Ὑπηρετῶντας τὸ …παράλογον!!!

Εἶναι πολλὲς αὐτὲς οἱ φορὲς στὴν Ἱστορία μας ποὺ ἀπεφασίσαμε, ἔτσι, δίχως πολλὲς δεύτερες σκέψεις, νὰ πολεμήσουμε καί, κυρίως, νὰ νικήσουμε ἀνικήτους ἐχθρούς. Μία τέτοια ἦταν καὶ ἡ Μάχη τῆς Κρήτης, κατὰ τὴν ὁποίαν, παραλόγως γιὰ τοὺς ἀναλυτές, πολεμήσαμε ἀνίκητο ἐχθρό, γιὰ νὰ μᾶς καταβάλῃ τελικῶς ἡ ὑπεροχή του μέν, ἀλλὰ καὶ γιὰ νὰ γράψουμε στὴν Ἱστορία μας νέες Θερμοπῦλες.

Ἡ …παράλογος αὐτὴ συμπεριφορά μας, ὡς λαοῦ, ποὺ δὲν ὑπολογίζει τὸ ἄοπλόν του, μὰ καὶ τὴν ὑπεροπλία τοῦ ἀντιπάλου, κάτι δηλώνει. Τὸ τί δηλώνει, ἂς τὸ ἀφήσουμε στοὺς μελλοντικοὺς ἀναλυτὲς νὰ τὸ ἀνακαλύψουν. Ἐμεῖς σήμερα ὀφείλουμε νὰ ἑστιάσουμε μόνον στὴν ἐκ Φύσεως ἱκανότητά μας, νὰ ὑπηρετοῦμε, ἀπὸ ἀρχαιοτάτων ἐτῶν, τὸ …παράλογον!!! 

Τί ὅμως θά μποροῦσε νά σημαίνῃ αὐτό σήμερα γιά ἐμᾶς;
Ἀκριβῶς διότι, κατ’ ἐμὲ πάντα, ἡ Μάχη τῆς Κρήτης δηλώνει τὶς νέες Θερμοπῦλες μας, ἀντιλαμβάνομαι πὼς λόγῳ ἱστορικῶν ἀναγκαιοτήτων, ὁσονούπω θὰ ἀκολουθήσουν καὶ οἱ Σαλαμῖνες. Ὄχι διότι ὑπάρχει ἐπακριβὴς ἀλληλοδιαδοχὴ τῶν γεγονότων, ἀλλὰ διότι ἐκ τῶν πραγμάτων οἱ Σαλαμῖνες ἀκολουθοῦν Θερμοπῦλες νομοτελειακῶς.

Ἀκόμη κι ἐὰν ἐμεῖς ἀδυνατοῦμε νὰ συνειδητοποιήσουμε πὼς ἡ χρονικὴ σειρὰ πλέον δὲν μπορεῖ νὰ γίνῃ ἀπὸ ἐμᾶς ἄμεσα ἀντιληπτή, ἐφ’ ὅσον καὶ ὁ βίος μας εἶναι μικρὸς μὰ καὶ ἀγνοοῦμε ὅλα τὰ δεδομένα, δὲν ὑπάρχει κάτι ἢ κάποιος ποὺ νὰ μπορῇ νὰ ἰσχυρισθῇ τὸ ἀντίθετον, ἐφ΄ ὅσον τὸ …παράλογον τῆς Φυλῆς εἶναι ἡ Φύσις μας.

Καί πῶς θά μπορούσαμε νά μετουσιωθοῦμε σέ αὐτό τό κάτι πού μέ ἀποφασιστικότητα θά μᾶς προγυμνάση τόσο, ὅσο νὰ ὑποχρεωθοῦμε νὰ σηκωθοῦμε ὄρθιοι, πρό κειμένου νά ἀντιπαρέλθουμε τῆς ἀδρανείας, τῆς μαλθακότητος καί τοῦ φόβου, γιά νά ἀντιμετωπίσουμε στήν Μάχη τῶν Μαχῶν κάθε πολυδύναμο καί, ἐκ πρώτης ὄψεως, ἀνίκητο ἐχθρό;

Δὲν γνωρίζω ἐπακριβῶς τὸ τί θὰ μποροῦσε νὰ εἶναι αὐτό, ἀλλὰ ἀπὸ τὴν στιγμὴ ἐκείνη ποὺ ἄρχισα νὰ ἀντιλαμβάνομαι τὸν κόσμο, ἔνα ἔμαθα: πὼς θὰ ὑποχρεωθοῦμε νὰ γίνουμε αὐτὸ ποὺ ἤμασταν, γιὰ νὰ νικήσουμε, πρῶτα τὸν κακό μας ἑαυτὸ καί, κατόπιν κάθε ἄλλο κακὸ ποὺ μᾶς ἀπειλεῖ.
Πάντως, πάντα κατ’ ἐμέ, εἴμαστε ἐκ Φύσεως ὑποχρεωμένοι νὰ ὑπηρετοῦμε, μὲ ὅλες μας τὶς δυνάμεις, τὸ Ἀναγκαῖον γιὰ ὅλην τὴν Ἀνθρωπότητα, λησμονημένο …παράλογον!!!

Φιλονόη

εἰκόνα

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

6 thoughts on “Ὑπηρετῶντας τὸ …παράλογον!!!

  1. .

    Η δολοφονία του Καποδίστρια από τους Μανιάτες Μαυρομιχαλαίους, υπήρξε το μεγαλύτερο έγκλημα στην πορεία της νεότερης Ελλάδας. 😔

    ΣΆΒΒΑΤΟ 27 ΣΕΠΤΕΜΒΡΊΟΥ 2025

    Ο πρώτος κυβερνήτη της Ελλάδας δολοφονήθηκε 27/9/1831

    Με τη δολοφονία του Καποδίστρια τελείωσε και η περίοδος κατά την οποία το νεοσύστατο ελληνικό κράτος ήταν ελεύθερο.

    Από εκεί και πέρα παραμένει υποδουλωμένο στις “μεγάλες δυνάμεις”, όποιες κι αν είναι αυτές ανά εποχή. Δυστυχώς δεν τον άφησαν να στήσει ένα υγιές κράτος με προοπτικές. Αυτή η δολοφονία υπήρξε το μεγαλύτερο έγκλημα στην πορεία της νεότερης Ελλάδας. 😔

    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ…

    Στις αρχές του 1828 ιδρύθηκε η πρώτη ελληνική τράπεζα,

    η «Eθνική χρηματιστηριακή τράπεζα», και ο Καποδίστριας,

    δίνοντας πρώτος το παράδειγμα,

    κάλεσε τους προκρίτους της χώρας να καταθέσουν εκεί τα χρήματά τους.

    Στη συνέχεια κακίζει πολλούς από αυτούς για την έλλειψη προθυμίας και πατριωτισμού.

    Ο Καποδίστριας, από τη φύση του και τις πολιτικές του εμπειρίες,

    έμαθε να σέβεται την πεφωτισμένη δεσποτεία.

    Αντιπαθούσε τους μικρούς εξουσιαστές, ένοπλους και προκρίτους,

    και νοιαζόταν για την τύχη της πλειονότητας της κοινωνίας

    που αποτελούνταν από ακτήμονες αγρότες.

    Η κύρια επιδίωξή του ήταν η διανομή της κρατικής γης σε αυτούς

    ώστε να γίνουν ισότιμοι πολίτες του νέου κράτους.

    https://typografeio.blogspot.com/2025/09/blog-post_61.html

    .

    ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ ΚΟΥΡΑΓΙΟ…

    .

Ἀπαντῆστε

Ἡ ἠλεκτρονική σας διεύθυνση δὲν θὰ δημοσιευθεῖ. Τὰ ὑποχρεωτικὰ πεδία σημειώνονται μὲ *