Ὑπόλογοι γιὰ διαφθορὰ ἀναζητοῦν τὴν …διαφθορά!!!

Ὑπόλογοι γιὰ διαφθορὰ ἀναζητοῦν τὴν ...διαφθορά!!!

Τς,Τς,Τς….
Σκοτώνονται, μου λένε στην Βουλή, για το ποιοί βουλευτές είναι περισσότερο διαπλεκόμενοι από τους άλλους, καθώς και για το ποιοί είναι «άδιαφθοροι» και ποιοί διεφθαρμένοι.

 

Να με συμπαθάτε ρε κοπρόσκυλα αλλά, σύμφωνα με έκθεση της Επιτροπής κατά της Διαφθοράς του Συμβουλίου της Ευρώπης (GRECO), οι μεγαλύτερες εστίες διαφθοράς στην Ελλάδα εντοπίζονται στις τάξεις των ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ, ΔΙΚΑΣΤΩΝ και ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΩΝ.

Κι’ επειδή ο ίδιος «σκοτωμός» έγινε και τον περασμένο Μάρτιο, κι’ επειδή βαριέμαι να γράφω τα ίδια αλλά κι’ επειδή δεν παίρνει κάποιος χαμπάρι, ξαναβάζω (για τους επιμελείς) αυτό που είχα γράψει για τον Reporter.gr την εποχή εκείνη…

«Υπόλογοι» για διαφθορά θα συζητήσουν για την …διαφθορά.
Στρασβούργο- Νίκος Ρούσσης

Στα «ευρήματα» τής εκθέσεως που εξέδωσε, για την Ελλάδα, η Ομάδα Κρατών κατά της Διαφθοράς του Συμβουλίου της Ευρώπης (GRECO), στις 22 Οκτωβρίου 2015, παραπέμπουν αξιωματούχοι του πανευρωπαϊκού, αυτού, Οργανισμού, τους όχι και λίγους ενδιαφερομένους που ζήτησαν να πληροφορηθούν, το πώς αξιολογείται η κυβερνητική πρωτοβουλία, για συζήτηση για την διαφθορά και την διαπλοκή, στην Βουλή στις 22 Μαρτίου 2016.
«Η διαφθορά και η διαπλοκή δεν αντιμετωπίζεται με …συζητήσεις αλλά με την εφαρμογή των 19 συστάσεων της GRECO, όπως αυτές ενεχειριάσθησαν στην ελληνική κυβέρνηση τον Οκτώβριο του 2015», επεσήμαναν «of the record», υπογραμμίζοντας ότι, στην εν λόγω έκθεση, διαπιστώνεται ότι:
1. Η Ελλάδα βρίσκεται ακόμη σε πολύ «πρώϊμο στάδιο», στην αναγκαία εξασφάλιση της πολιτικής ακεραιότητας των βουλευτών του ελληνικού κοινοβουλίου.
2. Δεν έχουν θεσμοθετηθεί ακόμη κανόνες ελέγχου, για τις δωρεές ή τις χρηματοδοτήσεις των προεκλογικών τους εκστρατειών, που λαμβάνουν οι Έλληνες βουλευτές καθώς και για την λεπτομερή εξέταση των «σχέσεών» τους με τρίτους ή «ομάδες συμφερόντων», που δραστηριοποιούνται εκτός ελληνικού κοινοβουλίου.

Στην έκθεση της GRECO- που αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα ενόψει της πολυδιαφημισμένης συζητήσεως για την διαφθορά στην ελληνική Βουλή- επισημαίνονταν έντονα, από τον Οκτώβριο του 2015, «ότι η διαφθορά υπήρξε ένα από τα κύρια προβλήματα που συνέβαλαν στην οικονομική κρίση στην Ελλάδα κυρίως, εξαιτίας, χειραγωγημένων νομοθετημάτων, οι συντάκτες των οποίων απηλλάγησαν από την οποιανδήποτε ευθύνη».

Στην έκθεση, τότε, χαρακτηρίζετο «αναποτελεσματικός»o έλεγχος των οικονομικών προσόδων των Ελλήνων βουλευτών που εφαρμόζονταν μέχρι τον Οκτώβριο του 2015 ενώ, εκφράζετο άγνοια, για το ποιά ήταν η εξέλιξη, από την δράση της ανεξάρτητης αρχής που ανέλαβε να ασκήσει εποπτεία και έλεγχο, στο πόθεν έσχες περιουσιών, κινητών και ακινήτων, των Ελλήνων βουλευτών.
Η έκθεση, μάλιστα, καλούσε την Ελλάδα να επανεξετάσει το σύστημα διατηρήσεως της βουλευτικής ασυλίας στους Έλληνες βουλευτές και να διασφαλίσει ότι, οι Έλληνες βουλευτές λειτουργούν με γνώση και σεβασμό των υποχρεώσεών τους.

Ανάμεσα στις «συστάσεις», είχε και έχει την υποχρέωση να εφαρμόσει η Ελλάδα, προκειμένου να πατάξει τα κρούσματα διαφθοράς εντός του ελληνικού κοινοβουλίου, ήταν:
– Η εξασφάλιση ότι όλα τα νομοθετήματα που έρχονται προς ψήφιση στην Βουλή, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που φέρουν τροποποιήσεις, θα πρέπει να έχουν υποβληθεί σε επεξεργασία, υπό το καθεστώς πλήρους διαφανείας και διαβουλεύσεως.
– Η θέσπιση κανόνων για την αποτροπή σχέσεων των βουλευτών με τρίτους, που δημιουργούν υπόνοιες για εξάρτηση τους από «ομάδες συμφερόντων».
– Η αναθεώρηση, προς το αποτελεσματικότερον, της νομοθεσίας που προβλέπει περιορισμούς στην συμμετοχή βουλευτών σε υπεράκτιες εταιρείες.
– Η θεσμοθέτηση κανόνων, για την πρόληψη, από μέρους των Ελλήνων βουλευτών, της καταχρήσεως εμπιστευτικών πληροφοριών,σ’  ένα ευρύτατο φάσμα τομέων.
– Η θέσπιση κανόνων, για την αποτροπή της εμπλοκής μελών του ελληνικού κοινοβουλίου, με εκπροσώπους «ομάδων συμφερόντων» και άλλους που επιδιώκουν να επηρεάσουν την κοινοβουλευτική διαδικασία .

Με δεδομένο ότι, οι εν λόγω συστάσεις, που θα διασφάλιζαν το μίνιμουμ των εγγυήσεων για το «αδιάφθορο» Ελλήνων βουλευτών, δεν έχουν ούτε καν «χαρτογραφηθεί», πόσω μάλλον εφαρμοσθεί, εύλογα ανακύπτει το ερώτημα πώς είναι δυνατόν να συζητήσουν για την πάταξη της διαφθοράς στην Ελλάδα εκείνοι που, στην ουσία, είναι υπόλογοι για διαφθορά, από την κατ΄ εξοχήν αρμόδια Επιτροπή (GRECO) του Συμβουλίου της Ευρώπης!

Ῥούσσης Νῖκος

 

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply