Τώρα ποὺ κι αὐτὸς ὁ χρόνος πλησιάζει στὸ τέλος, αὐτὲς οἱ τελευταῖες ἡμέρες εἶναι γιὰ ἐμένα ἡμέρες βαθειᾶς περισυλλογῆς, ποὺ τὸ νερὸ τῶν ἀναμνήσεων κυλᾶ ἀκόμη μίαν φορὰ στὶς τωρινὲς στιγμές μου καὶ ἀφοῦ τὶς περνᾶ μέσα ἀπὸ πολλὲς συναισθηματικὲς ἀναθυμιάσεις, τὶς ἀνασύρει στὴν ἐπιφάνεια.
Ὅταν ἤμουν παιδί, στὸ δημοτικό, θυμᾶμαι ποὺ ἔγραφα στὸ τετράδιό μου τὴν ἡμερομηνία:
Ἐν Ἀθήναις τῇ… Συνέχεια
Ἀρχεῖα ἐτικέττας: αὐτογνωσία
Νικητὴς εἶναι αὐτὸς ποὺ ἀναγκάζει μὲ τὶς πράξεις του νὰ ἀλλάξουν οἱ σκέψεις του.
Εἴμαστε ἀπὸ τὴν φύση καμωμένοι γιὰ νὰ ἀποφεύγουμε τὸν πόνο καὶ νὰ τείνουμε πρὸς τὴν ἡδονή. Ἔτσι λοιπὸν ὅταν ἀποτυγχάνουμε, ἐπειδὴ δὲν θέλουμε νὰ πονάμε, εὔκολα μπορεῖ νὰ τὰ παρατήσουμε καὶ νὰ πέσουμε στὴν ἀπάθεια.
Πολλοὶ ἄνθρωποι μετὰ ἀπὸ κάποιες δυσκολίες τὰ παρατοῦν καὶ χάνουν τὰ κίνητρά τους γιὰ νὰ μποῦν στὴν δράσι, χάνουν τὴν δίψα τους γιὰ ζωή. Συνέχεια
Ἡ μόνη πραγματικὴ ἀνάγκη εἶναι νὰ ἀρέσω στὸν …ἑαυτόν μου!!!
Πόσες πολλὲς φορὲς τὸ ἔχουμε ἀκούσει…
Πόσο σπάνια τὸ ἐφαρμόζουμε…
Πόσο δύσκολο εἶναι νὰ συνειδητοποιήσουμε πὼς τελικῶς μόνον ὅταν ἐμεῖς αἰσθανόμεθα πλήρεις, ὡς ἄτομα, θὰ μποροῦμε νὰ μοιρασθοῦμε μὲ τοὺς γύρω μας χαρά, ἀγάπη, συντροφικότητα… Συνέχεια
Τὸ πιὸ σημαντικό μας μέλημα εἶναι νὰ νοιώθουμε καλά.
Ὅσοι ἄνθρωποι δὲν ἔχουν μάθει νὰ περνοῦν λίγο χρόνο μόνοι, μὲ τὸν ἑαυτό τους πάσχουν ἀπὸ στερητικὸ σύνδρομο προσωπικότητος. Τὰ συμπτώματα εἶναι μιὰ ὁλοένα αὐξανομένη δυσφορία, ἀπότομες ψυχολογικὲς μεταπτώσεις, χρονία κόπωσις καὶ κατάθλιψις. Ὅσοι ὑποφέρουν ἀπὸ αὐτὰ τὰ συμπτώματα ἀγωνίζονται μέσα σὲ ἔνα κενὸ κατεπιεσμένης ὀργῆς καὶ ἀπόγνωσης, ὅλη ἡμέρα καὶ καταλήγουν νὰ πέφτουν τὴν νύκτα στὸ κρεββάτι συναισθηματικὰ καὶ ψυχικὰ ἐξαντλημένοι, χωρὶς νὰ μποροῦν νὰ κοιμηθοῦν καλά. Μὲ τὸ παραμικρὸ ξεσποῦν σὲ δάκρυα ἢ ἔχουν ἐκρήξεις θυμοῦ καὶ πολὺ γρήγορα οἱ σχέσεις τους, ἀλλὰ καὶ ἡ δουλειά τους, ἀρχίζουν νὰ περνοῦν κρίσι. Συνέχεια
Ἕνα δευτερόλεπτο… -χιλιάδες πόρτες ἀνοικτές.-
γράφει ο Άκης κουστουλίδης
Ένα δευτερόλεπτο …..
Εξήντα μαζί φτιάχνουν ένα λεπτό ……
Τρις χιλιάδες εξακόσια από αυτά ολοκληρώνουν μια ώρα …
Και μια μέρα έχει ογδόντα έξι χιλιάδες τετρακόσια ….
Όλα σε μια ευθεία γραμμή, σχεδόν ατάραχα και αδιάφορα κυλούν και ξεχνιούνται στο παρελθόν.
Στην μνήμη της ζωής μένουν άλλοτε μαζεμένα σε μια σημαντική μέρα. άλλοτε σαν χρόνια, μα σαν ένα δευτερόλεπτο σπανίως αναφέρονται και όταν αναφέρονται ονομάζονται είτε σαν την κακιά στιγμή, είτε σαν την κακιά την ώρα κ.λ.π. Συνέχεια
Ὑπάρχουν κι αὐτοὶ οἱ ἄνθρωποι…
Ποὺ δὲν γνωρίζουν τὴν ἠμερομηνία γεννήσεῶς τους, διότι δὲν ὑπάρχουν μάρτυρες ἀπὸ τὴν γέννησίν τους.
Ποὺ δὲν ἔχουν ἀρτιμέλεια, διότι κάποιοι, πεπολιτισμένοι, τοὺς τὴν ἐστέρησαν…
Ποὺ δὲν θὰ μπορέσουν ποτὲ νὰ ζήσουν ὅπως ἐμεῖς οἱ ὑπόλοιποι, οἱ ὑγιεῖς, διότι ὅλοι οἱ «ἀνθρωπιστὲς» τοῦ πλανήτου, σὲ συνεργασία πάντα καὶ μὲ τὸν ΟΗΕ, τοὺς ὑστέρησαν τὸ δικαίωμα στὴν Πατρίδα, στὴν ἐλευθερία καὶ στὴν ἐθνική τους συνείδησιν.. Συνέχεια