Ἀνταπάντησις παμμακεδονικῶν ἐνώσεων.

Ἕνα θέμα τὸ ἔχουμε! Προφανῶς,οὔτε ἡ κυρία Διαμαντοπούλου (ὑπουργός) οὔτε ὁ κύριος Γερουλᾶνος, δὲν ἔχουν χρόνο καὶ διάθεσι νὰ ἀπαντήσουν στὶς παμμακεδονικές ἐνώσεις γιὰ τὰ θέματα τοῦ τετρατόμου «ἱστορικοῦ» ἔργου καὶ γιὰ τὴν ξενάγησι σκοπιανῶν μαθητῶν ἀπό σκοπιανούς. Ὅμως ἡ ἀπάντησις ἀπό τὸν κύριο Μερκούρη (διευθυντή), παρὰ τοῦ ὅ,τι παραμένει λογική, δὲν ὁδηγεῖ σὲ δραστικὲς ἀποφάσεις καὶ κινήσεις ἀπό τὴν πλευρά τοῦ ὑπουργείου. Τὰ ἴδια, Παντελάκι μου, τὰ ἴδια Παντελῆ μου…..ποὺ θὰ λέγαμε….

Φιλονόη.

ΠΑΜΜΑΚΕΔΟΝΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΥΦΗΛΙΟΥ

Επικοινωνία: Nina Gatzoulis

President of the Committee of World Pan-Macedonian Associations

24 Φεβρουαρίου 2011

Προς κ. Στυλιανό Μερκούρη

Διευθυντή Ενιαίου Διοικητικού Τομέα

Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης

Δ/νση Σπουδών Δ/θμιας Εκπαίδευσης

Τμήμα Α’

Αξιότιμε κύριε Διευθυντά,

Λάβαμε την από 24-1-2011 9142/Γ2 απάντησή σας σε συνέχεια του δικού μας εγγράφου που αφορά βιβλίο ιστορίας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και σας ευχαριστούμε που είχατε την καλοσύνη να απαντήσετε.

Οι Παμμακεδονικές Ενώσεις Υφηλίου των οποίων οι χιλιάδες των μελών τους, όπως και ο τίτλος τους δηλώνει, μολονότι μακριά από την πατρίδα, είναι ευαισθητοποιημένες σε θέματα που αφορούν και την εκπαίδευση. Οτιδήποτε σχετικά με την εκπαίδευση στο Κέντρο και ιδιαίτερα η ύλη και το περιεχόμενο του μαθήματος της ιστορίας, οπωσδήποτε θα καταλήξει και στο εκπαιδευτικό σύστημα της ομογένειας.

Θα μας επιτρέψετε κύριε Διευθυντά να συμφωνήσουμε με όσα γράφετε στο προαναφερθέν έγγραφό σας με το άρθρο 15 του ΠΔ 60/2006 (ΦΕΚ30-3-2006) για την αξιολόγηση της Ιστορίας στο Γενικό Λύκειο. Θέλουμε όμως να θέσουμε υπ’ όψιν σας και να μεριμνήσετε για τα δέοντα από τη θέσης σας ως Διευθυντής στη νευραλγική θέση που η Πολιτεία σας ανέθεσε.

Οι Παμμακεδονικές Ενώσεις Υφηλίου, με αφορμή το τετράτομο έργο του Κέντρου Δημοκρατίας και Συμφιλίωσης Νοτιοανατολικής Ευρώπης απευθύνθηκαν εκ νέου σε πανεπιστημιακούς και εκπαιδευτικούς οι οποίοι κρίνουν το έργο αυτό και το βρίσκουν ακατάλληλο για την εκπαιδευτική διαδικασία.

Ο Καθηγητής Σπυρίδων Σφέτας ο οποίος διδάσκει στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης  στην Κριτική Προσέγγιση του Εναλλακτικού Εκπαιδευτικού Υλικού για τη Διδασκαλία της Νεότερης Ιστορίας της Νοτιοανατολικής Ευρώπης αναλύει εκτενέστατα τα τέσσερα βιβλία του τετράτομου και τα βρίσκει ακατάλληλα για οποιαδήποτε προσπάθεια διδασκαλίας, έστω και σαν εναλλακτικό εκπαιδευτικό υλικό.

Η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών σε επιστημονική ημερίδα στις 29 Απριλίου 2007 εξέτασε με προσοχή το περιεχόμενο αυτού του έργου και με ανακοίνωσή της απεφάνθη πως τέτοιου είδους ιστορικής διδασκαλίας «βιάζει βάρβαρα και διαστρεβλώνει εσκεμμένα την εθνική και θρησκευτική

 

συνείδηση των Ελληνοπαίδων της η ίδια η Πατρίδα τους…» Τονίζοντας αναφέρει πως η ΕΜΣ είναι «αποφασισμένη να υπερασπιστεί εμπράκτως την Ιστορία, το Έθνος και το Σύνταγμα» το οποίο επιτάσσει (άρθρο 16 παρ 2): «η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και σκοπό έχει την …ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης των Ελλήνων».

Στην επιστολή σας αναφέρετε πως υπάρχει «η δυνατότητα, ωστόσο, των καθηγητών της Ιστορίας στο Λύκειο να αντλούν κατά την κρίση τους και με την επιστημονική και παιδαγωγική τους ευθύνη ιστορικό υλικό…». Στη σφαίρα του ιδιωτικού βίου και στην ελεύθερη αγορά ιδεών ο καθένας είναι ελεύθερος να γράφει και να διαγράφει την ιστορία, σύμφωνα με τις αντιλήψεις του. Απαγορεύεται όμως κατηγορηματικά εκ του Συντάγματος να τις εισάγει στη Δημόσια Παιδεία της Ελλάδας και να τις διδάσκει στη μαθητιώσα νεολαία εν ονόματι του Ελληνικού κράτους. Το Σύνταγμα στη διάταξή του (άρθρο 120 παρ. 24) διατάσσει: «Ο σεβασμός στο Σύνταγμα και η αφοσίωση στην Πατρίδα αποτελούν θεμελιώδη υποχρέωση όλων των Ελλήνων. Η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων».

Η Ομάδα 21 σε άρθρο της στο ΠΑΡΟΝ της Κυριακής αναρωτιέται: «Πώς μεταλλάχτηκε έτσι η νεολαία; Τι συνέθλιψε τη ζωή της; Τη συνέθλιψαν οι μειωμένες προσδοκίες για το μέλλον της; Ή μήπως τη συνέθλιψε η αγωγή που (δεν) της δώσαμε, τα πρότυπα που (δεν) της περάσαμε, οι αξίες με τις οποίες (δεν) τη γαλουχήσαμε; Μήπως επί 15 χρόνια δοκιμάζουμε κάθε μορφή αποδόμησης του «εμείς»;…»

Συνεπώς, κάθε πολίτης υπερασπιζόμενος το Σύνταγμα, δικαιούται και υποχρεούται να προσφύγει στο Συμβούλιο Επικρατείας με αίτηση ακυρώσεως και να ζητήσει την ακύρωση των ανωτέρω αντισυνταγματικών πράξεων. Το Υπουργείο Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων υποχρεούται να εφαρμόσει το Σύνταγμα, να υπερασπιστεί την πιστή τήρησή του και να προστατεύσει τη νεολαία από επικίνδυνες παραπληροφορήσεις ιστορικού περιεχομένου εις βάρος της Ελλάδας.

Κύριε Μερκούρη, ο απανταχού ελληνισμός είναι περήφανος για την ιστορία της Ελλάδας, για τη φυλή μας, για το Έθνος το Ελληνικό. Αναρωτιόμαστε γιατί η κυβέρνηση επέλεξε να διαγράψει από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων το επίθετο Εθνικής; Θα ήταν δυνατόν να ξανά-τοποθετηθεί, ούτως ώστε ο συνδετικός κρίκος μεταξύ μαθητιώσας νεολαίας, πατρίδας και συντάγματος να γίνει πιο στέρεος, πιο στενός;

Σας ευχαριστούμε θερμότατα που διαθέσατε πολύτιμο χρόνο για την ανάγνωση της παρούσας και περιμένουμε ανταπάντηση στην επιστολή μας.

Με εκτίμηση,

Επιτροπής Παμμακεδονικών Ενώσεων Υφηλίου-Νίνα Γκατζούλη

Παμμακεδονική Ένωση ΗΠΑ-Δρ. Αντώνιος Παπαδόπουλος, Πρόεδρος

Παμμακεδονική Ένωση Αυστραλίας-Δημήτρης Μηνάς, Πρόεδρος

Παμμακεδονική Ένωση Καναδά-Χαράλαμπος Μουτουσίδης, Πρόεδρος

Παμμακεδονική Ένωση Ευρώπης-Αρχιμανδρίτης Παντελεήμων Τσορμπατζόγλου, Πρόεδρος

Μακεδονικά Τμήματα Αφρικής-Αμύντας Παπαθανασίου, Πρόεδρος

Κοινοποίηση: Ελληνικό Κοινουβούλιο

πηγή: μήνυμα

σχετικά θέματα:

ἐπιστολή παμμακεδονικῶν ἐνώσεων

νέα ἐπιστολὴ τῶν παμμακεδονικῶν ἐνώσεων.

ἀπάντησις Μερκούρη σὲ παμμακεδονικές ἐνώσεις

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply