Φωνητικὴ «γραφὴ» καὶ στὰ Γυμνάσια!!! Ἰδίως σὲ αὐτά! (α΄)

Ξεκινῶ σήμερα, καὶ θὰ ἐξακολουθήσω αὔριο, μὲ μίαν νέα καταγγελία, ποὺ ἀφορᾷ στὴν ὁλοκληρωτικὴ πλέον εἰσαγωγὴ τῆς φωνητικῆς γραφῆς στὰ σχολεῖα μας. Ἐπισήμως πλέον στὰ Γυμνάσια τῆς χώρας μας διδάσκεται ἡ φωνητικὴ γραφή, μέσῳ νέων «βιβλίων» ποὺ ἔρχονται νὰ ἐπιβεβαιώσουν, νὰ παγιώσουν καὶ νὰ ἐξακολουθήσουν τὸ ἔγκλημα τῶν Φιλιππάκη καὶ Σία.

Γιὰ τὴν ὤρα παραθέτω μόνον τὰ κείμενα ποὺ ἀφοροῦν στὴν ἀπόλυτη παγίωσιν τῆς φωνητικῆς γραφῆς. 
Αὔριο θὰ παρουσιάσω πλῆρες κείμενον, μὲ ὅλα τὰ ἐπὶ μέρους στοιχεῖα, πρὸ κειμένου νὰ ἀποδείξω πὼς τελικῶς συζητᾶμε γιὰ ὀργανωμένο ἔγκλημα, ποὺ πίσω ἀπὸ αὐτὸ κρύβεται καὶ ἡ ἀμερικανικὴ πρεσβεία στὴν ὁποίαν ἔδιδε ἀναφορὲς ὁ Μπαμπινιώτης. 
Συνέχεια

Πολυτονικὲς ἐπιγραφὲς στὴν Σαντορίνη.

Τὶς σημερινὲς φωτογραφίες ποὺ σᾶς παρουσιάζω μοῦ ἔστειλε, πρὸ τριῶν ἐτῶν καὶ κάτι, ὁ φίλος μου ὁ Χρῆστος, μετὰ ἀπὸ μίαν ἐπίσκεψίν του στὴν Σαντορίνη. 
Οἱ ἐπιγραφὲς εἶναι στὴν Οἴα.
Βέβαια, μοῦ φαίνεται κάπως δύσκολο ὅλοι αὐτοὶ ποὺ τὶς ἐπέλεξαν, νὰ τὸ ἔκαναν διότι κατανοοῦν ἤ ἐκτιμοῦν ἀπολύτως τὴν πολυτονικότητα στὴν γραφή μας. Μᾶλλον περισσότερο γιὰ αἰσθητικοὺς λόγους τὶς ἐπέλεξαν. Κατὰ τὴν ἐκτίμησίν μου πάντα.
Συνέχεια

Νέα γραμματικὴ κι Ἑλληνισμός.

Αγαπητοί συνάδελφοι.
Όπως θα θυμόσαστε, ήμουν εκείνος που άνοιξε το θέμα με τα νέα βιβλία Γραμματικής Ε’  και ΣΤ’ Δημοτικού, όπου τα περιβόητα πέντε φωνήεντα και οι προεκτάσεις τους για το μέλλον της γλώσσας, με το άρθρο μου “Πάρεξ ελευθερία και γλώσσα”.  Εκφράστηκαν πολλές απόψεις, από ειδικούς και μη, ήλθαν στο φως προσπάθειες ομαδικών φορέων για τη γλώσσα, καταστρώθηκε σχέδιο δράσης και από τα μέλη του φόρουμ μας.

Στο μεταξύ παρενέπεσαν και άλλα, συνδεόμενα άμεσα και έμμεσα με τη γλώσσα:
Συνέχεια

Εἶδες οἱ Βούλγαροι;

Νὰ τὸ ποῦμε ἀκόμη μίαν φορά. 
Κάθε ποὺ διαβάζω κάποιαν κίνησιν ὁποιουδήποτε ἡγέτου ὑπὲρ τῆς προστασίας τῆς χώρας του, τὸν θαυμάζω. Εἶτε λέγεται Βούλγαρος, εἶτε τοῦρκος, εἶτε Κινέζος. 
Αὐτὸ ποὺ δὲν ἀντιλαμβάνομαι καὶ δὲν συγχωρῶ εἶναι τοὺς «δικούς μας» προσκυνημένους, ποὺ μία ζωὴ ξεβράκωτη γυρνοῦσαν στὶς ξένες αὐλές, πρὸ κειμένου νὰ διασφαλίσουν μόνον τὴν δική τους παγιοποίησι στὴν ὅποιαν θέσιν εἶχαν καταλάβῃ! Μιλᾶμε γιὰ αἰσχίστου εἴδους ἀνθρωποειδή! 

Συνέχεια

Παρέμβασις Μπαμπινιώτου γιὰ τὴν κατάληψιν τῆς βίλλας Ἀμαλίας.

Παρέμβασις; 
Γιὰ τὸ μοναδικὸν πρᾶγμα ποὺ θὰ παρενέβαινε αὐτὸς εἶναὶ γιὰ νὰ βάλῃ ἀκόμη ἕνα βαρίδι στὸν τάφο ποὺ ἄνοιξε στὴν γλῶσσα καὶ στὴν παιδεία μας. 
Ἀλλὰ εἴπαμε σήμερα νὰ τὸ ἐλαφρύνουμε λίγο… 
Συνέχεια

Τὸ project τῆς ἐλιᾶς.

Μας μένει μόνο στη ζωή μια γλώσσα μια πατρίδα
Η μόνη μας παρηγοριά και η στερνή ελπίδα
(Ν. Γκάτσος)

«Τι αφασικό μαλάκιο»» είναι τούτο πάλι, θα ξεφώνιζε ο Κώστας Ζουράρις. Και θα λέγαμε: ο τρελός… Γιατί ή θα το ειπείς μέ­σα στο όλο κλίμα της γλώσσας αγγλικά ή στα ελληνικά. Και γιατί πάλι τι σημαίνει αυ­τό; Άγγλος γεωπόνος είσαι; Αλλιώς κά­νεις Καραγκιόζη με την ελιά και τα πρότζεκτ.

«Το πρότζεκτ της ελιάς» λοιπόν ήταν η άσκηση. Να κάνουν, το πρότζεκτ της ελιάς. Και το παιδί μ΄ άφηκε άγαλμα. Με μαρμάρωσε. Το πρότζεκτ της ελιάς ήθελε η δασκάλα του και με «κούφανε».

Τι λες παιδάκι μου; Μην έκανες, καμάρι μου, λάθος;

Και στο τετράδιο το είχε γραμμένο έτσι ακριβώς… Μοναχούλι του. Ένα-ένα τα γραμματάκια στρογγυλά και καθαρά. Αντιγραφή από τον πίνακα, όπως είπε, που τό ΄γραψε η δασκάλα τους. Και μ΄ αγ­γλικά γράμματα.

Συνέχεια