Νύκτα τῆς 5ης πρὸς 6ης Σεπτεμβρίου 1948.
Ἔγινε ἕνα κομβικὸ γεγονὸς ποὺ προεξόφλησε τὸ τέλος τῆς Κομμουνιστικῆς Ἀνταρσίας στὴν Πελοπόννησο.

Ἀντάρτισσες τῆς Πελοποννήσου
Τὸ καΐκι «Νίκη», ποὺ εἶχε ξεκινήσῃ στὶς 29 Αὐγούστου 1948 ἀπὸ τὸ Δυῤῥάχιον Ἀλβανίας, μὲ φορτίο ὅπλων καὶ πυρομαχικῶν ἄνω τῶν 100 τόννων καὶ μὲ πλήρωμα πέντε (5) Ἕλληνες καὶ τὸν Ἀλβανὸ λοχαγὸ Κότσιο Καζάντζι, προσήραξε σὲ ὄρμο κοντὰ στὸ Λεωνίδιο Κυνουρίας κι ἐπαγιδεύθη.
Τὸ πρωί, ποὺ ἔγινε ἀντιληπτὸ ἀπὸ τὸ ναρκαλιευτικὸ «Πολεμιστής» (1943-1973, ναυπηγημένο στὸ Τορόντο) τοῦ Ἑλληνικοῦ Βασιλικοῦ Ναυτικοῦ καὶ ὅταν ἠρνήθησαν ἐκ τοῦ πλοιαρίου τὸν ἔλεγχο, ἐβυθίσθη!!!
Ξαφνικὰ κάθε μυρμῆγκι ἔχει γνώμη γιὰ τὴν Σρεμπρένιτσα. Φυσικά, ἐλάχιστοι γνωρίζουν ὅτι ἡ σφαγὴ στὴν περιοχὴ εἶχε σκανδαλωδῶς πολιτικὸ χαρακτῆρα. Ἡ πτώσις τῆς Σρεμπρένιτσα σήμανε καὶ τὴν ἀντίστροφη μέτρηση στὴν βοσνιακὴ σύγκρουση, στὴν ὁποία μέχρι ἐκείνη τὴν στιγμὴ ἡ Σερβοβόσνιοι κυριαρχοῦσαν.