Πολιτική καί… κερκίδες

Ἔγραφε Βυζαντινός χρονογράφος ὅτι ὁ πολιτικός βίος τῆς ἐποχῆς του «περί τόν ἱππόδρομον κατηντήκει».
Καί ὅτι ἕνας αὐτοκράτορας, ὁ Κωνσταντίνος Θ΄ ὁ Μονομάχος (1042-1055), ἄνθρωπος τῶν ἀπολαύσεων, ἐνδιαφερόταν «περί τάς ἱπποδρομίας ὑπέρ τίς ἄλλος».
Δηλαδή ἐνδιαφερόταν γιά τίς ἱπποδρομίες περισσότερο ἀπό κάθε ἄλλο.

Ἀλλ’ ἡ μελέτη τῆς βυζαντινῆς ἱστορίας διδάσκει πώς ὅταν οἱ κερκίδες ἔχουν τόν πρῶτο λόγο στήν πολιτική λίγο ἀπέχουμε ἀπό τή σφαγή.
Ὑπενθυμίζουμε τή σφαγή τῆς Θεσσαλονίκης ἐπί Θεοδοσίου Α΄ καί τίς μεγάλες καταστροφές καί σφαγές κατά τή στάση τοῦ «Νίκα» (532) ἐπί Ἰουστινιανοῦ.

Ἀπό τήν στιγμή πού τό γήπεδο μπαίνει στήν πολιτική, κανείς δέν μπορεῖ νά προβλέψει πότε καί πῶς μπορεῖ νά ἀρχίσει μιά φαινομενικά ἀνεξήγητη καταστροφή.

Σαράντος Καργάκος

φωτογραφία

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply