Χρειάζεται κι ὁ προδότης;

Ναί, χρειάζεται… Ὄχι γιὰ νὰ ἐπιτυγχάνῃ τοὺς σκοπούς του ὅμως, ἀλλὰ γιὰ νὰ μᾶς κρατᾷ διαρκῶς ἐν ἐπιφυλακῇ, πρὸ κειμένου νὰ μὴν ἐπιτευχθοῦν οἱ σκοποί του.

Στὸν κόσμο μας, τὸν πλήρη βίας καὶ ἀσυδοσίας, ἡ παρουσία τοῦ προδότου εἶναι δεδομένη. Ἀπὸ τοῦ σημείου ὅμως τῆς φοβίας μας πρὸς αὐτὸν ἔως τοῦ σημείου τῆς ἀντιμετωπίσεώς του, περιλαμβάνετια μία διαδρομὴ ποὺ ὀφείλουμε, ὅλοι μας, νὰ διανύσουμε. Καὶ ἡ ἐν λόγῳ διαδρομὴ συνίσταται στὸ νὰ τὸν ἀντιμετωπίσουμε. Ὄχι νὰ τὸν ἀκυρώσουμε.
Ὁ προδότης πλέον, γιὰ ἐμᾶς τοὐλάχιστον, πρέπει νὰ στέκεται ἡ ἀφορμὴ καὶ τὸ αἴτιον ἀφυπνίσεως. Οὐδέποτε παράγων καταστροφῆς καὶ ἀποδομήσεως.

Ἂν καὶ στὴν ἔως σήμερα πραγματικότητά μας ἡ ὕπαρξις τοῦ προδότου ἀπέβη καταστροφική, ἐν τούτοις σήμερα, περισσότερο ἀπὸ ποτέ, ἐπιβάλλεται νὰ μὴν ξανά-βιώσουμε τέτοιες ἧττες. Πρὸς τοῦτον καὶ ἡ παρουσία τοῦ προδότου εἶναι χρήσιμος ἔως ἐκείνου τοῦ σημείου ποὺ θὰ μᾶς διατηρῇ ἐν συνοχῇ καὶ ἐν ἑτοιμότητι. Οὐδέποτε πλέον μᾶς πρέπει νὰ τοῦ ἐκχωρήσουμε περισσότερες δικαιοδοσίες. Ἡ κάθε νίκη καὶ ἡ κάθε ἧττα ὀφείλουμε νὰ εἶναι μόνον δικῆς μας καλῆς ἢ κακῆς προεργασίας καὶ οὐδέποτε ἀποτέλεσμα τῆς παρουσίας καὶ  τῆς δράσεως τοῦ ἢ τῶν προδοτῶν.

Ἐὰν ἦσαν ὅλα καλῶς, τότε καὶ ὁ ῥόλος τοῦ προδότου θὰ ἦταν περιττός.
Μὰ δὲν ἔχουν ὅλα καλῶς. Πρὸς τοῦτον καὶ ἀπαιτεῖται διαρκὴς ἐγρήγορσις, ἑτοιμότης καὶ αὐτό-ἐκπαίδευσις, πρὸ κειμένου νὰ μὴν «ἀραχνιάζουμε» καὶ νὰ μὴν μένουμε στατικοί. Ἄλλως τέ, ἡ ἴδια ἡ στατικότης εἶναι ποὺ προκαλεῖ τὴν ἀδράνεια καὶ τὸν ἐφησυχασμό.
Ὁ ἐφησυχασμὸς μετατρέπει τοὺς …στρατηγοὺς σὲ πιόνια καὶ τοὺς στρατοὺς σὲ θύματα.

Ἐὰν λοιπὸν δὲν θέλουμε νὰ προσμετρήσουμε μίαν ἀκόμη εἰς βάρος μας γενοκτονία, καλλίτερον ὅλων δὲν εἶναι τὸ νὰ ἀρνούμεθα τὴν πραγματικότητα, ἀλλὰ νὰ παραμένουμε διαρκῶς πανέτοιμοι καὶ ἐν ἐγρηγόρσει γιὰ νὰ μποροῦμε νὰ προλαμβάνουμε καὶ τὶς προδοσίες καὶ  τὶς συνέπειές τους.
Ὁ Ἐλεύθερος Ἄνθρωπος κερδίζει σὲ ὅλα τὰ ἐπίπεδα τὸ δικαίωμα τῆς Ἐλευθερίας του, δίχως ἐκπτώσεις καὶ  …εὐτυχίες καὶ συμπτώσεις, παρὰ μόνον διότι ἦταν, εἶναι καὶ  θὰ παραμένη διαρκῶς πανέτοιμος καὶ ἑτοιμοπόλεμος.

Φιλονόη

εἰκόνα

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply