Τί σημαίνει ἡ ἀποχώρησις τῆς Παναρίτη ἀπό τήν ἐκπροσώπησίν μας στό ΔΝΤ;

Μετά τις αντιδράσεις στο ΣΥΡΙΖΑ,  η κα Παναρίτη «αναγκάστηκε» να απαρνηθεί, με επιστολή, την θέση της ως εκπροσώπου της Ελλάδας στο ΔΝΤ.
Η κίνηση αυτή δεν ήταν αυθόρμητη και σηματοδοτεί μία ριζοσπαστική στροφή του ΣΥΡΙΖΑ ως προς τις σχέσεις του με τους θεσμούς.

Πριν λίγο καιρό το ΣΥΡΙΖΑ επέλεξε να προσφέρει στους θεσμούς την δυνατότητα να μιλούν με γνωστά σ’ αυτούς πρόσωπα.
Η δυνατότητα αυτή ήταν πολύτιμη , γιατί με τον τρόπο αυτό οι δανειστές μπορούσαν να βολιδοσκοπούν τις διαθέσεις του ΣΥΡΙΖΑ σε διάφορες προτάσεις τους, χωρίς όμως να φοβούνται τυχόν παρεξηγήσεις τους με την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ.

Η κα Παναρίτη λόγω προγενέστερης συνεργασίας της με το ΔΝΤ στο Περού γνώριζε τον αδίστακτο τρόπο σκέψεως των εκπροσώπων του ΔΝΤ.
Επίσης γνώριζε και πρόσωπα, που διαμορφώνουν ή εκφράζουν διπλωματικά  τις πολιτικές του ταμείου.

Η κα Παναρίτη θα μπορούσε να ξεχωρίσει τις πραγματικές προθέσεις των δανειστών πίσω από τις υποτιθέμενες υποχωρήσεις τους.
Στην ουσία η κα Παναρίτη ήταν μία τεχνοκράτης και όχι μία ιδεολόγος.
Τον τεχνοκράτη μπορείς να τον χειριστείς κατάλληλα, γιατί έχει μάθει να κάνει αμοιβαίες παραχωρήσεις και να επιζητεί πάντα συμφωνίες τύπου WIN-WIN.
Aντίθετα ο ιδεολόγος με την ελλειπή κατάρτιση και τις περιορισμένες διαπροσωπικές σχέσεις εξαρτάται από το ένστικτο του και τις λεπτομερείς οδηγίες, που ενδεχομένως έχει λάβει από τους προϊσταμένους  του.

Κάθε πρόταση του ΔΝΤ υποχρεωτικά πρέπει  μεταφέρεται από τον ιδεολόγο διαπραγματευτή  στην κυβέρνηση πριν οποιαδήποτε αποδοχή της.
Αντίθετα η κα Παναρίτη μπορούσε ένα μεγάλο μέρος των προτάσεων είτε  να μην το μεταφέρει  καθόλου, είτε να το θεωρήσει  ως δεδομένης αποδοχής, αν συμφωνούσε με τις έως τότε πολιτικές διαπραγματεύσεως της προηγούμενης κυβερνήσεως.

Η κα Παναρίτη δεν θα μπορούσε να ρωτήσει για θέματα, που θεωρητικά θα έπρεπε να της ήταν γνωστά από την προηγούμενη εμπειρία της με το ΔΝΤ.
Επομένως δεν θα μπορούσε να καθυστερήσει την διαπραγμάτευση με διαδικαστικά θέματα, ούτε θα μπορούσε να αμφισβητήσει καθιερωμένες έως τώρα ανεπίσημες διαδικασίες του ταμείου.

Το ΔΝΤ συνεργάζεται με τους άλλους θεσμούς, αλλά διατηρεί την ανεξαρτησία του ως προς την λήψη αποφάσεων.
Το πρόβλημα του σήμερα είναι ότι δεν θέλει να καταβάλει το υπολειπόμενο τμήμα της συμμετοχής του στο πρόγραμμα διασώσεως της Ελλάδας.

Δείτε την παρακάτω εικόνα και θα καταλάβετε το γιατί.

 

Τί σημαίνει ἡ ἀποχώρησις τῆς Παναρίτη ἀπό τήν ἐκπροσώπησίν μας στό ΔΝΤ;1

 

Το ΔΝΤ κατέχει το 9,5% του Ελληνικού χρέους, ενώ η ΕΚΤ μόνο το 7%.
Η ΕΚΤ μπορεί να τυπώσει χρήμα αν το χρειάζεται, ενώ το ΔΝΤ εξαρτάται από τα μέλη του και από το καταστατικό του για οποιαδήποτε καταβολή βοήθειας.
Με βάση το καταστατικό του ΔΝΤ κάθε κράτος μπορεί συνολικά να δανεισθεί ως το 600% της συμμετοχής του στο κεφάλαιο του ΔΝΤ.
Η χρηματοδότηση προς την Ελλάδα παρέβη σημαντικά αυτόν τον κανόνα λόγω των εγγυήσεων των χωρών της ΕΕ.
Το διοικητικό συμβούλιο του ΔΝΤ δεν σκοπεύει να εμπλακεί περισσότερο και να καταβάλει επιπλέον χρήματα για την Ελλάδα.
Έτσι προβάλει  συνεχώς παράλογα ή υπερβολικά αιτήματα στις διαπραγματεύσεις του με την Ελλάδα, με την ελπίδα ότι δεν θα τα δεχτούμε και θα αποφύγει την καταβολή επιπλέον ποσών.
Αλλά το ΔΝΤ δεν επιδιώκει σε καμμία περίπτωση την χρεωκοπία της Ελλάδας.

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ορίζοντας την Παναρίτη ως εκπρόσωπο της στο ΔΝΤ,  φάνηκε πρόθυμη να κάνει διαπραγματεύσεις με τεχνοκρατικό τρόπο.
Αλλά η ταυτόχρονη αντίδραση τμήματος των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στην επιλογή της Παναρίτη, οδήγησε την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ σε ανατροπή της «αποφάσεώς» της.
Υπενθύμισε μ’ αυτό τον τρόπο στους θεσμούς ότι υπάρχει και πολιτική διάσταση στην οποιαδήποτε συμφωνία και μάλιστα ότι αυτή υπερέχει από την τεχνοκρατική διάσταση.
Αυτό έγινε ακριβώς την στιγμή, που οι θεσμοί φέρονται να έστειλαν προς επικύρωση μία συμφωνία με τον τίτλο Memorandum of Understanding, δηλαδή νέο μνημόνιο, και με την απαίτηση να την δεχθούμε ως έχει.

Σύμφωνα με πληροφορίες,  μας ζητούν να πάρουμε επιπλέον εισπρακτικά μέτρα αξίας 3,5 δισεκατομμυρίων ευρώ για να μας καταβάλλουν συνολικά  3,7 δισεκατομμύρια ευρώ από την υπόλοιπη δόση τους και από τα κέρδη της ΕΚΤ από τα Ελληνικά ομόλογα.
Η πρόταση αυτή είναι ξεδιάντροπη.
Aν το ΣΥΡΙΖΑ πάρει 3,5 δισεκατομμυρίων ευρώ νέα εισπρακτικά μέτρα, γιατί θα πρέπει να δεσμευθεί με την αποδοχή και άλλων αντιλαϊκών μέτρων;
Πολύ περισσότερο όταν γνωρίζει ότι τον Ιούλιο και τον Αύγουστο αυτά τα χρήματα θα ζητηθούν αυτούσια για την πληρωμή των ομολόγων της ΕΚΤ, που λήγουν…
Αυτή η πρόταση έκανε το ποτήρι να ξεχειλίσει.

Η Ελληνική κυβέρνηση  αναμένεται  πλέον να παίξει τα ρέστα της έως τις 12 Ιουνίου εφέτος.
Οι δόσεις προς το ΔΝΤ θα πληρωθούν, αλλά ο τρόπος που θα γίνει αυτό θα προκαλέσει ρίγη αναστατώσεως σε όλο τον κόσμο.

Yπάρχουν πράγματα που λέγονται και δεν γίνονται, αλλά και πράγματα που γίνονται και δεν λέγονται.
Οι αλλαγές πολιτικών  προσανατολισμών είναι σπάνιες στην σημερινή εποχή, αλλά όχι αδύνατες…
Οι  χώρες των BRICS  συνολικά εκπροσωπούν στο ΔΝΤ  το 11,5% των κεφαλαίων,  έναντι 17,68% των ΗΠΑ.
Η γνώμη τους μετράει στις αποφάσεις του ΔΝΤ.
Η Ελλάδα θα μπορούσε να τις έχει συμμάχους με μία απλή διπλωματική κίνηση.
Η διαφορά των ποσοστών είναι μόνο 6,18%

Υπάρχει όμως και μία χώρα, που έχει τεράστιο δημόσιο χρέος, στο 200% του ΑΕΠ της, και κατέχει το 6,56% των ψήφων στο ΔΝΤ: H Iαπωνία.
Αν τα πράγματα με την Ελλάδα φθάσουν στο απροχώρητο και δημιουργήσουν παγκόσμια οικονομική κρίση, τα επιτόκια παγκοσμίως θα ανέβουν πάρα πολύ.
Τότε και η Ιαπωνία  θα  βρεθεί  στα πρόθυρα της οικονομικής καταστροφής.

H Iαπωνία είχε το 2013  δημόσιο χρέος  10,46 τρις δολάρια.
Με δεδομένο ότι ένα χρέος άνω των 120% του ΑΕΠ δεν θεωρείται βιώσιμο, η Ιαπωνία  σε περίπτωση παγκόσμιας οικονομικής κρίσεως θα χρειασθεί διαγραφή χρεών άνω των 4,1 τρις δολαρίων ή ύφεση της τάξεως του 80% του ΑΕΠ της.
Υπάρχει σήμερα οικονομικός οργανισμός ή χώρα, που μπορεί να αντέξει ένα τέτοιο βάρος στηρίξεως;

Για τον λόγο αυτό , η Ιαπωνία αναμένεται να στηρίξει με την ψήφο της οποιαδήποτε συμφωνία  στο ΔΝΤ θα απομάκρυνε τον κίνδυνο χρεωκοπίας της Ελλάδας.
Η Ελλάδα θα πρέπει να στείλει εκπρόσωπό της στο ΔΝΤ κάποιον που να ξέρει να μιλάει και να σκέφτεται και στα  Ιαπωνικά.
Η κα Παναρίτη όμως, αν και συνεργάστηκε με τον κο Φουτζιμόρι στο Περού, δεν γνωρίζει  δυστυχώς Ιαπωνικά.
Γνωρίζει μόνο τον τρόπο σκέψεως και τις διαδικασίες του ΔΝΤ, αλλά αυτό δυστυχώς σήμερα δεν αρκεί για μία επιτυχημένη διαπραγμάτευση…

Ο ΚΟΣ ΒΑΡΟΥΦΑΚΗΣ ΧΑΙΡΕΤΑΕΙ ΙΑΠΩΝΙΚΑ ΣΤΟ EUROGROUP;

Ο ΚΟΣ ΒΑΡΟΥΦΑΚΗΣ ΧΑΙΡΕΤΑΕΙ ΙΑΠΩΝΙΚΑ ΣΤΟ EUROGROUP;

Son ofEon

 

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply