Οἱ δυσκολότερες λέξεις…

Πόσο εὔκολο εἶναι νά ποῦμε σέ κάποιον «Ἐγώ φταίω»;;; Πόσο εὔκολο εἶναι νά ποῦμε «Συγγνώμη»;;; ὅταν πρέπει νά τήν ποῦμε;
Διότι ὅλων τῶν εἰδῶν τὶς λέξεις μποροῦμε, μὲ λίγο ἤ πολὺ κόπο, κάποιαν στιγμὴ νὰ τὶς μάθουμε καὶ τελικῶς νὰ τὶς ἐκφέρουμε σωστά. Σὲ ὅλες τὶς γλῶσσες τοῦ πλανήτου.Εἶτε εἶναι τεχνικῆς ὁρολογίας, εἶτε ἰατρικῆς, εἶτε …ἐξωγήινης.

Συγγνώμη.

Αὐτὸ ποὺ ἀρνούμεθα νὰ μάθουμε, διότι ΟΥΔΕΙΣ μᾶς τὸ ἐδίδαξε, εἶναι νὰ ἀναλαμβάνουμε τὴν εὐθύνη τῶν πράξεών μας καὶ τελικῶς τὸ νὰ μποροῦμε νὰ ζητήσουμε εἰλικρινῶς συγγνώμη, ἤ, ἀκόμη καὶ νὰ ἀποδεχθοῦμε δημοσίως τὸ ὅποιο μας λάθος.
Μὰ ὅσο ἀρνούμεθα νὰ στραφοῦμε πρὸς τὸν ἑαυτόν μας, ἐντίμως καὶ ὑπευθύνως, τόσο αὐτὴ ἡ συμπεριφορὰ καθρεπτίζεται πρὸς τοὺς ἄλλους καὶ τόσο περισσότερο φυγόπονοι καταλήγουμε.

Δύσκολες λέξεις… Οὐδεὶς μᾶς τὶς ἐδίδαξε…
Καὶ δυστυχῶς, οὐδεὶς ἐξ ἡμῶν ἀποφασίζει νὰ τὶς μάθῃ ἀπὸ τὴν ἀρχή.

Φιλονόη

ἡ ἰδέα ἀπὸ ἐδῶ

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

3 thoughts on “Οἱ δυσκολότερες λέξεις…

  1. .
    ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ

    ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΧΡΟΝΩΝ ΝΟΗΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΑΣ

    ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΕΝΩ ΤΟ – Ε Γ Ω – ΕΙΝΑΙ

    ΜΙΑ ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
    .

    ΕΧΕΙ ΚΥΡΙΑΡΧΗ ΕΠΙΡΡΟΗ ΣΤΑ ΠΑΝΤΑ …

    ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΕΡ – ΤΡΟΦΙΚΟ ΕΓΩ…

    ΑΓΓΙΖΕΙ ΠΛΕΟΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΙΑ…

    .
    ΟΠΩΣ ΕΙΠΕ ΜΙΑ ΦΩΤΙΣΜΕΝΗ ΨΥΧΗ :
    .
    ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ…
    .

    ΕΝΩ ΑΠΑΝΤΕΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΣΩΡΙΝΌ, ΤΟ ΦΕΥΓΑΛΈΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ,

    ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΡΕΊ – ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ !!!

    .

    ΑΠΑΝΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΣΤΙΑΣΜΕΝΟΙ ΣΤΟ :

    .
    ΞΕΡΕΙΣ ΡΕ ΠΟΙΟΣ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ ;;;

    .

    https://lh3.googleusercontent.com/_2uZU20C4h_omnnRbd2ebM7z5vmGFcT6qFuMbvC8v8A7PQlU-Kx3IbpVcvhYSgimHpkiiJci=s630-fcrop64=1,000014afffbfec0c

    .

    https://1.bp.blogspot.com/-E1u7dBehB8w/XbwK_5yjjeI/AAAAAAADR4c/C8FDA9wWj0MwePMbNhjKy6kKyDgaw5GtgCNcBGAsYHQ/s400/-gala3ias_.png

    .

    Υ.Γ.

    .
    ΚΑΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ Η ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΖΕΙ ΜΕΣ΄ΤΗΝ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΦΡΙΚΗ…

    KAI ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ…

    .

    • «Τὰ πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει», αὐτὸ εἶπε ὁ Ἡράκλειτος.
      Στὸ ἐν λόγῳ «…χωρεῖ…» καὶ τὸ «ἐγὼ» ἀλλὰ σὰν μέρος τοῦ «ἐμεῖς».
      Ἐν ὀλίγοις… Ἐὰν δὲν συνειδητοποιήσουμε πὼς εἴμαστε κύτταρα ἑνὸς κι ἑνιαίου σώματος-ὀργανισμοῦ… Κρίκοι τῆς αὐτῆς ἁλυσῖδος… μονάδες τοῦ αὐτοῦ συνόλου…
      …τότε, πολὺ ἁπλᾶ καὶ φυσικά, θὰ ἀποπτωθοῦμε καὶ θὰ σβήσουμε, διότι ὡς ἀποπτωμένοι ἢ θὰ φαγοκυτταρωθοῦμε ἢ θὰ ἐξαφανισθοῦμε σκέτο.

      Φαγοκυττάρωσις:
      https://filonoi.gr/2013/04/28/f-h-gagokyttarosh-ton-athhnon/

      Κρῖκοι ἁλυσῖδος:
      https://filonoi.gr/2023/06/28/gia-arxh-as-aisthantho-krikos/

      Μποροῦμε εὐκολότατα νὰ κατηγοροῦμε ὅλους αὐτοὺς ποὺ ἀποκόπτονται τοῦ συνόλου μὴ αἰσθανόμενοι κρῖκοι ἢ κύτταρα. Ἀλλά μποροῦν; Δύνανται; Ἀντέχουν; Μήπως ἁπλῶς εἶναι …ἀσθενεῖς πού δέν ἐπέτυχαν νά καθαρίσουν τόν νοῦ τους καί ἀπώλεσαν τίς …«συντεταγμένες» των;
      Καὶ οἱ λοιποί, οἱ -τέλος πάντων- συνειδητοποιημένοι, τί κάνουν;

      Ὡς γνωστόν, ἀπὸ τὸν μῦθο τοῦ σπηλαίου μαθαίνουμε πὼς ἐλάχιστοι ἀντέχουν τὸ φῶς κι ἀκόμη ἐλαχιστότεροι τολμοῦν νὰ ἐπιστρεύσουν γιὰ νὰ τραβήξουν κι ἄλλους πρὸς τὸ φῶς (κάτι ποὺ θεωρῶ λάθος, διότι ὁ καθεῖς εἶναι ὑπεύθυνος ἀποκλειστικῶς καὶ μόνον γιὰ τὸ τομάρι του!).
      Τὸ νόημα ὅλων αὐτῶν -μὰ καὶ ἐν συνεχείᾳ τὸ συμπέρασμα- εἶναι ἁπλό: ἔχουμε περάσει, κατὰ τὴν διάρκεια τῶν τόσων πολλῶν αἰώνων, σὲ ἐπίπεδα μὴ ἱκανότητος γιὰ συνειδητότητα. Γιὰ νὰ ἐπιτύχουμε κάτι, ὅ,τι δήποτε, ὀφείλουμε πρῶτα καὶ κύρια νὰ ἀποκοποῦμε, νὰ αὐτό-ζυγισθοῦμε καὶ τέλος, ὅταν κι ἐφ΄ ὅσον ἐπιτύχουμε συνθῆκες ἐσωτερικῆς Ἐλευθερίας νὰ ἀναζητήσουμε καὶ τοὺς συνοδοιπόρους μας, ποὺ δὲν θὰ εἶναι ἀπαραιτήτως σὰν κι ἐμᾶς, ἀλλὰ σίγουρα θὰ ἔχουν ἀντιληφθεῖ καὶ τὴν Ἀνάγκη ἀλλὰ καὶ τὸν Μονόδρομο.
      Ἡ Ἐλευθερία, ὡς συνθήκη, κτίζεται πρῶτα μέσα μας καὶ ἐν συνεχείᾳ, ὅταν ἐπιλέξουμε τὴν ἐν λόγῳ διαδρομή, τὰ βήματά μας μᾶς ὁδηγοῦν μόνα τους ἐνστικτωδῶς.
      Εἶναι ὀδυνηρὸ νὰ διαπιστώνουμε τὸν ἐκπεσμό, σίγουρα. Μὰ θὰ ἦταν ὀδυνηρότερον νὰ διαπιστώναμε τὴν μὴ συνειδητότητα. Κι εὐτυχῶς, παγκοσμίως, αὐτὴ εἰδικῶς πολλαπλασιάζεται κι ἐξαπλώνεται καὶ παγιώνεται. Κι ἀκόμη πιὸ εὐτυχῶς οἱ ὅσοι τὴν προσεγγίζουν ἀρχίζουν, σιγά-σιγά, νὰ ἀναγνωρίζουν καὶ τοὺς συντρόφους των.
      Θὰ πάρῃ ὅσο χρόνο ἀπαιτεῖται γιὰ νὰ γίνῃ σωστά, ἀλλὰ θὰ γίνῃ.

      Ἂλλως τέ… Πάντα ὀλίγοι ἤμασταν… Γιατί τώρα ἀξιώνουμε νά γίνουμε περισσότεροι; Πότε τά πλήθη καί τά στίφη καί οἱ ἀπέραντες μάζες ἐπέτυχαν νά μᾶς νικήσουν;

      • .
        ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ Η ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΟΛΩΝ

        ΑΚΡΙΒΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

        ΜΕΤΑΞΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΥΛΗΣ…

        ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΩΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΕΧΕΙ ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

        ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΝΕΥΜΟΝΕΣ ΤΟ ΙΔΙΟ

        ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ …

        Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΓΕΝΝΑ ΣΚΕΨΕΙΣ…

        ΣΤΟ ΕΧΩ ΞΑΝΑΓΡΑΨΕΙ Η ΔΥΝΑΜΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ

        ΕΙΝΑΙ

        ΝΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ ΥΠΗΡΕΤΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

        ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΟ ΥΠΑΡΧΕΙ…

        ΟΣΟ Ο ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΦΕΝΤΗΣ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟ

        ΚΥΡΙΑΡΧΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΓΩ…

        ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ – ΤΟ ΟΛΟΝ –

        ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΕ ΕΦΑΡΜΟΓΗ

        Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΞΩ ΠΡΟΣ ΣΤΑ ΤΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΠΑΝΩ

        ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΠΙΟ ΣΠΑΝΙΟ…

        ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ…

        ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΟΛΗ ΑΥΤΗ ΕΠΙΤΕΥΞΗ :
        επίτευξη

        Η Πύλη για την ελληνική γλώσσα
        https://www.greek-language.gr › tools › lexica › search

        επίτευξη η [epítefksi] Ο33 : το να πετυχαίνει, να κατορθώνει δηλαδή ή να πραγματοποιεί, κάποιος κτ.: H ~ των σχεδίων / των στόχων κάποιου. ||

        ΕΑΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΜΟΝΑΔΙΚΗ

        ΛΑΧΤΑΡΑ – ΕΠΙΘΥΜΙΑ

        ΓΙΑ ΟΛΗ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ

        ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΣΜΟΥ !!!

        ΚΥΡΙΑΡΧΗ ΕΙΝΑΙ Η ΥΛΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ…

        ΤΟ ΕΓΩ ΚΑΙ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΕΚΠΡΟΣΩΠΕΙ ΕΙΝΑΙ ΚΥΡΙΑΡΧΟ._

        .

        Υ.Γ.

        ΠΑΝΤΑ ΣΑΓΑΠΩ ΚΑΙ ΚΟΝΤΟΖΥΓΩΝΕΙ

        ( ΕΥΧΟΜΑΙ)

        Ο ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΑΝΤΑΜΩΣΟΥΜΕ…

        .

Ἀπαντῆστε

Ἡ ἠλεκτρονική σας διεύθυνση δὲν θὰ δημοσιευθεῖ. Τὰ ὑποχρεωτικὰ πεδία σημειώνονται μὲ *