Οἱ Ὀθέλλοι τοῦ Γκαζοχωριοῦ.


Άμα είσαι λαός με πάθη, από αυτούς που κυλάει αίμα στις φλέβες του, αυτά θα γίνονται πάντα..

Πόσο δε μάλλον, όταν εκείνες τις εποχές οι άνθρωποι ερωτεύονταν και αγαπούσαν ειλικρινώς και με πάθος..
Γράφει ο Ελευθέριος Γ. Σκιαδάς
Τα αιματηρά ερωτικά δράματα συνέβαιναν συνήθως στις λαϊκές συνοικίες. Οι έρωτες του λαού ανέκαθεν ήταν δυνατοί διότι οι άνθρωποι του λαού αγαπούσαν πάντοτε με πάθος και ειλικρίνεια. Τα περισσότερα ερωτικά εγκλήματα σημειώνονταν προπολεμικά στην περιοχή του Γκαζοχωριού. Ιστορίες σχεδόν πανομοιότυπες με Συνέχεια

Ἕνα βαγόνι γεμάτο νεκρούς!

Ὅταν διάβασα τὸ παρακάτω κείμενον ἔκλαψα.

Ἔκλαψα πολύ! Κι ἔκλαψα πολὺ διότι μοῦ θύμισε κάποια ἄλλα γεγονότα, πρὸ ἐτῶν. 
Δυστυχῶς, ἀκριβῶς τὸ ἴδιο περιστατικὸ ἔχω ζήσει δύο φορὲς κι ἐγώ. Τὴν μία μέσα στὸν δρόμο καὶ τὴν ἄλλην σὲ μία παραλία. 
 Δὲν ἔχουν σημασία οἱ λεπτομέρειες. Τὸ μόνον ποὺ θὰ προσθέσω εἶναι πὼς στὴν μία περίπτωσιν ἤμουν 19 ἐτῶν καὶ περπατούσαμε μὲ τὴν παρέα μου, συνομήλικοί μου, στὴν Ἱπποκράτους.  Συνέχεια

14 Ἰουνίου 1987.

14 Ἰουνίου 1987
Ἡ Εὐρώπη ὑπεκλίθηε στὸ Μεγαλεῖο μας.
Τϊ σᾶς κάνει νὰ πιστεύετε ὅτι δὲν θὰ τὸ ξανακάνῃ;
Ψηλὰ τὸ βλέμμα … καὶ τὸ Θαῦμα θὰ ἔλθῃ ξανά…
Τότε…
ὁ κόσμος μας ἔμαθε σὰν HELLAS καὶ ὄχι σάν Greece …
ἡ τηλεόρασις εἶχε ἀναλογικὸ σῆμα…
καὶ οἱ ἄνθρωποι Ψυχή… Συνέχεια

Ἐν τάξει σύντροφοι.. Κάνατε «Δήλωση Νομιμοφροσύνης»;

Πάλι σὲ σενάρια ….ἐπιστημονικῆς φαντασίας θὰ καταφύγω!
Πάλι θὰ σᾶς μεταφέρω ἕνα ἐν τελῶς «ὑποθετικὸν» διήγημα, πρὸ κειμένου νὰ ἀντιληφθῶ ἐγὼ περισσότερο τὸ τὶ ἀκριβῶς συμβαίνει γύρω μας…
Πάλι θὰ ὑποπέσω στὴν παγίδα τοῦ «ἐὰν ἡ γιαγιά μου εἶχε τροχούς, θὰ ἦταν γιαγιὰ μὲ τροχούς…»
Ἐκτὸς ἐάν…
Ἐκτὸς ἐὰν δὲν εἶναι σενάρια ….ἐπιστημονικῆς φαντασίας, ἀλλὰ τμῆμα καλῶς ὀργανωμένου σχεδίου…
Κι ἐμεῖς τί; 
Παρατηρητές; Ἤ θύματα; Ἤ κάτι ἄλλο; Συνέχεια

Σύντροφοι, «τὴν κάτσαμε»… Οἱ δημοσκοπήσεις ἀνεβαίνουν….

Τό χειρότερό μου ξέρετε ποιό εἶναι;
Τὸ ΨΕΜΜΑ!!!!
Δὲ ἀνέχομαι καὶ δὲν ἀντέχω καὶ δὲν συγχωρῶ τὸ ψέμμα!
Ἰδίως τὸ ψέμμα τῶν πολιτικῶν! Συνέχεια

Ἴλιρ, φεύγεις γιὰ Τσαμουριά, στὸ νέο σου σπίτι.

Ήπειρος.

Κάποιο «εγκαταλειμμένο» από τους Έλληνες κατοίκους του ορεινό χωριό.
Χαράματα.
Το βαρυφορτωμένο φορτηγό με τους Αλβανικούς αριθμούς μετά από κάμποσες δύσκολες ανηφόρες και στροφές μπαίνει στο χωριό και σταματάει μπροστά στην πλατεία. Κάποιος πλησιάζει τον οδηγό.
Ο συνοδηγός κατεβαίνει και μιλάει πρώτος στον άγνωστο.
– Καλημέρα, είπε στα Αλβανικά, ο Γκασμέντ;
– Ναι, του απάντησε ο άλλος επίσης στα Αλβανικά, ο Σαλί;
– Όχι, ο Ιλίρ.
– Α, καλά. Ο Σαλί μάλλον είναι ο επόμενος. Κάτσε να δω τα χαρτιά. Απάντησε και συμβουλεύτηκε την «λίστα» του. «Μάλιστα, στο 14 είσαι».
– Είναι καλό το σπίτι ρε Γκασμέντ;
– Για «χάρισμα» Ιλίρ μια χαρά είναι. «Δώρο» είναι, αυτό να μη το ξεχάσεις ποτέ.
– Δεν θα το ξεχάσω Γκασμέντ. Είμαστε ευγνώμονες στην «Οργάνωση».
– Κι αυτό είναι η τελευταία φορά που το λες. Κατάλαβες; Του έκανε «ψυχρά και με νόημα» ο Γκασμέντ.
– Ναι…Κατάλαβα, απάντησε συγκαταβατικά και «παγωμένος» ο Ιλίρ.
– Είναι πάρα πολύ σοβαρό. Το κατάλαβες; επέμεινε ο Γκασμέντ.
– Ναι…εντάξει.
– Κανείς από τους Γκρέκους δεν πρέπει να σε ακούσει ποτέ να το λες «αυτό» που είπες. Το κατάλαβες Ιλίρ; ο Γκασμέντ είχε «κολλήσει» σχεδόν τη φάτσα του στη μούρη του Ιλίρ.
– Ναι σου είπα. Κατάλαβα.
– Καλά. Πάμε τώρα να σου δείξω το σπίτι. Πες στον οδηγό να μας ακολουθήσει με το φορτηγό από πίσω. Εσύ έλα μπροστά, μαζί μου, στο δικό μου αυτοκίνητο.

Συνέχεια