Ἡ Αἴγυπτος θὰ ἀγοράση τὰ ἐλικοπτεροφόρα Mistral ποὺ προορίζοντο γιὰ τὴν Ῥωσσία

Η Γαλλία συμφώνησε να πουλήσει τα δύο ελικοπτεροφόρα τύπου Mistral  στην Αίγυπτο, τα οποία είχαν αρχικά παραγγελθεί από την Ρωσσία.
«Συμφώνησαν επί της αρχής και στους όρους αγοράς από την Αίγυπτο των  δύο σκαφών», δήλωσε  ο εκπρόσωπος του Γάλλου Προέδρου Φρανσουά Ολάντ  σε δημοσιογράφους με δήλωσή του την Τετάρτη.
Η συμφωνία έκλεισε σε συνάντηση υψηλού επιπέδου μεταξύ της Γαλλικής  και της  Αιγυπτιακής αντιπροσωπείας στο Παρίσι.
Η τελική απόφαση ανακοινώθηκε από το γραφείο του προέδρου την Τετάρτη, αν και το κόστος της συμφωνίας δεν έχει δοθεί στην δημοσιότητα.

Είχε προηγουμένως αναφερθεί ότι αρκετές χώρες  ενδιαφέρονταν  να αγοράσουν τα αμφίβια μεταφορικά σκάφη,τα  οποία είχαν αρχικά κατασκευαστεί για τους Ρώσσους.
Στα ενδιαφερόμενα κράτη περιλαμβάνοντο ο Καναδάς, η Ινδία,η  Σιγκαπούρη και η Αίγυπτος, στην οποία  τελικά  το Παρίσι συμφώνησε να πουλήσει τα πλοία.
Ωστόσο, οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών σχεδόν χάλασαν την περασμένη εβδομάδα, καθώς το Παρίσι και το Κάιρο δεν μπορούσαν να συμφωνήσουν σε μια τιμή για τα δύο πλοία, ανέφερε η εφημερίδα La Tribune.

Η σύμβαση για την κατασκευή των  Mistral, αξίας  1,2 δισ ευρώ ($ 1,3 δις), υπεγράφη εκ μέρους της γαλλικής εταιρείας DCNS / STX και της ρωσσικής Rosoboronexport το 2011.
Η σύμβαση προέβλεπε  ότι τα  δύο γαλλικά ελικοπτεροφόρα  θα έπρεπε να παραδοθούν στην Ρωσσία, το πρώτο το 2014 και το  δεύτερο  το 2015.
Η Ρωσσία κατασκεύασε εν μέρει τα ύφαλα των πλοίων και θα παρείχε τον δικό της  στρατιωτικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό για τα πολεμικά πλοία.
Ωστόσο, η γαλλική κυβέρνηση απεφάσισε να μην παραδώσει τα  σκάφη στην Μόσχα, καθώς δέχθηκε έντονη πολιτική πίεση από τις ΗΠΑ και τους Ευρωπαίους σύμμαχούς της μετά την προσάρτηση της Κριμαίας από την Ρωσσία και το ξέσπασμα της ένοπλης συγκρούσεως στην ανατολική Ουκρανία.
Η Γαλλία συμφώνησε επίσης να επιστρέψει 950 εκατομμύρια ευρώ ($ 1 δις) στην Μόσχα, μετά την ακύρωση της συμφωνίας από το  Παρίσι.

Αν η συμφωνία προχωρούσε, θα ήταν μία από τις μεγαλύτερες πωλήσεις όπλων που έχουν λάβει χώρα μεταξύ Ρωσσίας και μέλος του ΝΑΤΟ ως σήμερα.
Ἡ Αἴγυπτος θὰ ἀγοράση τὰ ἐλικοπτεροφόρα Mistral ποὺ προορίζοντο γιὰ τὴν Ῥωσσία1

ΠΗΓΗ

 

ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ
Τελικά η Αίγυπτος θα αγοράσει από την Γαλλία τα δύο ελικοπτεροφόρα τύπου Mistral.

Κάθε σκάφος μπορεί να μεταφέρει 16 ελικόπτερα τύπου ΝΗ90 ή Tiger, τρία αποβατικά σκάφη και 70 οχήματα, που μπορεί να περιλαμβάνουν 13 άρματα AMX Leclerc ή ένα τάγμα 40 τεθωρακισμένων τύπου Leclerc και 450 στρατιώτες.

ΑΡΜΑ ΤΥΠΟΥ ΑΜΧ LECLERC ME BΑΡΟΣ 54,5 ΕΩΣ 57,4 ΤΟΝΟΥΣ

ΑΡΜΑ ΤΥΠΟΥ ΑΜΧ LECLERC ME BΑΡΟΣ 54,5 ΕΩΣ 57,4 ΤΟΝΟΥΣ

Ἡ Αἴγυπτος θὰ ἀγοράση τὰ ἐλικοπτεροφόρα Mistral ποὺ προορίζοντο γιὰ τὴν Ῥωσσία3
Τα σκάφη διαθέτουν επίσης ένα νοσοκομείο με 69 κλίνες και μπορούν να λειτουργήσουν ως κέντρα διοικήσεως και προωθήσεως..
Στο σημείο αυτό αρχίζουν οι εύλογες απορίες.
Το Αιγυπτιακό ναυτικό έχει παραγγείλει από την Γαλλία μόνο 5 ελικόπτερα τύπου ΝΗ90 ΝFH, για τις ανάγκες μίας φρεγάτας τύπου FREMM και μίας κορβέτας, που παρηγγέλθηκαν πρόσφατα από την Γαλλία.
Γιατί λοιπόν χρειάζεται δύο ελικοπτεροφόρα με δυνατότητα φιλοξενίας 32 μεγάλων ελικοπτέρων;
Eπίσης η Αίγυπτος δεν διαθέτει άρματα AMX LECLERC, αλλά μόνον η Γαλλία (406) και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (388).
Επίσης η Γαλλία ενδιαφέρεται να προμηθεύσει με 40 μεταχειρισμένα άρματα τον στρατό του Qatar.
Ποιά επιχειρησιακή μεταφορική ανάγκη της Αιγύπτου θα καλύψουν λοιπόν τα 2 Mistral;;
Η απάντηση μπορεί να δοθεί μόνον αν δούμε την ευρύτερη εικόνα της Μέσης Ανατολής και την πρόσφατη ιστορία των σκαφών Mistral της Γαλλίας.
Τα άρματα AMX  LECLERC είδαν περιορισμένη χρήση το 1992 στον Πόλεμο του Περσικού Κόλπου, στο Κόσσοβο  για τις ανάγκες του ΟΗΕ (ΚFOR) με χρήση 15 αρμάτων  και για τις ανάγκες των ειρηνευτικών δυνάμεων του ΟΗΕ στον νότιο Λίβανο (UNIFIL), όπου στάθμευαν 13 άρματα έως το 2010.
Επίσης άρματα AMX LECLERC επιχειρούν από τον Αύγουστο του 2015 σε επιχειρήσεις του στρατού των Ηνωμένων Εμιράτων στην Υεμένη, κοντά στο Aden.
H Aίγυπτος ως μέλος της Σαουδαραβικής συμμαχίας προφανώς θα εισφέρει τα Mistral για να επιχειρηθεί χερσαία απόβαση στην Υεμένη.
Δυστυχώς, αν αυτή είναι η πραγματική πρόθεση, οι υπολογισμοί της Αιγυπτιακής ηγεσίας είναι λάθος.
Το Ισραήλ δεν θα μπορούσε να επιτρέψει την απόκτηση ενός τέτοιου όπλου από την Αίγυπτο.
Η κατοχή ελικοπτεροφόρων και συγχρόνως αμφιβίων μεταφορικών σκαφών θα μπορούσε να επιτρέψει στο μέλλον απόβαση χερσαίων δυνάμεων  της Αιγύπτου στις ακτές του Ισραήλ.
Επίσης η προμήθεια και άλλων ελικοπτέρων εκ μέρους της Αιγύπτου θα μπορούσε να της δώσει την δυνατότητα θαλάσσιου αποκλεισμού του Ισραήλ.
Το Ισραήλ βλέπει τα πράγματα μακροπρόθεσμα και δεν θα επιτρέψει στην Αίγυπτο να αποκτήσει επικίνδυνες για το ίδιο πολεμικές δυνατότητες.
Τα Mistral χωρίς την προστασία των ρωσσικών ηλεκτρονικών συστημάτων προστασίας μπορούν να γίνουν τέλειοι στόχοι για την ισραηλινή αεροπορία.
Το ίδιο μπορεί να συμβεί και αν τους επιτεθεί το Ιρανικό ναυτικό, αν επιχειρήσουν στα ανοικτά της Υεμένης.
Από αυτή την άποψη, η αγορά των Mistral είναι μία βλακώδης ενέργεια του δικτατορικού καθεστώτος της Αιγύπτου.
Θα δημιουργήσει αδικαιολόγητη ένταση στην περιοχή και θα εντείνει χωρίς λόγο την κούρσα των εξοπλισμών.
Εκτός βέβαια, αν η αγορά των Mistral έγινε για να προετοιμασθεί μία επέμβαση του ΟΗΕ στην Συρία.
Τα γαλλικά Mistral χρησιμοποιήθηκαν το 2006 στο πόλεμο του Λιβάνου και απεμάκρυναν 1375 πολίτες από την περιοχή.
Σήμερα δεν θα μπορούσαν να δράσουν στην περιοχή υπό γαλλική σημαία ενάντια στο ρωσσικό ναυτικό, που ενδεχόμενα θα προστατεύσει την Συρία.
Έτσι οι Γάλλοι προμηθεύουν την Αίγυπτο με τα Mistral με σκοπό εν καιρώ να τα χρησιμοποιήσουν τα γαλλικά και τα συμμαχικά ελικόπτερα στα πλαίσια επιχειρήσεων του ΝΑΤΟ ή του ΟΗΕ στην περιοχή…
Η σύρραξη στην Συρία μάλλον είναι αναπόφευκτη.
Η Γαλλία δεν έμαθε τίποτα από την μακρόχρονη ιστορία της.
Στον μεσοπόλεμο ενεργούσε με παρόμοιο τρόπο, πουλώντας όπλα στους εμπολέμους στον ισπανικό εμφύλιο πόλεμο.
Τι κέρδισε στο τέλος;;
Ίσως ο Φρανσουά Ολάντ θα έπρεπε για το καλό του να μελετήσει την ιστορία κάποιου προκατόχου του στο προεδρικό αξίωμα εκείνη την περίοδο.
Η ιστορία συχνά επαναλαμβάνεται για τους «μικρούς» ηγέτες με τα “μεγάλα” ονόματα.
Και ενίοτε γράφεται από «τυχαίες» πράξεις τρελλών…

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply