Τὸ δυσκολότερον, ποὺ ὀφείλουμε στοὺς ἑαυτούς μας νὰ πράξουμε, εἶναι τὸ νὰ παραμένουμε διαρκῶς …μαθητές!!!
Πόσοι ἀπό ἐμᾶς λοιπόν τολμοῦν νά ξεπεράσουν τίς ὁποίες πεποιθήσεις τους καί νά λειτουργήσουν ὡς παιδιά, πού διαρκῶς ἐρωτοῦν γιά νά μαθαίνουν; Πόσοι ἀπό ἐμᾶς ἀντέχουν νά ἀφήσουν πίσω τους τήν …ἐνηλικίωσίν τους καί νά διδαχθοῦν ἀπό τά πάντα καί τούς πάντες; 
Ἔτσι κι ἀλλοιῶς σὲ κάθε μας βῆμα διδασκόμεθα. Εἴτε μὲ τὸ καλὸ εἴτε μὲ τὸ κακὸ τὸ κάνουμε. Μόνον ποὺ ὅλα θὰ ἦσαν πολὺ καλλίτερα καὶ εὐκολότερα ἐὰν ἐπιτρέπαμε στοὺς ἑαυτούς μας νὰ παραμένουν «ἀνοικτοὶ» καὶ συνειδητὰ προσανατολισμένοι πρὸς τὴν πλευρὰ ἐκείνην τῶν γεγονότων ποὺ θὰ ἀφήνουν, κάθε φορά, ἀποστάγματα γνώσεως καὶ σοφίας.
Ναί, εἶναι δύσκολο νὰ ἐπανεκπαιδεύσουμε τοὺς ἑαυτούς μας πρὸς αὐτὴν τὴν κατεύθυνσιν. Ναί, εἶναι ἀκόμη δυσκολότερο νὰ ἐντοπίζουμε διαρκῶς ἀφορμὲς καὶ αἰτίες γιὰ νὰ γίνουμε σοφότεροι. Ναί, ὑπάρχουν, ἐπισήμως, ἀμέτρητα ἄλλα καθημερινῶς ποὺ μᾶς ῥοκανίζουν τὸν χρόνο. Ὅμως, τελικῶς, ἀκριβῶς ἐπεὶ δὴ ἔχουμε μάθη τὰ πάντα λάθος, ἴσως θὰ ἔπρεπε νὰ ἀνοίξουμε ἕνα παράθυρο στὸ ταξείδι τῆς γνώσεως ποὺ εἶναι αἰώνιο.
Κακὸ δὲν κάνει. Μόνον καλὰ ἀποστάγματα θὰ μᾶς ἀφήνῃ…
Ἀποποίηση εὐθύνης
Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.