Γιατί τά κληρονομικά τῶν μουσουλμάνων τῆς Θρᾴκης τακτοποιοῦνται τώρα;

Αργά θυμήθηκε ο μπάμιας να εξαγγείλει νομοθετική ρύθμιση, με την οποία οι κληρονομικές σχέσεις των μελών της μειονότητας στην Θράκη, θα καθορίζονται από τον αστικό κώδικα και όχι από τον ισλαμικό νόμο.

Λεπτομέρειες οσονούπω από τον πάντα άγρυπνο Νικολάκη.
Συντονισθείτε…

Υποσχέθηκα ότι, οσονούπω, η εξήγηση γιατί άργησε ο μπάμιας ν’ ασχοληθεί με τα κληρονομικά των μουσουλμάνων στην Θράκη..

«Τρέχει» για τα κληρονομικά της μειονότητας στην Θράκη ο Τσίπρας!

Δεν είναι καθόλου «αθώα» η εξαγγελία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα από την Θράκη, ότι προτίθεται να κατατεθεί νομοθετική ρύθμιση, με την οποία θα καθορίζεται ρητά ότι οι κληρονομικές σχέσεις των μελών της μειονότητας καθορίζονται από τον αστικό κώδικα και όχι από τον ισλαμικό νόμο, επισημαίνουν διπλωματικοί παρατηρητές στο Στρασβούργο.

Και τούτο διότι, όπως διευκρινίζουν, πλησιάζει η ώρα για ν’ αποφασίσει η Ολομέλεια του Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Στρασβούργου, επάνω στην προσφυγή της Molla Sali κατά Ελλάδος, για το αν οι κληρονομικές διαφορές μεταξύ των μουσουλμάνων της Θράκης, θα πρέπει να επιλύονται με βάση τον ισλαμικό ή τον ελληνικό νόμο.

Οι ίδιοι κύκλοι αναφέρουν ότι, από τον περασμένο Ιούνιο είχε επισημανθεί πως, «μία φαινομενικά «αθώα» διαφορά για περιουσιακά θέματα, μεταξύ των μελών μιας οικογενείας Ελλήνων μουσουλμάνων της Θράκης, που έφθασε μέχρι τα ανώτατα επίπεδα της ελληνικής δικαιοσύνης, θα μπορούσε να εξελιχθεί σε μείζον πολιτικό πρόβλημα, στις ελληνοτουρκικές σχέσεις και μάλιστα με την «σφραγίδα» του Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.»

Πράγματι, στις 8 Ιουνίου 2017, η εκδίκαση της προσφυγής της Molla Sali κατά Ελλάδος, αποφασίσθηκε να εκδικασθεί από την Ολομέλεια του Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Στρασβούργο και όχι από κάποιο εκ των τμημάτων του, πράγμα που κατέδειξε και την σοβαρότητα αξιολογήσεως αυτής της προσφυγής από την πλευρά του Δικαστηρίου.

Η ιστορία

Η προσφεύγουσα, Chatitze Molla Sali, είναι Ελληνίδα υπήκοος που γεννήθηκε το 1950 και ζει στην Κομοτηνή και μετά τον θάνατο του συζύγου της κληρονόμησε ολόκληρη την περιουσία του, με βάση μία διαθήκη που συνέταξε εν πλήρη διαύγεια προτού «φύγει» ο μακαρίτης.

Οι δύο αδελφές του, όμως, με το επιχείρημα ότι ο αποθανών ανήκε στην Μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, προσέφυγαν στα ελληνικά δικαστήρια, ισχυριζόμενες ότι, τα της κληρονομιάς υπάγονταν στην δικαιοδοσία του Μουφτή και έπρεπε να ρυθμισθούν με βάση τον ισλαμικό νόμο και όχι με βάση τις διατάξεις του ελληνικού αστικού κώδικα.

Προς ενίσχυση των ισχυρισμών τους, μάλιστα, επικαλέσθηκαν τις Συνθήκες των Σεβρών και της Λωζάννης, με βάση τις οποίες, όπως υποστήριξαν ενώπιον των ελληνικών δικαστηρίων, στους Έλληνες πολίτες που είναι μουσουλμάνοι θα πρέπει να εφαρμόζεται ο ισλαμικός νόμος.!

Οι ισχυρισμοί τους απορρίφθηκαν από τα ελληνικά δικαστήρια και στο Εφετείο αλλά το Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας ακύρωσε αυτές τις αποφάσεις και συνέστησε να επανεξετασθεί η υπόθεση από εφέτη, με το σκεπτικό ότι τα ζητήματα κληρονομιάς, εντός της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης, θα πρέπει να ρυθμίζονται από τον ισλαμικό θρησκευτικό νόμο και όχι από την ελληνική νομοθεσία.

Στο ίδιο συμπέρασμα κατέληξε και το Ανώτατο Εφετείο, αποφασίζοντας ότι ο νόμος που έπρεπε να εφαρμοσθεί για την κληρονομιά του αποθανόντος συζύγου της Sali, ήταν ο ισλαμικός θρησκευτικός νόμος και όχι η σχετική ελληνική νομοθεσία.

Η Sali, αναζητώντας δικαίωση, προσέφυγε στο Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Στρασβούργου στις 5 Μαρτίου 2014 και το περιεχόμενο της προσφυγής της, κοινοποιήθηκε στην ελληνική κυβέρνηση στις 23 Αυγούστου 2016 με ερωτήσεις του Δικαστηρίου, που άγνωστο παραμένει αν και πώς απαντήθηκαν.

Στην προσφυγή της η θιγείσα κληρονόμος υποστηρίζει πως στην περίπτωση της, υπήρξε παραβίαση του άρθρου 14 της Συμβάσεως Προστασίας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για απαγόρευση των διακρίσεων, παραβίαση του δικαιώματος σε ακρόαση και του σχετικού άρθρου της Συμβάσεως για την προστασία της ιδιοκτησίας.

«Εφαρμόζοντας, στην περίπτωση μου, το ισλαμικό θρησκευτικό δίκαιο και όχι την ελληνική νομοθεσία του Αστικού Κώδικα, οι ελληνικές δικαστικές αρχές μου στερούν τα ¾ της κληρονομιάς που μου άφησε ο σύζυγος μου», υποστηρίζει στην προσφυγή της.

Το Τμήμα του ΕΔΑΔ που είχε αναλάβει την εκδίκαση της προσφυγής ανακοίνωσε, τότε, ότι παραπέμπει την υπόθεση να εκδικασθεί από την Ολομέλεια του Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, σε μεταγενέστερο χρόνο.

Κι’ αυτός ο χρόνος φαίνεται ότι εξαντλήθηκε και οσονούπω αναμένεται η απόφαση της Ολομέλειας του Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, για να γίνει γνωστό  αν, στην Ελλάδα του 2017, οι κληρονομικές διαφορές μεταξύ των μουσουλμάνων της Θράκης, θα πρέπει να επιλύονται με βάση τον ισλαμικό ή τον ελληνικό νόμο.

Νίκος Ρούσσης-Στρασβούργο

Έγραφα όμως στις 18 Νοεμβρίου 2015:

Όντας κάτι παραπάνω από βέβαιος ότι, όλοι εσείς που τον κάνατε πρωθυπουργό, δεν ομιλείτε άλλη γλώσσα πλην της ….τσυριζογκαγκανοβλαχικής, έχω την ιερά υποχρέωση να σας ενημερώσω για το τι ακριβώς συμφωνήθηκε, σε πρώτη φάση, μεταξύ Νταβούτογλου και …Κουρκούτογλου, διερμηνεύοντας τα όσα, από κοινού ανακοινώθηκαν, στην διπλωματική γλώσσα.

  1. «Συγκεκριμένα μέτρα για την Ελληνοτουρκική συνεργασία στο θέμα της παράνομης μεταναστεύσεως, όπως ο μηχανισμός μεταξύ της ακτοφυλακής των δύο χωρών και ο μηχανισμός που θα συσταθεί με την συμμετοχή σχετικών υπουργείων των δύο χωρών, ανακοίνωσαν οι πρωθυπουργοί της Ελλάδας και της Τουρκίας Αλέξης Τσίπρας και Αχμέτ Νταβούτογλου κατά την σημερινή τους συνάντηση στην Άγκυρα.»
    Στην καθομιλουμένη αυτό θα πεί ότι, ο ηγέτης των πέντε ηπείρων έστησε κώλο στον Νταβούτογλου και ΣΥΜΦΩΝΗΣΕ (όπως είχα προβλέψει άλλωστε) για την έναρξη κοινών περιπολιών εντός των χωρικών υδάτων της χώρας στο Αιγαίο, από την ακτοφυλακή Ελλάδος και Τουρκίας.
  2. «Ως προς τις διαπραγματεύσεις ΕΕ Τουρκιας, ο Πρωθυπουργός είπε πως η ελληνική πλευρά βλέπει θετικά το άνοιγμα των κεφαλαίων, αλλά σημείωσε: «Να μην κλείσουν αυτά εύκολα και στο πόδι. Να ανοίξουν και να εκπληρωθούν οι όροι».»
    Αυτό στην καθομιλουμένη σημαίνει ότι ο …Κουρκούτογλου «άδειασε» τους Κυπρίους που έχουν ασκήσει βέτο στο άνοιγμα των κεφαλαίων της ενταξιακής τους διαδικασίας στην ΕΕ, εάν δεν αναγνωρίσουν την ύπαρξη της Κυπριακής Δημοκρατίας.
  3. «Ο Νταβούτογλου ανέφερε ότι οι σημερινές συνομιλίες επικεντρώθηκαν σε τέσσερις άξονες για την ανάπτυξη των Ελληνοτουρκικών σχέσεων. Πρώτον την δημιουργία θετικής ατζέντας για την ανάπτυξη των τουριστικών, εμπορικών, ενεργειακών και επενδυτικών σχέσεων, δεύτερον την αντιμετώπιση των ζητημάτων που αφορούν στις μειονότητες, το Αιγαίο και το Κυπριακό, τρίτον την κοινή Ελληνοτουρκική στάση για το μέλλον της Ευρώπης και τέταρτον την συνεργασία για περιφερειακά και διεθνή θέματα όπως τα Βαλκάνια και η Μέση Ανατολή».
    Η γάτα της διεθνούς διπλωματίας, δηλαδή, προκαθόρισε ότι η ατζέντα, μεταξύ Ελλάδος -Τουρκίας, θα είναι θετική, μεταξύ των άλλων, στις ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ και στα ζητήματα που αφορούν στις ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΕΣ.
    …και επειδή οι Τούρκοι δεν έχουν κάποιο ενεργειακό ζήτημα ανοικτό, η ατζέντα θα είναι θετική, μόνον σ’ ότι αφορά στην συνεκμετάλλευση των πετρελαίων στο Αιγαίο.
    …Όσο για τις μειονότητες, μεθερμηνευόμενη η δήλωση Νταβούτογλου σημαίνει ότι θα πρέπει, ως Έλληνες, να δούμε τι θα κάνουμε με την Μουσουλμανική Μειονότητα της Θράκης (που έχει αναγνωρισθεί ως Τουρκική από το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων) και με την Τουρκική Μειονότητα σε Κώ και Ρόδο, η ύπαρξη της οποίας έχει αναγνωρισθεί, με την ψήφο όλων των βουλευτών του ελληνικού συνταγματικού τόξου, σε ανύποπτο χρόνο, σε Ψήφισμα της Συνελεύσεως του Συμβουλίου της Ευρώπης.

Εν ολίγοις, εφοδιασθείτε μ’ ένα τουρκο-ελληνικό λεξικό, γιατί θα το χρειασθείτε σύντομα…..

Ῥούσσης Νῖκος

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply