Ζεὺς–Διὸς: οὐσιαστικὸν κλινόμενον ὁμαλῶς;

 

Τὸ παρακάτω ἔλαβα ἀπὸ τὸν Ἰωάννη Καραδημητρόπουλον.

Θεωρῶ πὼς ἡ ἔρευνά του εἶναι πάρα πολὺ ἐνδιαφέρουσα καὶ σημαντική. 

Διαφωνῶ ὅμως γιὰ τὴν ἴδιαν τὴν ἔρευναν.

Θὰ ἐξηγηθῶ. 

Γνωρίζω βιολογία καὶ γενετικὴ ἱκανοποιητικῶς. 

Γνωρίζω ἀρκετὰ καλὰ τὴν ἑτυμολογία τῶν λέξεών μας καθῶς καὶ σὲ ἰκανοποιητικὸν βαθμὸ τὴν γλώσσα μας. 

Κι ἐπίσης γνωρίζω ἀρκετὰ καλὰ τὴν ἱστορία μας. 

Αὐτὰ ἀπὸ μόνα τους   ἴσως φαντάζουν ἄσχετα, ἀλλὰ διόλου δὲν εἶναι. 

Συνέχεια

Φυλὴ στὴν Τουρκία μιλάει ἀρχαῖα Ἑλληνικά!

Εκπληκτική είδηση,δεδομένου πως οι νεοέλληνες γνωρίζουμε την Αρχαία Ελληνική,όσο γνωρίζουμε και την Σουαχίλι..

Συνέχεια

Τί ἐστί πολιτισμός;

Ἐπεὶ δὴ πολλὰ ἀκοῦμε καὶ διαβάζουμε τώρα τελευταῖα, γιὰ τὸ τὶ εἶναι ἤ δὲν εἶναι πολιτισμός, καλὸ θὰ ἦταν νὰ κάνουμε πάλι μίαν ἐπίσκεψιν ὀνομάτων. Διότι αὐθαιρετῶντας καὶ παραπληροφορῶντας, προσφιλὴς συνήθεια στὶς ἡμέρες μας, τὸ μόνον ποὺ ἐπιτυγχάνουμε εἶναι ἡ μεγαλυτέρα σύγχυσις καὶ ἡ διαιώνισις τῆς βλακείας. 

Συνέχεια

Τὸ ὕπουλον «ἐπέλεξέ το».

Ἄν καὶ τηλεόρασιν δὲν βλέπω, τὰ νέα της τὰ μαθαίνω.
Κι ὄχι μόνον τὰ μαθαίνω, ἀλλὰ ἀγανακτῶ.

Ἔχει λοιπὸν ἐμφανισθεῖ μία διαφήμισις ποὺ ἀν τί τοῦ «ἐπίλεξέ το» μᾶς ἐπιβάλλει νεολογισμὸ μὲ τὸ «ἐπέλεξέ το»…
Ἔτσι, διότι οἱ διαφημιστές, καθῶς ἐπίσης καὶ οἱ ἐπιχειρηματίες, ἔχουν ἄλλην ἄποψιν. 

Συνέχεια

Γιατί μαθαίνουμε Ἀρχαῖα Ἑλληνικά;

Θὰ μποροῦσα νὰ γράψω πάρα πολλά, ἐπὶ πλέον τῶν ὅσων θὰ διαβάσετε παρακάτω, ἀλλὰ θὰ περιορισθῶ μόνον σὲ ἕνα:

Ὅλη ἡ ὑφήλιος μεριμνᾶ πρὸ κειμένου νὰ προσεγγίσουν τὰ ἀρχαῖα Ἑλληνικά. 
Δὲν ὑπάρχει ἵδρυμα στὸν πλανήτη, ποὺ νὰ δημιουργῇ «ἀφεντικά» καὶ νὰ μὴν διδάσκῃ Ἀριστοτέλη!
Δὲν ὑπάρχει καμμία πράξις τῆς ΝΑΣΑ ποὺ νὰ μὴ βασίζεται σὲ περιγραφὲς τῶν προγόνων μας.
Δὲν ἔχει ἀνακαλυφθεῖ τίποτα περισσότερο σήμερα, πλὴν αὐτῶν ποὺ οἱ δικοί μας παπποῦδες ἀνεκάλυψαν…
Συνέχεια

Ἀνοικτὴ ἐπιστολὴ πρὸς τὸν ὀργανισμὸ τοῦ ΔΟΛ(ου).

Κύριε διευθυντά, 

ἐδῶ καὶ χρόνια μᾶς ἔχετε ταράξει μὲ τὴν ἀπόλυτον ἀνορθογραφία τῶν συντακτῶν σας. (Δὲν θὰ θεωρήσω ὡς δεδομένη τὴν περίπτωσιν αὐτήν, στὴν ὁποίαν συνειδητῶς θὰ θέλατε  νὰ μᾶς ἀλλάξετε τὴν ἀντίληψίν μας γιὰ τὴν ἱστορικὴ ὀρθογραφία πολλῶν λέξεών μας. Θὰ σᾶς θεωρήσω …ἀθώους!!! Ἔως τοὐλάχιστον ἀποδείξεως τοῦ ἐναντίου!)

Ἀντιλαμβανόμεθα πὼς ἔχετε ἕναν θαυμασμὸ γιὰ τὸν Μπαμπινιώτη καὶ τὶς ἀπόψεις του, ἀλλὰ ἐφ’  ὅσον πλέον κι ὁ ἴδιος ἀπεφάσισε νὰ τὶς ἀλλάξῃ  καὶ νὰ ἐπανέλθουμε στὴν ἱστορικὴ ὀρθογραφία τῶν λέξεων αὐγὸ καὶ αὐτί, ὀφείλετε νὰ Συνέχεια