Ἰσλαμικὴ θρησκευτικότης καὶ δική μας …προσαρμοστικότης!!!

Πρὸ ἡμερῶν, στὸ μεῖζον κέντρο τοῦ Μοναχοῦ, ἔγινα δέκτης τῶν πρώτων μου ἐπιπλήξεων ἀπὸ ἀπόσπασμα τῆς «ἀστυνομίας τῆς σαρίας», ἐπειδὴ κρατοῦσα ἐμφανῶς φωτογραφικὴ μηχανή, σὲ μέρος ὅπου ὑπῆρχαν μουσουλμάνες μὲ φερετζέ. Ὁ 17χρονος ποὺ ἀνέλαβε τὴν τήρηση τοῦ νόμου ἐδήλωσε Γερμανὸς (καλά, εἶπε ὅτι ὁ πατέρας του εἶναι Ἄραβας ἀλλὰ αὐτὸς γεννήθηκε ἐδῶ καὶ εἶναι Γερμανός). Τοῦ εἶπα εὐγενικὰ ὅτι ὁ νόμος δὲν ἀπαγορεύει τὴν χρήση φωτογραφικῆς μηχανῆς στὸν δημόσιο χῶρο (καὶ ὅτι στὸ κάτω κάτω ὅλοι, μὰ ὅλοι, ἔχουν συνέχεια ἀπὸ μία μαζύ τους, στὸ κινητό τους τηλέφωνο, ἑπομένως κακῶς ξεχώρισε τὴν δική μου μόνον καὶ μόνον ἐπειδὴ τυχαίνει νὰ εἶναι λίγο μεγαλυτέρα). Ὁ νόμος ἁπλᾶ περιορίζει, καὶ αὐτὸ ὑπὸ ὄρους, μόνον τὴν δημοσίευση τῶν φωτογραφιῶν, ὅταν αὐτὲς περιέχουν ἀναγνωρίσιμα πρόσωπα, ποὺ ἔχουν φωτογραφηθῆ μὲ τρόπο ποὺ δείχνει ὄτι ὁ φωτογράφος σκόπευε σὲ αὐτὰ καὶ ὄχι γενικὰ στο περιβάλλον.
Ἀπήντησε ὅτι μία ἀπὸ τὶς γυναῖκες στὴν πλατεῖα θὰ μποροῦσε νὰ εἶναι ἡ μάννα του καὶ ὅτι κάποιος θὰ μποροῦσε νὰ χρησιμοποιήσῃ τὶς φωτογραφίες γιὰ νὰ αὐνανισθῇ καὶ νὰ θίξῃ μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο τὴν ὑπερηφάνειά (χρησιμοποίησε τὴν λέξη Stolz).

Λιγάκι ἀργότερα ἐρώτησα τὴν φίλη μου: «ἐάν αὐτός εἶναι Γερμανός, ἡ ἴδια τί νά εἶναι ἄραγε;».
Δὲν ἔλαβα ἀσφαλῶς σαφὴ ἀπάντηση. Ὁμολογῶ πάντως πὼς ἡ ἄνεσις μὲ τὴν ὁποία κρατῶ τὴν μηχανή μου θὰ περιορισθῆ στὸ μέλλον, λόγῳ τῶν ἀπαγορεύσεων ποὺ σταδιακὰ ἐπιβάλλονται. Δὲν εἶναι νὰ παίρνῃ κάποιος ῥίσκα τὴν σήμερον ἡμέρα σὲ σχέση μὲ τὸν νόμο. Ἄρα, τὸ ἀποτέλεσμα τῆς ἐπιπλήξεως ἐπετεύχθη.

Ἡ ἐνσωμάτωσις (ἡ δική μας, ὄχι ἡ δική τους) προχωρᾶ περίφημα. Λίγο ἀκόμη νὰ ἀλλάξουν οἱ ἀριθμητικοὶ συσχετισμοὶ καὶ θὰ σᾶς πῶ ἑγώ.

Καὶ μία καὶ μιλάμε για τὸ Ἰσλάμ.

Ἡ φωτογραφία εἶναι τραβηγμένη πρὶν μερικὰ χρόνια στὴν Πόλη.
Πρόκειται γιὰ ἕνα ζευγάρι θρησκευομένων μουσουλμάνων.

Εἶναι ντυμένοι σχεδὸν παρόμοια. Ὑποβάλλουν καὶ οἱ δύο στὸν ἑαυτό τους κάποιους ἐνδυματολογικοὺς περιορισμούς, ἔναν συγκεκριμένο αὐστηρὸ τύπο, μοιράζονται κάτι κοινὸ μὲ παρεμφερεῖς ὅρους. Δὲν εἶναι ὑποχρεωτικὸ γιὰ ἕναν ἀπὸ ἐμᾶς, τοὺς δυτικούς, οὔτε νὰ τὸ ἀγαπήσῃ, οὔτε νὰ τὸ ἐγκρίνῃ, ὡς σωστὸ ἢ λάθος. Ὀφείλει ὅμως νὰ τὸ σεβασθῇ. Ἐπειδὴ φαίνεται ζυγισμένο καὶ ἰσοβαρές. Περιέχει τὴν ἁρμονία μιᾶς συμφωνίας.

Σὲ ἀντίθεση μὲ αὐτό, ἡ εἰκόνα τῶν Ἀράβων, ποὺ πλημμυρίζουν κάθε καλοκαίρι τὸ Μόναχο, μὲ τὸν νεαρὸ ἄνδρα νὰ προχωρᾷ ἐμπρός, χύμα, ἀξύριστος, μὲ τὸ καπελάκι τοῦ baseball, τὸ ἀμάνικο μακὸ μπλουζάκι μὲ τὶς ζωγραφιές, τὴν πολύχρωμο βερμούδα καὶ τὴν σαγιονάρα καὶ τὴν δυστυχὴ γυναῖκα νὰ τὸν ἀκολουθῇ σὰν μαῦρο φάντασμα, ἀποκομμένο ἀπὸ τὸν κόσμο καὶ τὴν δημόσια σφαῖρα, εἶναι ἀπεχθὴς καὶ ἀποκρουστική, τοὐλάχιστον γιὰ ἐμέναν. Διότι ὡς συνδυασμὸς δὲν περιέχει κάποιαν σχέση ἰσότητος, παρὰ μόνον σχέση ὑποταγῆς καὶ δουλείας. Ἐὰν ἀκολουθοῦσαν καὶ οἱ δύο τους τοὺς ἰδίους κανόνες οὐδόλως θὰ μὲ ἐνοχλοῦσε. Δὲν θὰ ἦταν ἄλλωστε δουλειά μου νὰ τοὺς κρίνω. Ὑπὸ τοὺς ὅρους αὐτούς, ὅμως, δὲν τοὺς θέλω κοντά μου. Ἡ διαφορετικότης τους, ἡ διαφορετικότης αὐτοῦ τοῦ εἴδους, δὲν μοῦ εἶναι ἀνεκτή. Νὰ πάῃ ἀπὸ ἐκεῖ ποὺ ἦλθε.

Ὅσοι μὲ μεγάλη ἐλαφρότητα ἰσχυρίζονται ὅτι οἱ γυναῖκες αὐτὲς δὲν εἶναι ὑποχρεωμένες, ἀλλὰ τὸ κάνουν μὲ τὴν θέλησή τους εἶναι τὸ λιγότερο ἀφελεῖς καὶ θύματα τῶν ἰδεοληψιῶν τῆς πολιτικῆς ὀρθότητος, ποὺ κατακλύζουν τὴν Δύσῃ. Σκάβουν οἱ ἴδιοι τὸν λάκκο μέσα στὸν ὁποῖον θὰ πέσουν.

Ἕρμιππος Ἑρμιππίου

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply