Ὁ κόσμος μέσα μας (ἀνανέωσις)

Ὁ κόσμος μέσα μας….
Σήμερα χάραξε πορεία πρὸς τὴν Ἰθάκη τῆς δικῆς σου ἀλήθειας.

Κάθε ἡμέρα κι ἕνα νέο κάλεσμα τῆς …ζωῆς!!!

Δυστυχῶς πολλὲς φορὲς τὸ ἀληθινὸ νόημα τῆς ζωῆς μας χάνεται στὸν κόσμο τῆς δυσπιστίας. Συνέχεια

Σημασία πάντα ἔχει ἡ ἐσωτερικὴ δύναμις…

Σημασία ἔχει ἡ ἐσωτερικὴ δύναμις...
Πολλοὶ ἄνθρωποι ἀσχολοῦνται μὲ τὸ νὰ ἐλέγξουν τὶς ἐξωτερικὲς δυνάμεις ἀντὶ νὰ συγκεντρωθοῦν στὴν ἐσωτερική τους δύναμη. Κι ἔτσι ζοῦν ἐξωτερικὰ προσανατολισμένοι ἀντὶ νὰ εἶναι ἐσωτερικὰ κινούμενοι.

Συνέχεια

Ὁ κόσμος μέσα μας…

Σήμερα χάραξε πορεία πρὸς τὴν Ἰθάκη τῆς δικῆς σου ἀλήθειας.

 

Ὁ μῦθος λέει πὼς μόλις πλησιάσῃς τὶς ἀκτὲς αὐτοῦ τοῦ τόπου,  δὲν θὰ ξανὰ εἶσαι ὁ ἴδιος ἄνθρωπος.
Γιατὶ ἐὰν εὕρης τὸ ἱερὸ νησί, θὰ εὕρης αὐτὸ ποὺ ἐγνώριζες πάντοτε: τὴν οὐσία σου, τὴν ἀλήθεια σου, τὸν σκοπό σου…
Καὶ τότε δὲν θὰ ζῆς μέσα στὸν κόσμο ἀλλὰ ὁ κόσμος θὰ ζῆ μέσα σου…

Σούσουλα Γιώτα

Ἐμεῖς, ὁ κόσμος μας…

Μὲ ἀφορμὴ τὸ κείμενον:

Ὁ κόσμος μέσα μας…

Ὁ φίλος Στέφανος Θεοφανάκης μᾶς ἔφερε μίαν ὑπέροχη σύνθεσιν τοῦ δικοῦ μας, μικροῦ ἢ μεγίστου, κόσμου.
Τῆς Ἑλλάδος μας, μέσα ἀπὸ τὰ χρώματα, τὶς ἐποχές της καὶ τὶς ἰδιαιτερότητές της.

Ἐμεῖς, ὁ κόσμος μας... Συνέχεια

Τοῦ πολιτισμοῦ τὸ ἀνάγνωσμα.

Πρὸ μερικῶν ἡμερῶν συζητοῦσα μὲ φίλους γιὰ διάφορα ζητήματα, μεταξὺ τῶν ὁποίων σταθήκαμε στὸ ζήτημα τοῦ πολιτισμοῦ. Ἡ σπουδαία λεπτομέρεια αὐτῆς τῆς συζητήσεως ἦταν πώς, σὲ γενικὲς γραμμές, συμφωνούσαμε σχεδὸν στὰ πάντα, ἀκόμη καὶ στὶς διαπιστώσεις. Μὲ μίαν μόνον μικρὰ διαφωνία ὅμως, ποὺ οὐδόλως τὴν προσπερνῶ, διότι νομίζω πὼς εἶναι καὶ οὐσιώδης ἀλλὰ καὶ πὼς μᾶς χαρακτηρίζει γενικῶς ὡς κοινωνία: οἱ περισσότεροι συνομιλητὲς θεωροῦσαν πὼς ἔχουμε χρέος μας νὰ ὑπερασπίσουμε, μὲ ὅλους τοὺς τρόπους, τὸν πολιτισμό μας. Δῆλα δή, αὐτὸ ποὺ ἔλεγαν, εἶναι πὼς πρέπει νὰ ὑπερασπίσουμε, μὲ ὅλους τοὺς τρόπους, τὸ σημερινὸ κοινωνικό μας μοντέλο.
Ἡ δική μου ἄποψις ὅμως εἶναι τελείως διαφορετική, ἐφ΄ ὅσον αὐτὸ ποὺ θεωροῦμε ἐμεῖς πολιτισμό, κατ’ ἐμέ, εἶναι περιορισμός, ἀλλὰ ἀκριβῶς ἐπεὶ δὴ χάσαμε τὴν ἐνοιολογική μας ἀντιληπτικότητα, τὸν …ἀπολαμβάνουμε!!!
Συνέχεια