Προασπίζουμε τήν γλῶσσα τῶν πατέρων καί προγόνων μας

 

Είναι αναμφισβήτητο πλέον γεγονός ότι μετά το γλωσσικό πραξικόπημα της 11ης Ιανουαρίου του 1982, παρουσία τριάντα περίπου μόνο βουλευτών, όπου εισήχθη προς επείγουσα ψήφιση μετά τα μεσάνυκτα, υπό μορφή τροπολογίας, σε άσχετο νόμο τον 1228 «περί εγγραφής μαθητών στα λύκεια της γενικής και Τεχνικής-Επαγγελματικής εκπαιδεύσεως» το άρθρο εκείνο περί επιβολής και καθιέρωσης του μονοτονικού συστήματος γραφής ,η γλώσσα μας και πιο φτωχή έγινε αλλά και το σύνολο του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος γνώρισε από τότε, και συνεχίζει να γνωρίζει, μοναδικές στιγμές παρακμής, διάλυσης και αποσύνθεσης. Συνέχεια

Γιατί τό αύτί δέν γράφεται ἀφτί;

Ἐπεὶ δὴ πολὺ μᾶς ἔχουν ζαλίσει οἱ ἀνορθόγραφοι, ἀμόρφωτοι κι ἐν τελῶς δουλοποιημένοι «ἐκπαιδευτικοί», καλὸ θὰ ἦταν κάπου κάπου νὰ μελετοῦσαν δίχως ὑποβολεῖς.  Ἀλλὰ ἐπεὶ δὴ κάτι τέτοιο δὲν μποροῦν νὰ τὸ κάνουν, λόγῳ σοβαρῆς λοβοτομῆς τους, ἄς προσπαθήσουν νὰ δοῦν καὶ τὴν ἑτυμολογικὴ πλευρὰ τῶν λέξεων, ἐὰν φυσικὰ μποροῦν ἀκόμη! Συνέχεια

Περί πνευμάτων

Μας έχουν πρήξει τα ούμπαλα διάφοροι επιστήμονες με την προφορά των αρχαίων Ελλήνων, την ερασμιακή προφορά και άλλες εξυπνάδες.
Εγώ δεν το παίζω ούτε παντογνώστης ούτε καν γνώστης. Αμφισβητώ όμως τα πάντα, ακόμη και τον αέρα που αναπνέω. Τους ξέρουμε δα τους ανθρώπους και ξέρουμε επίσης ότι η ματαιοδοξία είναι ίδιον των ανθρώπων, όπως όμως επίσης και η βλακεία που έχει την τάση να κρύβεται πίσω από τον μικρομεγαλισμό.
Τέτοιοι βλάκες υπάρχουν παντού, ακόμη και στα Συνέχεια

Ἑλληνική γλῶσσα, τροφός ὅλων τῶν γλωσσῶν

«Ἡ Ὁμηρικὴ (Ἑλληνικὴ) Γλώσσα, ἀποτελεῖ τὴ βάση ἐπάνω στὴν ὁποία στηρίχτηκαν πλῆθος σύγχρονων γλωσσῶν.
Ἀκόμα κι ἂν δὲν ὑπῆρχε καμία ἄλλη ἀναφορά, ἀκόμα κι ἂν δὲν εἶχε διασωθεῖ κανένα προκατακλυσμιαῖο μνημεῖο, θὰ ἀρκοῦσε ἡ Ἑλληνικὴ Γλώσσα ὡς ἀπόδειξη τῆς ὕπαρξης στὸ παρελθόν, μίας ἐποχῆς μεγάλου πολιτισμοῦ.
 
Στὴ γλώσσα μᾶς εἶναι ἐμφυτευμένη ὅλη ἡ γνώση ποὺ κατέκτησε ὁ ἄνθρωπος, ἕως τὴν παροῦσα στιγμή. Κάθε ἑλληνικὴ λέξη-ὅρος φέρει ἕνα βαρὺ φορτίο Συνέχεια

Ἀλλάζουν τώρα καί τήν Ἑλληνική γραμματική…;

 

Σας παραθέτω ένα κείμενο με ανησυχία για την ελληνική μας γλώσσα την οποία επιχειρούν να αλλοιώσουν τα φερέφωνα της παγκοσμιοποίησης Δραγώνα, Ρεπούση κ.α.
Αν και όσα καταγγέλλονται στην ανάρτηση έχουν βάση και πρέπει να μας προβληματίσουν εν τούτοις καλό είναι για τον μελετητή να διαβάσει τα 2 αρχεία (pdf) που παραθέτω στο τέλος σε συνδέσμους. Στο πρώτο θα δείτε το άρθρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Αλέξανδρος Δελμούζος με εικόνες από το βιβλίο Γραμματικής και στο δεύτερο καταγράφεται η άποψη της Ειρήνης Φιλιππάκη- Warburton και πως αντιλαμβάνεται η ίδια την γραμματική.

Συνέχεια

Πάλι μόνοι ὅτι κάνουμε!!




Είδα το πρωί στο διαδίκτυο κάποιο ιστολόγιο,να έχει ξεκινήσει συλλογή υπογραφών κατά του νέου εγκλήματος της γλώσσας μας, που επιχειρούν οι ΥΒΡΙΣΤΕΣ της ,οι οποίοι είναι αρκετοί,με ονοματεπώνυμο και υπογραφές! 
  • Το ονομά τους μας το είπαν.
Την ιδιότητά τους μας την είπαν.Δύο πράγματα δεν μας είπαν μόνον.
 
  • Τον λόγο… και την ταρίφα!!
Συνέχεια