Τὸ πολυτονικὸ, ἡ νέα γενεά καὶ οἱ Παπούα.

Ἡ χαρά μου εἶναι πάντα πολὺ μεγάλη. Τὰ θαυμάζω αὐτὰ τὰ παιδιά. Τὰ χαίρομαι. Τὰ καμαρώνω. Κι ἀκόμη περισσότερο χαίρομαι ποὺ γίνομαι ἀφορμὴ γιὰ νὰ πράξουν κάτι τόσο μεγάλο. 

Γιατί μεγάλο καὶ σημαντικό καί σπουδαῖο τό νά γράφῃ κάποιος πολυτονικά;

Διότι ἀναγνωρίζει τὴν σημασία τους. Διότι καταφέρνει καὶ ἀποκτᾶ τὴν μαθηματικὴ δομὴ τοῦ ἐγκεφάλου του, ποὺ κάθε ἄλλο σύστημα τοῦ καταστρέφει. Διότι προσεγγίζει τὰ κείμενα τῶν κλασσικῶν μὲ ἄλλες δυνατότητες. Διότι… 

Θὰ μποροῦσα νὰ γράφω ὧρες… 

Ὑπάρχουν βέβαια καὶ οἱ ἐπικριτές τους. Εἶναι αὐτοί, ποὺ ὡς ἄλλοι γνῶστες τῶν πάντων, ἰσχυρίζονται πὼς ἡ ἑλληνικὴ γραφὴ ἦταν πάντα κεφαλαιογραφή. Θὰ συμφωνήσω μαζύ τους ἀλλὰ μὲ προϋποθέσεις. 

Συνέχεια

Τὸ χρονικὸν τῆς καταστροφῆς τῆς γλώσσης μας!

Τὸ παρακάτω κείμενον εἶναι ἀπάνησις στὸν σχολιασμὸ κάποιου sarant (εἶναι ὁ γνωστός Σαραντόπουλος) τοῦ φίλου τοῦ ἱστολογίου μας Θεοφίλου. 
Δὲν προσθέτω κάτι. Τὰ λέει ὅλα ὁ Θεόφιλος, ἀπαντῶντας οὐσιαστικῶς σὲ κάθε εἰρωνία καὶ σὲ κάθε ἐμπάθεια.

Συνέχεια

Ἡ παραποίησις τοῦ Ὁμήρου ἀπὸ τὸ National geographic!


Δὲν ἔχω νὰ πῶ πολλά! Σὲ συνδυ
ασμὸ μὲ τὰ πρόσφατα γεγονότα, τὴν «γραμματικὴ» τῆς Ε’  κι Στ Δημοτικοῦ, τὶς ὁμαδικὲς ἀντιδράσεις τῶν γλωσσολόγων, καθῶς ἐπίσης καὶ τὴν παράνοια, ποὺ βασίζεται κυρίως στὴν ἄγνοια, στὴν ἡμιμάθεια καὶ στὸν  ὠχαδελφισμό, αὐτὸ εἶναι ἕνα «κερασάκι» στὴν τούρτα.
Δυστυχῶς, ἀπὸ τὴν πολιτεία δὲν θὰ εὕρουμε συμπαράστασιν. Μόνοι μας πρέπει νὰ ἀντιδράσουμε.
Εἶτε μὲ ἀναφορές, εἶτε μὲ καταγγελίες σὲ δημοσίους χώρους λόγου, (ἱστολόγια, ἐφημερίδες, τηλεοπτικὰ δίκτυα) εἶτε μὲ πιὸ Συνέχεια

Χρυσαυγήτικη εἰσβολή στήν Θρᾴκη;

ἀρχικὸς τίτλος: Βρέ, δέν πᾶτε ἀπό ἐκεῖ πού ἤλθατε;

Ἡ Χρυσὴ Αὐγὴ ξεκίνησε νὰ διεκδικῇ* χῶρο στὴν Θράκη. 
Κι ἐδῶ ποὺ τὰ λέμε ἕνα δίκαιον τὸ ἔχουν. 
Ἡ Φύσις δὲν ἀγαπᾷ τὰ κενά. Κι ἐφ’ ὅσον τὸ Ἑλλαδοξεφτιλιστὰν εἶναι ἀνύπαρκτον στὴν Θράκη, δημιουργήθηκε κενό. 
Κάποιος ἔπρεπε νὰ τὸ καλύψῃ!
Συνέχεια

Οἱ ἀνύπαρκτοι δάσκαλοι!


Αὔριο ξεκινοῦν τὰ σχολεῖα. Κι ὄχι μόνον ξεκινοῦν, ἀλλὰ μέσα στὴν διδακτέα ὕλη θὰ εἶναι καὶ τὸ κατάπτυστον «δημιούργημα» τῆς μανδᾶμ Φιλιππάκη.

Ἀπὸ τὴν Φιλιππάκη δὲν περίμενα οὔτε νὰ σκεφθῇ, οὔτε νὰ ἀναλογιστῇ τὶς εὐθῦνες της, ἀλλὰ οὔτε καὶ νὰ ὑπαναχωρήσῃ. (Μεταξύ μας, ἰδία στάσις μὲ τὴν στάσιν  Ῥεπούση… Σέ τί ἀκριβῶς διαφέρουν;)
Συνέχεια

Δάσκαλος ἤ ἐκπαιδευτικός

Στό σχολεῖο πηγαίνουμε γιά νά διδαχθοῦμε ἀπό τούς δασκάλους. Πολλές φορές, ὅμως, οἱ δάσκαλοι μαθαίνουν περισσότερα ἀπό τά παιδιά.

Προς όλους τους εκπαιδευτικούς!!! και καλή χρονια!!!

 Καθώς στεκόταν μπρος στην τάξη της την Ε’ δημοτικού, την πρώτη ημέρα του σχολείου η κυρία Τζοβάννα είπε στα παιδιά ένα ψέμα. Όπως οι περισσότερες δασκάλες, κοίταξε τους μαθητές της και είπε ότι τους αγαπούσε όλους το ίδιο. Αλλά αυτό ήταν αδύνατον, διότι Συνέχεια