Θεότης ἀρχέγονος ὁ Φιλόσοφος Ἔρως

Πολυθεΐα καὶ φιλοσοφία
Ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ βιβλίο «πολυθεΐα καὶ φιλοσοφία» τῆς Οὐρανίας Τουτουντζῆ καὶ τοῦ Μαρίου Βερέττα.

Ὁ Παναγῆς Λεκατσᾶς, στὶς σημειώσεις του ἐπάνω στὴν θεογονία τοῦ Ἡσιόδου, μᾶς ὑπενθυμίζει ὅτι ὁ Ἔρως δὲν εἶναι ἁπλῶς ὁ παιχνιδιάρης υἱὸς τῆς Ἀφροδίτης καὶ τοῦ Ἄρεως ἀλλὰ μία ἀρχέγονη θεότης τὴν ὁποία οἱ Θεσπιεῖς ἐλάτρευαν ἀπὸ τοὺς παναρχαίους χρόνου,ς ἐφ’ ὅσον στὸ πρόσωπό Του ἀνεγνώριζαν τὸ στοιχεῖο τῆς πρωταρχικῆς γενεσιουργοῦ Αἰτίας.

Καὶ τὸ διονυσιακὸ πνεῦμα,τὸ ὁποῖο διαπερνᾶ ὁλόκληρο τὴν ἑλληνικὴ Φύση συνδέει τὸν διάχυτο αὐτὸν ἐρωτισμὸ μὲ τὴν Σοφία καθὼς ὁ Διόνυσος, ὁ Θεὸς τῆς Μανίας καὶ τῆς Ὀργιαστικῆς Λατρείας, εἶναι ἐπίσης ὁ Θεὸς τῆς Σοφίας, ὅπως ἄλλωστε τὸ ὁμολογεῖ καὶ ὁ Πλάτων στὸ Συμπόσιο.

Ὁ καθάριος καὶ ἀπέραντος Οὐρανὸς λοιπὸν τῆς ἀρχαίας ἑλληνικῆς Σκέψεως φωτίζεται ἀπὸ ἕναν Ἔρωτα Φιλόσοφο. Συνάμα ἡ σχέσις τῶν Ἑλλήνων μὲ τοὺς Ἀθανάτους Θεοὺς δὲν ἀναφέρεται στὴν πίστη-ἡ ὁποία μὲ τὴν τρέχουσα νεοελληνικὴ ἔννοια δὲν ἀποτελεῖ παρὰ μία ἐπινόηση τῆς δεσποζούσης μονοθεϊστικῆς θρησκείας, ἐλάχιστα ἢ καὶ καθόλου ἀνταποκρινομένη στὰ φυσικὰ ἀνθρώπινα ἔνστικτα- ἀλλὰ στὸν ἔρωτα.

Πανορμίτης Σπανὸς

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply