Ὑπάρχει ἡ Ἐλευθέρα Βούλησις;

Στὸν κόσμο μας, βάσει νόμου, εἴμαστε ἅπαντες ἴσοι.
Στὸν κόσμο μας ἐπίσης, βάσει δυνατοτήτων, ταλέντων καὶ κληρονομικότητος, ὁ καθεὶς ἐξ ἡμῶν ἔχει διαφορετικὲς προσλαμβάνουσες, διαφορετικὰ «ταβάνια» καί, καταληκτικῶς, διαφορετικὲς ἀτραποὺς νὰ διαβῇ.
Κι ὅλα αὐτὰ δὲν εἶναι θέμα ἰσονομίας, ἰσότητος ἢ ὁποίας ἄλλης νομικιστικῆς ἀπόψεως, ἀλλὰ ξεκάθαρο ζήτημα πολλῶν κι ἐκ παραλλήλου «συμπτώσεων» ποὺ «ἐνεργοποιοῦν» ἢ «ἀποκοιμίζουν» περισσότερο τὰ φυσικὰ ταλέντα τοῦ ἀτόμου, μὲ ἀποτέλεσμα αὐτὰ νὰ ἐκδηλωθοῦν ἢ νὰ ἀποκρυβοῦν ὁριστικῶς.

Τὸ ἄτομον σὲ ὁποιανδήποτε κοινωνία γεννᾶται καὶ ἐκπαιδεύεται σὲ πολλὰ ἐπίπεδα, γιὰ νὰ παραμείνῃ ἐντὸς συγκεκριμένων μορφῶν καὶ πεδίων δράσεως, γιὰ νὰ μὴν …ἐκτραπῇ καὶ νὰ μὴν μετατραπῇ στὴν δύσκολα, ἀντιμετωπίσημο, γιὰ τὴν ἰσχυουσα μορφὴ ἐξουσίας, ἐξαίρεσιν. Ἀναπτύσσει λοιπὸν τοὺς (πλασματικούς) δείκτες Ἐλευθέρας Βουλήσεώς του, ἀρκούμενος σὲ αὐτοὺς καὶ αὐτο-περιοριζόμενος ἐντὸς πολὺ συγκεκριμένων καὶ σαφῶν ὁρίων.
Παραμένοντας ὅμως, μὲ ὅποιον (πλασματικό) δείκτη Ἐλευθέρας Ἀντιλήψεως ἐντὸς τῶν προκεκαθορισμένων ὁρίων, ἀν τὶ νὰ κτυπᾷ τὴν ἰσχύουσα ἐξουσία, τὴν ἐνισχύει, τὶς περισσότερες φορὲς ἐν ἀγνοίᾳ του. 

Ἐὰν πάλι, γιὰ ὁποιονδήποτε λόγο δὲν κατανοήσῃ τὸ ποιὰ εἶναι τὰ ὅρια ποὺ τοῦ ἐπιτρέπονται, ξεπερνώντας τα, μὲ …συνοπτικὲς διαδικασίες, σὲ κάποιο σκηνοθετημένο «ἀτύχημα» ἢ «αὐτοκτονία» ἐξαφανίζεται, διότι οἱ ἐνοχλητικοὶ ἦσαν πάντα περιττοί.

Στὴν πραγματικότητα δὲν ὑφίσταται (ἀκόμη) Ἐλευθέρα Βούλησις (καὶ Ἀντίληψις) ἀλλὰ Βούλησις ποὺ κινεῖται ἐντὸς τῶν ἐπιτρεπτῶν ὁρίων, ποὺ ἄλλοι, πολὺ πρὶν ἀπὸ ἐμᾶς (καὶ πάντα γιὰ ἐμᾶς) ἐμφύτευσαν στὸν ἀντιληπτικό μας κόσμο. Ἐρμηνεύοντας, ἐπεξηγώντας καὶ κατανοώτας τὰ πάντα, μέσῳ συγκεκριμένων (καὶ ἐντέχνως ἐμφυτευμένων) ὀπτικῶν, διασφαλίζουμε πρῶτοι ἐμεῖς τὴν μακροβιότητα τῆς ἐξουσίας τῶν κάθε τύπου καὶ εἴδους παγκοσμίων σαπροφύτων.

Ἡ Ἐλευθέρα Βούλησις τοῦ Ἀτόμου ἐνυπάρχει μέσα σὲ ὅλα τὰ ὑπόλοιπα σκουπίδια ποὺ ἐκτρέφονται στὶς σκέψεις του, ἀλλὰ θὰ ἐκδηλωθῇ μόνον ὅταν ἡ Ἀνάγκη τῆς Ἐπιβιώσεως θὰ τὸ ἐπιτάξη.
Σὲ συνθῆκες Εἰρήνης, σὲ συνθῆκες στασιμότητος καί, μερικῆς ἢ ὁλικῆς, εὐημερίας, ἡ ἐκδήλωσις της εἶναι ὑβριδικὴ καὶ οὐδόλως θὰ μποροῦσε νὰ θεωρηθῇ ὡς Ἐλευθέρα, παρὰ μόνον ὡς …ἐλευθεριάζουσα!!!

Φιλονόη

εἰκόνα

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply