Γιὰ νὰ ξέρουμε ποιόν …καλοῦμε!

Μία περιήγησις  στὸ διαδίκτυον μὲ ἔφερε σὲ αὐτὴν τὴν σελίδα. 
Ἑτυμολογίες  ἀρχαίων Ἑλληνικῶν ὀνομάτων, ποὺ χρησιμοποιοῦμε σήμερα. 
Βέβαια, σὲ κάποιους κάποιες ἑτυμολογίες θὰ φανοῦν ἐν τελῶς ξένες.
Ἀλλὰ δὲν πειράζει! Ἀξίζει νὰ τοὺς ῥίξουμε μίαν ματιά!

Ἐὰν ἦταν μάλιστα πολυτονισμένα τὰ ὀνόματα καὶ οἱ ῥίζες τους,τότε κάποιοι, ἰδίως αὐτοὶ ποὺ οὐδέποτε εἶχαν Συνέχεια

Greeklish. Μία κακή συνήθεια μέ ἱστορία αἰώνων

Κι ὅμως. Τά greeklish, δέν εἶναι «φροῦτο» τῆς ἐποχῆς. Ἔχουν ἱστορία αἰώνων.

Τι είναι τα greeklish…

Τα greeklish (Γκρίκλις), από τις λέξεις greek (ελληνικά) και english (αγγλικά), γνωστά και ως grenglish, λατινοελληνικά ή…φραγκολεβαντίνικα, είναι η ελληνική γλώσσα γραμμένη με το λατινικό αλφάβητο. Είναι ένα είδος μεταγραφής.

Η χρήση των greeklish

Τα greeklish χρησιμοποιούνται στο διαδίκτυο όταν Έλληνες επικοινωνούν μέσω email, IRC ή instant messaging. Επίσης χρησιμοποιούνται πολλές φορές σε Συνέχεια

Γιατί οἱ Ἕλληνες δέν μαθαίνουν ἀρχαῖα Ἑλληνικά;

Γιατί ἄρα γέ;
Μᾶλλον διότι κάποιοι ἔχουν ἀποφασίσει πὼς πρέπει νὰ ἀποκοποῦμε ὁριστικῶς ἀπὸ τὴν πηγὴ τῆς πραγματικῆς γνώσεως.
Καὶ ἡ πηγὴ τῆς πραγματικῆς γνώσεως, θέλουμε δὲν θέλουμε, δὲν εἶναι ἐμπρός μας, ἀλλὰ πίσω μας.
Συνέχεια

Εἶναι τά τουρκικά Ἑλληνικά;

 

Γιὰ νὰ δοῦμε… Εἶναι;

ΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Εδώ και αρκετό καιρό έχω λάβει ένα μήνυμα και μάλιστα αρκετές φορές,στο οποίον αναφέρονται αρκετές λέξεις που χρησιμοποιούμε στην καθομιλουμένη και οι οποίες υποτίθεται ότι είναι τουρκικές. Λέω υποτίθεται, διότι με μία μικρή έρευνα αποκαλύπτονται πέρα ως πέρα Ελληνικές. Στην ουσία πρόκειται είτε για απ΄ ευθείας αντιδάνεια, είτε για αντιδάνεια μέσω της περσικής και της αραβικής γλώσσας. (*)

Κατά τον αείμνηστο καθηγητή Συνέχεια

Γειά σου «πατριώτη» Κώστα Πλεύρη.

Ὁ ὑπὲρ-«πατριώτης» Κωνσταντῖνος Πλεύρης» προασπίζετο τὴν γλώσσα μας ὥς κόρην ὀφθαλμοῦ. Πρὸς τοῦτο ὅλα του τὰ βιβλία ἦταν στὸ πολυτονικό. Μάλιστα, εἶτε μέσα ἀπὸ τὶς ἐκπομπές του, εἶτε μέσα ἀπὸ δημόσιες καὶ ἰδιωτικὲς συζητήσεις, βροντοφώναζε γιὰ τὴν ἀνάγκη χρήσεως τοῦ πολυτονισμοῦ. Μὲ ἐπιχειρήματα… Ὄχι μὲ κραυγές!!!!!

Τώρα τελευταῖα ὅμως ὁ «πατριώτης» δὲν μᾶς τὰ λέει καλά.

Ξεκίνησε μὲ τὴν συμμετοχή του στὸ ΛΑΟΣ, ὅπου ἐπίσης προσφάτως ἔμαθα πὼς ὑπῆρξε ἱδρυτικὸν μέλος, καὶ  μᾶς παρουσιάστηκε ὥς ὑποψήφιος βο(υ)λευτής. Τὸ ἔκανε ὅμως ὄχι ὅταν καὶ ὁ κανακάρης του ἦταν στὸ ΛΑΟΣ ἀλλὰ μόλις ὁ κανακάρης του ἐλάκισε γιὰ ΝΔούλα μεριά.

Ἐκείνην λοιπὸν τὴν περίοδο τὰ ἔβαλε μὲ τὴν Χρυσὴ Αὐγή.

Πόνος καὶ κόψιμο τὸν ἔπιασε. Μὴν καὶ βγοῦν λίγο ἐμπρὸς οἱ χρυσαυγῖτες.

Κι ἐξ αἴφνης, ὁ ὑπερ«πατριώτης»  Πλεύρης μᾶς προτείνει νὰ ψηφίσουμε Συνέχεια