«Ἐναντίον»

Εἶναι ἰδιαίτερος ἄνθρωπος ὁ Ντῖνος Χριστιανόπουλος καί, κατά τήν ἄποψί μου, αὐτό πού ἔκανε ἦταν ἀναμενώμενο. Κωλοτοῦμπες κάνουν μόνον οἱ πολιτικοί.

«Οὔτε θά ἐμφανιστῶ οὔτε θά ἁπλώσω τό χέρι νά τό πάρω. Δέν θέλω οὔτε τά βραβεῖα οὔτε τά λεφτά τους», εἶπε ὁ 81χρονος λογοτέχνης ὅταν ἄκουσε γιά τήν διάκρισι. 

Ὁ θεσσαλονικιός ποιητής «πῆρε» τό Μεγάλο Βραβεῖο Γραμμάτων τῶν Κρατικῶν Βραβείων Λογοτεχνίας γιά τό ἔργο του. Ἀπενεμήθη, ἐπίσης  στους Θωμᾶ Κοροβίνη, Γιῶργο Μαρκόπουλο, Χρῆστο Οίκονόμου.

Εἶναι γνωστό τό κείμενο «Ἐναντίον» πού εἶχε δημοσιεύσει τό 1979. 

Δέν συμφωνῶ σέ ὅλα  μέ τίς ἀπόψεις τοῦ συγκεκριμένου, στέκομαι μόνο στήν ἴδια τήν πράξι.

«Ειμαι εναντιον καθε τιμητικης διακρισης απ’οπου κι’αν προέρχεται.Δεν υπάρχει πιό χυδαία φιλοδοξία απ’το να θέλουμε να ξεχωρίζουμε-αυτό το “υπείροχον έμμεναι άλλων” που μας άφησαν οι αρχαίοι.                                                                                

Είμαι εναντίον των βραβείων γιατί μειώνουν την αξιοπρέπεια του ανθρώπου.Βραβεύω σημαίνει Συνέχεια

Σέ πορεία θανάτου

Τώρα ούτε να τρέξεις, ούτε να κρυφτείς δε μπορείς. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα της ήσυχης αποδοχής σου για όλα τα μέτρα που σου επέβαλλαν. Σού πήραν όλα τα όπλα ενώ τα είχες στα χέρια σου. Τα παρέδωσες εσύ εις το όνομα της ειρήνης και της νοικοκυροσύνης. Να μην τρέξει σταγόνα αίμα αλλά ας χυθούν εκατομμύρια δάκρυα. Τα δάκρυα δεν πονάνε…έτσι νόμιζες. Τώρα ξεκινάει το πανηγύρι, ήσυχε συμπολίτη μου. Οι κακές Κασσάνδρες δεν ήταν για τα γούστα σου γιατί σου χαλούσαν την καθημερινότητά σου, τις κανονισμένες διακοπές σου, τις απλωτές και τις ξαπλωτές σου, το σίγουρο μέλλον σου. Συνέχεια

Τί εἶναι πιό σημαντικό;

 

Τί εἶναι τελικὰ τὸ σημαντικό;
Νὰ βλέπῃς αὐτὸ ποὺ βλέπεις, νὰ βλέπῃς αὐτὸ ποὺ εἶναι, ἢ νὰ βλέπῃς αὐτὸ ποὺ νομίζεις πῶς βλέπεις πὼς εἶναι;
Καὶ σημαντικὸ ὡς πρὸς τί;

Γιὰ αὐτὸ ποὺ ἀξίζει, γιὰ αὐτὸ ποὺ πιστεύεις πὼς ἀξίζει, ἢ γιὰ τὸ ἀνάξιο ποὺ μὲ τὴν προσοχή σου δίδεις ἀξία;

Νικόλας Παναγοδημητρόπουλος

Τί εἶναι πιό σημαντικό;
Νά βλέπουμε τήν ἀλήθεια, νά νομίζουμε πώς τήν βλέπουμε ἤ νά παραμένουμε συνειδητῶς σέ μίαν κατάστασιν τέτοια ὅπου αἰσθανόμαστε φαινομενικῶς καλά, ἀλλά ὑποσυνειδήτως γνωρίζουμε πώς ὁδεύουμε πρός τόν ἀφανισμό μας;
Τί εἶναι σημαντικότερον;
Νά ἀφήσουμε τά ὅποια γυαλιά μας καί νά πασχίσουμε νά δοῦμε τόν κόσμο ὅπως πράγματι εἶναι ἤ νά τά κρατήσουμε καί νά παραμείνουμε στίς ψευδαισθήσεις μας;
Τί εἶναι σημαντικότερον;
Νά πονέσουμε ἀνακαλύπτονας τήν ἀλήθεια ἤ νά κοροϊδεύουμε τούς ἑαυτούς μας διαβιῶντας μέσα στό ψεῦδος;

Ἡ δική μας ἀπόφασις θὰ ὁρίσῃ τὸν δρόμο ποὺ θὰ διαβοῦμε.
Μόνον!
Ἐμεῖς ἀποφασίζουμε γιὰ τὸ ἐὰν θὰ ζήσουμε ἤ γιὰ τὸ ἐὰν εἴμαστε τελειωμένοι!
Μόνον ἐμεῖς!

Φιλονόη.

Υ.Γ. Ἡ ἀλήθεια εἶναι μία πάντα καὶ δὲν εἶναι ὑποκειμενική. Τὸ ἐὰν πετᾷ ἤ ὄχι ὁ γάιδαρος, εἶναι μία ἀλήθεια ἀδιαπραγμάτευτος. Γιὰ ὅλους. Τὸ ἐὰν ἡ Γῆ στρέφεται γύρω ἀπὸ τὸν Ἥλιο, ἤ ὄχι, εἶναι μία ἀλήθεια ἀδιαπραγμάτευτος. Τὸ ἐὰν τοὺς κεραυνοὺς τοὺς στέλνῃ ὁ Δίας, ἤ ὄχι, εἶναι μία ἀλήθεια ἀδιαπραγμάτευτος. Ἐμεῖς ἀποφασίζουμε γιὰ τὸ ἐὰν θὰ τὴν ἀντικρύσουμε ὥς ἔχει… Ἤ ὄχι!

φωτογραφία

Ἐνασχόληση μὲ ἓνα ἑλληνικὸ πρόβλημα…

Dealing with a Greek problem.
Ναί, καταλαβαίνω…  Εἶναι δύσκολο νὰ ἐγκλιματισθεῖτε στὶς σημερινὲς συνθῆκες· ἀλλιῶς εἲχατε μάθει νὰ λύνεται τὰ προβλήματά σας.
Εἶναι προφανὲς ἐξ΄ἂλλου αὐτό, ἀπὸ τὰ «προβλήματα» ποὺ ἀφήσατε διάσπαρτα στὸ πέρασμά σας σὲ ὃλη τὴν Εὐρώπη.

Συνέχεια

Ἑλλάδα ἤ κόμμα;

Οσο η Ελλάδα θα υποβαθμίζεται σε κόμμα και το κόμμα θα αναβαθμίζεται σε Ελλάδα, αυτή η πατρίδα θα γίνεται βορά των ντόπιων και των ξένων συμφερόντων….
Συνέχεια

Μὴ πανηγυρίζετε τὸ ΟΧΙ. Ἡ ἀποστολὴ στὴν Παλαιὰ Κύπρο ΕΞΕΤΕΛΕΣΘΗ!

 

Η ένταση και η αδρεναλίνη της χθεσινής βραδιάς κατέβηκαν ώστε να μπορούμε σήμερα με ελάχιστη περισσότερη νηφαλιότητα μέσα σε αυτό το χάος να δούμε λίγο καλύτερα την κατάσταση.

Συνέχεια