Ἡ Ἐλαφόνησος ζητᾶ διαγραφὴ ἀπὸ τὸ ΤΑΙΠΕΔ. (Ὑπόμνημα τοῦ συλλόγου ἐπιστημόνων)

ΑΜΕΣΗ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΙΟ ΤΟΥ ΤΑΙΠΕΔ,
ΕΠΙΛΥΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΧΡΟΝΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΔΟΜΙΚΟ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΓΟΝΙΜΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ

Ο Σμιγοπέλαγος Σίμος της Ελαφονήσου

ΟΧΙ ΣΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΟΥ ΣΙΜΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΛΙΩΝ

ΕΠΟΝΕΙΔΙΣΤΗ ΚΑΤΑΝΤΙΑ: Ἡ ἐλαφόνησος ζητᾶ διαγραφὴ ἀπὸ τὸ ΤΑΙΠΕΔ. (Ὑπόμνημα τοῦ συλλόγου ἐπιστημόνων)
ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΝΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΣΙΜΟ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ … ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΗΣΙ ΕΙΝΑΙ … ΕΛΛΗΝΙΚΟ … ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΜΑΣ (Occupy Elafonissos: contro la vendita e la,)

ΖΗΤΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΠΑΓΕΣ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΤΟΝ ΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΑΣ ΣΤΟΥΣ ΕΛΑΦΟΝΗΣΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΛΑΤΡΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΗΣΙΩΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ

Η αρπαγή του σπανίου φυσικού πλούτου της Ελαφονήσου από το ΤΑΙΠΕΔ και την συγκυβέρνηση, χωρίς καμμιά διαβούλευση

Τον Νοέμβριο του 2013 η Διυπουργική Επιτροπή Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, δηλαδή όλη η ελληνική κυβέρνηση, μετεβίβασε χωρίς αντάλλαγμα στην εταιρεία ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε. (Ταμείο Αξιοποιήσεως Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε. ) πλήθος ακινήτων κυριότητας του Ελληνικού Δημοσίου (βλ. ΦΕΚ 2883/2013). Ανάμεσα τους, όλη η έκταση του Σίμου – Σαρακήνικουύ Ελαφονήσου, της ομορφότερης παραλίας της Μεσογείου.
Το ΤΑΙΠΕΔ, δημιούργημα των τελευταίων μνημονιακών κυβερνήσεων, κατ’ εντολή της τρόικας των δανειστών, εντάσσει άμεσα στο χαρτοφυλάκιο των ακινήτων του τον Σίμο – Σαρακήνικου.

Ούτε λίγο ούτε πολύ, οι υπεύθυνοι του ΤΑΙΠΕΔ προτείνουν στους υποψηφίους επενδυτές να αξιοποιήσουν μια περιοχή υψηλής περιβαλλοντικής αξίας, μοναδικού φυσικού πλούτου, ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους, χαρακτηρισμένη ως «Τόπος Κοινοτικής Σημασίας», του δικτύου NATURA 2000 (GR2540002), ανεγείροντας … εξοχικές κατοικίες και ξενοδοχεία!
Πού; Μα μέσα στο μοναδικό κεδρόδασος και τους αμμολόοφους του Σίμου και του Σαρακήνικου.

Ακολούθησε βομβαρδισμός δημοσιευμάτων και διαμαρτυριών από το Επιστημονικό μας Σωματείο και οι δημότες, οι φορείς οι σύλλογοι και οι φίλοι της Ελαφονήσου ξεκίνησαν ανένδοτο αγώνα, με τα αλιευτικά σκάφη του νησιού να προμαχούν. Σάλος στα ΜΜΕ και τα Γαλλικά, Γερμανικά κ.α. κανάλια (πλην των γνωστών Ελληνικών) κάλυψαν την Διαμαρτυρία.

Το ΤΑΙΠΕΔ αναδιπλώθηκε, αναζητώντας προφανώς τον κατάλληλο χρόνο για να εκπληρώσει το …«θεάρεστο» έργο του! Δεν κατανοούν όμως, έστω και αδέξια (ποιος διορατικός μάνατζερ θα ξεκίναγε από την Ελαφόνησο και την ωραιότερη παραλία της Μεσογείου;) ότι: Επιχειρούν να ξεπουλήσουν – για πρώτη φορά- κατοικημένο νησί της Ελλάδας
(Βλέπε: ἐδῶ και ἐδῶ 5ος – 12ος μήνας του 2014)

Η Υφαρπαγή του Σίμου, του Δήμου και της Ψήφου της Ελαφονήσου

• Το χρονικό της προσπάθειας για την υφαρπαγή ενός νησιωτικού Καλλικρατικού Δήμου και για τον Διαμελισμό του Δήμου της Μονεμβάσιας χωρίς καμμία Διαβούλευση

(Βλέπε: ἐδῶ και ἐδῶ 1ος – 6ος μήνας του 2014)
Στις 28-08-2012 ο βουλευτής της Λακωνίας κος Γρηγοράκος Λεωνίδας με υπ’ αρ. 1082 ερώτηση του στην Βουλή ζητά την «Συγχώνευση του Καλλικρατικού δήμου Ελαφονήσου με τον τέως Καποδιστριακό δήμο Βοιών» (βλέπε ἐδῶ: Γρηγορᾶκος).
Την ίδια πρόταση επαναφέρει στην Βουλή (ουσιαστικά την επικαιροποιεί) με την υπ. αρ. 608/13.08.2013, ερώτησή της η βουλευτής της Λακωνίας κα Πατριανάκου Φεβρωνία (βλέπε ἐδῶ).

Στις 3 Απριλίου 2013 είχε προηγηθεί συνάντηση των τριών Λακώνων βουλευτών του Νομού (και της Συγκυβερνήσεως) με τον τότε Υπουργό Εσωτερικών κο Ευριπίδη Στυλιανίδη, για το ίδιο θέμα.

Στις 6 και στις 14 Μαρτίου 2014,  η κα Πατριανάκου, απεπειράθη μέσω της καταθέσεως τροπολογιών, σε άσχετα νομοσχέδια, να διαλύσει το μοναδικό Νησιώτικο Δήμο της Πελοποννήσου, τον Δήμο της Ελαφονήσου.

Η δυναμική παρέμβαση του Συλλόγου Επιστημόνων Ελαφονήσου, του Δήμου, του Φιλόπατρι και των λοιπών συλλογικών φορέων του νησιού (ψαράδων, πολιτιστικού, γονέων και κηδεμόνων κ.α.) απέτρεψε αυτό τον πρωτοφανή και καινοφανή για τα πολιτικά χρονικά της χώρας μας κίνδυνο εκ των έσω.

Σε ερώτηση του Αχαιού βουλευτή κου Νικολάου Νικολοπούλου στην Βουλή, ο τότε Υπουργός Εσωτερικών κος Μιχελάκης, με το υπ’ αρ. 610/05-05-2014 έγγραφό του προς την Βουλή, (Βλέπε: ἐδῶ), «άδειασε» τους πρωτεργάτες βουλευτές και απαντώντας προς τον Σύλλογο Επιστημόνων Ελαφονήσου διεμήνυσε μεταξύ άλλων τα εξής: «οιεσδήποτε αλλαγές αποφασιστούν να ενσωματωθούν σε ένα Σχέδιο Νόμου» «σε κάθε περίπτωση, οποιαδήποτε πρωτοβουλία ήθελε αναληφθεί για τέτοιου είδους θέματα θα αποτελέσει αντικείμενο διαβουλεύσεως με τους αρμοδίους φορείς, … καθώς και τις τοπικές κοινωνίες».. κάτι που ασφαλώς δεν έπραξαν οι εν λόγω βουλευτές.

• Η προσπάθεια Υφαρπαγής του Δήμου και του Σίμου, σχετίζονται μεταξύ τους;

Εκδηλώθηκαν εντός του ίδιου χρονοπλαισίου και με κάποια λογική αλληλουχία, απέφυγαν και οι δυο τις διαβουλεύσεις με την τοπική κοινωνία και θα πρέπει να αποσαφηνισθεί πολιτικά, για να μην πλανάται ως ένα μεγάλο ερωτηματικό στην πολιτική ζωή του ιστορικού Νομού της Λακωνίας.

• Μείζον δημοκρατικό θέμα η αναντιστοιχία μεταξύ πολιτικού λόγου και εφαρμοστικής πολιτικής

Οι πολιτικοί διατείνονται ότι εκφράζουν την λαϊκή εντολή.
Αλήθεια πότε οι Λάκωνες πολιτικοί είπαν στους Ελαφονησιώτες, ότι θα τους Υφαρπάξουν τον Σίμο, το Σαρακήνικο και τον Δήμο και ότι δεν θα λύσουν κανένα από τα ζέοντα προβλήματα που ταλανίζουν το νησί και έλαβαν την ψήφο τους και την υποστήριξη τους; Και πως ψήφισαν τις μνημονιακές πολιτικές (ναι σε όλα), που ξεπουλούν ακόμη και το μαγευτικό και διάσημο νησί της Λακωνικής, εκφράζοντας κατά δημοκρατικό τρόπο την βούληση των Ελαφονησιωτών και των Λακώνων;
Δυστυχώς η πρακτική αυτή διέπει εν πολλοίς ολόκληρο το Κυρίαρχο Πολιτικό Σύστημα και οι Έλληνες πολίτες είναι συνηθισμένοι στις προεκλογικές υποσχέσεις ν’ ακούν: «τα πάντα στους πλείστους.. και τίποτα στους ελαχίστους… αλλά ισχυρούς».
Και πράγματι μετεκλογικά να διαπιστώνουν ότι εφαρμόζονται επακριβώς όλες αυτές οι προεκλογικές υποσχέσεις, αλλά … αντιστρόφως ανάλογα!

Η ανάπτυξη δεν έρχεται χωρίς υπηρεσίες και υποδομές ακόμη και σε περιοχες –όπως η Ελαφόνησος- που αποτελούν ζωντανή διαφήμιση για την χωρα μας και πρότυπο για την εφαρμογή ηπίων αναπτυξιακών πολιτικών

• Ξαρμάτωτη η μαγευτική Ελαφόνησος
Ακόμη και η 3η χιλιετία βρίσκει το μοναδικό κατοικημένο νησί της Λακωνίας και της Πελοποννήσου, την βιτρίνα της Ν. Ελλάδος, την μαγευτική και φημισμένη Ελαφόνησο χωρίς καμμιά στοιχειώδη υποδομή.
Χωρίς νέους οικισμούς και επέκταση του παλαιού και κορεσμένου οικισμού, χωρίς Μουσείο (παρότι διαθέτει την αρχαιότερη βυθισμένη πόλη στον κόσμο στο Παυλοπέτρι), χωρίς λιμάνι, χωρίς αλιευτικό καταφύγιο, χωρίς βιολογικό καθαρισμό και δίκτυα αποχετεύσεως, χωρίς σύγχρονη ύδρευση, χωρίς ουσιαστική ακτοπλοΐα, χωρίς επαρκή συγκοινωνία από το νησί, χωρίς καμμιά συγκοινωνία μέσα στο νησί, χωρίς σύγχρονο λιμάνι στο Αντινόγναθο (Υπόστεγο Πούντας), χωρίς καμμιά Δημόσια Υπηρεσία, χωρίς προστασία των Αρχαιολογικών της χώρων και του σπανίου φυσικού περιβάλλοντος, χωρίς περιφερειακό δρόμο και χώρους σταθμεύσεως, χωρίς κανένα σύγχρονο Αθλητικό χώρο και παιδότοπο, χωρίς μια πλατεία, χωρίς πνευματικό κέντρο, χωρίς σύγχρονο ιατρείο, χωρίς την επέκταση του δικτύου της ΔΕΗ, χωρίς επαρκείς Διοικητικές και Επιστημονικές θέσεις εργασίας, και τόσα άλλα!

Δεν υπάρχει ούτε ένα νησί στην Ελλάδα με τις προδιαγραφές της Ελαφονήσου που να διαθέτει αυτή την άθλια υποδομή.
Η Ελαφόνησος, σύμφωνα με την απογραφή του 2011, (ΦΕΚ 3465/28-12-2012) έχει 1041 κατοίκους και σύμφωνα με την ίδια απογραφή και τα στοιχεία του Ε.Ε.Τ.Α.Α. έχει νόμιμο πληθυσμό 1169 κατοίκους και η υψηλή επισκεψιμότητά της ξεπερνά σε ετήσια βάση ολόκληρο τον πληθυσμό της Δυτικής Μακεδονίας ή των Ιονίων Νήσων.

Πολλά νησιά (σχεδόν όλα) με μικρότερο πληθυσμό και πολύ λιγότερο τουρισμό, διαθέτουν πολύ καλλίτερες υποδομές (και αξίζουν ακόμη καλλίτερες και περισσότερες).
Ενδεικτικά αναφέρουμε ορισμένα εξ αυτών που διαθέτουν Καλλικρατικούς Δήμους (χωρίς καμμιά προσπάθεια υφαρπαγής) και υποδομές και υπηρεσίες τις οποίες δεν διαθέτει η Ελαφόνησος.
• Οι Οινούσες με πληθ. 826 κατ. Διαθέτουν λιμάνι, ακτοπλοΐα, Αστυνομία, λιμεναρχείο, ΕΛΤΑ, ΟΤΕ, Μουσεία, Μνημεία, Πνευματικό Κέντρο, Ναυτικό Λύκειο, Ακαδημία εμπορικού Ναυτικού κ.α.
• Οι Λειψοί με πληθ. 790 κατ. Διαθέτουν Μεγάλο και σύγχρονο λιμάνι, ακτοπλοΐα, Μουσείο, Μνημεία, Δημοτικό πάρκο, Λιμεναρχείο, Αστυνομία, ΕΛΤΑ, Λύκειο κ.α.
• Η Τήλος με πληθ. 780 κατ. Διαθέτει 2 οικισμούς, λιμάνι, ακτοπλοΐα, Μουσείο, Μνημεία, Θέατρο Πολιτιστικών Εκδηλώσεων, Λιμεναρχείο, Αστυνομία, ΕΛΤΑ, Λύκειο κ.α.
• Το Καστελόριζο (Δ. Μεγίστης) με πληθ. 492 κατ. Διαθέτει λιμάνι, ακτοπλοΐα, Μουσείο, Μνημεία, Λιμεναρχείο, Αστυνομία, ΕΛΤΑ, κ.α.
• Η Χάλκη (πλησίον της Ρόδου) με πληθ. 478 κατ. Διαθέτει 2 οικισμούς, λιμάνι, ακτοπλοΐα, Διεθνείς εκδηλώσεις για τους νέους, θερινό πανεπιστήμιο, Μνημεία, Λιμεναρχείο, Αστυνομία, ΕΛΤΑ, κ.α.
• Η Σίκινος με πληθ. 273 κατ. Διαθέτει 2 οικισμούς, λιμάνι, ακτοπλοΐα, συγκοινωνία, Μουσείο κ.α
• Ο Άη Στράτης με πληθ. 270 κατ. Διαθέτει λιμάνι, ακτοπλοΐα, πλατεία, ελικοδρόμιο, Μνημεία, Λιμεναρχείο, Λύκειο και ένα περίστυλο Μέγαρο Δημοσίων Υπηρεσιών με πάνω από 6 υπηρεσίες (τράπεζες, ΚΕΠ κ.α.), Μνημεία, Πολιτιστικό Κέντρο, Αστυνομία, ΕΛΤΑ, λύκειο κ.α.
• Το Αγαθονήσι με πληθ. 185 κατ. Διαθέτει 3 οικισμούς, λιμάνι, Αστυνομία, πιλοτικά ηλεκτρονικά προγράμματα εκπαιδεύσεως κ.α.
• Η Γαύδος με πληθ. 152 κατ. Διαθέτει 5 οικισμούς, λιμάνι, ακτοπλοΐα, Λιμεναρχείο, Αστυνομία, Κέντρο υγείας κ.α.
• Ακόμη και οι σχεδόν ακατοίκητοι Αντίπαξοι διαθέτουν λιμάνι που δεν διαθέτουν οι πολυσύχναστες παραλίες του Σίμου και της Νησοστέφανης Παναγιάς στο Κάτω Νησί.

• Ακυρώθηκε ο περιφερειακός δρόμος Παναγίτσα-Σίμος;
Ποιο κράτος του κόσμου- ακόμη και τριτοκοσμικό- θα διέθετε νησί με υψηλή επισκεψιμότητα και με δυο από τις ωραιότερες παραλίες της Μεσογείου που απέχουν μεταξύ τους 2-3χλμ βατής διαδρομής και δεν θα τις είχε συνδέσει οδικά, όταν μάλιστα αυτή η σύνδεση ολοκλήρωνε και τον περιφερειακό δρόμο του εν λόγω πολυσύχναστου νησιού;
Κι’ όμως, παρότι είχε προγραμματιστεί, η Περιφέρεια της Πελοποννήσου τον έχει ακυρώσει;

• Χωρίς Πνευματικό Κέντρο και Λειτουργική Δημοτική Βιβλιοθήκη η Ελαφόνησος
Τραυματίζει την τουριστική και πολιτιστική εικόνα της Ελαφονήσου η έλλειψη ενός Πνευματικού Κέντρου και θα πρέπει ο Δήμος, οι Συλλογικοί φορείς οι κάτοικοι και ο Απόδημος πληθυσμός του νησιού, να το εντάξουν στους κυρίαρχους στόχους τους.

• Ψηφιακή βιβλιοθήκη στην Ελαφόνησο
Το νεοσύστατο Επιστημονικό μας Σωματείο, παρότι αριθμεί μόνον κάποιους μήνες ζωής και παρά τις διατοπικές και ετεροτοπικές δράσεις και ενασχολήσεις του, προετοιμάζει πληροφοριακό και ηλεκτρονικό πρόγραμμα για την λειτουργία Ψηφιακής Βιβλιοθήκης με κυρίαρχο στόχο την στήριξη μαθητών, που φοιτούν σε απόμακρα σχολεία, όπως η Ελαφόνησος.

• Αποχρωματίζουν ακόμη και την Ναυτική Πολιτισμική ταυτότητα της Ελαφονήσου
Οι αρμόδιοι φορείς για πάνω από μισό αιώνα δεν έχουν επιλέξει την Ελαφόνησο για τις εκδηλώσεις της Ναυτικής εβδομάδας, δεν την προτιμούν για την Εορτή των Θεοφανείων και προπαντός δεν έχουν επεξεργαστεί ένα πρόγραμμα που θα αναδεικνύει την Νησοστέφανη και Σμιγοπέλαγη ταυτότητά της.

Πολιτιστική και περιβαλλοντική υποβάθμιση και απαξίωση της Ελαφονήσου και του Σμιγοπελάγου Νότου
Η Ελαφόνησος διαθέτει την αρχαιότερη βυθισμένη πόλη του κόσμου στο Παυλοπέτρι, Προϊστορικά Αρχαιολογικά Ευρήματα… αλλά δεν διαθέτει Αρχαιολογικό Μουσείο. Σε ποια άλλη χώρα –ακόμη και τριτοκοσμική- θα μπορούσε να συμβεί κάτι ανάλογο;
Η Ελαφόνησος αποτελεί: «Σπάνιο Ευρωπαϊκό Μνημείο Σύνθεσης Φυσικού και Πολιτιστικού Περιβάλλοντος».
Η πολιτιστική, οικονομική και τουριστική ανάπτυξη του νησιού θα αποφέρει σημαντικά δημόσια έσοδα στο κράτος (Βλέπε: ἐδῶ).
Το 1968 το πανεπιστήμιο του Cambridge τοπογράφησε και ανέδειξε τον σπάνιο προϊστορικό οικισμό, εποχής του Χαλκού, στο Παυλοπέτρι της Ελαφονήσου.

Οι Άγγλοι, οι τελευταίοι κατακτητές της Ελαφονήσου, παρέδωσαν με υποδειγματικό τρόπο τα προϊστορικά αρχαιολογικά ευρήματα … που από τότε παραμένουν στα «αζήτητα» (βλ. BSA 1969, σ. , Δρ. Μέντης Κωνσταντίνος, 1993: Ελαφονήσι το Σμιγοπέλαγο Νησί, Πειραιάς, Εκδόσεις Λαφονησιώτικης Βιβλιοθήκης, Παυλοπέτρι σ. 1, 15, 20, 22, 26, 27 και 28).
Αντ’ αυτού το Ελληνικό Κράτος, ενοικίαζε τον αρχαιολογικό χώρο του Παυλοπετρίου, αντί πινακίου φακής, για πολλές δεκαετίες με αποτέλεσμα να καταστραφούν αρκετοί τάφοι της εποχής του χαλκού. Σε ποια άλλη χώρα θα μπορούσε να συμβεί κάτι ανάλογο; Και έρχεται το ίδιο το Ελληνικό κράτος να ολοκληρώσει αυτή την βέβηλη πολιτιστική καταστροφή με μια ανήκουστη οικολογική και οικονομική καταστροφή!

Ακόμη και πρόσφατα η Ελαφόνησος με τις υποβρύχιες έρευνες (με τα πλέον σύγχρονα μέσα) από το Πανεπιστήμιο του Νότιγχαμ (το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το Ινστιτούτο Αιγαιακής Προϊστορίας, το Πανεπιστήμιο του Νότιγχαμ και την Βρετανική Αρχαιολογική Σχολή Αθηνών, Βλέπε: ἐδῶ) απασχολεί την παγκόσμια Επιστημονική Κοινότητα, γίνεται η πρώτη ψηφιακά αναπαριστώμενη υδρόλυτη προϊστορική πόλη στον κόσμο από το ΒΒC.

http://www.dailymotion.com/video/x1h5e0d_b-b-c

και προβάλλεται διεθνώς για το Σπάνιο Πολιτιστικό και Φυσικό της Περιβάλλον (πανευρωπαϊκό οικολογικό δίκτυο προστασίας Natura 2000, Υγροβιότοποι Διεθνούς Σημασίας – Σύμβαση Ραμσάρ, Πανεπιστήμια Cambridge, Nottingham κ.α., BBC, Βρετανική Αρχαιολογική Σχολή Αθηνών, BSA, BCH, Guardian, TripAdvisor, Geo Saison κ.α.).

Οι νέες έρευνες εμπλούτισαν και τα προϊστορικά αρχαιολογικά ευρήματα της Ελαφονήσου.
Είναι απορίας άξιον γιατί ο ΕΟΤ δεν επέλεξε ποτέ να διαφημίσει την Ελλάδα με ένα νησί που αποτελεί ζωντανή (φυσική και πολιτιστική) διαφήμιση για τη χώρα μας.

• Αγκυροβόλιο πλοίων στην αρχαιότερη βυθισμένη πόλη του κόσμου –στο Παυλοπέτρι της Ελαφονήσου-, στον όρμο των Βατίκων και στο Μπογάζι του Τσιρίγου (των Κυθήρων). Καταστροφή και της θαλάσσιας χλωρίδας (Ποσειδωνίας)
Ασύγγνωστη πολιτιστική και οικολογική καταστροφή που ταλανίζει ολόκληρη την Ν.Α. Ελλάδα.
Επιτέλους τί απαντούν οι αρμόδιοι φορείς γι’ αυτή την συστηματική υποβάθμιση, όταν υπάρχουν καταγγελίες και δημοσιεύματα ακόμη και για επισκευαστικές εργασίες και υφαλοκαθαρισμούς των πλοίων, σε μια περιοχή σπανίου φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος, που αποτελεί πρότυπο για ήπια οικονομική και τουριστική ανάπτυξη;

(Βλέπε: ἐδῶ και ἐδῶ  6ος – 12ος μήνας του 2014)

• Να κλείσει οριστικά το θέμα για το Εργοστάσιο Ηλεκτροπαραγωγής στα Ασπρούδια (απέναντι από την Ελαφόνησο) και σε περιοχή NATURA.
Η βιώσιμη και αειφόρος ανάπτυξη είναι πολιτισμός. Επιτέλους με την δέσμευση όλων των κομμάτων, να μπει οριστικά ταφόπετρα σ’ αυτό το θέμα, που ταλάνισε επί μακρόν την κοινωνία των Βατίκων και της Ελαφονήσου και απετέλεσε ορατό κίνδυνο για την οικολογική, πολιτιστική και οικονομική καταστροφή του τόπου μας.
Ευρωπαϊκή χώρα δεν γίνεσαι μόνο με το ευρώ (όταν οι πιο αναπτυγμένες χώρες του Ευρωπαϊκού Βορρά δεν το έχουν επιλέξει ως νόμισμα), αλλά και με τον σεβασμό προς Ευρωπαϊκά προγράμματα υψίστης περιβαλλοντικής σημασίας.
βλέπε ἐδῶ

• Όχι ανεμογεννήτριες στο Κάβο-Μαλιά και στην βιομηχανοποίηση μιας από τις σημαντικότερες περιοχές φυσικού και πολιτιστικού κάλλους της χώρας μας
Όχι στην μεθοδευμένη επέλαση για τη βιομηχανοποίηση του Σμιγοπέλαγου Νότου, σε μια χώρα που δείχνει όχι μόνον να μην αναγνωρίζει τα απόλυτα πλεονεκτήματα της και τα δομικά υλικά της για τον οικονομικό, τουριστικό και πολιτιστικό σχεδιασμό της… αλλά και να μην τα γνωρίζει!
Οι αντιδράσεις των κατοίκων, των συλλογικών φορέων και διακεκριμένων Βατικιωτών απετέλεσαν τον κυματοθραύστη των επιβουλευτών και έφεραν τα πρώτα απτά αποτελέσματα. (Βλέπε: ἐδῶ και ἐδῶ)

Για ένα βιώσιμο Πελαγοστάσι του Νότου
Η Νότια Πελοπόννησος διαθέτει πανέμορφα νησιά αλλά δεν διαθέτει καμμιά νησιωτική πολιτική γι’ αυτά και κανέναν προγραμματισμό, ακόμη και για την επιβίωσή τους.
Αλλά και για τον νομό Λακωνίας σύγχρονα ισχυρά όπλα για την διάσωση της οικονομίας αποτελούν η Πολιτισμική ανάπτυξη, ο άρτιος σχεδιασμός της Πολιτιστικής Διαχειρίσεως και η ανάδειξη του ξεχασμένου μέχρι σήμερα Θαλασσοκεντρικού, Σμιγοπελάγου και Νησοστεφάνου πολιτισμού της (Σμιγοπέλαγα νησιά, Ναυτικά Βάτικα και Καστρονησούπολη Μονεμβασιά).

Κυρίες/οι εκπρόσωποι της Πολιτικής Εξουσίας τολμήστε επιτέλους σε μια κοινωνία και σε μια οικονομία που καταρρέει να δημιουργήσετε «πρότυπα και ρεαλιστικά μοντέλα αναπτύξεως».

Για την προβληματική Ν. Πελοπόννησο η λύση μπορεί να προέλθει μόνο από τα διαχρονικά εργαλεία της Ιστορικής σκέψεως και από τα αποκρυσταλλωμένα πολιτισμικά στάδια εξελίξεως της περιοχής.
Η πολιτιστική παρακαταθήκη ενός τόπου αποτελεί πηγή της συλλογικής του μνήμης και συνειδήσεως, σηματοδότη της ιστορικής του διαδρομής και φυσιογνωμίας και κυρίαρχο συστατικό του πλαισίου διαμορφώσεως της Τοπικής του ταυτότητας.

Κρίσιμα ερωτήματα και δομικοί προβληματισμοί ανακύπτουν πλέον για τις Σμιγοπέλαγες περιοχές.

  • Πώς χαρτογραφούνται πολιτισμικά η Ελαφόνησος, τα Κύθηρα, τα Αντικύθηρα και τα Βάτικα;
  • Διατηρούν και ενισχύουν τα χαρακτηριστικά ενός ενιαίου πολιτισμικού τουρισμού και μιας ενιαίας πολιτισμικής ελκυστικής τουριστικής περιοχής και πώς συνδέονται με τα σημαντικά πολιτισμικά δίκτυα της Πελοποννήσου (Ολυμπία, Επίδαυρο, Ναύπλιο κ.α.) της Κρήτης και της Ελλάδας (τι γίνεται και με το πολυθρύλητο αεροδρόμιο της Λακωνίας);
  • Ποια η χωρική περιφερειακή ανάλυση των περιοχών και πως μελετάται η μορφοποίηση ταξινομήεως και διασυνδέσεώς τους με το Οικονομικό και Πολιτισμικό Διαπεριφερειακό περιβάλλον;
  • Ποια η προσπάθεια συγκροτήεως ενός θεσμικού πλαισίου στον προγραμματισμό της τουριστικής αναπτύξεως και πώς αυτό εντάσσεται στον Κοινωνικοοικονομικό και Περιβαλλοντικό χώρο;
  • Ποια η εννοιολογική οριοθέτηση του τουρισμού των εν λόγω περιοχών;
  • Πώς αναπτύσσεται ο Θαλάσσιος Πολιτισμικός Τουρισμός του Νότου και τι προσπάθειες καταβάλλονται για την αρτιότερη διασύνδεση της περιοχής με τις κρουαζιέρες της Μεσογείου;
  • Τι προγράμματα καταρτίζονται και τι προσπάθειες καταβάλλονται για την συγκοινωνιακή ένωση του Σμιγοπελάγου Πολιτισμού με την Κρήτη (Βάτικα – Κρήτη με μεγάλο ενδιάμεσο σταθμό, τα Κύθηρα) όταν σύνδεση, επικοινωνία και επιρροή των ως άνω περιοχών προϋπήρχαν και από την περίοδο ακόμη του Μινωικού Πολιτισμού;

Για την Ν.Α. Πελοπόννησο και για την Λακωνία αποτελεί επιτακτική αναγκαιότητα:

Η διαμόρφωση ενός πρότυπου (όχι μόνον για την περιοχή αλλά και για ολόκληρη την χώρα μας – επιτέλους τολμήστε) Οικονομικό-πολιτιστικού μοντέλου Διαχειρίσεωισης με θεσμικά και νομικά χαρακτηριστικά, που θα επιτρέπει την σύσταση της «Σμιγοπέλαγης Συμπολιτείας του Νότου» και θα διαμορφώνει το Δυναμικό πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ των εξής Δήμων:
α. του Δήμου Μονεμβασίας
β. του Δήμου της Ελαφονήσου,
γ. του Δήμου των Κυθήρων

Το ως άνω Πολιτισμικο-οικονομικό Μοντέλο Διαχειρίσεως δεν αίρει μόνο τις ανιστόρητες και χρόνιες στρεβλώσεις του Νότου (πρόσφατες και παλαιότερες όπως η ένταξη των Κυθήρων στην περιφέρεια της Αττικής!), δεν αποτελεί μόνο ένα ιστορικό και πολιτισμικό μας χρέος, αλλά το πρώτο σημαντικό βήμα διασώσεως της προβληματικής οικονομίας της εγκαταλελειμμένης περιφέρειας των γλαυκών οριζόντων της Λακωνίας και της Ν. Ελλάδας, απαρέγκλιτο όρο για ένα Βιώσιμο Πελαγοστάσι του Νότου και δυναμικό πρόπλασμα για την αξιοποίηση των προκλητικών δυνατοτήτων, που μας παρέχει ο Πολιτισμός της Λακωνικής, της Ελαφονήσου και των Κυθήρων- Αντικυθήρων.

Η προστασία του σπανίου φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος των νησιών, η προστασία και ανάδειξη του απολιθωμένου δάσους του Καβο-Μαλιά, η προβολή του φανταστικού Σπηλαίου της Καστανιάς, η προστασία και ανάδειξη του σπανίου Προϊστορικού οικισμού στο Παυλοπέτρι, η άρτια σύνδεση με τον πολιτιστικό πλούτο της Μονεμβασιάς, η πολιτισμική χαρτογράφηση των σμιγοπελάγων περιοχών, η θεσμοποίηση των κυριάρχων ναυτικών ιστορικών γεγονότων και πάνω απ’ όλα η ανάδειξη και ενίσχυση της ενιαίας Πολιτισμικής φυσιογνωμίας των νησιών και των απολήξεων της Λακωνικής, αποτελούν την μεγάλη πρόκληση για τον Νομό Λακωνίας και τα νησιά της περιοχής.

Η σκιαγράφηση των πολιτισμικών και ιστορικών γνωρισμάτων του Σμιγοπελάγου Πολιτισμού και η προστασία και ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντός του, αποτελούν το δομικό και αναπόσπαστο στοιχείο της Αειφόρου περιφερειακής αναπτύξεως και του Βιωσίμου πολιτισμικού τουρισμού, για ολόκληρη την Νότια Χερσαία Ελλάδα και τα Σμιγοπέλαγα νησιά της.
Η Πλούσια Ελλάδα περιφέρεται και διασύρεται διεθνώς μέσα στον Δούρειο Ίππο της «ψωροκώσταινας»
Η ανάπτυξη μιας χώρας εξαρτάται κυρίως από τον «φυσικό, πολιτισμικό και ορυκτό» της Πλούτο.
Η Ελλάδα διαθέτει και τα τρία στον υπέρτατο βαθμό, δίνοντας στην χώρα μας μοναδικές προοπτικές αναπτύξεως.

Το 2010, πριν μπει στα μνημόνια, κατετάγη  στις 32 πλουσιότερες χώρες του κόσμου, με βάση το κατά κεφαλήν εισόδημα, και σύμφωνα με το UNDI στις 22 πιο ανεπτυγμένες χώρες παγκοσμίως (βλέπε σχετική αναφορά και στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ).
Αν όμως αναλογιστεί κάποιος ότι τις τελευταίες κυρίως δεκαετίες, καταστρέφεται ο σπάνιος φυσικός πλούτος της χώρας μας, απαξιώνεται ο λαμπρός πολιτισμός της (χαρακτηριστική η περίπτωση της Ελαφονήσου και των Βατίκων που αναφέραμε) και κατά τρόπο περίεργο αγνοείται ο σπάνιος ορυκτός της πλούτος, εύκολα μπορεί να συμπεράνει κάποιος ότι με μια Εθνική Πολιτική, με μια Σύγχρονη Στρατηγική, μ’ έναν άρτιο Πολιτικο-οικονομικό σχεδιασμό και με το κατάλληλο Πολιτικό προσωπικό, η Πατρίδα μας θα μπορούσε να καταταχτεί σύντομα στις 15, τουλάχιστον, πλουσιότερες χώρες του κόσμου!!
Και μ’ ένα δίκαιο κοινωνικό σύστημα (διότι ως γνωστόν το ισχύον εμφανίζει τεράστιες και αναχρονιστικές εισοδηματικές ανισότητες) θα μπορούσε και πάλι να αποτελέσει πρότυπο Αναπτύξεως, Πολιτισμού και Δημοκρατίας.

Παρά ταύτα, ακόμη και σήμερα, ο πολιτικός και δημοκρατικός μας διάλογος ευτελίζεται και εξαντλείται σε στείρες και άκομψες «πολιτικές» οξύνσεις, σε στημένες και αντιαισθητικές κοκκορομαχίες και σε μιντιοεκτρεφομένους και παρατεταμένους διαγωνισμούς της «πολιτικής ατάκας».
Απουσιάζει έντονα η συστηματική και διεπιστημονική θεώρηση των προβλημάτων, οι Δομικές πολιτικές αναλύσεις, ο σχεδιασμός, ο αναστοχασμός, τα χρονοπλαίσια δράσεως, ο αξιόπιστος πολιτικός λόγος, οι συνθετικές και αναλυτικές διαδικασίες προσεγγίσεως των προβλημάτων … ακόμη και η ίδια η γνώση της υπάρξεως των προβλημάτων … καθώς και η γνώση των απολύτων πλεονεκτημάτων της οικονομίας μας, για την επίλυσή των προβλημάτων αυτών.
Χαρακτηριστικά και συνοπτικά αναφέρουμε τα εξής ζωτικά θέματα, που δεν κυριαρχούν … ή και απουσιάζουν, ακόμη και σήμερα, από τον «πολιτικό» μας διάλογο και από τον πολιτικό πολιτισμό μας.
– ΑΟΖ. Η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις μεγάλες ενεργειακές δυνάμεις του πλανήτη.
Οι πολιτικοί της Τουρκίας την έβγαλαν από το ΔΝΤ, την οδήγησαν στις πλουσιότερες χώρες του κόσμου και παρά ταύτα διεκδικούν (εδώ και δεκαετίες- βλέπε υφαλοκρηπίδα Αιγαίου) … ακόμη και τα ελληνικά πετρέλαια. Οι ελληνικές κυβερνήσεις πότε θα τα διεκδικήσουν και γιατί δεν τα διεκδίκησαν δυναμικά μέχρι τώρα; Ποιο το περιβαλλοντικό κόστος της πιθανής εξορύξεως, ποιο το αναμενόμενο κέρδος και για ποιον; Τί ρόλο θα έχει το κράτος και το δημόσιο στην διαχείριση; Θα ξεπουληθούν και αυτά έναντι πινακίου φακής ;

– «Οφ-σορ» (Offshore) εταιρείες στην Ελλάδα.
Ξεπουλούν ακόμη και τους τελευταίους Επιγείους παραδείσους της ελληνικής γης (όπως την Ελαφόνησο)… για να διατηρήσουν τους ελληνικούς φορολογικούς παραδείσους. Πόσες είναι, ποιες είναι, τι τζίρο πραγματοποιούν, είναι όλες εξωχώριες και υπεράκτιες (ή υπάρχουν και εσοχώριες και ενδοάκτιες;) και ποια δραστικά μέτρα ελήφθησαν για τον έλεγχο του υπερφυσικού αυτού φορολογικού παραδείσου; Σε μια Δημοκρατία, ο θυσιαζόμενος και θυματοποιημένος λαός δεν πρέπει να ενημερώνεται και να γνωρίζει;

Οι καταχραστές του δημοσίου χρήματος, οι αεριτζήδες, οι φοροφυγάδες, οι φοροαποφυγάδες, οι φοροαπαλλαγέντες, οι εισφοροφυγάδες, οι εξαγωγείς αφορολογήτων κεφαλαίων, οι εξαγωγείς κεφαλαίων που προέρχονται από παράνομες δραστηριότητες κ.α. πως αντιμετωπίστηκαν και ποια αποδοτικά μέτρα πάρθηκαν για την ανακούφιση του θυσιαζομένου και θυματοποιημένου ελληνικού λαού;

– Η Νέα Κοινωνία, η Νέα Ελλάδα: «Των Κροίσων.. και των Κρισοπλήκτων»
Το Σύνταγμα της Ελάδος για τα «Ατομικά και Κοινωνικά Δικαιώματα» προβλέπει στο Άρθρο 4, παρ. 5 τα εξής: «Οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους». Εισάγει τοιουτοτρόπως τον αναλογικό και τον προοδευτικό τρόπο επιβαρύνσεως και φορολογήσεως (με βάση την φοροδοτική ικανότητα έκαστου), επιβαρύνοντας περισσότερο τους «έχοντες και κατέχοντες» πολύ υψηλά εισοδήματα και πολυτελέστατα τεκμήρια διαβιώσεως.

– Ποια όμως αποτελεσματικά μέτρα πάρθηκαν: για τα πολύ πλούσια εισοδήματα, για κατόχους συγχρόνων παλατιών, θαλαμηγών, ελικοπτέρων, ιδιωτικών αεροπλάνων, λοιπών τεκμηρίων προκλητικού πλούτου κ.α. Ούτε ένα μέτρο ακόμη και για τα Νησιά τα οποία κατέχουν Έλληνες Κροίσοι διεθνούς φήμης!
Απεναντίας. Καταιγισμός μέτρων για τις χαμηλές και μεσαίες εισοδηματικά κοινωνικές τάξεις! Κατήργησαν φοροαπαλλαγές πλέον και σε τέκνα, σε μικροδανειστές, ανέργους, αδυνάτους, αρρώστους, καρκινοπαθείς, παραπληγικούς, κ.α. και διατηρούν 58 φοροαπαλλαγές για τους εφοπλιστές με το Νόμο 27/1975.

– Ποια όμως αποτελεσματικά μέτρα πάρθηκαν (ή θα παρθούν) για: την αξιοποίηση του τεραστίου πλούτου των κρατικών ακινήτων, για την στήριξη των ελληνικών προϊόντων και των θέσεων εργασίας, για το υπέρογκο κόστος που αφορά στην δυσλειτουργία της Δημόσιας Διοικήσεως (και όχι των θέσεων εργασίας), για την ορθολογικοποίηση της ακρίτου και ακράτου στηρίξεως των τραπεζών, για την πάταξη της παραοικονομίας και της λαθρεμπορίας των καυσίμων, για την διεκδίκηση των Γερμανικών αποζημιώσεων, για τα κλαπέντα Ελληνικά πολιτισμικά αγαθά, για της πάσης φύσεως ασυλίες (υπουργικές, βουλευτικές κ.α.) και φοροασυλίες για … για… τόσα και… τόσα άλλα !

– Ποιο είναι το τεράστιο ύψος του Δημοσίου Δανεισμού (και όχι Χρέους που αποτελεί το υπόλοιπο του Δανείου), πού πήγε και γιατί δεν κατευθύνθηκε πρώτιστα στις Παραγωγικές Δομές και Υποδομές της Χώρας; Ή όταν είναι να επιστρέψουμε τα χρέη… και αδυνατούμε, ψάχνουμε για τις Παραγωγικές Δομές και Υποδομές … και για την ανάπτυξη;

– Ίσως περιμένουμε τους Επενδυτές (ελπίζουμε … όχι με την Καβαφική παρήχηση). Ποιος θα επενδύσει σε μια χώρα που της στέρησαν την αγοραστική της δύναμη; Εσείς θα το κάνατε αυτό… αν ἤσασταν επενδυτές;

– Πώς είναι Βιώσιμο το Χρέος… όταν διογκώνεται … και η Οικονομία εξαϋλώνεται;
Στο διοικητικό μάνατζμεντ η υλοποίηση των στόχων κατά 50 με 60% θεωρείται αποτυχία.
Και όμως η Ελλάδα αναζητά (ευτυχώς ή δυστυχώς άραγε;) ένα επαρκές πολιτικό προσωπικό, που αν αξιοποιήσει μόλις το 5 με 6% των ως άνω εισοδηματικών μεταβλητών και παραμέτρων που αναφέραμε (τα συνολικά μεγέθη είναι μετρήσιμα σε τρισεκατομμύρια ευρώ) μπορεί να οδηγήσει την χώρα μας από την τραγωδία στην ευημερία.

– Η αναζήτηση των διαχρονικών πολιτισμικών, κοινωνικών, ηθικών και δημοκρατικών αξιών του Ελληνικού Πολιτισμού, το πλάτεμα των κρουνών της ιστορικής μνήμης και συνειδήεως και το βάθεμα των κοινωνικών και δημοκρατικών θεσμών, θα αποτελέσουν την πολύτιμη πυξίδα διαφυγής από τον «ιέρειο» χώρο των σπονδών προς τους Κερβέρους της σύγχρονης Νομισματικής Πολιτικής και από το ασφυκτικό πλαίσιο των οργανωμένων Οικονομικών Αγορών.

Οι εκλογές και το μήνυμα του Συλλόγου Επιστημόνων Ελαφονήσου
Η ανατολή του 2015 βρήκε την Ελλάδα, την μικρή με οικονομικά και πληθυσμιακά κριτήρια, αλλά με τεράστια συμβολική αξία για τον δυτικό πολιτισμό χώρα, στο επίκεντρο του παγκοσμίου ενδιαφέροντος. Οι χειμαζόμενοι από τις ακραίες μνημονιακές συμφωνίες πολίτες, παρακολουθώντας καθημερινά την χώρα τους να ταλαιπωρείται ως άβουλο πειραματόζωο, παραδομένη στα νύχια τοκογλυφικών εργαστηρίων, καλούνται να εκφραστούν στις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015. Η εκλογική αυτή αναμέτρηση, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα της, τις προσωπικές, πολιτικές ή ιδεολογικές τοποθετήσεις, αναμφισβήτητα εμπεριέχει έναν έντονο συμβολισμό για την σύγχρονη ελληνική ιστορία.

Η βραχεία προεκλογική περίοδος που διανύουμε έχει επιφέρει μία αναμενομένη πολιτική όξυνση και κομματική πόλωση. Ωστόσο ο πολιτικός διάλογος δεν έχει ως τώρα αναδείξει τα εγγενή προβλήματα της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας, δεν έχει αποτυπώσει τις ιστορικές παθογένειες της πολιτικής και πολιτειακής εκπροσώπησης, δεν έχει κρούσει αισθητά τον κώδωνα του κινδύνου για την ασθμαίνουσα δημοκρατία μας και βέβαια δεν έχει τεκμηριώσει ολοκληρωμένες μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προτάσεις.
Η Ελαφόνησος, το μοναδικό κατοικημένο νησί της Πελοποννήσου, διαθέτει το σύνολο των χαρακτηριστικών που μας επιτρέπει, δίχως υπερβολές, να την θεωρήσουμε ως μικρογραφία της ταλαιπωρημένης Ελλάδος. Η καταγραφή των χρονίων προβλημάτων της Ελαφονήσου, η αποκρυστάλλωση των ιδιαιτεροτήτων της και η τεκμηρίωση πολυδιάστατων ρεαλιστικών προτάσεων, δεν επιδιώκει την όξυνση του κακώς εννοουμένου ανταγωνισμού, με γειτονικές περιοχές ή με άλλα ελληνικά νησιά. Άλλωστε τέτοιες κοντόθωρες πρακτικές αποτελούσαν πάντοτε προϊόντα μικροπολιτικών συμφερόντων, είναι παντελώς αντι-επιστημονικές και αντικοινωνικές και έχουν καταγραφεί ως μέρος του προβλήματος και όχι της λύσεως. Προτάσεις που εδράζουν στην λογική «Ο θάνατός σου – η ζωή μου» είναι εν τη γενέσει τους απορριπτέες και στηλιτεύονται. Αντιθέτως, η παραπάνω ανάλυση θα μπορούσε να αποτελέσει «μελέτη περιπτώσεως», εφαλτήριο παρομοίων «αποκεντρωμένων» συλλογιστικών, λαμβάνοντας υπόψιν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε περιοχής και αθροιζόμενες να συνθέσουν μια συνολική πρόταση, που απουσιάζει από τον σύγχρονο πολιτικό διάλογο.

Κάλεσμα του Συλλόγου Επιστημόνων Ελαφονήσου προς όλα τα κόμματα, καθώς και στους εκπροσώπους και τους υποψηφίους των κομμάτων

  • Ο Σύλλογός μας καλεί όλα τα κόμματα να μην προχωρήσουν στην σπίλωση και στην κατακρεούργηση του «Σπανίου Ευρωπαϊκού Μνημείου Συνθέσεως Φυσικού και Πολιτιστικού Περιβάλλοντος» και να δεσμευθούν για την άμεση διαγραφή της Ελαφονήσου από το χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ και για την μη εκποίηση όλων των ελληνικών παραλιών.
  • Επίσης τους καλεί να ενημερωθούν πρώτιστα για όλα τα προβλήματα της Ελαφονήσου και του Σμιγοπελάγου Νότου, να επιδιώξουν δομικό και γόνιμο διάλογο και να στηρίξουν τον αγώνα μας για: Οικολογία, Ιστορία, Πολιτισμό, Ποιότητα Ζωής, Αξιοπρέπεια, Αισθητική, Δικαιώματα, Δημόσια Αγαθά και Ελευθερία.
  • Και η Ελαφόνησος πλέον να αποτελέσει για όλους έναν προορισμό προς τους σπανίους και θαλασσοπλάνητες ιριδισμούς των κυματιστών ονείρων τους, προς το ηλιοπερίβλητο άρμα του Φαέθοντος και προς το άπλετο και Απολλώνιο Ελληνικό Φως, που δαμάζει το έρεβος του Πλούτωνα.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Επιστημόνων Ελαφονήσου
Ι. ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ: Σύλλογος ἐπιστημόνων Ἐλαφονήσου
ΙΙ. FACEBOOK : σύλλογος ἐπιστημόνων Ἐλαφονήσου, facebook
ΙΙΙ. EMAIL: [email protected]

πηγή: μήνυμα

(Visited 52 times, 1 visits today)




One thought on “Ἡ Ἐλαφόνησος ζητᾶ διαγραφὴ ἀπὸ τὸ ΤΑΙΠΕΔ. (Ὑπόμνημα τοῦ συλλόγου ἐπιστημόνων)

Leave a Reply