Ἐπαρκέστατα προσόντα γιὰ νὰ πλουτίζῃ ἡ …ΑΕΠΙ!!!

Ἐπαρκέστατα προσόντα γιὰ …3900 εὐρῶ τὸν μῆνα!!!

Τὸ «καλὸ χαρτί» ὅμως θὰ τὸ μαζέψη  ἡ ΑΕΠΙ…
(ποὺ πρόσφατα μετεκόμισε στὴν Κύπρο, ὡς ὁμόῤῥυθμος,
γιὰ νὰ  μὴν φορολογεῖται «ἑλληνικά»-
-μετὰ κι ἀπὸ ἐπέμβαση εἰσαγγελέως!)

%e1%bc%90park%e1%bd%b3stata-pros%e1%bd%b9nta-gi%e1%bd%b0-n%e1%bd%b0-plout%e1%bd%b7z%e1%bf%83-%e1%bc%a1-aepi1

πηγὴ

Καί, φυσικά, τὰ εὐνοούμενα τσιράκια – «καλλιτέχνες»
ποὺ στηρίζουν, ἔμπρακτα, «πρώτη φορὰ φασιστερά»…

Κοπελλιά!
Ῥίχνε καὶ κἄνα Χατζηδάκι, πότε-πότε…

Ἔτσι, γιὰ ξεκάρφωμα!

Διονύσιος Χοϊδᾶς

Ἡ ἀναβάθμισις τῆς μουσικῆς μας παιδείας ἀναλαμβάνεται μὲ ἐντολὴ φλαμπουράρη…

Ἔχουν τὴν πλάκα τους οἱ συριζαῖοι.
Μόνον ποὺ τὴν πλάκα αὐτὴν τὴν πληρώνουμε ἐμεῖς…

Δὲν μπορεῖ νὰ ἐξηγηθῆ ἀλλοιῶς ἡ πρόσληψις στελέχουν τοῦ Σύριζα στὸν ΟΑΣΑ, μουσικῆς ἐπιμελητρίας στὸ ἐπάγγελμα, γιά ποιόν λόγο λέτε;
Γιὰ νὰ ἐπιλεγῇ ἡ μουσικὴ ποὺ θὰ ἀκούγεται στὰ λεωφορεία, στὰ τρόλει καὶ στὸ μετρό.
Μάλιστα προσδιορίζεται πὼς ἡ μουσικὴ αὐτὴ θὰ εἶναι κλασικὴ καὶ …ἔντεχνη..

Καί ὁ μισθός;
3.900 εὐρῶ τὸν μῆνα…!!!

Ἐὰν δὲν τὸ πιστεύετε διαβᾶστε τὴν ἀπόφαση του ΔΣ τοῦ ΟΑΣΑ:Ἐπαρκέστατα προσόντα γιὰ νὰ πλουτίζῃ ἡ ...ΑΕΠΙ!!!10

Aὐτὴ εἶναι ἡ νεαρὰ συριζαία ἐπιμελήτρια ποὺ προσέλαβε ὁ ΟΑΣΑ, μὲ μισθὸ 3.900 εὐρῶ τὸν μῆνα, ὡστὲ νὰ ἐπιλέγῃ τὴν μουσικὴ ποὺ θὰ ἀκούγεται στὰ λεωφορεῖα, τὰ τρᾶμ, τὸ μετρὸ καὶ τὰ τρόλει.

Τὸ ὄνομά της Ἑλένη Τσολάκη.

Ἐπαρκέστατα προσόντα γιὰ νὰ πλουτίζῃ ἡ ...ΑΕΠΙ!!!11

Καὶ ἡ πρόσληψίς της ἔγινε μὲ ἀφόρητη …πίεση τοῦ Φλαμπουράρη πρὸς τὴν διοίκηση τοῦ ΟΑΣΑ, παρὰ τὶς ἀντιδράσεις τῶν ἐργαζομένων.

Κοντόπουλος Χάρης

Εἶναι μερικὲς ἀκόμη ἐνδιαφέρουσες λεπτομέρειες, ποὺ δὲν ἔχουν ἀναφερθεῖ…
Ὅπως γιὰ παράδειγμα τὸ μὲ ποιὸ σύστημα θὰ παρακολουθῶνται οἱ ἀκροάσεις.
Μὲ ποιὰ συστήματα ἀναμεταδόσεως θὰ γίνεται ἡ μουσικὴ χαλάρωσις τῶν ἐπιβατῶν…
Κι ὁπωσδήποτε τὸ ποιὰ ἑταιρεία θὰ ἀναλάβη τὶς μελέτες, τὶς προμήθειες καὶ τὶς συντηρήσεις.

Νά ὑποψιασθῶ κάτι ἤ ὄχι;

Φιλονόη

Ἐπιμέλεια τῶν κειμένων ἀπὸ τὴν σελίδα μας.

Εν κρυπτώ η ΑΕΠΙ μετακόμισε στην Κύπρο

Ἐπαρκέστατα προσόντα γιὰ νὰ πλουτίζῃ ἡ ...ΑΕΠΙ!!!2 Με στόχο να παρακάμψει την νομοθεσία η ΑΕΠΙ μετέφερε την έδρα της στην Μεγαλόνησο

 

Ποια ήταν η αντίδραση της εταιρείας διαχειρίσεως «πολυτίμων» κεφαλαίων, όταν με νομοθετική πρωτοβουλία επιχειρείται (ξανά) να μπει στοιχειώδης τάξη στο θολό τοπίο του χώρου των δημιουργών και των πνευματικών δικαιωμάτων τους; Η εξωχώρια μετακόμιση!

Έγγραφο του Δ.Σ. της Ανώνυμης Εταιρείας ΑΕΠΙ (Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Πνευματικής Ιδιοκτησίας) που φέρνει σήμερα η «Εφ.Συν.» στην δημοσιότητα αποδεικνύει ότι την ίδια στιγμή που οι εκπρόσωποι της εταιρείας είχαν διάλογο με αρμοδίους και βουλευτές για αλλαγές και παρατηρήσεις στην νομοθετική πρωτοβουλία για τα Πνευματικά Δικαιώματα, σε έκτακτη συνεδρίαση του Δ.Σ. αποφάσιζαν να κλείσουν την εταιρεία στην Ελλάδα και να την μετακομίσουν στην Κύπρο.

Οπως αναφέρει το έγγραφο (21/3/2016), με εισήγηση του διευθύνοντος συμβούλου και αφού προηγήθηκε αναλυτική συζήτηση στο Δ.Σ. για την προτεινόμενη παύση της εταιρείας, αποφασίστηκε ομόφωνα να συσταθεί η εταιρεία στην Κύπρο ως Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης και να λειτουργεί με βάση τους νόμους της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Ἐπαρκέστατα προσόντα γιὰ νὰ πλουτίζῃ ἡ ...ΑΕΠΙ!!!4
Ἐπαρκέστατα προσόντα γιὰ νὰ πλουτίζῃ ἡ ...ΑΕΠΙ!!!3
Ἐπαρκέστατα προσόντα γιὰ νὰ πλουτίζῃ ἡ ...ΑΕΠΙ!!!5

Το έγγραφο του Δ.Σ. της Ανώνυμης Εταιρείας ΑΕΠΙ που φέρνει σήμερα η «Εφ.Συν.» στην δημοσιότητα αποδεικνύει ότι την ίδια στιγμή που οι εκπρόσωποι της εταιρείας είχαν διάλογο με αρμοδίους και βουλευτές για αλλαγές και παρατηρήσεις στην νομοθετική πρωτοβουλία για τα πνευματικά δικαιώματα, σε έκτακτη συνεδρίαση του Δ.Σ. απεφάσιζαν να κλείσουν την εταιρεία στην Ελλάδα και να την μετακομίσουν στην Κύπρο.

———————–

Το Δ.Σ. προκήρυξε Γενική Συνέλευση των μετόχων της Α.Ε. στις 31/3/2016 με θέματα: μεταφορά της έδρας, τροποποίηση του καταστατικού, παραίτηση των μελών της διοικήσεως μέχρι την επανασύσταση της εταιρείας, παραίτηση των ορκωτών λογιστών, εκχώρηση εξουσιών και διορισμός πληρεξουσίου.

Μάλιστα, ο πρόεδρος του Δ.Σ. γνωστοποίησε ότι οι μέτοχοι της εταιρείας είχαν ήδη δεσμευθεί «ότι θα παραστούν στην Γ.Σ. χωρίς να απαιτηθεί να τηρηθούν οι προβλεπόμενες τυπικές διαδικασίες δημοσιότητος (!), δεσμευόμενοι μάλιστα ότι δεν θα διαμαρτυρηθούν ή προβάλλουν ενστάσεις ή αντιρρήσεις σχετικώς».

Το έγγραφο υπογράφουν ο πρόεδρος Κ. Τριπολίτης, ο διευθύνων σύμβουλος Π. Ξανθόπουλος και τα μέλη του Δ.Σ., Δ. Ξανθόπουλος και Γ. Κριππάς. Τόσο απλά και με συνοπτικές και εκτός δημοσιότητας διαδικασίες, η Α.Ε. μεταφέρει στην Κύπρο την διαχείριση των κεφαλαίων που προέρχονται από τους Έλληνες δημιουργούς τους οποίους εκπροσωπεί.

Αυτό γίνεται προκειμένου να παρακάμψει την νομοθετική ρύθμιση που προωθεί το υπουργείο Πολιτισμού σε ό,τι αφορά στους οργανισμούς που διαχειρίζονται πνευματικά δικαιώματα.

Μάλλον δε δεν επρόκειτο περί απλής απειλής, όπως αποδεικνύεται από την επίσημη καταγραφή της ΑΕΠΙ στο Τμήμα Εφόρου Εταιρειών Κύπρου!

Πώς φτάσαμε όμως εκεί;

Ο θόρυβος ξεκίνησε από τον περασμένο Δεκέμβριο όταν δελτίο Τύπου του υπουργείου Πολιτισμού ενημέρωνε για νομοθετική ρύθμιση η οποία αλλάζει το καθεστώς εταιρειών και συλλόγων που συνδέονται με την είσπραξη και απόδοση ποσοστών για χρήση πνευματικών δικαιωμάτων.

Ο λόγος που επικαλείτο το υπουργείο ήταν η ανάγκη εκσυγχρονισμού του υφισταμένου νόμου και η ενσωμάτωση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2014/26 και άλλων διατάξεων υπό τον γενικό τίτλο «Συλλογική διαχείριση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και συγγενικών δικαιωμάτων, χορήγηση πολυεδαφικών αδειών για επιγραμμικές χρήσεις μουσικών έργων και άλλα θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού».

Ἐπαρκέστατα προσόντα γιὰ νὰ πλουτίζῃ ἡ ...ΑΕΠΙ!!!6 H επίσημη καταγραφή της ΑΕΠΙ στο Τμήμα Εφόρου Εταιρειών Κύπρου! |

Με δυο λόγια, το νομοσχέδιο το οποίο μέσα στο επόμενο διάστημα πρόκειται να κατατεθεί στην Βουλή αφορά και στην ρύθμιση της λειτουργίας των οργανισμών συλλογικής προστασίας δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και συγγενικών δικαιωμάτων.

Μια ανάλογη προσπάθεια ρυθμίσεως του θολού αυτού τοπίου είχε εξαγγελθεί και το 2014, αλλά τότε λόγω αντιδράσεων αποσύρθηκε.

Σύμφωνα με την προτεινομένη νομοθετική ρύθμιση ορίζεται ένα ξεκάθαρο πια κανονιστικό πλαίσιο για όλους τους οργανισμούς σωματειακής μορφής που αφορούν στα πνευματικά δικαιώματα, καθώς και στων ανεξαρτήτων εταιρειών, δηλαδή της εξής μίας: της Ελληνικής Εταιρείας Προστασίας Πνευματικής Ιδιοκτησίας, γνωστής ευρέως ως ΑΕΠΙ, η οποία αποτελεί μοναδικό φαινόμενο, καθώς σε άλλες χώρες και στην Ε.Ε. λειτουργούν συλλογικής (σωματειακής) διαχειρίσεως οργανισμοί, ενώ οι αντίστοιχες με την ΑΕΠΙ εταιρείες δεν έχουν δεσπόζουσα θέση και δεν διαχειρίζονται στην πλειονότητά τους δικαιώματα δημιουργών.

Η ΑΕΠΙ αντιτίθεται όμως στην εκχώρηση της διοικήεως στα μέλη της και στην μεταβολή της από Α.Ε. σε Οργανισμό Συλλογικής Διαχειρίσεως (ΟΣΔ).

Επιπλέον, ακόμα και μετά τις τροποποιήσεις που επιτρέπουν στην ΑΕΠΙ να παραμείνει Α.Ε., αρκεί να αποκτήσει εκλεγμένο από τους δημιουργούς εποπτικό συμβούλιο, η εταιρεία δεν συναίνεσε.

Οι διατάξεις αυτές προτάθηκαν για λόγους διαφάνειας στην διαχείριση της Α.Ε. και ανεξάρτητα από το Δ.Σ. των μετόχων. Μέχρι την τελευταία στιγμή μια ομάδα καλλιτεχνών προσπάθησε να συνεννοηθεί με το Δ.Σ. της εταιρείας προκειμένου να δεχθεί τις ρυθμίσεις και να μπορέσει να λειτουργήσει ως ανώνυμη εταιρεία.

Οι δράσεις της ΑΕΠΙ

Η ΑΕΠΙ ιδρύθηκε το 1930 και μέχρι σήμερα ασχολείται με την προστασία και διαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων.

Εκπροσωπεί, διαφυλάσσει, εισπράττει και διανέμει πνευματικά δικαιώματα για όλες τις χρήσεις του έργου των μελών της, αναφέρει η ιστοσελίδα της εταιρείας.

Η ΑΕΠΙ εισπράττει ποσοστά από την δημόσια εκτέλεση μουσικών έργων όχι μόνο από τις συναυλίες (οι διοργανωτές είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν προκαταβολικά), αλλά και από μαγαζιά κάθε είδους, είτε παίζουν μουσική ηχογραφημένη είτε ζωντανή, από μουσικές σκηνές έως καφενεία, μπαρ, τυροπιτάδικα, κομμωτήρια, σούπερ μάρκετ, κ.λ.π.

Ο εισπρακτικός μηχανισμός της εταιρείας μαζεύει χρήματα από 11.000 χιλιάδες σημεία σε όλη την ελληνική επικράτεια.

Η εταιρεία διαθέτει μια ισχυρή νομική υπηρεσία και συνεργάζεται με πολλούς δικηγόρους σε όλη την Ελλάδα γιατί αρκετοί από τους χρήστες αρνούνται να πληρώσουν, ειδικά αυτή την εποχή.

Εδώ και πολλά χρόνια ακούγονται φήμες για συνθήκες αδιαφάνειας, ανυπαρξία ελέγχου στα κοστολόγια προς χρήστες αλλά και στον τρόπο που αποφασίζεται το ύψος των ποσοστών προς τους ενδιαφερομένους, παράπονα γενικώς τόσο από τους καταναλωτές που υποχρεώνονται να πληρώνουν όσο και από τους δικαιούχους καλλιτέχνες.

Κάποιοι ισχυρίζονται ότι υπάρχει μεροληπτική πολιτική προς κάποια μεγάλα ονόματα από τον χώρο του τραγουδιού και της μουσικής (συνθέτες, μουσικοί, τραγουδιστές) εις βάρος άλλων.

Υπάρχουν κρίσιμα ερωτήματα όπως: Πώς διαμορφώνονται οι τιμές; Ποιος αποφασίζει τι θα δώσει και τι θα πάρει ο κάθε ένας;

Επιπλέον, εκ του νόμου η ΑΕΠΙ είναι υποχρεωμένη να επιχορηγεί ετησίως διοργανώσεις κοινωνικών ή πολιτιστικών σκοπών. Δεν είναι άνευ σημασίας ότι ενδεικτικά σε μία χρονιά η ΑΕΠΙ χρηματοδότησε την έκδοση δύο cd τα οποία στοίχισαν μόλις 7.000 ευρώ, ενώ «προίκισε» το δικό της αρχειακό μουσείο με 280.000 ευρώ για υλικό κλεισμένο στο υπόγειο του κτιρίου της.

Μ’ άλλα λόγια, προσέφερε μια χορηγία στον εαυτό της.

Μετά από οκτώ και πλέον δεκαετίες συνεχούς λειτουργίας για την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων, των δημιουργών μουσικών έργων, εκπροσωπεί περισσότερους από 14.380 Ελληνες και ξένους (με απευθείας σύμβαση) πνευματικούς δημιουργούς, καθώς και 2.200.000 και πλέον ξένους πνευματικούς δημιουργούς, μέσω συμβάσεων εκπροσωπήσεως με ομόλογες εταιρείες του εξωτερικού.

Απασχολεί γύρω στα 115 άτομα προσωπικό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και 15 εμμίσθους δικηγόρους. Επίσης διαθέτει 67 άτομα ως τοπικούς αντιπρόσωπους ανά την Ελλάδα αλλά και αρκετούς εποχικούς συνεργάτες.

Ακριβώς για τον λόγο ότι η ΑΕΠΙ είναι μια μεγάλη εταιρεία που κατέχει την μερίδα του λέοντος σε μέλη, με δεσπόζουσα θέση στην αγορά, ο νόμος έρχεται να προστατεύσει την εταιρεία που προστατεύει τα δικαιώματα των καλλιτεχνών αλλά και τους ίδιους τους καλλιτέχνες.

Πολύ δε περισσότερο όταν η εταιρεία αυτή εμφανίζει αρνητικά κεφάλαια (παθητικό άνω των 17 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό του 2013).

Στο νομοσχέδιο που καταθέτει το υπουργείο Πολιτισμού κρίνεται επιβεβλημένο να ιδρυθεί μια επιτροπή καλλιτεχνών-δικαιούχων, η οποία θα έχει ενεργό συμμετοχή στην διοίκηση της εταιρείας και τον έλεγχο της συγκεντρώσεως και διανομής των χρημάτων.

Το (εκ των υστέρων) υπόμνημα της ΑΕΠΙ

Δύο ημέρες μετά (23/3/2016) την απόφαση για την μεταφορά της εταιρείας -και χωρίς αυτό να ανακοινωθεί- με αναλυτικό υπόμνημα προς την Επιτροπή Ελέγχου Κοινοβουλευτικού Έργου Πολιτισμού και αφού προηγήθηκε η σχετική ακρόαση στις 17/3/2016, η εταιρεία παρεμβαίνει με παρατηρήσεις στο νομοθετικό πλαίσιο για την αναμόρφωση του Νόμου 2121 και του νομοσχεδίου του υπ. Πολιτισμού.

Η Α.Ε. ΑΕΠΙ στο υπόμνημα προέβαλε ως επιχείρημα ότι η πλειονότητα των χωρών της Ε.Ε. δεν έχει ακόμα εφαρμόσει την συγκεκριμένη οδηγία.

Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην οποία μία και μόνη μεγάλη Α.Ε. διαχειρίζεται τα πνευματικά δικαιώματα των μουσικών δημιουργών, στιχουργών κ.λπ.

Μάλιστα η ΑΕΠΙ έχει ουσιαστικά σχηματίσει δύο εταιρείες, εκ των οποίων η μία συλλέγει τις εισπράξεις των δικαιωμάτων από τους χρήστες με ένα μεγάλο δίκτυο εισπρακτόρων, ενώ η άλλη αποδίδει τα ποσοστά επί των δικαιωμάτων στους δημιουργούς.

Με κύριο επιχείρημα ότι η υποτιθέμενη προσπάθεια να μπει τάξη στον χώρο των πνευματικών δικαιωμάτων ουσιαστικά επιδιώκει να διασφαλίσει τα συμφέροντα πολυεθνικών (αναφέρει συγκεκριμένη καταγγελία που είχε γίνει το 1991) και τα δικαιώματα των χρηστών, το υπόμνημα της ΑΕΠΙ τάσσεται κατά των ρυθμίσεων.

Σημειώνοντας ότι αν νομοθετηθεί η οδηγία, το ελληνικό ρεπερτόριο θα εξαφανισθεί, διατυπώνει αντιρρήσεις στην άνιση μεταχείριση των οργανισμών Ανεξάρτητης Οντότητας Διαχειρίσεως (ΑΟΔ) που ουσιαστικά αποκλείονται έναντι των Οργανισμών Συλλογικής Διαχειρίσεως (ΟΣΔ).

Η ΑΕΠΙ αντιτίθεται στην εκχώρηση της διοικήσεως στα μέλη της και στην μεταβολή της από Α.Ε. σε ΟΣΔ.

Ωστόσο, μετά τις τροποποιήσεις το νομοσχέδιο επιτρέπει στην ΑΕΠΙ να παραμείνει Α.Ε., με την προϋπόθεση να αποκτήσει εκλεγμένο από τους δημιουργούς εποπτικό συμβούλιο με αρμοδιότητες στις εισπράξεις και στην διανομή.

Μια πρόβλεψη για λόγους διαφανείας στην διαχείριση και ανεξάρτητα από το Δ.Σ. των μετόχων.

Μάλιστα, το υπόμνημα αναφέρει ότι η συγκεκριμένη διάταξη παρεισέφρησε στο νομοσχέδιο από αλλοδαπά κέντρα!

Επικαλείται λόγους αντισυνταγματικότητας διότι προκρίνει τα δικαιώματα των χρηστών και αρνείται την υποχρεωτική προδικασία στις συλλογικές διαπραγματεύσεις και την δυνητική διαμεσολάβηση του ΟΠΙ (Οργανισμός Πνευματικής Ιδιοκτησίας) ως χρονοβόρα και αναποτελεσματική.

Προτάσσει την αναγκαιότητα ασφαλίσεως των δημιουργών στο ΙΚΑ από όσα φυσικά ή νομικά πρόσωπα χρησιμοποιούν τα έργα ή ερμηνείες ή εκτελέσεις των δικαιούχων, ειδικά όταν οι πωλήσεις έχουν υποκατασταθεί από τις χρήσεις στο διαδίκτυο.

Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι δημιουργοί εξέφρασαν στο παρελθόν αντιρρήσεις στην υποχρεωτική ασφάλισή τους στο ΙΚΑ.

Ενδιαφέρον όμως έχει ότι το υπόμνημα της ΑΕΠΙ σαφώς αντιτίθεται σε κάθε προσπάθεια να υπάρχει οικονομικός έλεγχος στην Α.Ε., έστω με την μορφή ενός επιτρόπου, όπως προβλέπεται στους οργανισμούς που διαχειρίζονται κεφάλαια (π.χ. τράπεζες), ισχυριζόμενη ότι οι ορκωτοί λογιστές επιτελούν και τον οικονομικό έλεγχο.

Στο σημείο αυτό όμως δεν υπάρχει απάντηση για το πώς θα διενεργείται πλήρης έλεγχος στην περίπτωση που υπάρχουν καταγγελίες για διαχειριστικά λάθη και παραβλέψεις με αποτέλεσμα να ζημιώνονται οι δημιουργοί.

Αντίθετα, στο θέμα αυτό προβάλλει η ΑΕΠΙ ως επιχείρημα την αδιαφάνεια του ΟΠΙ.

Τέλος, η ΑΕΠΙ στο υπόμνημά της καταθέτει μια σειρά από προτάσεις μεταβατικές και τροποποιήσεις σε διατάξεις του νόμου ούτως ώστε να επιτευχθεί η καλλίτερη δυνατή προστασία δημιουργών και χρηστών.

Ανάμεσα σε αυτές, η θέσπιση κριτηρίων ευλόγων αμοιβών, η μετατροπή του ΟΠΙ σε φορέα δημοσίου δίκαιου, εξίσωση των ΟΣΔ με τους ΑΟΔ (ΑΕΠΙ) κ.λπ.

Εισηγείται το πλαίσιο συνεργασίας με τις δημόσιες αρχές να επιτρέπεται μόνο αν ο ίδιος ο φορέας το ζητήσει(!) κι όχι ανά πάσα στιγμή να υπάρχει δυνατότητα ελέγχου.

Ζητάει την επαναφορά της αστυνομίας, με επέκταση και της δημοτικής αστυνομίας στους ελέγχους των χρηστών κ.λπ.

Τέλος, στο υπόμνημα ο διευθύνων σύμβουλος δηλώνει διαθέσιμος για οποιανδήποτε πρόσθετη πληροφορία ή διευκρίνιση.

Την ίδια στιγμή όμως και συγκεκριμένα δύο ημέρες πριν, έχει ήδη αποφασισθεί η μεταφορά της έδρας της ΑΕΠΙ στην Κύπρο!

Επίλογος με πολλά ερωτήματα

Τα ερωτήματα είναι πολλά και εξαιρετικά σημαντικά ενώ αφορούν πρωτίστως στους δημιουργούς.

Η είδηση ότι η ΑΕΠΙ μεταφέρει την έδρα της στην Κύπρο όπου και θα φορολογείται ώστε να μην ελεγχθεί από το ελληνικό κράτος και ο οργανισμός να μην υποστεί θεσμική σύσταση δεν έχει γίνει ακόμα γνωστή.

Σίγουρα η απόφαση θα ταράξει τα νερά. Τα ερωτήματα που εγείρονται μετά την απόφαση για μεταφορά της έδρας της ΑΕΠΙ στην Κύπρο είναι πολλά.

  • – Αν δεν υπάρχει κάποιο ζήτημα αδιαφανείας στον τρόπο λειτουργίας της ΑΕΠΙ, πώς εξηγείται αυτή η σπασμωδική κίνηση; Μήπως κάνει το τοπίο ακόμα πιο αδιαφανές;
  • – Πόσο νόμιμη αλλά και αποτελεσματική θα είναι η διαδικασία… προστασίας των δικαιωμάτων των μελών της από την Κύπρο; Οι μηχανισμοί θα εξακολουθούν να δουλεύουν στην Ελλάδα;
  • – Μια επιχείρηση με τέτοιο παθητικό πώς κλείνει ώστε μετά να μεταφερθεί;
  • – Τι άποψη έχουν τα χιλιάδες μέλη της ΑΕΠΙ για την απόφαση μεταφοράς της έδρας της στην Κύπρο;
  • – Πώς θα αντιδράσουν οι δικαιούχοι καλλιτέχνες; Τι θα γίνει στο μεταβατικό στάδιο;

Και οι καλλιτέχνες, όσο κι αν στέκονται αμήχανοι, ανήμποροι να ελέγξουν ή να συμμετάσχουν στο καθεστώς λειτουργίας της ΑΕΠΙ και περιορίζονται στις όποιες συμφωνίες έχουν κάνει μαζί της, στο δύσκολο σήμερα της κρίσεως όπου οι δισκογραφικές εταιρείες συρρικνώνονται θεαματικά, η αγορά ολοένα πέφτει, είναι πιθανό να επιλέξουν την συνέχιση της ΑΕΠΙ ως έχει προκειμένου να μην χάσουν τα χρήματα που εισπράττουν, όσα και όταν τα εισπράττουν.

Είναι όμως κατάλληλη λύση αυτή η σκοτεινή μετακόμιση;

Τις αμέσως επόμενες ημέρες η «Εφ.Συν.» θα επιδιώξει διάλογο με εκπροσώπους της ΑΕΠΙ, δημιουργούς και χρήστες, αλλά και με εκπροσώπους της επιτροπής που επεξεργάσθηκε την νομοθετική ρύθμιση.

Από αφιέρωμα του περιοδικού Lifo το 2014

Ἐπαρκέστατα προσόντα γιὰ νὰ πλουτίζῃ ἡ ...ΑΕΠΙ!!!7

◼ Ο Σωκράτης Μάλαμας είχε δηλώσει για την ΑΕΠΙ:

Πληρώνω για να λέω τα ίδια μου τα τραγούδια! Έχω πει πολλές φορές πως από την στιγμή που θα δημοσιοποιηθεί ένα τραγούδι ανήκει πλέον σε όλους, ο δημιουργός δεν έχει καμμιά δουλειά με το τραγούδι. Αυτά τα απαγορευτικά και οι πικρίες, γιατί να είναι η μοίρα του τραγουδιού αυτή, είναι σαχλαμάρες, παιδιάστικα πράγματα.

»Δεν έχουμε δικαίωμα επί των τραγουδιών. Υπάρχουν βέβαια εταιρείες διαχειρίσεως πνευματικών δικαιωμάτων, αυτά όμως είναι καινούργια κόλπα, νομικίστικα, δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα. Έχουν βέβαια σχέση με την τσέπη διαφόρων και με την δική μου βέβαια. Σήμερα θα έλθει η ΑΕΠΙ να πάρει λεφτά από εμένα, γιατί παίζω τα τραγούδια μου.

»Είναι ένα φαιδρό πράγμα που κοστίζει πολύ, αλλά η νομική επιστήμη και η κουλτούρα των θεσμών αυτού του είδους μας έχει δέσει χειροπόδαρα και δεν ξέρουμε τι θα κάνουμε. Η ΑΕΠΙ παίρνει ένα 7% επί των εισιτηρίων και μου επιστρέφεται δήθεν ένα ποσό, δεν ξέρω πόσο, είναι αδιαφανή πράγματα αυτά

◼ Σφοδρή καταγγελία για το ότι η ΑΕΠΙ την έγραψε στο ΙΚΑ παρά την θέλησή της σε ηλικία 90 ετών είχε κάνει η ποιήτρια, συγγραφέας και μεταφράστρια Βούλα Δαμιανάκου, με επιστολή παραιτήσεως από μέλος της εταιρείας.

Και μια εταιρεία που πηγαίνει καλά…

Mέσα λοιπόν σε δυο-τρεις ημέρες άνθρωποι της εταιρείας που έχει αναλάβει την είσπραξη των λεγομένων εκτελεστικών δικαιωμάτων πέρασαν απ’ όλους τους χώρους που ακούγεται μουσική και εισέπραξαν χρήματα, το ύψος των οποίων δεν είμαι σε θέση να προσδιορίσω.

Ενδεικτικά, 270 ευρώ κατέβαλε η ιδιοκτήτρια του μικρού ξενοδοχείου που έμενα για τους μήνες του καλοκαιριού που είναι ανοικτό (στην ουσία δύο: Ιούλιος, Αύγουστος).

Οχι μόνο για την μουσική (ελληνική, ξένη – από ραδιοφώνου ή cd) που ακούγεται στην καφετέρια, αλλά και αυτήν που μεταδίδεται από τις τηλεοράσεις των δωματίων!

Παλαιά η… σχέση του συντάκτη της παρούσας εφημερίδας με την ΑΕΠΙ.

Από τότε που οι μουσικοί την αποκαλούσαν ληστρική.

Αποκαλυπτική η δήλωση του Μίκη Θεοδωράκη (στο βιβλίο του Κώστα Τσαρούχα «Τα σκάνδαλα», σελ. 167, εκδ. «Ευκλείδης», 1979):

Αλλά υπάρχει και η ΑΕΠΙ. Τι να πω γι’ αυτήν; Αρκεί να αναφέρω ότι τον Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο και Οκτώβριο του 1974, τότε που κατά γενική ομολογία όλα τα καταστήματα έπαιζαν τραγούδια μου, πήρα από «εκτελεστικά» δραχμές 0 (μηδέν)! Υπολογίζω ότι από τον καιρό που υπάρχω σαν συνθέτης η ΑΕΠΙ μου κλέβει 100.000 με 200.000 δραχμές τον μήνα.

Και ο Μάνος Χατζιδάκις:

Είναι ευχής έργον να διαλυθεί πλέον η ΑΕΠΙ και να τεθεί σε άλλη βάση το θέμα της πνευματικής ιδιοκτησίας. Αυτοί οι άνθρωποι είχαν προ πολλού δείξει το ποιόν τους. Κάποιαν στιγμή όμως οι, επιφανέστεροι τουλάχιστον, δημιουργοί τα βρήκαν με την ΑΕΠΙ -ακόμη και αυτοί που υπήρξαν πολέμιοί της και παρέμεναν στον εισπρακτικό οργανισμό της Ενώσεως Μουσικοσυνθετών-Στιχουργών Ελλάδος (ΕΜΣΕ), ο οποίος όμως δεν διαθέτει τον απαιτούμενο μηχανισμό εισπράξεως των εκτελεστικών δικαιωμάτων, που είναι και τα περισσότερα. Κάπου εκεί σταμάτησε και ο «πόλεμος», χωρίς κατά καιρούς να υπάρχουν διάφορα «παρατράγουδα», όπου η ΑΕΠΙ κρίθηκε δικαστικά ένοχη σε διαχειριστικούς ελέγχους, έπειτα από προσφυγές δικαιούχων (που ο παρών περιορισμένος χώρος δεν επιτρέπει να επαναλάβω· και τι να πρωτοαναφέρω άλλωστε, γιατί είναι και τα ποσοστά που κατακρατεί -κερδοσκοπική εταιρεία γαρ…- και οι χρόνοι που καταβάλλει στους δικαιούχους τα δικά τους)[…]

Απόσπασμα από άρθρο του Δημ. Γκιώνη στην «Ελευθεροτυπία», 3/9/2011

ἐφημερὶς τῶν συντακτῶν

Η ΑΕΠΙ πάει στην Κύπρο και με… αλλαγμένο καταστατικό

Ἐπαρκέστατα προσόντα γιὰ νὰ πλουτίζῃ ἡ ...ΑΕΠΙ!!!8 Στη Λευκωσία η έδρα της ΑΕΠΙ, που θα λειτουργεί με υποκατάστημα στην Ελλάδα

 

Κούνησε και τυπικά πλέον το μαντίλι στους Έλληνες δημιουργούς η δεσπόζουσα στον χώρο Ανώνυμη Εταιρεία ΑΕΠΙ, ο μεγαλύτερος δηλαδή Οργανισμός Συλλογικής Διαχειρίσεως πνευματικών δικαιωμάτων.

Η δημοσίευση στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο της τελευταίας τροποποιήσεως του καταστατικού της ΑΕΠΙ Α.Ε. στις 4/8/2016 δεν αφήνει πλέον κανένα περιθώριο αμφιβολίας για την τελεσίδικη απόφαση των μετόχων της εταιρείας.

Δικαιώνεται έτσι η «Εφ.Συν.» που σε σειρά δημοσιευμάτων της (όλα είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα μας: Φάκελος ΑΕΠΙ) παρουσίασε αναλυτικά τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία αυτή πορεύτηκε επί δεκαετίες, τα προβλήματα των δημιουργών και των χρηστών, τις καταγγελίες και τους ελλιπείς ελέγχους, τις θυγατρικές εταιρείες με την ίδια έδρα και τα κοινά λογιστήρια, τις ζημίες, τις απολαβές αλλά και τα μη κατανεμημένα ποσά αγνώστων ή εκλιπόντων (χωρίς συγγενείς) δημιουργών.

Φυσικά η «Εφ.Συν.» απεκάλυψε και την βιαστική και εν κρυπτώ απόφαση της εταιρείας μετακομίσεώς της στην Κύπρο, μόλις η πολιτεία και το υπουργείο Πολιτισμού απεφάσισαν να εφαρμόσουν με νόμο την σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και να βάλουν τάξη ελέγχοντας πλέον συστηματικά τις αδιαφανείς μεθόδους διοικήσεως παρομοίων οργανισμών που χειρίζονται τον πνευματικό πλούτο της χώρας και των δημιουργών της.

Την ώρα λοιπόν που το νομοσχέδιο για την «συλλογική διαχείριση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και συγγενικών δικαιωμάτων, χορήγηση πολυεδαφικών αδειών για επιγραμμικές χρήσεις μουσικών έργων και άλλα θέματα αρμοδιότητας υπουργείου» κατατίθεται στην Βουλή (το αργότερο μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου) η ΑΕΠΙ φεύγει από την Ελλάδα!

Και, εννοείται, όχι μόνο για φορολογικούς λόγους. Σημειώνεται επιπλέον ότι η Κύπρος δεν έχει ακόμα ενσωματώσει την συγκεκριμένη ευρωπαϊκή οδηγία.

Επίσης, στα μέσα Ιουλίου πραγματοποιήθηκαν στην ΑΕΠΙ έλεγχοι από φορολογικές αρχές, τα ευρήματα των οποίων όμως δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστά.

Αν θυμάστε, η ίδια η εταιρεία είχε σπεύσει να ανακοινώσει απαντώντας στην «Εφ.Συν.» ότι με νέα απόφαση του Δ.Σ. (το οποίο όμως είχε ήδη καταργηθεί) και της γενικής συνελεύσεως των μετόχων η μεταφορά στην Κύπρο ανεστάλη.

Η μεταφορά της ΑΕΠΙ στην Κύπρο λοιπόν είναι πια δεδομένη, όπως δεδομένη είναι και η σοβαρή ανησυχία των μελών της για τον τρόπο που θα συνεχίσει αυτή η δεσπόζουσα εταιρεία την λειτουργία της, για την διασύνδεσή της με τις «οικογενειακές» θυγατρικές που παραμένουν στην Ελλάδα, για τους θεσμικούς ελέγχους που είναι άγνωστο πώς και από ποιον θα διενεργούνται, για τις δικαστικές υποθέσεις και το πώς θα εκδικάζονται και πλήθος άλλων ευλόγων ερωτημάτων.

Τόσο η εταιρεία όσο και η πολιτεία καλούνται να δώσουν απαντήσεις, πρώτα απ’ όλα στους πνευματικούς δημιουργούς της χώρας, στους συνθέτες και τους στιχουργούς μας.

Το νέο καταστατικό

Ἐπαρκέστατα προσόντα γιὰ νὰ πλουτίζῃ ἡ ...ΑΕΠΙ!!!

Σύμφωνα με το επίσημο έγγραφο του ΓΕΜΗ και το νέο καταστατικό, η ΑΕΠΙ Α.Ε. θα φέρει και τον τίτλο AEPI S.A. στις σχέσεις της με την αλλοδαπή.

Έδρα της ορίζεται η Λευκωσία Κύπρου κι εκεί θα εκδικάζεται κάθε υπόθεση που θα την αφορά.

Στην Ελλάδα (όπως και στο εξωτερικό) θα διατηρεί μόνο υποκαταστήματα και πρακτορεία.

Όπως καταλαβαίνετε, η ΑΕΠΙ Α.Ε. θα λειτουργεί πια υπό το νομικό καθεστώς της Κύπρου.

Το νέο, τροποποιημένο καταστατικό αναφέρει όλες τις ανακεφαλαιοποιήσεις που έχουν γίνει, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των μετόχων και τις αρμοδιότητες και τις ευθύνες των μελών του Δ.Σ. και της Γ.Σ., αλλά και το πότε και με ποιους όρους απαλλάσσονται από τις ευθύνες αυτές.

Περιγράφει το πότε και με άδεια τίνος οι μέτοχοι μπορούν να μετέχουν σε εταιρείες με παρόμοιους σκοπούς, το πώς εκλέγεται από την Γ.Σ. ο εκάστοτε ορκωτός ελεγκτής και πώς γίνεται η εκκαθάριση της εταιρείας αν χρειασθεί.

Η ημερομηνία της καταθέσεως του νέου καταστατικού είναι η 31η Μαρτίου του 2016 και την υπογράφει ο τέως (;) πρόεδρος Κ. Τριπολίτης.

Iσολογισμός με πολλές ενστάσεις

Επίσης στο Γενικό Μητρώο έχει καταχωρισθεί και ο τελευταίος αναλυτικός ισολογισμός (για το έτος 2014), στοιχεία του οποίου σας έχουμε παρουσιάσει ήδη.

Εκεί καταγράψαμε και τις σοβαρές επιφυλάξεις που διατύπωσαν οι ελεγκτές για την επισφαλή πορεία των οικονομικών της εταιρείας που περισσότερο στηρίζεται σε μελλοντικές εκτιμήσεις για τα έσοδα «παραβλέποντας» τις ζημίες και τα χρέη, το τραπεζικό δάνειο των 2,9 εκατ. που επανεμφανίζεται αμείωτο κάθε χρόνο, το παθητικό των 64 εκατ. ευρώ και τον τελευταίο πλήρη τακτικό φορολογικό έλεγχο που, σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία, έλαβε χώρα το 2005!

Στην συνέχεια πραγματοποιήθηκε περαίωση μέχρι το έτος 2009 από τη ΦΑΕ Αθηνών ενώ, μετέπειτα, ο έλεγχος γινόταν από τους εκλεγμένους ορκωτούς λογιστές.

Η εταιρεία αποδίδει την προβληματική πορεία της στην οικονομική κρίση και στο «κούρεμα» των ομολόγων, αναγγέλλοντας παράλληλα νέο επιχειρησιακό σχέδιο για να εξυγιάνει τα οικονομικά.

Το «συμβολικό» δε στοιχείο της υποθέσεως είναι ότι η οικονομική διευθύντρια που συντάσσει κατά κύριον λόγο αυτό το σχέδιο είναι η ίδια που είχε προσπαθήσει να συντάξει ένα παρόμοιο την εποχή της καταρρεύσεως της εφημερίδας «Ελευθεροτυπία».

Ενδιαφέροντα στοιχεία υπάρχουν και στο προσάρτημα που κατατέθηκε με τον ισολογισμό.

Εκεί υπάρχει αναφορά στις παρεκκλίσεις που έγιναν χάριν της πραγματικής εικόνας, όπως η απουσία ετησίων οικονομικών καταστάσεων με απόλυτη σαφήνεια σύμφωνα με τον νόμο.

Δεν έγιναν το 2014 οι προβλεπόμενες αποσβέσεις στα περιουσιακά στοιχεία.

Οι αποτιμήσεις των χρηματοοικονομικών μέσων δεν έγιναν στην εύλογη αξία.

Επίσης έχουν ενδιαφέρον τα οχήματα της εταιρείας (;) που αναφέρονται στο προσάρτημα: Range Rover, Chrysler IEX, Audi A3, Combinat EE (μοτοποδήλατο), Honda Astrea, Daelim Citi (2), Chongoing Lifay, Paggio MP3.

Αναφέρονται ακόμα τα έξοδα εξοπλισμού γραφείων, ο εξοπλισμός σε ακίνητα τρίτων, εξοπλισμός τηλεπικοινωνιών και υπολογιστών κ.λπ.

Με σύνολο αναπόσβεστης αξίας 9,8 εκατ. ευρώ που συμπληρώνονται από άλλα 3,8 εκατ. από άλλης μορφής έξοδα (έρευνες, ψηφιακό μέλλον, προγραμματισμός μηχανοργανώσεως κ.λπ.).

Το προσάρτημα αναφέρει ότι δεν σχηματίστηκαν προβλέψεις για υποτίμηση παγίων περιουσιακών στοιχείων, ενώ υπολογίζονται άλλα 780.000 ευρώ έξοδα για έργα πληροφορικής και τεκμηριώσεως για το αρχείο κ.λπ.

Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν στο προσάρτημα οι οικονομικές δοσοληψίες με τις θυγατρικές εταιρείες της ΑΕΠΙ, την ΕΔΙΣ Α.Ε., την OPUS ΕΠΕ, τη ΛΥΜΠΕΡΗ Π.Μ., τη ΣΟΠΕ Ο.Ε. και τη Β2FLOW Α.Ε.

Για παράδειγμα, εμφανίζεται να πληρώνουν ενοίκια η μία εταιρεία στην άλλη (π.χ. η ΑΕΠΙ στην ΕΔΙΣ), ενώ όλες δηλώνουν ως έδρα τους το κτίριο της ΑΕΠΙ, έχουν κοινά λογιστήρια και ανήκουν σε μέλη της ίδιας οικογενείας που κατέχει και την ΑΕΠΙ.

Η «οικογενειακή» θυγατρική

Ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει και το τελευταίο κωδικοποιημένο καταστατικό της «θυγατρικής» ΕΔΙΣ Α.Ε. (σκοπός της η παροχή υπηρεσιών σε τρίτους διά μέσου της εκμεταλλεύσεως συστημάτων μηχανοργανώσεως κ.λπ.), που έχει αναλυτική περιγραφή των αυξήσεων αλλά και των… μειώσεων κεφαλαίου.

Εξάλλου το συγκεκριμένο άρθρο 5 που περιγράφει τις συνεχείς αυξομειώσεις είναι και αυτό που τροποποιήθηκε.

Ενώ υπήρχαν συνεχείς αυξήσεις κεφαλαίου από την ίδρυση της εταιρείας στις 8/5/2015 με απόφαση της Γ.Σ. των μετόχων «το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας μειώθηκε με επιστροφή μετρητών στους μετόχους.

Η ονομαστική αξία εκάστης μετοχής μειώθηκε κατά 1,11 ευρώ και συγκεκριμένα, από το ποσό των 7,55 ευρώ στο ποσό των 6,44 ευρώ ανά μετοχή.

Ετσι το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας το οποίο είναι διηρημένο σε 441.000 ονομαστικές μετοχές μειώθηκε από το ποσό των 3.329.550,00 ευρώ στο ποσό των 2.840.040,00 ευρώ».

Με βάση αυτή την τροποποίηση αναπροσαρμόστηκαν ή καταργήθηκαν άλλες διατάξεις που αφορούν στις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των μετόχων.

Σημειώνουμε ότι όπως προκύπτει ο μοναδικός πελάτης της ΕΔΙΣ Α.Ε. που είναι η ΑΕΠΙ έχει καταβάλει μόνο τον προηγούμενο χρόνο στην θυγατρική της σχεδόν 1,5 εκατ. ευρώ, ενώ δεν είναι προφανές από ποιους ακριβώς πόρους χρηματοδοτήθηκαν τα μεγάλης αξίας ακίνητα που εμφανίζονται στον ισολογισμό της ΕΔΙΣ.

Το καταστατικό καταχωρίστηκε στο ΓΕΜΗ στις 18/6/2015.

ἐφημερὶς συντακτῶν

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

6 thoughts on “Ἐπαρκέστατα προσόντα γιὰ νὰ πλουτίζῃ ἡ …ΑΕΠΙ!!!

  1. Η Τσολάκη…(τι Τσ τι Ψ) δε δουλεύει σε κάποιο πρωινάδικο? μην είναι απο αυτά που δε παίρνουν άδεια και το κορίτσι το τρομάζει η ανεργία?? Πάντως ο Φλαμπουράρης έχει καλό γούστο…και σίγουρα το κορίτσι ξέρει απο μουσική και έχει και αγωνιστικές περγαμηνές…

  2. Και μην ξεχνιόμαστε. Αλλα 8700 ευρώ (ΑΔΑ 7ΓΒΛ46ΨΧΕ3-ΦΩ3) για το ταξιδακι στην ΔΕΘ σύν εξοδα παραστασης, συν περιπτερα διαφημισης του Κρατικοδίαιτων χειροκροτητών.
    Γλυκό το κουτάλι της εξουσίας. Φερτε όσα μνημονια θελετε να ψηφίσουμε αφήστε μας μονο την καρεκλα και το βαζακι με το γλυκό.
    Οσο για την μουσική επιμελήτρια εξυπηρετηση την ΔΗΜΑΡ κανουμε προκαταβολή κυβερνοποιησης προς τον μεγαλο αρχηγό της που οδευει στην Κυβερνηση.
    Ολοι λίγο απο τα παλια για μια καλη σούπα.
    http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:raVB9NZPH9gJ:kourdistoportocali.com/news-desk/etsi-gennithike-politiki-symmoria-tou-syriza/+&cd=15&hl=el&ct=clnk&gl=gr&client=firefox-b

Leave a Reply to ΣΧΕΤΙΚΟΣCancel reply