Ὁ βελονισμός ἀπό ποῦ κατάγεται;

Ὁ βελονισμὸς εἶναι μία μέθοδος ποὺ χρησιμοποιοῦν οἱ Κινέζοιἀλλὰ κι ἄλλοι ἀσιατικοὶ λαοί, γιὰ τὶς θεραπεῖες πολλῶν παθήσεων.
Τὸ ἐρώτημα ὅμως εἶναι ἀπὸ ποῦ τὸν ἔμαθαν. Διότι ἡ ἰατρική, ὡς ἐπιστήμη κι ὄχι ὡς κάτι ποὺ λειτουργεῖ ἐμπειρικῶς κι ἀναπαράγεται, δὲν ἐξεκίνησε ἀπὸ ἐκεῖ. Θαυμαστὰ τὰ ἔργα τῶν Κινέζων ἀλλὰ πάντα σταματοῦν στὸ ἐπιστημονικὸ ὑπόβαθρο.
Ποιοί εἶχαν λοιπόν τό ἐπιστημονικό ὑπόβαθρον γιά κάτι τέτοιο;

Χρειάζονται σοβαρὲς μελέτες κι ἔρευνες. Μποροῦμε νὰ υἱοθετοῦμε ἤ νὰ ἀποῤῥίπτουμε τὰ πάντα, ἀλλὰ μόνον συντονισμένες ἔρευνες, πολλῶν ἐπιστημόνων μαζύ, διαφορετικῶν εἰδικοτήτων, θὰ μποροῦσαν νὰ δώσουν ἀπαντήσεις ποὺ νὰ ἀπεικονίζουν τὴν ἀλήθεια.
Μία ἐκτίμησις ὅμως, πιὸ …ῥιζοσπαστική, ἀπὸ τὸν φίλο μας Παναγιώτη.

Φιλονόη.

Καί ὁ βελονισμός εἶναι ἑλληνική ἀνακάλυψις;

Ἂς προσέξουμε τὴν ἀρχαία Ἑλληνικὴ ἀνάγλυφο, ὅπου οἱ ἀρχαῖοι Ἕλληνες ἰατροὶ ἐκτελοῦν βελονισμό. Αὐτὸ δείχνει -καὶ ἀποδεικνύει – ὅτι ὅο βελονισμὸς ἐδημιουργήθη ἀπὸ τὸν Ἑρμῆ τὸν Τρισμέγιστο, ἐχρησιμοποιήθη πρὸ χιλιάδων ἐτῶν στὴν ἀρχαία Ἑλλάδα καὶ μετεφέρθη στὴν Κίνα, ἴσως μὲ τοὺς Μινωΐτες.

περιοδικὸ ἀναζήτησις

Υ.Γ. Δὲν μπορῶ, αὐθαιρέτως, νὰ ἀποδεκτῶ ἀβασάνιστα τὸ συμπέρασμα τοῦ φίλου μας, πὼς δημιουργὸς τοῦ βελονισμοῦ ἦταν ὁ Ἑρμῆς ὁ Τρισμέγιστος, διότι, πολὺ ἁπλᾶ, δὲν ἔχουμε, ἐπισήμως πάντα, τὶς ἀνάλογες …«συνδέσεις». Ἴσως νὰ ἦταν ἴσως κι ὄχι. Σημασία ἔχει πὼς ἡ εἰκόνα μιλᾶ ἀπὸ μόνη της, ἀποδεικνύοντάς μας πὼς ἡ ἀσκληπιεία ἰατρικὴ περιελάμβανε καὶ τὸν βελονισμό. Τὰ λοιπὰ πρὸς εἶναι πρὸς ἔρευνα καί, ἐννοεῖται, ὁποιοδήποτε συμπέρασμα γιὰ νὰ εἶναι ἀσφαλές, συνοδεύεται πάντα ἀπὸ ἀποδείξεις.

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

5 thoughts on “Ὁ βελονισμός ἀπό ποῦ κατάγεται;

  1. Πάλι γελοιοποιεῖται ἡ Ἑλληνικότης Φιλονόη. Ἐν πρώτοις τὸ γεγονὸς ὅτι ὁ βελονισμὸς ἦτο γνωστὸς εἰς ἔμᾶς ἀπὸ τὴν ἀρχαιότητα φαίνεται ἀπὸ περιγραφὴν τοῦ Λουκιανοῦ διὰ κάποιον πᾶχύσαρκον ὁ ὁποῖος ἀδυνάτησε διὰ τοῦ βελονισμοῦ. Αὐτὸ εἶναι ἕνα ἀδιάψευστον στοιχεῖον. Μέχρις ἐδῶ καλῶς. Ἀλλὰ τὸ νὰ ἀρχίζουμε παραμύθια καὶ ὀνειροπολήσεις περὶ Ἑρμοῦ τοῦ Τρισμεγίστου περὶ ‘κάποιων’ χιλιάδων εἰς τὴν Κίναν ἐτῶν καὶ κάτι ἀσαφῆ περὶ Μινωϊτῶν, ἔ, τότε καθιστάμεθα καταγέλαστοι. Ὑπάρχει καμμία διασταυρωμένη ἀπόδειξις ὅτι ὑπῆρξε Ἑλληνικὴ ἐπίδρασις τὴν ἀπωτάτην ἀρχαιότητα εἰς τὴν Κίναν; Ὄχι! Ἀντιθέτως, περὶ Ἑλληνικῆς ἐπιδράσεως εἰς τὴν Ἰνδικὴν ἀπὸ τὸ 4500 π.Χ. ὑπάρχουν ἀρκεταὶ καὶ σοβαραὶ πᾶσαἀμφιβολία δύναται νὰ ἐκλείψῃ.
    Ἐπίσης, ποῖα ἀνάγκη πρέπει νὰ μᾶς ὠθεῖ ὤστε νὰ κάμωμεν συγκρίσεις μὲ τὴν Κίναν; Οἱ Κινέζοι προβαίνουν εἰς αὐτοῦ τοῦ εἴδους τὰς ἀνοησίας; Ὄχι βεβαίως διότι πρόκειται περὶ ἔθνους συγκεκροτημένου.
    Ἔχομεν λοιπὸν μίαν ἰατρικὴ πρακτικὴν ἡ ὁποία ἀσκεῖται εἰς τὴν Κίναν (ἤ διὰ νὰ εἴμεθα ἀκριβέστεροι εἰς τὴν Κορέαν τὸν πραγματικὸν δημιουργὸν τοῦ Ἀσιατικοῦ πολιτισμοῦ) ἐξ ἀπωτάτης ἀρχαιότητος, καὶ ἐκ παραλλήλου εἰς τὴν Ἑλλάδα, ἀπ’ ὅπου ὅμως νομίζεται ὅτι ἐξέλιπεν ἐνωρίς.
    Καὶ γεννᾶται τὸ ἐρώτημα! Διατὶ ἡ πρακτικὴ αὐτὴ νὰ μὴ ἀνεπτύχθη ἐκ παραλλήλου καὶ ἀπὸ τοὺς δύο λαούς; Τοῦτο ἄν ὄχι συχνόν εἶναι ἐντούτοις σύνηθες.
    Καὶ ἄν κάποιος τὸ ἐδίδαξε εἰς τὸν ἄλλον αὐτὸς διατὶ νὰ μὴ εἶναι ὁ Κορεάτης (ἤ ὁ Κινέζος); Τὰ δικά σου ἐπιχειρήματα Φιλονόη εἶναι ἕωλα διότι ἁπλῶς τὰ φαντάζεσαι καὶ προφανῶς οὐδεμίαν ἔχεις γνῶσιν περὶ τοῦ τὶ ἐστὶ Κινέζος καὶ ἔτι περισσότερον, Κορεάτης. Βεβαίως τὸ λογικὸν εἶναι νὰ δεχθῆ κανεὶς τὴν πρώτην ἄποψιν διὰ τὸν ἁπλούστατον λόγον ὅτι οὐδὲν στοιχεῖον, οὔτε ἡ παραμικρὰ ἔνδειξις ὑπάρχει περὶ ἐπαφῆς Ἑλλήνων καὶ Κορεατῶν ἤ Κινέζων ἔστω, τὴν ἀπωτέτην ἐκείνην ἀρχαιότητα. Οὔτε κἄν ὑπαινιγμός.
    Σταματῶ ἐδῶ διότι ἐβαρέθην εὐχόμενος διὰ μίαν εἰσέτι φοράν νὰ σοβαρευθοῦμε μήπως καὶ ἀρχίσουμε ἐπιτέλους νὰ γνωρίζουμε τὶ ἐστὶ Ἕλλην καὶ ποῖος ὁ προορισμός του

Leave a Reply to ΦιλονόηCancel reply