Ἀγγλικά πῶς λέγεται τό COMPUTER;

Τό ξέρουμε ἄρα γέ; Ἤ ὄχι;
Ἑλληνικὰ πάντως δὲν τὸ ξέρουμε!
Καὶ δυστυχῶς, ἄν καὶ ἡ γλῶσσα μας εἶναι μητέρα γλωσσῶν, ἐπιμένουμε νὰ χρησιμοποιοῦμε κακῶς διετυπωμένα ἀντιδάνεια. 
Αὐτό ξέρετε τί καταδεικνύει; 
Συνέχεια

Ἡ ταχυγραφία (στενογραφία) στὴν ἀρχαιότητα.

Ἡ ταχυγραφία (στενογραφία) στὴν ἀρχαιότητα.

Τὸ μάθαμε κι αὐτό..

Καὶ φυσικὰ εἶναι κάπως δύσκολον νὰ κατανοηθῇ, ἰδίως ἐὰν ἔχουμε μάθῃ πὼς αὐτὸ τὸ εἶδος γραφῆς εἶναι σχετικὰ πρόσφατο. 
Δὲν ἐγνώριζα λοιπὸν κάτι περισσότερο γιὰ τὴν στενογραφία τῶν παππούδων μας καὶ χάρηκα ἰδιαιτέρως γιὰ τὶς Συνέχεια

Τόνοι καὶ πνεύματα…

Ἠμουν στην δ’ δημοτικού όταν ο «μέγας» Αν.Παπανδρέου, αποφάσισε πραξικοπιματικά  εν μία νυκτί κυριολεκτικώς ,να φέρει νομοσχέδιο στην βουλή,καθιερώνοντας  το μονοτονικό σύστημα στην Ελληνική γλώσσα , καταργώντας τις «βαρετές», δύσκολες κι ακατανόητες οξείες …δασείες και περισπωμένες..
30 χρὀνια πέρασαν κι ακόμα θυμάμαι τι  χαρά είχαμε τότε όλοι οι μαθητές, που μας απάλλαξαν από αυτόν τον βραχνά! Μέρες πανηγυρίζαμε ..

Συνέχεια

Ἑλληνική, μητέρα τῶν γλωσσῶν.

Τί νά πρωτογράψω ἐγώ γιά τήν γλῶσσα μας;
Τὰ γράφουν οἱ εἰδικοί!
Ὄχι οἱ «εἰδικοί», ποὺ περιφέρονται ὥς μαϊντανοὶ δεξιὰ κι ἀριστερά, ἀλλὰ αὐτοὶ ποὺ τρέφουν Ἔρωτα βαθὺ γιὰ τὴν ἀλήθεια καὶ τὴν γνώσι.
Γλῶσσα Ἑλληνική, ἡ μάνα τῶν γλωσσῶν! 
Συνέχεια

Ἑλληνικὰ τὰ ὀνόματα ἀπὸ τὴν ἀρχαιότητα ἔως σήμερα.

Είναι ένα θέμα, που από τότε που ᾶρχισα να αποκτώ συνείδηση Ελληνική και να αντιλαμβάνομαι ποιά είμαι,με στεναχωρούσε αφάνταστα. Αγανακτούσα με  μένα ,που -αν και δεν «γνώριζα» τότε- ονόμασα με Χριστιανικό όνομα το παιδί μου..

Τα τελευταία χρόνια, έφτανα εώς και στο σημείο  διαπληκτισμού με συγγενικά και φιλικά πρόσωπα,όταν αυτοί αποφάσιζαν να δώσουν στα παιδιά τους ονόματα Χριστιανικά.

Το θεωρώ άκρως απαράδεκτο,να βλἐπω ξένους ως προς την Ελλάδα ανθρώπους και να δίνουν καθαρά Ελληνικά ονόματα στα παιδιά τους κι εμείς..να κοιμόμαστε ακόμα όρθιοι.

Συνέχεια