Συμπόσιον «Ἥδιστον».

«ΣΥΜΠΟΣΙΟΝ ΗΔΙΣΤΟΝ» τῶν Μακεδόνων στρατηγῶν.
…γιὰ φαγητὸ καὶ διάλογο μετὰ μουσικῆς…

Εἰκονογραφία ἀπὸ τὸν μακεδονικὸ τάφο (στὴν περιοχὴ Ἁγίου Ἀθανασίου).
(Διαδραστικοὶ πίνακες Ἀρχαιολογικοῦ Μουσείου Θεσσαλονίκης.
(Φωτογραφίες 1-3)

1. Δὲν ὑπάρχει ἀμφιβολία ὅτι πρόκειται γιὰ τὸν τάφο ἑνὸς ἐπιφανοῦς Μακεδόνος στρατιωτικοῦ, ὅπως δηλώνουν καὶ τὰ ὑπολείμματα τοῦ ὁπλισμοῦ ποὺ εὑρέθησαν στὸν κατασπαραγμένο ἀπὸ τοὺς ἀρχαιοκαπήλους θάλαμο.
Στὸ κέντρο τῆς παραστάσεως ἕξι στεφανωμένοι ἄνδρες, γερμένοι ἀναπαυτικὰ σὲ τρεῖς κλῖνες μὲ πολύχρωμα καλύμματα, ἀπολαμβάνουν τὴν μουσικὴ τῆς κιθάρας καὶ τοῦ διαύλου ποὺ κρατοῦν οἱ δύο μοναδικὲς γυναικεῖες φιγοῦρες. Ἐμπρὸς στὶς κλῖνες προβάλλουν τρία τραπεζάκια φορτωμένα μὲ φροῦτα καὶ γλυκίσματα, ἐνῶ ἕνας νεαρὸς οἰνοχόος περιμένει ἕτοιμος νὰ γεμίσῃ τὰ κύπελλα μὲ κρασί.

2. Στὴ βασικὴ αὐτὴ σκηνὴ ἔρχονται νὰ προστεθοῦν δύο ἀκόμη ὁμάδες: ἀπὸ τὰ ἀριστερὰ πλησιάζει μία μᾶλλον θορυβώδης παρέα ἐφίππων καὶ πεζῶν συμποσιαστῶν, μεταφέροντας μάλιστα καὶ σκεύη μὲ τὴν συνεισφορά τους στὴν οἰνοποσία.

3. Στὸ δεξὶ ἄκρο τῆς ζωφόρου ἡ ἀτμόσφαιρα εἶναι πιὸ ἤρεμη, καθὼς ὀκτὼ νέοι, ἀκουμπῶντας χαλαρὰ στὰ δόρατα καὶ τίς κατάκοσμες ἀσπίδες, παρακολουθοῦν τὴν σκηνὴ σιγομιλῶντας μεταξύ τους. Τὰ στοιχεῖα τοῦ ὁπλισμοῦ καὶ τῆς ἐνδυμασίας καὶ ἰδιαίτερα τὸ χαρακτηριστικὸ κάλυμμα τῆς κεφαλῆς, ἡ γνωστὴ μακεδονικὴ «καυσία», δὲν ἀφήνουν ἀμφιβολία γιὰ τὴν ταύτισί τους μὲ ὁπλῖτες τοῦ μακεδονικοῦ στρατοῦ.
(τὰ κείμενα, ἀπὸ τὴν κα. Μαρία Τσιμπίδου-Αὐλωνίτου, Ἀρχαιολόγο).

Νεφέλη Ὠκεανίς

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply