Τὸ παρακάτω ἄρθρον ἔπρεπε νὰ τὸ ἔχω δημοσιεύσει πρὸ καιροῦ, ἀλλὰ τὸ ἄφησα νὰ «περιμένῃ» διότι μαζὺ μὲ τὶς καταγγελίες τοῦ Κωνσταντίνου Χολέβα, ξεκίνησαν νὰ ἐμφανίζονται κι ἄλλες «ὕποπτες» κινήσεις, ἀπὸ διάφορες μεριὲς τῆς χώρας μας, ἰδίως ἀπὸ κάποιους «πανεπιστημιακοὺς» χώρους, ποὺ στόχο ξεκάθαρο εἶχαν νὰ ἀνακινήσουν θέμα ἀλβανικῆς μειονότητος στὴν χώρα μας.
Γιὰ νὰ παραμένουμε ἔντιμοι καὶ εἰλικρινεῖς, μὲ τὴν ἱστορία καὶ τὴν ταὐτότητά μας, ὀφείλουμε νὰ καταθέσουμε μίαν πλευρὰ τῆς πραγματικότητός μας, ποὺ καταγράφει τὴν θέσι τῶν Ἀρβανιτῶν μέσα στὶς κοινωνίες μας.
Σαφῶς λοιπὸν καὶ ὑπάρχουν Ἀρβανίτες στὴν Ἑλλάδα. Τὸ ἐὰν ὅμως αὐτοὶ προέρχονται ἤ ὄχι ἀπὸ τὸ ἀνύπαρκτον, ἔως πρὸ τινός, ἀλβανικὸν ἔθνος ἤ ὄχι, εἶναι κάτι ποὺ οὐσιαστικῶς δὲν μᾶς ἀφορᾷ.
Οἱ Σουλιῶτες ἦταν Ἀρβανίτες, οἱ Ὑδραῖοι ἐπίσης, οἱ Σπετσιῶτες ὁμοίως. Τί σημαίνει αὐτό; Πῶς συζητᾶμε γιά μίαν ὁμάδα τοῦ πληθυσμοῦ μας πού δέν ἔχει θαυμάσια διαβιώσῃ τόσες ἐκατονταετίες μέ τούς λοιπούς Ἕλληνες ἀρμονικά; (Καὶ οὁ Λαλαῖοι ἦταν Ἀρβανίτες, ἀλλὰ λόγῳ θρησκεύματος συνεμάχησαν μὲ τοὺς Τούρκους. Ἄρα;)
Ὄχι βέβαια… Γνωρίζω δεκάδες Ἀρβανίτες ποὺ αἰσθάνονται πιὸ Ἕλληνες ἀπὸ τοὺς Ἕλληνες. Ποὺ οἱ οἰκογένειές τους ἔχουν προσφέρει ἐξ ἴσου, ἴσως καὶ περισσότερα, σὲ κάθε ἀγώνα γιὰ τὴν ἐλευθερία. Ποὺ διαφυλάττουν πολὺ προσεκτικὰ παραδόσεις καὶ μνῆμες. Καί θά ἔλθουν τώρα κάποιοι ἄσχετοι νά μᾶς ὑπαγορεύσουν πώς ὅλοι αὐτοί ἀνήκουν σέ ἄλλον χῶρο, συνείδησι καί πατρίδα; Μὰ ἀκόμη κι ἐὰν δὲν ἦσαν κάποτε Ἕλληνες, σήμερα αὐτοπροσδιορίζονται ὥς Ἕλληνες. Γιατί πασχίζουν κάποιοι διά τῆς βίας νά τούς ἀποκόψουν λοιπόν; (Σᾶς διαβεβαιῶ πὼς ἤδη ἔχουν ἐπιτύχει κάποιες ἀποσκιστικὲς τάσεις, ἰδίως σὲ πρόσωπα ποὺ πρόσκεινται στὸν ἀριστερὸ χῶρο!!!)
Ἐπεὶ δὴ πλέον τίποτα δὲν συμβαίνει ἐκ τοῦ μὴ πονηροῦ, ἐπιφυλάσσομαι νὰ ἐπανέλθω στὸ θέμα συντόμως. Δυστυχῶς διόλου ἄσχετον δὲν εἶναι μὲ ἄλλα ζητήματα, ἐξ ἴσου σοβαρά, ποὺ ἤδη ἔχουν παρουσιαστῇ στὴν χώρα μας, συνήθως ἐκ τοῦ μὴ ὄντος. (Ἤ σχετιζόμενα μὲ ὑπερεθνικιστικὲς κραυγὲς κάποιων γειτόνων μας….)
(Εὐχαριστῶ τὴν Σωτηρία ποὺ μοῦ τὸ θύμισε!)
Αλβανοί, Αρβανίτες και η διαστρέβλωση του 1821
του Κωσταντίνου Χολέβα
Όταν διάβασα την είδηση ομολογώ ότι δεν εξεπλάγην. Αλβανικό τηλεοπτικό κανάλι παρουσιάζει αποσπάσματα από την τηλεοπτική σειρά του ελληνικού ΣΚΑΙ για το 1821 με στόχο να αποδείξει ότι οι Έλληνες είναι αλβανικής καταγωγής. Προφανώς οι γείτονες αξιοποιούν τα ανιστόρητα στοιχεία του διαστρεβλωτικού εκείνου ντοκυμανταίρ, τα οποία ταύτιζαν τους Αρβανίτες με τους Αλβανούς. Τα ολισθήματα των «μεταμοντέρνων» Ελλήνων ιστορικών αλείφουν βούτυρο στο ψωμί του Αλβανικού εθνικισμού.
Άγνοια η και διαστρέβλωση της Ιστορίας προδίδει η καινοφανής άποψη που ακούσθηκε ότι δηλαδή μεγάλοι ήρωες του 1821 και των μετέπειτα εθνικών αγώνων υπήρξαν Αλβανοί. Γίνεται σύγχυση με τους Αρβανίτες, τους αρβανιτόφωνους Έλληνες. Άλλο, όμως, Αλβανοί και άλλο Αρβανίτες. Υπάρχει μεγάλη διαφορά. Και εξηγούμεθα: Ο Μάρκος Μπότσαρης, στη μνήμη του οποίου ασεβούν πολλοί, ήταν Έλλην αρβανιτόφωνος, όπως όλοι οι Σουλιώτες. Η ελληνική του συνείδηση φαίνεται και από την περίφημη φράση που είπε όταν πρωτοπάτησε στα Επτάνησα : Ο Έλλην δεν μπορεί να αισθάνεται ελεύθερος εκεί όπου κυματίζει η Βρετανική σημαία». Το δε Λεξικό που έγραψε ήταν της αρβανίτικης – όχι αλβανικής – και ρωμαίικης απλής (νεοελληνικής).
Άλλωστε δεν θα μπορούσε να έχει αλβανική εθνική συνείδηση, διότι κάτι τέτοιο εμφανίζεται μόλις το 1878 με την Λίγκα της Πριζρένης – Κοσσυφοπεδίου και μάλιστα ως τεχνητό κατασκεύασμα ξένων δυνάμεων και θρησκευτικών προπαγανδών. Κατά την Τουρκοκρατία δεν υπήρχε έθνος Αλβανών. Οι κάτοικοι της σημερινής Αλβανίας διεκρίνοντο με κριτήριο την θρησκεία τους. Οι Ορθόδοξοι ήσαν Ρωμιοί, εντεταγμένοι στο ίδιο Γένος με τους υπόλοιπους Έλληνες. Οι Μουσουλμάνοι ένοιωθαν Τούρκοι, εξ ου και ο όρος Τουρκαλβανοί. Εάν μιλούμε για αλβανική συμμετοχή στην Ελληνική Επανάσταση δεν πρέπει να αναφερόμαστε στους Μποτσαραίους, την Μπουμπουλίνα και τους Κουντουριώτηδες, αλλά στους Τουρκαλβανούς που χρησιμοποιήθηκαν από την άλλη πλευρά ως σφαγείς των Ελλήνων.
Οι Βυζαντινοί πρόγονοί μας δεν ανέφεραν Αλβανούς στην Βαλκανική. Ο Κωνσταντίνος Πορφυρογέννητος ονομάζει Αλβανούς μία φυλή του Καυκάσου. Ο Γεώργιος Καστριώτης – Σκεντέρμπεης, που θεωρείται εθνικός ήρωας των σημερινών Αλβανών, ονόμαζε εαυτόν Ορθόδοξο Ηπειρώτη (15ο αιών). Σε έγγραφα της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας στα τέλη του 15ου αιώνος η λέξη «Αλβανός» ερμηνεύεται » Έλληνες από την Ήπειρο και την Πελοπόννησο» χωρίς να αμφισβητείται η ελληνική συνείδησή τους. Η αλβανική συνείδηση είναι οπωσδήποτε ξενόφερτο κατασκεύασμα όπως αποδεικνύουν και μαρτυρίες των ιδίων των ενδιαφερομένων. Όταν η Ιταλία και η Αυστροουγγαρία για δικούς τους λόγους προσπαθούσαν να κατασκευάσουν αλβανικό κράτος ώστε να ελέγχουν την είσοδο της Αδριατικής, οι Τουρκαλβανοί ύψωναν στο Δυρράχιο την οθωμανική σημαία !
Προτιμούσαν την τουρκική παρά την άγνωστη σ” αυτούς αλβανική εθνική συνείδηση..
Ο όρος Αρβανίτης που αφορά τους Σουλιώτες, τους Υδραίους, τους Σπετσιώτες κ.α., προέρχεται από τη λέξη «Άρβανον», τοπωνύμιο της Βορείου Ηπείρου, που το βρίσκουμε ήδη από τον 11ο αιώνα στα κείμενα της Άννας Κομνηνής. Από το Άρβανον, δηλαδή από την Ελληνικοτάτη Βόρειο Ήπειρο, κατέβηκαν σε πόλεις και νησιά της Νοτίου Ελλάδος ελληνικοί πληθυσμοί που μιλούσαν αρβανίτικα. Δηλαδή μία διάλεκτο ανάμικτη με αρχαία ελληνικά, λατινικά, τουρκικά και εντόπια βαλκανικά γλωσσικά στοιχεία. Η σύγχυση μεταξύ των λέξεων Αλβανός και Αρβανίτης δημιουργείται μόνον στην ελληνική γλώσσα, διότι φαίνονται να μοιάζουν οι δύο όροι ηχητικά. Η ομοιότης είναι μόνο επιφανειακή. Στην ουσία διαφέρουν κατά πολύ. Άλλωστε οι ίδιοι οι Αλβανοί αποκαλούν εαυτούς Σκιπετάρ και την χώρα τους Σκιπερία : χώρα των Αετών. Τι κοινό μπορούν να έχουν ένας Σκιπετάρ και ένα Έλλην αρβανιτόφωνος ;
Κωνσταντίνος Χολέβας – Πολιτικός Επιστήμων
Ἀποποίηση εὐθύνης
Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.
Νὰ μὴ τὸ κουράζουμε Φιλονόη. Οἱ Ἀρβανῖται ἤ Ἀλαβανοί εἶναι ἐκ τῶν γνησιωτέρων ἑλληνικῶν φύλων ἡ δὲ Ἀρβανίτηκη διάλεκτος εἶναι τὸ τελευταῖον ζωντανὸν ἀπολίθωμα τῆς πάλαι Παελασγικῆς. Ἐκεῖνοι τοὺς ὁποίους ἐσφαλμένως καὶ βλακωδῶς ἀποκαλοῦμε Ἀλβανοὺς μόνον Ἀλβανοὶ δὲν εἶναι. Εἶναι καὶ αὐτοαποκαλοῦνται Σκιπιτάριοι τὴν δὲ παρ’ ἡμῖν ἀνοήτως καὶ ἐσφαλμένως ἀποκαλουμένην Ἀλβανίαν αὐτὶ ἀποκαλοῦν – καὶ ὀρθῶς – Σκιπιταρία.
Καὶ κάτι ἄλλο:οἱ Σκιπιτάριοι εἶναι τὸ μαοναδικὸν ἔθνος εἰς τὸν πλανήτην τὸ ‘”οποῖον δὲν ἔχει δώσει ΟΥΤΕ ΜΙΑΝ προσωπικότητα παγκοσμίου ἀκτινοβολίας, ἐνῶ ἀντιθέτως οἱ Ἀρβανῖται, ἀπὸ ποῦ νὰ ἀρχίσουμε; ἀπὸ τὸν Γεώργιον Παπανικολάου ἤ τὸν Εὐάγγελον Σταμάτην; καὶ ὁ κατάλογος εἶναι ἀτελείωτος. Ἀκόμη καὶ ὁ “ἐθνικός” τους ἥρως, καὶ αὐτὸς κλεμμένος εἶναι. Ἐννοῶ τὸν Γεώργιον Καστριώτην (ἄνευ “Σκερτέμπεης” καὶ ἄλλας μαλακίας)!
Ὅλα τὰ ἄλλα…
Συμφωνοῦμε Νικόλαε. Άλλὰ κάποιοι ἀνακινοῦν ζήτημα…
Αὐτοὶ ἀνακοινοῦν καὶ κάποιοι τοὺς ἀπαντοῦν. Ὅπως ἔλεγε καὶ ὁ Κολοκοτρώνης “Ἀτουφέκιστοι θὰ μείνουν”;
Ναί…
Ενας της εκπομπης
”1821 η γεννηση ενος εθνους”’
,καποιος Σοφος το ονομα,
έλεγε ότι η φουσταλελα έιναι ένα παραδοσιακο αλβανικό ένδυμα ,
που διαδοθηκε σε ολη τη στεριανη Ελλαδα απο του Αρβανιτες -Αλβανους
[κατ αυτους της εκπομπής]
Δεν θα ασχοληθούμε με το πως γίνετε κάποιος να είναι Σκιπεταρος
και να μην το γνωριζει ο ιδιος
[ η λεξη Σκιπεταρ ειναι αγνωστη στα αρβανιτοχωρια της νοτιας Ελλαδας]
αλλα και να δειχνει τετοιου είδους ””φιλλεληνισμό””
οταν οι οριτζιναλ Σκιπεταροι της νοτιας Αλβανίας
αποκαλουσανε μεχρι πριν 30 χρόνια
κάθε σχεδον χριστιανικο χωριό του νότου
ως ”παλιογρεκ” δηλαδη παλιοελληνες…..
Ας δουμε τα της φουστανελας.
Είναι γνωστό οτι η φουστανέλα φορίοτανε στα νοτίως του Ελπασαν τμηματα
δηλαδη σε πλυθησμούς που μιλουν τα τοσκεριστ-
ειτε ειναι Τοσκηδες ειτε οχι είτε μιλουν τα γκεκικα και ειναι απογονοι και τοσκοφωνων[ μερικως δηλαδή στα βορεια παραλια της Αλβανίας.
Διαφεύγει σε αυτούς ομως κάτι σημαντικό .
Οτι στην Αλβανία υπάρχει ένδυμα ,
το οποιο αρχιζει να φοριετε
ηδη σε σημαντικο βαθμο
στην νοτιοδυτικη Αλβανια-Λιαμπουριά
και παει βορειοτερα
οπου απο Ελπασαν και πανω ,
σε ολη την ενδοχωρα ως το Κοσσοβο κλπ
αποτελει αποκλειστικη ενδυμασια των περιοχων,
και το όποιο ονομάζουν
οι ιδιοι οι Σκιπετάροι
ως ”Κοστουμ Κομπετάρ”’
δηλαδη ””ενδυμασία εθνική””
Και αυτη η ενδυμασία δεν ειναι η φουστανελα.
Συνεπώς οι ιδιοι οι γείτονες Σκιπεταροι
γνωρίζουν καλύτερα από τον καθε πανλαβανιστή
ποια είναι η εθνική τους ενδυμασία και ποια όχι .
Δευτερον οι Αρβανίτες οντας σχεδον απολυτα ιδιοι με τους υπολοιπους Ελληνες
φορουσανε ηδη [ και την φουστανελα]
πριν κατεβουν στον κυριως ελλαδικο χωρο.
Τη φουστανελα στη στερια [πχ στα χωριά γυρω από τη Θηβα]
Τη Βράκα στα παράλια μερη [πχ Υδρα Σπέτσες,νότια Ευβοια κλπ]
Κάτι ακόμα…..
Κροατες και Σερβοι μιλουν τη λεγόμενη Σερβοκροατική γλωσσα
δηλαδη μια κοινή σλαβογενης γλώσσα.
Ουτε ομως φυλετικά
Ουτε θρηκσευτικά
Ουτε συνειδησιακά
κλπ κλπ κλπ
εχουν και πολλες ομοιότητες.
Κατοικουνε μαλιστα σχεδον διπλα διπλα πραγμα που θα περεπε
να ειχε υπερκαλυψει τις οποες διαφορες.
Με λιγα λόγια η πρεμουρα των Αλβανων οταν ακουνε τα αρβανιτικα
[ακομα , και αν δεν τα πολυκαταλαβαινουν]
ειναι ””καινουριο φρουτο”’
Αφου
στα 1770
στα 1821
στα 1913
στα 1940
δεν εδειχναν και πολυ αλληλεγγυη στα ”χαμενα ορθοδοξα αδερφια”” τους.
Με αποκορυφωμα στα οσα κανανε οι Αλβανοτσάμηδες
εναντιον ολων των Ελληνων
σε Ρωμιους και Αρβανίτες της Τσαμουριάς και του Φαναρίου
την περιοδο του 1943,παρεα με τους Γερμανους.
Προπαγανδα Αλβανων κατα των Αρβανιτών
και αληθειες που δεν λέγοντε
Αφου οι Αρβανιτες ειναι τα ”’χαμενα αλυτρωτα ομοφυλα αδερφια των Αλβανων”
Ας μας εξηγησουν οι γειτονες εθνικιστες τα παρακάτω……
Γιατί ποτέ οι Αλβανοτσάμηδες της Τσαμουριάς δεν τους συμπεριφερθηκαν ως ομοφυλους τους;;;;
Με αποκορυφωμα μαλιστα την Εθνοκαθαρση του Φαναριου απο τους Αλβανοτσάμηδες και Γερμανους τον Αυγουστο του 1943.
Ας δουε στοιχεια από τρεις διαφορετικές πηγες για το τι συνέβη στους Αρβανίτες του Φαναρίου από τους Αλβανοτσάμηδες και τους Γερμανούς.
”Ο Ελβετός μηχανικός Χανς – Γιάκομπ Μπίκελ απεσταλμένος της Διεθνούς Επιτροπής του Ερυθρού Σταυρού περιέγραψε την κατασταση …….
«Η κατάσταση των ελλήνων (…) στο Φανάρι, στη μεγάλη πεδιάδα κάτω από την Παραμυθιά ήταν πολύ σοβαρή.
Είκοσι χιλιάδες Αλβανοί …ασκούσαν φοβερή τρομοκρατία στον υπόλοιπο πληθυσμό, αρχικά με την υποστήριξη των Ιταλών και τώρα πλέον των Γερμανών. Μόνο στο Φανάρι καταστράφηκαν 24 χωριά. Ολόκληρη η σοδειά έπεσε στα χέρια των Αλβανών (…) ””
””Η κατοχικη ελληνική διοίκηση Ηπείρου και συμμαχος των Γερμανων
έστειλε
επιστολή διαμαρτυρίας στον Γερμανο στρατηγό Λαντς
στην οποία αναφέρει μεταξύ άλλων για τη δράση των Αλβανών της Τσαμουριάς και την Εθνοκαθαρση του Φαναριου απο αυτους και τα κατοχικα στρατευματα το καλοκαιρι του 1943 ….
»»……εχομε την τιμη να γνωρισομε υμιν,
τα συνεχιζομενας υπο των μουσουλμανων ομοτητας εις βαρος του χριστιανικου πλυθησμου
η δρασης των οποιων προσελαβε τη μορφη της αγριοτερας βαρβαροτητος ,
ην εγνωρισε ποτε η ιστορία…….
Η υποδιοικηση χωροφυλακης Παργης αναφερει …….
οτι οι μουσουλμανοι εκμεταλευομενοι τον πανικο των κατοικων ,
επέδραμον προ τινών ημερών στα χωριά του Φαναρίου
εις μεγάλας ομάδας
και επεδόθησαν εις την τέλεια λεηλασία οικιών και περουσιών των κατοίκων ,….,
Κατα δοθεισες πληροφοριες εξετελεσθσαν και εκτελουντε καθημερινως και ομαδικως Χριστιανοι ,
ομαδικώς δε , εβιάσθησαν παρθένοι και έγγαμες γυναίκες υπό των Μουσουλμάνων ……ο πλυθησμός εγκατέλειψε τας οικίας του και όσοι διέφυγαν το θάνατο , κατέφυγαν στην ύπαιθρο»»
ΓΙΑ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΟΥ ΦΑΝΑΡΙΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ
ΚΑΙ Ο ΑΥΤΟΠΤΗΣ
ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΤΗΣ ΚΡΑΨΙΤΗΣ ΣΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ .
»’27 Ιουλίου 1943: Στο μισοσκόταδο του πρωινού ισχυρές Γερμανικές δυνάμεις της Παραμυθιάς με άριστα πολεμικά μέσα και με (800) οκτακόσιους και περισσότερους ένοπλους επίστρατους της «ΞΙΛΙΑ» μουσουλμάνους Τσάμηδες των πόλεων και επαρχιών Παραμυθιάς και Μαργαριτιού,
επέδραμαν εναντίον των χωριών του κάμπου της Παραμυθιάς και της περιφέρειας «Φαναρίου».
14 Αυγούστου 1943: Τι καταστροφή είναι αυτή από την 27 Ιουλίου 1943 μέχρι σήμερα! Όλοι στην Παραμυθιά είμαστε κατατρομαγμένοι και όσο είναι δυνατόν κρυβόμαστε. Οι πληροφορίες μας είναι ότι στις 19 αυτές μέρες οι Χιτλερικοί Γερμανοί με τους μουσουλμάνους συμπατριώτες κατάστρεψαν ολοκληρωτικά τα 24 χωριά της περιφέρειας «Φαναρίου» και μερικά κοντινά της Παραμυθιάς χωριά της. Λεηλασίες, πυρπολήσεις, φόνοι νηπίων και γερόντων, βιασμοί γυναικών, αρπαγές παρθένων κοριτσιών, με τις οποίες οι επαίσχυντοι μουσουλμάνοι πλουτίζουν τα χαρέμια τους, σύλληψη ομήρων, κάψιμο ανθρώπων μέσα στα σπίτια τους κ.α. Γέμισαν οι σπηλιές από γυναικόπαιδα και γέροντες που κατόρθωσαν να διασωθούν εκεί στις κρίσιμες ώρες, ενώ μέρα τη μέρα προστίθενται στους νεκρούς λόγω της πείνας τους και των ασθενειών
Ολα αυτά οι Αλβανοτσάμηδες τα κανανε εναντια στα υποτιθεμενα ”αδερφια τους”
τους Αρβανιτες του Φαναριου γα την γλωσσα και τον πολιτισμο κανουν οτι κοπτοντε σημερα.
Ας δουμε τι εγινε ενα χρονο μετά το καλοκαιρι του 1944….
Οι Ρωμιοι της Τσαμουριάς
αλλά και οι Αρβανίτες όχι μόνο της Τσαμουριάς
αλλά και της Λακκας Σουλίου
συμμετείχανε στο διωγμό Γερμανών και Αλβανοτσάμηδων από τη Θεσπρωτια
το καλοκαίρι του 1944
όπως ομολογείται και από την »’αντιφασιστική επιτροπή των Αλβανών» της Θεσπρωτίας
Ας δούμε τι γράψανε οι ΣκιπεταροΤσάμηδες….
»»Κατά τον πόλεμο ενάντια στο Φασισμό,…. αντιδραστικές μοναρχοφασιστικές δυνάμεις στη Λάκκα Σουλίου, οι οποίες δημιουργήθηκαν από την αντίδραση για να εξυπηρετήσουν τον κατακτητή, υπό τη διοίκηση του στρατηγού Ναπολέοντα Ζέρβα, στράφηκαν ενάντια και δόλια έσφαξαν τους μουσουλμάνους αλβανούς κατοίκους της Τσαμουριάς.»»»'[Υπόμνημα Αντιφασιστικής Επιτροπής Τσάμηδων Προσφύγων στην Αλβανία προς την Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ (1947)]
Οι Λακοσουλιώτες
τους οποίους αναφερουν ως διώκτες τους οι Αλβανοτάμηδες
είναι και αυτοί Αρβανίτες-διγλωσσοι Ελληνες .
Βέβαια η »’αντιφασιστική επιτροπή των Αλβανοτσάμηδων»»
λέγοντας αληθειες ανακατεμένες με μισές αλήθειες και με ψεματα
[όπως κάνουν σημερα με την προπαγάνδα τους οι οργανώσεις τους ]
αναφέρει ότι
»» δημιουργήθηκαν από την αντίδραση για να εξυπηρετήσουν τον κατακτητή»»’
ενω η αλήθεια είναι ότι στη Λακκα Σούλι συνέβησαν μεγάλα ολοκαυτώματα χωριών από τους ΝΑΖΙ
όπως παραδέχοντε ακόμα και οι εκθέσεις του ΕΑΜ ΕΛΑΣ .
Αναφερει η έκθεση του Γερασίμου Πρίφτη του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ.
»»’’Από τις 20-7-1943 Γερμανικές εκκαθαριστικές επιχειρήσεις στη ΛΑΚΚΑ – ΣΟΥΛΙ διαλύσανε τα τμήματα του ΕΔΕΣ ….. Πολλά χωριά κάηκαν και το ΕΔΕΣίτικο αρχηγείο έφυγε στην ΠΛΑΤΑΝΟΥΣΑ.»»’
Εδω βλεπουμε οτι ενα σωρο χωρια φιλοΕΔΕΣΙΤΙΚΑ
με γνωστοτερο το ολοκαυτωμα της Μουσιωτιτσας ,από τους Γερμανούς
καηκανε οπως ακριβως καηκανε τα φιλοΕΑΜΙΚΑ χωρια του Φαναριου από Γερμανούς και Αλβανοτσάμηδες.
Κανένα χωριό Αλβανοτσάμηδων δεν κάηκε στη Τσαμουριά κατά την τριετή κατοχή.
Πως γίνετε οι Γερμανοί να καίγανε τα χωριά των »’συμμαχων»» τους Λακκοσουλιωτών
και όχι των »»αντιστασιακών»’ Αλβανοτσάμηδων της Τσαμουριάς
μόνο η »αντιφασιστική επιτροπη» θα μπορούσε να μας το εξηγήσει….
Γενικά η Μεγαλαλαβανική προπαγανδα εχει ανακατεψει
λιγοστες αληθειες
με πολλές μισες αληθειες
και πολλά ψευδη
προκειμενου να φτιαξει μια καινουρια ”ιστορια”.
Υπερθνικιστικη και ιμπεριαλιστική.