Θύματα, ἀπὸ ἀρχαιοτάτων ἐτῶν, ὄχι μόνον ὑπῆρχαν, ἀλλὰ τὶς περισσότερες φορὲς δὲν ἄφησαν κάποιαν μαρτυρία πίσω τους, πρὸ κειμένου νὰ ἀποφευχθῇ ἀπὸ ἄλλους, μεταγενεστέρους, τὸ δικό τους πάθημα καὶ ἡ ἀνώφελος θυσία. Θύματα ἐκούσια καὶ ἀκούσια ἀμέτρητα στὴν ἱστορία τῆς ἀνθρωπότητος. Θύματα μικρὰ ἢ μεγάλα. Θύματα ποὺ οὐδεὶς γνωρίζει τὸ πῶς θὰ ἀντιδροῦσαν ἐὰν ἐγνώριζαν τὴν κατάληξίν τους…
Θύματα ποὺ ἐπέλεξαν ἢ ἀφέθησαν στὸ νὰ κρεμασθοῦν σὲ μίαν παράλογο (καί, τελικῶς) αὐτοκτονικὴ ἐλπίδα, πρὸ κειμένου νὰ μὴν ἀναλάβουν τὴν εὐθύνη τῆς ζωῆς τους.
Θύματα ἄτυχα, θὰ λέγαμε ἐμεῖς σήμερα…
…διότι ἀγνοοῦμε τὸ τὶ σημαίνει Ἐλευθερία…
Τί σημαίνει θῦμα ὅμως; Θῦμα σημαίνει ἐν δυνάμει θύτης.
Ὁ θύτης καὶ τὸ θῦμα ἐναλλάσσουν τοὺς ῥόλους τους, ἀναλόγως τῶν συνθηκῶν.
Κι αὐτοὶ οἱ δύο ἐναλλασσόμενοι ῥόλοι καθορίζουν τὸ γιατὶ κάποιος δὲν θέλει ἢ δὲν μπορεῖ ἢ δὲν ἀντέχει νὰ εἶναι Ἐλεύθερος.
Διότι ὅταν εἶσαι Ἐλεύθερος ἀδυνατεῖς καὶ νὰ υἱοθετήσῃς ῥόλους, ποὺ θὰ σοῦ περιορίσουν τὶς Ἐλευθερίες ἢ θὰ περικόψουν Ἐλευθερίες ἄλλων.
Ὁ Ἐλεύθερος Ἄνθρωπος ἀρνεῖται νὰ μετατραπῇ σὲ θῦμα, ὅπως ἐπίσης ἀρνεῖται νὰ μετατραπῇ καὶ σὲ θύτη.
Πιστεύει στὴν ἀρχὴ τῆς Ἰσονομίας, τοῦ Δικαίου καὶ τῆς Αὐτοδιαχειρίσεως, ἀρνούμενος νὰ προσκυνήσῃ, νὰ ὑποταχθῇ ἢ νὰ κάνῃ ἐκπτώσεις στὶς Ἀξίες του.
Ὁ Ἐλεύθερος Ἄνθρωπος εἶναι σχεδὸν ἀνύπαρκτος στὸν κόσμο μας. Ἀκόμη κι ὅταν ὑπάρχῃ, ἐπιλέγει νὰ παραμένῃ διακριτικὰ στὶς σκιές, παρατηρώντας, μαθαίνοντας καὶ ἀποφεύγοντας νὰ ἐμπλακῇ στὰ παίγνια ἐξουσίας. Διότι ὁ Ἐλεύθερος Ἄνθρωπος δὲν θέλει νὰ ἐξουσιάσῃ καὶ νὰ ἐξουσιασθῇ, παρὰ μόνον νὰ ἀνακαλύψῃ κι ἄλλους Ἐλευθέρους Ἀνθρώπους, πρὸ κειμένου νὰ συνυπάρξουν Ἀρμονικὰ καὶ Γαλήνια.
Ὀ Ἐλεύθερος Ἄνθρωπος εἶναι διαδρομὴ καὶ στάσις ζωῆς.
Ἔφθασε πλέον ὁ καιρὸς νὰ γίνῃ ὁ Σκοπός μας.
Ἀποποίηση εὐθύνης
Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.