Βασικὰ δὲν θὰ τὸν ἤθελαν διόλου…
Ἀλλὰ μία καὶ ὑπάρχει, καλὰ θὰ ἦταν νὰ ἀλλάξῃ ὄψι.
Ἄλλως τὲ τὸ ἔχουν ἀποδείξῃ ἤδη στὸ παρελθὸν πὼς δὲν ἔχουν κανένα πρόβλημα νὰ τὸν μετατρέψουν, κατὰ τὶς ὀρέξεις τους σὲ ὅ,τι κατεβάσει ἡ παράνοιά τους.
Βέβαια τὸν ἔχουν κάνει κι ἔτσι...
Ἤ ἔτσι…
Δίδοντας αὐτὴν τὴν εἰκόνα:
Ἄν καὶ θὰ ἔπρεπε νὰ εἶναι ἔτσι:

Ἔχουν πρόβλημα;
Ἔχουν… Ἀλλὰ δὲν βαριέσθε….
Ἡ ἀνισορροπία τους νὰ περάσῃ!
Υ.Γ. Τώρα τελευταῖα εἶναι κι εὐρωπαϊκὸ μνημεῖο… Βεβαίως καὶ εἶναι… Ὑπὸ μίαν σοβαρὴ προϋπόθεσιν. Νὰ γίνουν ὅλοι οἱ Εὐρωπαῖοι Ἕλληνες καὶ νὰ στηθοῦν γύρω του γιὰ νὰ τὸν ὑπερασπίζονται ἀπὸ τοὺς βαρβάρους. Διότι ἀπὸ βαρβάρους πιά… Χορτάσαμε!
φωτογραφίες ἀπὸ ἐδῶ, ἐδῶ ἐδῶ, ἐδῶ, ἐδῶ κι ἐδῶ
Ἀποποίηση εὐθύνης
Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.




Ὄχι Φιλοόη. Οὐδεὶς θέλει ἤ θὰ ἤθελε αὐτὸν τὸν Παρθενῶνα καὶ μόνον ἐμπαθὴς νοῦς εἶναι δυνατὸν νὰ φαντασθῆ τοῦτο.
Ὁ Παρθενὼν εἶναι Παρθενὼν καὶ ἡ Ἁγία Σοφία, Ἁγία Σοφία. Ἀμφότερα τὰ κτίσματα τυγχάνουν ΤΑ ΜΟΝΑΔΙΚΑ καὶ ἀνεπανάληπτα μνημεῖα τῆς ἀρχιτεκτονικῆς, Εἰς τὸ μἐσον δὲ αὐτων κεῖται ἡ Ἁγία Φωτεινὴ Μαντινείας. Σοῦ συνιστῶ νὰ τὴν ἐπισκεφθῆς.
Νικόλαε, ἡ ἱστορία ἄλλα μαρτυρᾶ.
Ποῖα ἱστορία; ἡ πραγματικὴ ἤ ἡ συμβατική; διότι ἡ πραγματικὴ αὐτᾶ μαρτυρεῖ.
Ἡ πραγματικὴ ἱστορία Νικόλαε μαρτυρεῖ πὼς κάποιοι τὸν θέλουν ἔτσι τὸν Παρθενώνα.
Αν και θα παρεκλινω του βασικού θέματος θεωρώ πως οφείλω μια ένσταση
Εξαιρουμένης της θρησκευτικής διαστασεως του ζητήματος
Ο Παρθενών δεν συγκρίνεται με την Αγιά Σοφιά σε αρχιτεκτονική
Ο Παρθενών είναι ενα τέχνημα όπου τα δομικά στοιχεία έχουν λαξευτεί και συναρμοστει με ακρίβεια τέτοιου μεγέθους ώστε είναι αδύνατον να συλλάβει ανθρώπου νους το πώς ήταν δυνατόν να γίνει από χέρι ανθρώπου
Δεν θα επεκτείνω στις μαθηματικές αναλογίες όπου ενσωματώθησαν στον ναό αυτόν ούτε και σε όσα άλλα γνωρίζουμε ή ακόμη ερευνουμε θα δηλώσω όμως πως σαν οικοδόμημα είναι κατασκευαστικά και στατικά τέλειο
Δι ο και στέκει
Η Αγία Σοφία υπήρξε ένα τόλμημα υπεράνω των εκτιμήσεων
Υπερέβη η κατασκευή το σωστό και έφτασε στην περιοχή του λάθους
Ο αρχικός θόλος κατέρρευσε καί οικοδομήθηκε ξανά
Στύλοι εντός του ναού ορθωθηκαν με κλίση κατ αποκλισιν της σχεδιαστικής γραμμής ώστε να κρατούν τα μπόσικα που λέμε στην λαϊκή γλώσσα
Εκ των υστέρων προσετεθησαν εξωτερικά κτίσματα προς αντιστηριξιν
Και ακόμη και σήμερα συνεχίζει να καθιζανει
Η Αγία Σοφία κατασκευάστηκε μια φορά διότι κανείς δεν θέλησε να επαναλάβει αυτό το λάθος σε τέτοια κλίμακα
Το αντίγραφο του Σινάν είναι μικρότερο
Ο Παρθενών κατασκευάστηκε μια φορά διότι δεύτερη κανείς δεν μπόρεσε
Ακόμη και σήμερα τα τελειότερα μηχανήματα κοπής που υπάρχουν δεν φτάνουν τετοιαν ακρίβεια
Το δηλώνω έχοντας και γνώσιν αλλά και αποδειξιν
Γνωστὰ τοῦτα, στὶς γενικές των λεπτομέρειες. Δυστυχῶς ὅμως, ἀναφορικῶς μὲ τὴν στατικότητά του, διατηρῶ πλέον πολλὲς ἀμφιβολίες. Ὄχι διατὶ τὸ ἔργον ἦτο ἀτελὲς καὶ εὐπαθές, ἀλλὰ διατὶ τὰ νεοραγιάδικα ἑλληνόφωνα ἀπεφάσισαν νὰ τὸν διαλύσουν καὶ νὰ τὸ …«ἀποδώσουν» στὴν μήνη τοῦ Ποσειδῶνος.
Ἰδοῦ:
https://filonoi.gr/2014/03/27/f-kommatiazoyn-ton-parthenona-gia-na-ton-prostateysoyn/
Υπάρχει βεβαίως ιστορικά καταγεγραμμένη και η πρώτη προσπάθεια συντηρήσεως τού ναού προς τα τέλη του 19ου αιώνος
Τότε απσυναρμολογηθη
κατόπιν γνωμοδότησεως κάποιων φωστήρων και αντικατεσταθησαν οι μεταλλικοί ενδοαρμικοι σύνδεσμοι με σίδερο της αγοράς
Εκτός του ότι οι τύφλιακες δεν γνώριζαν να ξαναστησουν τα μάρμαρα σωστά όταν το κατάφεραν αυτά διεραγησαν από την διογκωσιν όπου παρήχθη εξαιτίας της οξειδωσεως των σιδηρών βυσμάτων
Υπάρχει και φωτογραφικό υλικό στο διαδίκτυο
Ναί, κάτι ἔχω διαβάσει σχετικῶς.
Φίλη μου δεν δυναμαι να φανταστώ πόσοι γνωρίζουν την ακρίβεια σε μικρόμετρα
μm ανά επιφάνεια όπου χρειάστηκε για να στηθεί ο Παρθενών
Ο πλειστος κόσμος νομίζει πως με ένα cnc
μηχάνημα θα μπορούσε να ξαναγίνει
Τόσα ξέρουν τόσα λεν
Δεν είναι δυνατή η επαναληψις του έργου αυτού ούτε και σήμερα
Αὐτὸ τὸ γνωρίζω. Ὅπως ἐπίσης γνωρίζω πὼς ὅλα τὰ οἰκοδομήματα αὐτοῦ τοῦ τύπου εἶναι ἀδύνατον νὰ …λαξευθοῦν, μὲ τὸν τρόπο ποὺ ἐμεῖς ἀντιλαμβανόμεθα.
Ίσως εάν γνώριζαν οι Έλληνες την ιστορική συνέχεια να έπρατταν αλλιώς
Εάν γνώριζαν την τύχη των δημιουργημάτων που τα άξια μυαλά και χέρια τους εδωρισαν στον κόσμο ισως να προτιμούσαν την ασυνέχεια της τέχνης τους
Την καταστροφή από τα δικά τους χέρια ίσως να την προτιμούσαν έναντι του ευτελισμού εις τον οποίον περιέπεσαν τέτοιας τέχνης ιερά και όσια
Ίσως σε αυτόν τον τόπο να ήταν καλύτερο να απαγορευτεί έστω και η προσεγγισις
Κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα να είχε παύσει την εποχή της ρωμαϊκής κατάκτησης
Πληγή μας εξυσες Φιλονοη και όταν ξύνεις πληγές ακούς αναστεναγμούς και βογγους
Διαβάζοντας τὶς τελευταῖες ἡμέρες τὴν εἰδησεογραφία, μὲ πόνο, γιὰ μίαν ἀκόμη φορά, ἔμαθα πὼς κάποια κατακάθια ἀπὸ κάποιαν μονὴ ἐπεχείρισαν νὰ πωλήσουν, ἐκτὸς ἀπὸ τὶς εἰκόνες, ἕνα ἄγαλμα τῆς Ἀρτέμιδος.
Ἀηδία; Θλίψις; Ὀργή; Ὅλα μαζὺ κι ἄλλα τόσα. Δὲν ἔχει ἀρχὴ καὶ τέλος ὁ μισανθρωπισμὸς καὶ ὁ μισελληνισμός. Ἤ, γιὰ νὰ τὸ λέμε ὀρθότερα, τὸ μῖσος γιὰ τὴν Ἐλευθερία.
.
ΤΟ “ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΚΟΡΑΝΙ”
Απριλίου 21, 2025
Πρωτοφανής επιχορήγηση σχεδόν 10 εκατομμυρίων ευρώ για το πρόγραμμα…
«Το Ευρωπαϊκό Κοράνι»
Πρόκειται για ένα πολυετές «ερευνητικό» έργο
με σκοπό την αποδόμηση της ιστορικής ευρωπαϊκής ταυτότητας
και την εγκαθίδρυση της αφήγησης ότι το Ισλάμ είναι θεμέλιο της Ευρώπης
BINTEO
ΠΗΓΗ
http://sinomosiologos.blogspot.com/2025/04/blog-post_142.html
.
ὡραία πράγματα!!!!!!!!!
Πιστεύω πὼς ἄργησαν. Τὸ ἀνέμενα πρὸ δεκαετίας. Ἐκτὸς ἐὰν βέβαια ἦταν σὲ λειτουργία κι ἐμεῖς ἀδυνατούσαμε νὰ τὸ δοῦμε.