλά ένα σύνολο:Τα γεννητικά όργανα.Προστατεύει επίσης την καρδιά και έχει σχέσεις με την κυκλοφορία.Το μεγάλο δάκτυλο είναι το πιο μακρύ και το πιο σημαντικό.Είναι ένα δάκτυλο για το οποίο δεν συναντάμε γνωμικά και ρητά.Για να το χρησιμοποιήσουμε ,το καλύπτουμε:Η μοδίστρα το προστατεύει με μια δακτυλήθρα για να ράψει,ο γιατρός το καλύπτει με ελαστικό,προκειμένου να κάνει μια κολπική εξέταση.

Το άτομο που έχει το μεσαίο δάκτυλο ακρωτηριασμένο ή κατεστραμμένο από κάποιο σπυρί,από κάποια αμυχή,από κάποιο συρίγγιο,από πρήξιμο ή που το νύχι του έχει μια υπερβολική εγκατάλειψη στο πεπρωμένο του,”κάποιο πράγμα” που εμπόδισε την πραγμάτωση μιας επιθυμίας ή μιας δημιουργίας.

Ο ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΣΤΟ ΠΑΧΥ ΕΝΤΕΡΟ

Αυτός ο Μεσημβρινός που διέρχεται από τον δείκτη είναι ο ”Υπουργός Συγκοινωνιών και Επικοινωνιών”.Ασχολείται με τις “”Διοικητικές Κατευθύνσεις”.Είναι η έδρα της ευαισθησίας.

Δείχνουμε με τον δείκτη.Μ’αυτόν μετράμε τα χρήματα.Τον ”γλείφουμε”,για να γυρίσουμε τις σελίδες ενός βιβλίου.Οι μαθητές που νοιώθουν μεγάλη ευαισθησία μπροστά στις εξετάσεις ξέρουν ότι το έντερο αδειάζει ταυτόχρονα με τον εγκέφαλο και πως τότε δεν υπάρχουν πια διοικητικές κατευθύνσεις.

Ο φιλάργυρος ή αυτός που θέλει να φυλάει είτε ένα αντικείμενο,είτε ένα συναίσθημα,είτε ένα μυστικό ,παθαίνει δυσκοιλιότητα.Τα μέσα επικοινωνίας του παρακωλύονται.

Αυτός που πληγώνεται στον δείκτη ,που υποφέρει απ’αυτόν ή που έχει χαλάσει εκεί το νύχι ,είναι ένα άτομο που η ευαισθησία του υποφέρει δύσκολα την επαφή με την ζωή…αλλά αυτό μπορεί επίσης να υποδεικνύει πως ετοιμάζεται να ξεσπάσει μια κρίση του παχέως εντέρου.

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΔΑΚΤΥΛΟ (Ο ΜΕΣΟΣ) ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ

Αυτός ο Μεσημβρινός με το παράξενο όνομα δεν τρέφει ένα όργανο,αλλά ένα σύνολο:Τα γεννητικά όργανα.Προστατεύει επίσης την καρδιά και έχει σχέσεις με την κυκλοφορία.Το μεγάλο δάκτυλο είναι το πιο μακρύ και το πιο σημαντικό.Είναι ένα δάκτυλο για το οποίο δεν συναντάμε γνωμικά και ρητά.Για να το χρησιμοποιήσουμε ,το καλύπτουμε:Η μοδίστρα το προστατεύει με μια δακτυλήθρα για να ράψει,ο γιατρός το καλύπτει με ελαστικό,προκειμένου να κάνει μια κολπική εξέταση.

Το άτομο που έχει το μεσαίο δάκτυλο ακρωτηριασμένο ή κατεστραμμένο από κάποιο σπυρί,από κάποια αμυχή,από κάποιο συρίγγιο,από πρήξιμο ή που το νύχι του έχει μια υπερβολική εγκατάλειψη στο πεπρωμένο του,”κάποιο πράγμα” που εμπόδισε την πραγμάτωση μιας επιθυμίας ή μιας δημιουργίας.

Ο ΠΑΡΑΜΕΣΟΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΙΠΛΟ ΘΕΡΜΑΣΤΗ

Όπως και το προηγούμενο δάκτυλο,αυτός ο Μεσημβρινός δεν τρέφει όργανο.Επαναφορτίζεται με αρκετές λειτουργίες μεταξύ των οποίων η λειτουργία της κυκλοφορίας του Yang(θερμότητα και δημιουργικό πνεύμα),η δράση επί των εντάσεων των νευρικών φορτίων,το άνοιγμα και η επικοινωνία ή το κλείσιμο.

Αφ’ετέρου είναι ο “Υπάλληλος που φτιάχνει τα σχέδια οικοδομής”.Όταν γεννιέται η αγάπη ανάμεσα σε δυο όντα θερμαίνει τις καρδιές:Ο τριπλός θερμαστής αρχίζει να λειτουργεί.Λέει η λαϊκή έκφραση:”έχω κάψες”.Όταν επισφραγίζεται ο έρωτας ,οι δυο ερωτευμένοι κάνουν σχέδια για την οικοδόμηση του μέλλοντος,τότε δε φοράνε στον παράμεσο τη βέρα.Αυτή η βέρα,λέει η παράδοση ,πρέπει να είναι από χρυσό,γιατί αυτό το μέταλλο είναι αμετάβλητο.Είναι το σύμβολο του Ήλιου και του Yang.

Αυτός που έχει τον παράμεσο ακρωτηριασμένο , με αμυχές ή πρησμένο,που έχει κάποιο σπυρί ή κάποιο συρίγγιο,ή κατεστραμμένο το νύχι του,υποφέρει από μια μυστική πληγή που αφορά το άτομο με το οποίο μοιράζεται τις σκέψεις ή τη ζωή του.Η ”βέρα” του φαίνεται βαριά και του προκαλεί συναισθηματικά αμυχές.

ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΔΑΚΤΥΛΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ

Ο Μεσημβρινός της Καρδιάς είναι ο επικεφαλής της ορχήστρας,η αρχή της ισορροπίας.αυτός που δίνει το μέτρο και προειδοποιεί αν δεν επικρατεί αρμονία.Όταν λειτουργεί η καρδιά,όλα λειτουργούν.

”Η καρδιά αγρυπνά για την μύχια Γνώση των πραγμάτων”,λέει ο Κίτρινος Αυτοκράτορας.Και στη Δύση λέγεται”Το μικρό μου δακτυλάκι μου είπε”…Είναι το δάκτυλο που βάζουμε στ’αυτί για να το καθαρίσουμε και να το κάνουμε ν’ακούει καλύτερα.’Οποιος έχει το μικρό δάκτυλο κατεστραμμένο,με αμυχές,με σπυρί,με συρίγγιο ή με ελαττωματικό νύχι,υποφέρει από ευσυγκινησία,του λείπει η εσωτερική ηρεμία.Ένας πάθος για κάποιον άνθρωπο ή για κάποιο πράγμα του προκαλεί ανισορροπία και καλύπτει την κατανόηση του για την ζωή και τους άλλους.

ΔΕΙΛΙΑ

Η δειλία είναι ο φόβος που νοιώθει κανείς όταν πλησιάζει κάτι το άγνωστο,το οποίο δίνει ένα αίσθημα κινδύνου.Μας κάνει να φανταστούμε χιλιάδες τρομερά πράγματα.Το πνεύμα δεν είναι ήρεμο,ο σφυγμός επιταγχύνεται,η καρδιά χτυπά,η ευαισθησία προς το περιβάλλον,που δίνεται με τον μεσημβρινό του Παχέως Εντέρου,προκαλεί ευσυγκινησία.Γιατί να δημιουργήσουμε μια σκηνή θεάτρου;Η ηθική δύναμη δεν οπισθοχωρεί μπροστά σε καμιά δοκιμασία,σε κανένα κίνδυνο,αγνοεί την δειλία.

ΔΕΡΜΑ

Το δέρμα είναι σαν το επίχρισμα ενός σπιτιού,προστατεύει το σώμα και προφυλάσσει τα όργανα.Είναι όμορφο ή άσχημο,”εκφράζοντας” τα αισθήματα που λαμβάνει από την ζωή και από τον άλλο καθώς τροποποιείται.Ο μεσημβρινός των Πνευμόνων (υπουργός των ανταλλαγών),του Παχέως Εντέρου(οδοί και επικοινωνίες),του Ήπατος(άμυνα κατά του εξωτερικού),υπακούοντας στις εντολές του εγκεφάλου,του δίνουν την εξωτερική του όψη με τα προτερήματα και τα ελαττώματα του.

* Ένα δέρμα πολύ λευκό,τρέφεται άσχημα από τον μεσημβρινό των Πνευμόνων,που τα κύματα του έχουν αδειάσει λόγω της θλίψης ή της αγωνίας.

* Ένα δέρμα που παρακρατά το νερό,έχει πρηστεί από τις σκέψεις που συγκρατούν την ευσυγκινησία και τανύζονται.

* Ένα δέρμα με σπυριά,είναι το δέρμα μιας ευαίσθητης ψυχής που απομακρύνει ασυναίσθητα τον άλλον.

* Ένα δέρμα με ακμή ή με έκζεμα ή με ψωρίαση ή με δυνατή φαγούρα(βλέπε αυτές τις λέξεις)εκφράζει δυσκολίες επικοινωνίας και έκφρασης.

* Ένα δέρμα τραχύ…έχει ”τραχιές” κοινωνικές επαφές.Η καλύτερη μαλακτική κρέμα είναι το να έχεις ήπιες σκέψεις προς τους άλλους.

* Ένα δέρμα που,λόγω κρίσεως,δεν ανέχεται τα ρούχα,δεν ανέχεται ούτε τις κοινωνικές επαφές.Τη στιγμή όπου έχει αυτή την ασθένεια,τα άτομα που περιβάλλουν το άτομο,προκαλούν το άτομο,προκαλούν ανατριχίλα ή δεν τα αντέχει πια.

* Ένα δέρμα είναι ξηρό όταν η συναισθηματική καρδιά δεν έχει εντελώς αυτό που επιθυμεί,έστω κι’αν το άτομο είναι φαινομενικά ευτυχισμένο.”Διψάει”.

* Ένα δέρμα είναι λιπαρό,όταν το ον εύκολα δυσαρεστείται,με μια ανάγκη επεκτάσως που δεν βρίσκει την ισορροπία της.Σπάνια η πέψη είναι καλή.

* Ένα δέρμα είναι πρησμένο λόγω των διαταραχών της ζωτικότητας που προκαλούνται από τα συναισθήματα(βλέπε λέξη”φούσκωμα”).

Η Κίνα διδάσκει ό,τι ”Το δέρμα ευημερεί λόγω του μεσημβρινού Σπλήνας-Παγκρέατος”:Πηγαίνετε να κοιτάξετε αυτόν τον μεσημβρινό,για να δείτε γιατί το δικό σας δέρμα δεν ευημερεί.

ΔΙΑΒΗΤΗΣ

”Ο Διαβήτης είναι η ασθένεια των γλυκών ούρων”,και τα Κινέζικα κείμενα εξηγούν:”Μέσα στα ούρα υπάρχει ένα μέρος ζαχάρου που εξαντλήθηκε μέσα από το σώμα.Λόγω μιας αταξίας του πεπτικού οργάνου,η ικανότητα μετατροπής του σακχάρου μειώνεται,ενώ αντίθετα αυξάνει το σάκχαρο μέσα στο αίμα και εξέρχεται στα ούρα”

Γι’αυτούς υπάρχουν τρία συμπτώματα.

* “Πολλά μόδια τροφής δεν μπορούν να ικανοποιήσουν την πείνα”.

* “Αν πιουν εκατό φλιτζάνια,δεν ικανοποιείται η δίψα”.

* ”Οι συνουσίες δεν ανταποκρίνονται στις επιθυμίες”.

Συμβολικά,το σάκχαρο αντιπροσωπεύει την τρυφερότητα,την στοργή,μια εκδήλωση αγάπης.Γλυκαίνει.Αν η ζωή μας βάλει σε δοκιμασία,λόγω κάποιου χωρισμού ή μιας απομακρύνσεως σ’αυτούς τους τομείς,ο εγκέφαλος του δοκιμαζόμενου ανθρώπου εγκαθιστά μια ”παραγωγή” σακχάρου(του οποίου η ποιότητα αυξάνει μέσα στο αίμα),χωνεύει άσχημα την δοκιμασία(το πεπτικό σύστημα ξεχαρβαλώνεται),δεν έχει πια άμυνα(ο Μεσημβρινός του Ήπατος έχει αδυναμία).Σιωπηλά,φαινομενικά συναινώντας ,αλλά στη πραγματικότητα αρνούμενος απορρίπτει το σάκχαρο που θεωρεί πως δεν έχει γλυκύτητα(γλυκά ούρα) και δημιουργείται ο διαβήτης.

Ο διαβητικός χάνει την ισορροπία του:Για να αντισταθμίσει την έλλειψη τρώει υπερβολικά για να αντέξει,πίνει υπερβολικά για να κορέσει την συναισθηματική του δίψα ή απογοητευμένος από τη ζωή,αν βρίσκεται ακόμα σε ακμαία ηλικία,δεν κάνει πια συνουσία(δείτε την ετυμολογία της λέξης,συν + ουσία).Γενικά το συναισθηματικό πεδίο προσβάλλεται ταυτόχρονα με ένα άλλο: το οικονομικό πεδίο.

Έτσι,ένα παιδί που το μεγαλώνει η στοργική γιαγιά του,γνώρισε μια παιδική ηλικία χωρίς προβλήματα.Σε ηλικία 11 ετών το πήρε κοντά της η μητέρα του.Φαινομενικά δεν εξεγέρθηκε,αλλά εσωτερικά ήταν πληγωμένο,θλιμμένο.Φοβόταν και περνούσε κρίσεις εχθρότητας.Κατά τους ακόλουθους μήνες,παρουσίασε διαβήτη.Δίχως στοργή,δίχως χρήματα(γιατί η μητέρα του ,του τα κατάργησε):Είναι ένα έδαφος προτιμήσεως για την αταξία του σακχάρου.

Ένα νεαρό αγόρι θυμάται τα πρώτα χρόνια της εφηβείας ως μια θαυμάσια περίοδο:καθημερινά η μητέρα ,του έδινε την στοργή της και χρήματα για να περάσει την μέρα του.Στα δέκα τέσσερα του,η μητέρα άλλαξε ρυθμό και του έδινε ένα συνολικό ποσό κάθε Δευτέρα.Ο έφηβος φαινομενικά δεν αντέδρασε,αλλά εξακολουθούσε να διατηρεί ζωντανό στη μνήμη του το σοκ:Θεώρησε αυτό το μέτρο ως διακοπή της σχέσης στοργής που είχε με τη μητέρα του.Διστάζοντας να εκφράσει τις σκέψεις του ένοιωθε μόνος του,θλιμμένος.Φοβήθηκε για το μέλλον.Σιγά σιγά άρχισαν να ξεσπούν κρίσεις εχθρότητας ενάντια στη μητέρα του.

Αυτά τα αισθήματα κενού τον έκαναν να δημιουργήσει σάκχαρο,μιας και δεν ανταποκρινόταν σε φυσική έλλειψη.Και ιδού ο διαβήτης!Αυτή η ασθένεια είναι το αποτέλεσμα μιας ανεπαρκούς αυτοάμυνας(φοβόμαστε να μιλήσουμε) μετά από ένα γεγονός που το θεωρήσαμε ως συναισθηματική ή οικονομική έλλειψη προερχόμενη από έναν χωρισμό , από μια αλλαγή ή από μια διακοπή ενός ρυθμού.Η θλίψη και το κενό της απαιτούν πάντα μια αντιστάθμιση.

ΔΙΑΡΡΟΙΑ

Μέσα στο ανθρώπινο σώμα,όπως το θεωρούν οι Κινέζοι,ο μεσημβρινός του Παχέως Εντέρου εκτελεί τα καθήκοντα ενός<<Υπουργού μεταφορών και συγκοινωνιών>>.Η αποστολή του είναι πολύ λεπτή.

Ο σύζυγος του(γιατί οι μεσημβρινοί,στις μεταξύ τους σχέσεις ανταποκρίνονται σε πολύ συγκεκριμένους κανόνες που θυμίζουν τις πραγματικότητες της ζωής),είναι ο Μεσημβρινός του Λεπτού Εντέρου,είναι << ο Υπουργός που δέχεται τις σοδειές και τις ξεδιαλέγει>>.Αν μένει ήρεμος,καλά ρυθμισμένος, όλα πάνε καλά,αν όμως,αυτός ο σύζυγος γίνει νευρικός,θλιμμένος ή χολερικός,εξουσιάζει τον σύζυγο του Παχύ Εντέρου,που αντιδρά με τα συγκινησιακά στρες,των οποίων η άρρωστη ευαισθησία κάνει τις ιδέες να κυκλοφορούν άσχημα,χάνει τον ενθουσιασμό του.Το άτομο τότε έχει μαύρες ιδέες,είναι απελπισμένο…και να ένας κολικός!

Όσο πιο άρρωστος είναι αυτός ο μεσημβρινός,τόσο πιο πολύ αποδιοργανώνονται αυτές οι ιδέες και μέσα στον εγκέφαλο του ανθρώπου μπορεί να συμβεί,να τα βάλει με τον ίδιο του τον εαυτό,να αυτότιμωρηθεί επειδή φάνηκε κατώτερος της προσπάθειας του…και ο κολικός καθίσταται διάρροια.Το παχύ έντερο κλαίει με τον δικό του τρόπο.

Της περισσότερες φορές,η συχνά λησμονημένη αρχή του προβλήματος είναι μια διαταραχή λόγω των συναισθημάτων,η οποία προκάλεσε η αγανάκτηση ή αναχαιτισμένο θυμό.Κάτι ή κάποιος έκανε άνω κάτω την συγκινησιακή ευαισθησία.Η χαρά και η χλιαρότητα είναι απαραίτητες σ’αυτόν τον μεσημβρινό όταν αδειάζει απ’τα κύματα του.

ΔΙΑΣΤΡΕΜΜΑ

Αν κάποια μέρα σας συμβεί να βαδίζετε στην εξοχή ή στην πόλη έχοντας την καρδιά σας γεμάτη με αγωνία,με άγχος που προέρχεται από τις έγνοιες,βρίσκεστε σε μια θλιβερή κατάσταση:Εξαντλημένοι νευρικά,κατορθώνετε παρ’όλα αυτά ν’ανακτήσετε και ερεθίζεστε,γιατί βρίσκετε τόση λίγη ικανοποίηση στην ζωή.Το εσωτερικό κύκλωμα της άμυνας σας δεν ήταν σε εγρήγορση.Ο μεσημβρινός της Ουροδόχου Κύστης επωφελήθηκε από την νευρική σας ένταση,που ίσως ανάμικτη με οργή,για ν’αφήσει τον αστράγαλο,του οποίου είναι ο κύριος να στρεβλώνει,προκαλώντας έναν τραυματισμό στην άρθρωση δια μέσου μιας βιαστικής κίνησης της κλείδωσης.

Και να’σαστε να κραυγάζετε από πόνο,ηχώ αυτού του ανθρώπου του οποίου η ψυχή δυστυχεί ή βρίσκεται σε σύγκρουση.Λησμονείτε τις έγνοιες σας και το μόνο κέντρο ενδιαφέροντος σας είναι ο αστράγαλος που πρήστηκε.Υπάρχουν δυο λύσεις.Ή,σαν αστραπή,συλλαμβάνετε το διανοητικό σας σφάλμα και δίχως να σταθείτε ούτε ένα λεπτό επωφελείσθε από τη θερμότητα του ποδιού για να βαδίσετε,να ενεργοποιήσετε και πάλι την κυκλοφορία,να υποχρεώσετε τον μεσημβρινό της Ουροδόχου Κύστης να αποκαταστήσει την τάξη και να θρέψει κατάλληλα τον Μεσημβρινό της Χοληδόχου Κύστης,έτσι ώστε αυτός ο μεσημβρινός να ξαναδώσει την ορμή ή επωφελείσθε από αυτόν τον πολύ πρησμένο και μερικές φορές μαύρο αστράγαλο,για να ακινητοποιηθείτε,να δεχτείτε κανακέματα.

Ο καθένας είναι ελεύθερος να κάνει την επιλογή του ανάλογα με τον χρόνο που διαθέτει,αλλά επίσης και με την δύναμη της ψυχής του.Ένα διάστρεμμα στον καρπό ή σε μια άλλη άρθρωση,έχει την ίδια αιτία:Ηθικούς πόνους,ερεθισμούς ή δυσαρέσκεια ή υπέρταση.

ΔΙΦΘΕΡΙΤΙΔΑ

Η διφθερίτιδα αρχίζει απ’τον φάρυγγα.Όπως όλα τα προβλήματα που αφορούν τον λαιμό και τούτο εδώ μεταφράζει μια δυσκολία στις κοινωνικές αλλαγές ή στην κοινωνική θέση ή στα προβλήματα που το άτομο καταπιέζει εντός του:<<Τούτο το πράγμα>> δεν περνά,αλλά το άτομο σιωπά.

Οι Κινέζοι ονομάζουν αυτή την ασθένεια:<<Λαρυγγίτιδα-καλπάζων άλογο>> προκειμένου να περιγράψουν την ταχύτητα της.Όταν πληγεί ο φάρυγγας,οι αμυγδαλές αμέσως κοκκινίζουν και διογκώνονται προκαλώντας έτσι την εμφάνιση λεπτών γκριζωπών στρωμάτων.Η κατάποση είναι πλέον αδύνατη.Ο ύπνος και ο θάνατος φτάνουν.Σύμφωνα με την εικόνα της φωτιάς στο τζάκι,που καίει για να σβήσει το βράδυ καθώς την καλύπτουν οι στάχτες η διφθερίτιδα προχωράει ταχύτατα.

Η αγωνία για <<κάτι>> που δεν πέρασε σε σχέση με το περιβάλλον ,πνίγηκε.Η φωτιά δεν αφήνει πια παρά μονάχα στάχτες.Θυμάμαι τρεις περιπτώσεις διφθερίτιδας:

* Μια νεαρή κοπέλα οκτώ ετών είχε αυτή την ασθένεια σ’ένα οικοτροφείο στο βουνό.Λεπτεπίλεπτη και ευαίσθητη,δεν άντεξε το ότι χωρίστηκε από την οικογένεια της.Πέθανε δίχως να πει μαι λέξη.

* Μια κοπέλα 25 ετών,έπαθε διφθερίτιδα οκτώ μέρες πριν τον γάμο της.Η οικογένεια της είχε αρνηθεί προηγουμένως την επιθυμία της να παντρευτεί έναν ξάδερφο που αγαπούσε πολύ.Πάλεψε ενάντια στην ασθένεια,γιατί όλοι στο σπίτι είχαν προετοιμάσει τους εορτασμούς.Τα έβγαλε πέρα και παντρεύτηκε τρεις εβδομάδες αργότερα.

* Μια νεαρή γυναίκα,παντρεμένη εδώ και τρία χρόνια,ήταν ευτυχισμένη στο νοικοκυριό της,αλλά δεν τα έβγαζε εύκολα πέρα με τις οικονομικές δυσκολίες για τις οποίες δεν την είχε προετοιμάσει η παιδεία της.Στο παρελθόν,δεν γινόταν λόγος για χρήματα στο σπίτι…Συνεπώς,δεν τα εμπιστευόταν σε κανέναν.Πέθανε από διφθερίτιδα,δίχως να μπορέσει να την βοηθήσει κανένα φάρμακο.

Η αγωνία δεν οδηγεί πάντοτε σε μια διφθερίτιδα!Το έδαφος ,δηλαδή η φύση,η κληρονομικότητα,επηρεάζουν τις έγνοιες και ο καθένας αντιδρά με τον δικό του τρόπο.

ΔΙΨΑ

Όταν οι σκέψεις έχουν ταραχτεί και η καρδιά δεν βρίσκεται σε ειρήνη,διότι “κάτι της λείπει”,τότε έρχεται η δίψα.Το να πιεις δεν θα προκαλέσει πλήρη κορεσμό αυτής της δίψας,διότι είναι μια δίψα διανοητική.Πρέπει να βρούμε το αίτιο της:μια πληκτική εργασία,κάτι που δεν ικανοποιεί,μια επιθυμία να ελευθερωθούμε από μιαν ιδέα ή από μια αμφιβολία που στεγνώνει το πνεύμα και το σώμα,το να είστε με κάποιον που σας κάνει να πλήξετε ή το να αναμένετε κάποιον που δεν έρχεται.Αφού το βρείτε μπορείτε να πιείτε…αλλά συχνά αυτό δεν θα είναι πια απαραίτητο.

Ξέρετε ότι τα δυνατά καρυκεύματα διεγείρουν την σεξουαλική επιθυμία.Εάν,λοιπόν,αυτό το διεργετικό χρησιμοποιείται σωστά,σβήνει την δίψα,αν όμως,η σεξουαλική ”πράξη” παίζεται μέτρια,διεγείρει λίγο περισσότερο αυτή την δίψα:Η έλλειψη δυναμώνει.

ΔΟΝΤΙΑ

Τα δόντια είναι οι επάλξεις ενός κάστρου.Αν τα αφαιρέσουμε όλα,έχουμε την εντύπωση πως είμαστε γυμνοί.Τα συγκινησιακά στρες που προκαλούν οι φροντίδες τους,θέτουν τον ασθενή σε εγρήγορση.Ακριβώς σαν τον νυχτερινό φρουρό που βρισκόταν πάνω στην βίγλα και δεν είχε εμπιστοσύνη σε κανένα.Είναι τριάντα δυο και παίζουν τον ρόλο τους οικογενειακά,συμπληρώνοντας το ένα το άλλο,εναρμονιζόμενα μεταξύ τους ή το ένα πέφτει πάνω στο άλλο.Ενστικτωδώς,δεν θα θέλαμε να διεισδύσει ένα νυστέρι ή ένα ξένο δάκτυλο μέσα στη μήτρα τους,της οποίας φρουρούν την είσοδο.Άσχημα ή όμορφα,αντιστοιχούν στην προσωπικότητα του καθ’ενός.

Φυτεμένα μέσα στην μαλακή γη των ούλων,έχουν κάποια σχέση με τον ουρανίσκο.Είναι συνετό να σκεφτόμαστε σύμφωνα με τον τρόπο που απαιτεί τα δόντια να είναι πολύ πειθαρχημένα ή καλά ευθυγραμμισμένα.Αν έχετε ένα παιδί με επαναστατική φύση,επινοητικό,εξεγερμένο,αν του ”τρίξετε τα δόντια”,αυτό θα έχει επίδραση στον ουρανίσκο,γιατί τα σφιγμένα δόντια του θα εμποδίσουν την διανοητική εργασία και την συγκέντρωση.(Μήπως η μόδα προτιμά να έχουμε στο σπίτι ένα πρόβατο παρά ένα παιδί που διαφέρει από τα συνηθισμένα;).

Τα δόντια της σοφίας είναι η χαρά των γέρων που τα κράτησαν,γιατί είναι οι στήλες που τους επιτρέπουν να μασούν.Τι θα κάνουν οι γέροι των γενεών που ανέρχονται δίχως να έχουν δόντια σοφίας;

Στην Κινέζικη ιατρική,τα πάνω δόντια αντιστοιχούν με τον Μεσημβρινό του Στομάχου,”την πηγή των επιθυμιών”,τα δε κάτω δόντια με τον Μεσημβρινό του Παχέως Εντέρου,που είναι η έδρα της ευαισθησίας και της επικοινωνίας με τους άλλους.Το να ασχολείσθε πολύ με τα δόντια είναι εξ’ίσου επικίνδυνο με το να τα παραμελείτε.Οι επέλξεις του κάστρου πρέπει να είναι μάλλον στέρεες και κομψές.

ΔΥΣΑΡΕΣΚΕΙΑ

Η δυσαρέσκεια είναι μια διέγερση της ενέργειας που η βούληση την συστέλλει.”Κάτι” μουγκρίζει στο εσωτερικό του εαυτού,θέλοντας να βγει προς τα έξω,αλλά του μπλοκάρουμε την έξοδο.Βγαίνει μονάχα μια κακοθυμία που γενικά είναι ορατή στο πρόσωπο.Αυτή η κατάσταση προκαλεί βλάβη στα κύματα του μεσημβρινού του Ήπατος.

Ξέρετε πως συνιστά η αρχαία Κινεζική ιατρική να θεραπεύσουμε αυτή την ασθένεια που μπορεί να μας οδηγήσει σε μια κρίση ηπατική;Δίνοντας μια ”θλίψη” σ’αυτόν που νοιώθει δυσαρέσκεια.Όντως,η συσσωρευμένη και μλοκαρισμένη ενέργεια απελευθερώνεται κατ’αυτόν τον τρόπο μέσω των δακρύων.

ΔΥΣΕΝΤΕΡΙΑ

Η δυσεντερία είναι μια ασθένεια βίαιη και οδυνηρή.Ένα παλιό ασιατικό βιβλίο λέει:Ένα μικροσκοπικό ον πολλαπλασιάζεται μέσα στο παχύ έντερο και πηγαίνει να αναγκάσει τον βλεννογόνο που καλύπτει το εσωτερικό του εντέρου,να πέσει”.Αυτός ο βλεννογόνος μοιάζει με τον βλεννογόνο του εγκεφάλου.Η κάτω αταξία ανακλά αυτήν που επικρατεί επάνω.

Oι έγνοιες προκάλεσαν μια συγκινησιακή κατάσταση,συχνά λόγω υπερβολών της συνειδήσεως.’Εδωσαν τον φόβο.Η εσωτερική φλόγα(μεσημβρινός της Χοληδόχου Κύστης) έπεσε,η αυτοάμυνα(ο μεσημβρινός του Ήπατος) κουράστηκε και ο εγκέφαλος βρίσκεται τρόπον τινά γυμνός μπροστά σε μια δοκιμασία,με την εντύπωση πως είναι μπροστά σε μιαν άβυσσο.”Το μικροσκοπικό ον”(η έγνοια) πολλαπλασιάστηκε,βοηθούμενο από την άρρωστη συγκινησιακή ευαισθησία.Ο μεσημβρινός του Παχέως Εντέρου βρίσκεται σε κίνδυνο,σαν να γδάρθηκε ζωντανός.

Η “ερυθρά δυσεντερία” είναι αυτή του πυρός,μιας απελπισίας που κατατρώει,όπως οι φλόγες μιας φωτιάς γλείφουν τα τοιχώματα ενός οικοδομήματος.Ο μεσημβρινός των Πνευμόνων μπορεί να σπεύσει αρωγός του μεσημβρινού του Παχέως Εντέρου που βρίσκεται στην αντίθετη πλευρά απ’αυτόν.Ο πνεύμονας μπορεί να τον δροσίσει,να του υπενθυμίσει την έννοια του καθήκοντος,τον έλεγχο του εαυτού,την ηρεμία.

Ο μεσημβρινός του Ήπατος,ο κύριος του Παχέως Εντέρου,του εκδηλώνει την καλοσύνη και τον παρηγορεί,τον κάνει ν’ακούσει μουσική σε σολ μείζονα,προκειμένου οι “στεναγμοί” αυτής της ελαφράς και δυνατής νότας να τον υποχρεώσουν να αντιδράσει.

ΔΥΣΚΑΜΨΙΑ ΤΟΥ ΑΥΧΕΝΑ

Η σπονδυλική στήλη μοιάζει μ’ένα κοίλωμα μέσα στο οποίο ανεβοκατεβαίνουν κύματα ακολουθώντας τις εντολές του εγκεφάλου.Αν οι σκέψεις που τα διευθύνουν και τα ταξινομούν είναι αρμονικές,όλα πάνε καλά.Αν όμως,προκληθεί διανοητική διαταραχή,οι σκέψεις αρχίζουν να βράζουν και όπως το νερό στο 90ο ανέρχεται,ταράσσονται και ανεβαίνουν προς στο πάνω μέρος της σπονδυλικής στήλης,που κλείνει τον πρώτο αυχενικό σπόνδυλο(όπου οι Κινέζοι τοποθετούν ένα σημείο βελονισμού που ονομάζεται “σιδερένια θύρα”).Η δίψα για απολύτρωση,τα φαντάσματα και συχνά οι εσφαλμένες ιδέες σχηματίζουν έτσι μια συμπαγή μάζα που γίνεται σαν πέτρα:ο αυχένας σκληραίνει.

Όταν η συμπαγής μάζα συγκεντρωθεί μέσα στο δρόμο και γίνεται πυκνή,η αστυνομία την κάνει να κυκλοφορήσει,την διαλύει και αμέσως επανέρχεται η ηρεμία.Αυτά τα κύματα,που έχουν μεταμορφωθεί σε πέτρα λόγω της πυκνότητας τους,μπορούν να διαλυθούν και να ξαναγίνουν ρευστά.Ο εγκέφαλος του ανθρώπου έχει αυτή την ικανότητα,ακριβώς όπως μπορούμε να διαλύσουμε ένα κόμπο από νήματα που έχουν γίνει σαν μπάλα.

Χρειάζεται χρόνος,υπομονή και βούληση.Όποιος υποφέρει από τον αυχένα του,πρέπει να αναγνωρίζει πως δημιούργησε φαντάσματα,λανθασμένες ιδέες,πως η διανοητική του αναταραχή πίστεψε σε κάτι το απόλυτο που δεν υπάρχει.Η δίψα για απολύτρωση δεν σταματάει με μια επιθυμία,αλλά με μια πράξη βούλησης.Ανατρέχοντας και πάλι μία προς μία στις ιδέες που οδήγησαν σ’αυτή την δυσκαμψία,σβήνοντας διανοητικά την ύπαρξη τους,ηρεμώντας την αναταραχή των σκέψεων,σιγά σιγά θα επανέλθει η ευκαμψία…αλλά αυτό είναι δύσκολο,γιατί είναι αντίθετο προς τις σκέψεις αυτού που έχει σκληρύνει τον αυχένα του.

ΔΥΣΚΟΙΛΙΟΤΗΤΑ

Μέσα στο ανθρώπινο σώμα,έτσι όπως το βλέπουν οι Κινέζοι,ο Μεσημβρινός του Παχέως Εντέρου αναλαμβάνει τα καθήκοντα ενός “Υπουργού Μεταφορών και Οδών”.Είναι αυτός που γνωρίζει τις περισσότερες απεργίες και προκαλεί τις περισσότερες ενοχλήσεις στο ανθρώπινο ον λόγω της κακής του λειτουργίας:Οι μεγαλύτερες πωλήσεις στα φαρμακεία αφορούν τα διάφορα καθαρτικά.Τι είναι το παχύ έντερο; Ένας μακρύς σωλήνας που απορροφά και που εκκενώνει.

Οι σπείρες που σχηματίζουν τα έντερα,είναι παράλληλες μ’αυτές που σχηματίζει ο εγκέφαλος,η αμοιβαία ευαισθησία τους είναι υπέρτατη κι έχουν μια αλληλοεπίδραση.Ένας εγκέφαλος που παραγεμίζει αυτούς τους “σωλήνες” με μαύρες και νευρασθενικές ιδέες,με έγνοιες,αρνούμενος να απελευθερωθεί απ’αυτές,βλέπει τους σωλήνες του παχέως εντέρου του να παραγεμίζουν με απόβλητα που δεν θέλει να τ’αφήσει.Προχωρούν σε συμβίωση.Οι μαύρες ιδέες είναι τόσο ολέθριες για τον εγκέφαλο όσο και τα περιττώματα του παχέως εντέρου,αλλά κανείς δεν σκέφτεται πως πρέπει να περιθάλψει το αίτιο,ασχολούνται όλοι μονάχα με το αποτέλεσμα,που είναι η δυσκοιλιότητα.

Τα περιττώματα δίνονται στο παχύ έντερο από το σύζυγο του,το λεπτό έντερο.Τούτο εδώ είναι ο “Υπουργός που δέχεται την συγκομιδή”,χωρίζει το καθαρό απ’το ακάθαρτο:Αν παραμείνει ήρεμος,καλορυθμισμένος,τα πάντα πάνε καλά,αλλ”ομως,αν αυτός ο σύζυγος καταστεί νευρικός,ερεθισμένος, θλιμμένος ή γεμάτος τύψεις(που μας κάνουν να γυρνάμε προς τα πίσω και να διατηρούμε ολέθριες σκέψεις,μιας και είμαστε θλιμμένοι και αδυνατούμε να αλλάξουμε το παρελθόν),εξουσιάζει το έτερον του ήμιση,το παχύ έντερο,που παθαίνει δυσκοιλιότητα.

Η δυσαρέσκεια “δημιουργεί κόμπους” στα κύματα αυτού του Μεσημβρινού,γιατί μπλοκάρεται,αρνούμενος να επιτρέψει την κυκλοφορία.Ο εγκέφαλος κινείται κυκλικά,συνδυάζοντας τις σκέψεις του.Έτσι,παραλύει και οι οδοί μπλοκάρονται.Οι σκέψεις εξέγερσης εναντίον κάποιου πράγματος ή κάποιου αριθμού ανθρώπου,εξέγερσης που την συγκρατούμε,μας κάνουν να σκάσουμε και μας προκαλούν άσθμα.Τα κύματα του Μεσημβρινού του Παχέως Εντέρου δεν κυκλοφορούν πια,τα απόβλητα μπλοκάρονται.

Ο φόβος που συγκρατεί,προκαλεί συστολή,ταυτόχρονα με την συγκίνηση,μπλοκάρει τον εγκέφαλο και τις οδούς επικοινωνίας.Θυμηθείτε τον φόβο μπροστά στις εξετάσεις και τα αποτελέσματα που έχει πάνω στα έντερα…Μπορεί όμως να έχει και το αντίθετο αποτελέσμα,γιατί η διάρροια και η δυσκοιλιότητα είναι οι δυο όψεις του ίδιου του νομίσματος.Αυτός ο Μεσημβρινός ελέγχει την ενέργεια του σώματος και του δίνει την ζωτικότητα και το άνοιγμα προς τη ζωή:Τα δυσκοίλια άτομα δεν αντανακλούν αυτή την ζωτικότητα.

Σπεύστε να βοηθήσετε τον Μεσημβρινό σας,του Παχέως Εντέρου,αν έχει παραλύσει λόγω κάποιας υπερβολικής συσσώρευσης και τούτο θα το πετύχετε αν απαλλάξετε τον εγκέφαλο σας από τις έγνοιες,από τις μαύρες ιδέες,από τις ταπεινώσεις,απ’την οργή,απ’τη ζήλια,που τον εμποδίζουν.Σκουπίστε κατ’αρχήν αυτά τα πράγματα που είναι τόσο άχρηστα όσο η σκόνη,έπειτα “αναπνεύστε”(ό,τι είναι καλό μπαίνει από πάνω και ό,τι είναι άχρηστο βγαίνει από κάτω).

Φανταστείτε έναν σκουπιδοτενεκέ:Πρέπει να φυλάξουμε όλη την μπαγιάτικη τροφή μέσα στην κουζίνα μα;Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον διανοητικό σας σκουπιδοτενεκέ;Αν τον γεμίσετε,θα ξαναβρείτε τον αέρα,τη ζωτικότητα,την ικανότητα να επιλύετε προβλήματα,καθώς και την ικανότητα να χαμογελάτε όταν μιλάτε.Θα λησμονήσετε εντελώς την δυσκοιλιότητα.

ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΑΝΑΠΝΟΗΣ

” ‘Εσκασε από θυμό,αλλά δεν εκδήλωσε τίποτε “,ναι βέβαια,αλλά η δυσκολία αναπνοής που επακολούθησε,τον ξέκανε.Αυτό το ον είχε εκλάβει με άσχημο τρόπο τα πράγματα ,δεν είχε καταλάβει και δεν συμφωνούσε με το περιβάλλον του,δίχως να μπορεί να το εκφράσει.

Η δυσκολία αναπνοής προκαλείται συχνά από μια πληγωμένη συναισθηματικότητα,σπρώχνει να κλειστείς μαζί με τις έγνοιες σου ,που σε κάνουν να σκας και να λησμονείς τους άλλους.Γιατί να μαζεύεις τον αέρα ,να τον κρατάς και να σου κόβεται η αναπνοή,επειδή δεν ξέρεις πως να τον κάνεις να βγει;Εκφραστείτε !

ΔΥΣΠΕΨΙΑ

” Από την εποχή που κάνω την ίδια εργασία,νοιώθω δυσπεψία “.Αυτή η οδυνηρή κατάσταση μπορεί να είναι σωματική ή ηθική.Έρχεται πάντα μ’ένα αίσθημα ότι σκάσαμε από το φαγητό,σε μια συσσώρευση που ξεπερνά την φυσιολογική και που εξεγείρεται,γιατί υπάρχει μια υπερβολή που ο οργανισμός δεν την αντέχει πια…Σα να’ναι ποτάμι που ξεχύλισε.Αν κάνουμε εμετό σωματικά ή ψυχικά,συντελούμε μια αλλαγή…ως την επόμενη φορά.

ΔΥΣΠΝΟΙΑ

Όλοι οι άνθρωποι έχουν έγνοιες,κανείς δεν γλιτώνει απ’αυτές,αλλά υπάρχουν πολλοί τρόποι για να τις υπομένουμε: Μπορεί κανείς να γογγύζει,να μουρμουράει,άλλος να τις σκέφτεται όσο το λιγότερο γίνεται ή να τις αποδέχεται με πνεύμα θυσίας.Ο καθένας έχει την δική του ελεύθερη βούληση.Όποιος κι’αν είναι ο τρόπος που επιλέγετε,ο πιο ανθυγιεινός είναι αυτός που συνίσταται στο να μην παύεις ποτέ να τις σκέφτεσαι,μέχρι του σημείου να τις διατηρείς,έτσι ώστε να σε σκάσουν.

Σε μια τέτοια περίπτωση,δεν είναι άρρωστοι οι πνεύμονες μας.Η ενέργεια της σκέψης μας είναι αυτή που φορτίζει με μεγάλα μαύρα σύννεφα και να κάνει να κυκλοφορήσουν νύχτα και μέρα.Σκάτε ,και όταν πιάσει η κρίση ασφυκτιάτε,δίχως να καταλαβαίνετε,γιατίι αυτή η αναπνευστική δυσκολία προστέθηκε σε όλες τις άλλες έγνοιες σας.

Ευαγγέλου Μαριάννα
βιοχημικός Μsc

Ἡ Ἰατρικὴ τῆς ψυχῆς. (Α’ μέρος.)

Ἡ Ἰατρικὴ τῆς ψυχῆς. (Γ’ μέρος.)

Ἡ Ἰατρικὴ τῆς ψυχῆς. (Δ’ μέρος.)

Ἡ Ἰατρικὴ τῆς ψυχῆς. (Ε’ μέρος.)

 

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply