Ἡ πολὺ μεγάλη χαρά, ἡ ἀπόλαυσις, ἡ ἱκανοποίησις, ἡ θλίψις, ὁ πόνος ἤ ἡ ἀπογοήτευσις, ποὺ θὰ μπορούσαμε κάθε στιγμὴ νὰ βιώνουμε, ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὶς δικές μας, ἀπολύτως ὑποκειμενικές, ἐρμηνεῖες τῶν γεγονότων.
Τὸ κάθε γεγονός, ἀπὸ μόνον του, δὲν εἶναι καλὸ ἤ κακό. Συμβαίνει.
Ἡ δική μας ὅμως σχέσις μαζύ του, μὰ κυρίως ἡ δική μας ἐρμηνεία τοῦ γεγονότος, τὸ μετατρέπει σὲ κάτι καλὸ ἤ κακό, ποὺ μᾶς βαρύνει ἤ ὄχι, μᾶς θλίβει ἤ μᾶς χαροποιεῖ, μᾶς τρομάζει ἤ μᾶς γεμίζει ἡρεμία.
Ἡ συνειδητοποίησις αὐτῆς τῆς πραγματικότητος, ὅταν συμβῇ, εἶναι μία ἀπὸ τὶς μεγαλύτερες συνειδητοποιήσεις τοῦ Ἀνθρώπου. Κι αὐτὸ διότι μόλις ἀντιληφθοῦμε πὼς ἀπὸ μόνη της ἡ ἐρμηνεία τοῦ γεγονότος δὲν συνιστᾶ ἀφορμὴ δημιουργίας συναισθήματος, ἡ ἀντιμετώπισίς του εἶναι πολὺ πιὸ ψύχραιμη καὶ οὐσιαστική.
Ἡ ψυχραιμία καὶ ἡ διαύγεια πνεύματος μᾶς λείπει ὅταν λαμβάνουμε ἀποφάσεις.
Κι αὐτὴν ἀκριβῶς μᾶς τὴν προσφέρει ἡ ἀποστασιοποίησις ἀπὸ τὸ ὁποιοδήποτε συμβάν.
Τὰ γεγονότα στὴν ζωή μας, καλὰ ἤ ἄσχημα, πάντα συνέβαιναν καὶ θὰ συμβαίνουν.
Τὸ ἐὰν θὰ μᾶς καθηλώσουν, ἤ ὄχι, ἐξαρτᾶται ἀποκλειστικῶς καὶ μόνον ἀπὸ τὴν δική μας στάσιν καὶ ὀπτική.
Ὅσο μεγαλυτέρα ἡ συναισθηματικὴ ἀπόστασίς μας ἀπὸ αὐτά, τόσο μεγαλύτερα ἡ δυνατότης ἐλιγμοῦ μας καὶ ἐπανατοποθετήσεώς μας σὲ νέες βάσεις, πιὸ στέρεες καὶ πιὸ διαυγεῖς.
Ἀποποίηση εὐθύνης
Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.