Πόσα ἑκατομμύρια ἑτοιμάζουν γιά τόν Μπένο καί τήν Μ.Κ.Ο. «Διάζωμα»;

Στην Θεσπρωτία που βουλιάζει από ανεργία.

Που τα λουκέτα κάθε ημέρα πληθαίνουν.

Που οι μετανάστες γίνονται κάθε ημέρα και πιο πολλοί. Και τα φασιστοειδή πληθαίνουν κάθε ημέρα τα επεισόδια με ορατό πλέον τον κίνδυνο να ξεφύγει η κατάσταση. Φθάνοντας να ξυλοκοπήσουν φοιτητές των ΤΕΙ της Ηγουμενίτσας γιατί στέκονται αλληλέγγυοι στους μετανάστες.

Στην Θεσπρωτία που προχωρούν παρά τις έντονες αντιδράσεις των κατοίκων τα σχέδια για την διέλευση του τουρκικών και ιταλικών συμφερόντων αγωγού φυσικού αερίου από το πλέον τουριστικό μέρος του νομού, την Πέρδικα.

Στην Θεσπρωτία που οι σημαντικότεροι αρχαιολογικοί της χώροι εφέτος παρέμειναν κλειστοί λόγω ελλείψεως φυλάκων.

Στην Θεσπρωτία που από την ώρα ολοκληρώσεως της Εγνατίας εγκαταλείφθηκε από θεό και ανθρώπους το ορεινό ακριτικό της τμήμα. Και καταργήθηκαν σχεδόν όλα τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ. Λες κι εκεί δεν είναι Ελλάδα.

Στην Θεσπρωτία που το πετρέλαιο και η βενζίνη είναι στα ύψη.

Στην Θεσπρωτία που ελάχιστα πλέον χωριά διαθέτουν δημοτικό σχολείο. Και τα παιδάκια μεταφέρονται με πούλμαν και ταξί σε μεγάλες αποστάσεις για να μάθουν γράμματα.

Στην Θεσπρωτία που προχθές απήργησαν τα ΚΤΕΛ κόβοντας τα μαθητικά δρομολόγια. Γιατί μένουν απλήρωτα τα έξοδα μεταφοράς των μαθητών. Και ξανάρχισαν μεν αλλά χωρίς να καταβληθεί ολόκληρο το ποσό που χρωστά το κράτος.

Στην Θεσπρωτία που κάθε τρεις και λίγο η αστυνομία πιάνει δεκάδες κιλά ναρκωτικά προερχόμενα από την γειτονική Αλβανία.

Σ’ αυτήν την Θεσπρωτία κατέφθασε σήμερα το ΔΙΑΖΩΜΑ. Για να διαζώσει το αρχαίο θέατρο των Γιτάνων:

Πόσα ἑκατομμύρια ἑτοιμάζουν γιά τόν Μπένο καί τήν Μ.Κ.Ο. «Διάζωμα»;1

Για το ΔΙΑΖΩΜΑ έχουμε ξαναγράψει:

Νέα ΜΚΟ για Γίτανα και άλλα αρχαία Θέατρα της Ηπείρου…

όταν πρωτοδιαβάσαμε για την επίσκεψη που σχεδίαζε εδώ ο Σταύρος Μπένος και οι οι άλλοι επιτελείς του ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ.

Είναι η ΜΚΟ που εισπράττοντας εκατομμύρια ευρώ από ευρωπαϊκά κονδύλια αναστηλώνει αρχαία θέατρα. Πχ το θέατρο Διονύσου συνοδεύθηκε από 6 εκατομμύρια ευρώ.

Για το αρχαίο θέατρο των Γιτάνων πόσα εκατομμύρια ετοιμάζονται να δώσουν στο ΔΙΑΖΩΜΑ;

Την ίδια ώρα που δεν υπάρχουν λεφτά ούτε για φύλακα και ολόκληρος ο εκπληκτικής ομορφιάς αρχαιολογικός χώρος των Γιτάνων παραμένει κλειστός και μόνο με ειδική συνεννόηση ανοίγει για να μπορέσουν λίγοι τυχεροί να τον επισκεφθούν.

Παράλληλα μια ακόμη ΜΚΟ έχει αναλάβει δράση στην Θεσπρωτία. Οι Γιατροί του Κόσμου. Με 300.000 ευρώ έχουν αναλάβει για τέσσερις μήνες να φροντίζουν την υγεία των μεταναστών.

Λεφτά λοιπόν μπορεί να μην υπάρχουν ούτε για τα εντελώς απαραίτητα στην Θεσπρωτία, εκατομμύρια όμως ευρώ θα δοθούν στο ΔΙΑΖΩΜΑ;

Και πέρα απ’ αυτό. Θα παραδώσουν στην ιδιωτική πρωτοβουλία τους χώρους της πολιτιστικής κληρονομιάς του λαού μας;

Γιατί τότε πληρώνουμε φόρους; Γιατί έχουμε κράτος;

Δεν υπάρχει αρχαιολογική υπηρεσία;

πηγὴ

Νέα ΜΚΟ για Γίτανα και άλλα αρχαία Θέατρα της Ηπείρου…

Στον χορό των ΜΚΟ που έχουν ήδη στήσει γλέντι στην Θεσπρωτία εμφανίστηκε και καινούριος συγκωμαστής:

http://www.neoiagones.gr/index.php/-mainmenu-41/18670-2011-04-19-14-20-16.html

Τρίτη, 19 Απρίλιος 2011

Σε σύσκεψη στην Περιφέρεια Ηπείρου με θέμα τα Αρχαία Θέατρα θα παραστεί ο πρόεδρος του Σωματείου «Διάζωμα» Σταύρος Μπένος, στο πλαίσιο της περιοδείας του που θα ξεκινήσει από τα Ιωάννινα στις 5 Μαΐου.

Αμέσως μετά θα επισκεφθεί το Αρχαίο Θέατρο της Δωδώνης ενώ στις 2 το μεσημέρι θα παραχωρήσει συνέντευξη τύπου στο αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων.
Την Παρασκευή 6 Μαΐου θα βρίσκεται στο Δημαρχείο Φιλιατών και μετά την επίσκεψή του στο θέατρο Γιτάνων θα παραχωρήσει συνέντευξη τύπου στο αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας.

Το Σάββατο 7 Μαΐου ο Σταύρος Μπένος θα βρίσκεται στην Πρέβεζα και αφού επισκεφθεί διαδοχικά τα αρχαία θέατρα της Κασσώπης και της Νικοπόλεως θα συναντηθεί με τον Δήμαρχο Πρέβεζας Χρήστο Μπαΐλη και αμέσως μετά θα παραχωρήσει συνέντευξη τύπου στο αρχαιολογικό μουσείο.

Η επίσκεψη του Σταύρου Μπένου στην Ήπειρο θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 8 Μαΐου με επίσκεψη στο Δημαρχείο της Άρτας και το Αρχαίο θέατρο Αμβρακίας ενώ μετά το τέλος των συναντήσεών του θα παραχωρήσει συνέντευξη τύπου στο αρχαιολογικό μουσείο.

Να θυμίσουμε ότι ο κ. Μπένος βρέθηκε στην περιοχή πριν από περίπου δύο χρόνια και η Πρέβεζα -μέσω των τότε αιρετών του Νομάρχη Βασίλη Ιωάννου και των Δημάρχων Πρέβεζας και Ζαλόγγου κυρίων Κλάπα και Μικρούλη- αποτέλεσε μέλος του δικτύου «Διάζωμα» στο οποίο εντάχθηκαν τα θέατρα της Νικόπολης και της Κασσώπης.

Μάλιστα ο κ. Μπένος στην σελίδα του «Διαζώματος» έχει αναρτήσει τις εντυπώσεις του από την επίσκεψη στους δύο αυτούς χώρους. Σύμφωνα με τον κ. Μπένο το αρχαίο θέατρο της Νικοπόλεως αποτελεί ένα από τα επιβλητικότερα μνημεία του χώρου το οποίο όμως βρίσκεται σε ερειπιώδη κατάσταση. Ο πρόεδρος του «Διαζώματος» αναφέρεται και στο θέατρο της Κασσώπης υπογραμμίζοντας ότι η κατάσταση του μνημείου είναι αρκετά καλή ωστόσο θα πρέπει να ληφθούν καταρχήν μέτρα προστασίας από τις κατακρημνίσεις των βράχων για να ακολουθήσουν στερεωτικές και αναστηλωτικές επεμβάσεις.

Η νέα επίσκεψή του κ. Μπένου στην περιοχή μας θα δώσει την δυνατότητα αφενός να «επικαιροποιηθεί» το ζήτημα της αναστυλώσεως των χώρων αυτών και αφετέρου να υπάρξει γνωριμία με τις νέες τοπικές αρχές οι οποίες θα ενημερωθούν από τον κ. Μπένο για ότι αφορά στις πρωτοβουλίες του «Διαζώματος».

Το «Διάζωμα» είναι μια κίνηση πολιτών που ιδρύθηκε το 2008 και έχει ως στόχο της την προστασία και την ανάδειξη των αρχαίων θεάτρων, ωδείων, σταδίων και αμφιθεάτρων. Στην κίνηση αυτή συμμετέχουν ως ιδρυτικά μέλη 275 κορυφαίες προσωπικότητες της χώρας από τον χώρο της αρχαιολογίας, από τον καλλιτεχνικό και δημοσιογραφικό χώρο καθώς και από την τοπική αυτοδιοίκηση.

Ωραία λοιπόν! Μπορεί ο αρχαιολογικός χώρος των Γιτάνων να μένει κλειστός, γιατί δεν υπάρχουν χρήματα να προσληφθεί φύλακας, αλλά τώρα θα έρθει το Διάζωμα και θα «διαζώσει» την άθλια κατάσταση με τους αρχαιολογικούς μας χώρους. Το Διάζωμα που οι Νέοι Αγώνες το χαρακτηρίζουν ως κίνηση πολιτών όμως η Ελευθεροτυπία το αναφέρει ως μια ακόμη ΜΚΟ:

Τα αρχαία θέατρα απέκτησαν …μη κυβερνητική οργάνωση

Της Ν. ΚΟΝΤΡΑΡΟΥ – ΡΑΣΣΙΑ

Όταν βλέπεις την Λυδία Κονιόρδου να σιγοτραγουδάει ημέρα μεσημέρι ένα μονόλογο της «Ηλέκτρας» στο φρεσκοαναστηλωμένο Εκκλησιαστήριο (Ωδείο) της Αρχαίας Μεσσήνης και τον διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών Γιώργο Λούκο να υπόσχεται στον αναστηλωτή του χώρου Πέτρο Θέμελη ότι του χρόνου θα εγκαινιάσει το αρχαίο Στάδιο (αναστηλωμένο στην τρίχα) με την Πίνα Μπάους, δεν θέλεις άλλη απόδειξη ότι η πρωτοβουλία του Σταύρου Μπένου να ιδρύσει το «Διάζωμα», έναν φορέα προστασίας, αναδείξεως και λελογισμένης χρήσεως των αρχαίων σταδίων, ωδείων και θεάτρων, μπορεί να έχει απτά αποτελέσματα.

Η Λυδία Κονιόρδου, απαγγέλλοντας έναν μονόλογο της «Ηλέκτρας» στο άρτι αναστηλωθέν αρχαίο Εκκλησιαστήριον (Ωδείο) της Αρχαίας Μεσσήνης, στην προχθεσινή γεν. συνέλευση του «Διαζώματος»

Και μόνον η προσέλευση τόσων αρχαιολόγων, αρχιτεκτόνων και μηχανικών από την Κρήτη έως τη Μακεδονία και τα νησιά του Αιγαίου, αλλά και προσωπικοτήτων από τον χώρο του θεάτρου και της τέχνης στην Α’ Ιδρυτική Γενική Συνέλευση του «Διαζώματος», το περασμένο Σαββατοκύριακο, έδειχνε την ανάγκη να ανοίξει ο διάλογος και να βρεθεί η χρυσή τομή σωτηρίας και χρήσεως των μνημείων.

Ο χώρος της Αρχαίας Μεσσήνης δεν επελέγη τυχαία. Πέρα από το γεγονός ότι η Μεσσηνία αποτελεί την πατρίδα του πρώην υπουργού Πολιτισμού Σταύρου Μπένου, ο συγκεκριμένος αρχαιολογικός χώρος έχει γίνει αγνώριστος τα οκτώ τελευταία χρόνια. Αξιοποιώντας ο Πέτρος Θέμελης μέχρι δεκάρας κοινοτικά κονδύλια και ιδιωτικές χορηγίες (7 εκατ. ευρώ) και με ελάχιστο προσωπικό (23 άτομα) ανέδειξε ένα μεγάλο αριθμό μνημείων σε χώρο συνολικής εκτάσεως 350 στρεμμάτων, με αποτέλεσμα η Αρχαία Μεσσήνη να συναγωνίζεται σε λαμπρότητα την Αρχαία Ολυμπία, όπως μας έλεγε η έφορος Καλαμάτας Ξένη Αραπογιάννη, που προσβλέπει στην βοήθεια του «Διαζώματος» για την προώθηση αρχαιολογικών έργων.

Στην γενική συνέλευση ειπώθηκαν πολλά περί «αδιαφάνειας διαχειρίσεως των κοινοτικών κονδυλίων» και ανυπαρξίας προγραμματισμού για περιφερειακά έργα. Κι επειδή κάποιοι αναφέρθηκαν σε συνέργειες του «Διαζώματος» προκειμένου να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ κάποια έργα, ο εκ των μελών του Δ.Σ. πρώην γεν. διευθυντής Αναστηλώσεως Βασ. Χανδακάς μάς εξήγησε ότι το «Διάζωμα» δεν πρόκειται να υποκαταστήσει ούτε το Ταμείο Διαχειρίσεως Πιστώσεων Αρχαιολογικών Έργων (ΤΔΠΕΑΕ) ούτε καμμία άλλη υπηρεσία του ΥΠΠΟ. Θα προσπαθήσει, όμως, με ιδιωτικές χορηγίες να βοηθήσει στην ωρίμανση κάποιων μελετών, προκειμένου να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ και να υλοποιηθούν από την Αρχαιολογική Υπηρεσία.

«Περιμένω με αγωνία την πρώτη χορηγία για να την προωθήσουμε σε αυτούς που την χρειάζονται», είπε ο Σταύρος Μπένος, ξεκαθαρίζοντας ότι το «Διάζωμα» θέλει να αναδείξει τον θεσμικό ρόλο ΥΠΠΟ, Εφορειών, ΚΑΣ και παράλληλα να ευαισθητοποιήσει τους πολίτες, να τους δείξει ότι το μνημείο είναι δικό τους. «Σκοπεύουμε να ανοίξουμε έναν ηλεκτρονικό «κουμπαρά» για κάθε μνημείο με πρόσκληση στους πολίτες να πάρουν μέρος. Ακόμη και η προσφορά 1 ευρώ θα με συγκινούσε πολύ», τόνισε.

Ήδη λειτουργεί ένας ιστότοπος (http://www.diazoma.gr/) και μέσα σε αυτόν το «Παρατηρητήριο», με χάρτη όλων των αρχαίων θεάτρων του ελλαδικού χώρου. Κάθε μνημείο έχει ανατεθεί σε έναν ειδικό προκειμένου να μεριμνήσει για την σύνταξη του ειδικού φακέλου με την εικόνα διατηρήσεώς του, τις μελέτες που έχουν γίνει και τις ανάγκες του κοστολογημένες. Έτσι, κάθε χορηγός θα είναι σε θέση να επιλέξει το μνημείο που θα επιχορηγήσει.

Πολλοί από τους παρισταμένους αρχαιολόγους εξέφραζαν στα πηγαδάκια επιφυλάξεις για τον τρόπο που θα λειτουργήσει αυτή η προσπάθεια. Γιατί ναι μεν θέλουν ένα χέρι που να τους απεγκλωβίσει από το δημόσιο λογιστικό, από την άλλη όμως θέλουν να διασφαλισθούν τα πνευματικά τους δικαιώματα στην έρευνα και μελέτη και η ποιότητα στην αναστήλωση και ανάδειξη των μνημείων.

«Είμαστε ακόμη στην αρχή. Σιγά σιγά όλα θα ξεκαθαρισθούν», καθησύχαζε ο Στ. Μπένος, ενώ ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων Δημ. Αθανασούλης παρατηρούσε πως «δεν πρέπει να είμαστε φοβικοί». Εξάλλου, η γεν. διευθύντρια Αρχαιοτήτων Βιβή Βασιλοπούλου χαρακτήρισε την προσπάθεια «παράπλευρη (για την Αρχαιολογική Υπηρεσία) ωφέλεια».

* Νέα μέλη στο «Διάζωμα»: Με μια απλή αίτηση είτε στο www.diazoma.gr είτε στα γραφεία (Μπουμπουλίνας 30, τηλέφωνο 210-8254256).

* Το πρώτο Δ.Σ. αποτελείται από τους: Π. Θέμελη, Γ. Κουρουπό, Χ. Λάζο, Β. Λαμπρινουδάκη, Σ. Μπένο, Σοφία Ταράντου, Β. Χανδακά.*

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – 14/10/2008

Από τον καιρό που το ΔΙΑΖΩΜΑ εμφανίστηκε πολλά έχουν γραφτεί για την δράση του. Από τον Ριζοσπάστη το ακόλουθο:

 

http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5376014&publDate=26/11/2009

«Σωτήρες»… της «κοινωνίας των πολιτών»

Η κυβέρνηση, και μέσω της «χορηγίας» για το Θέατρο του Διονύσου, καθιστά σαφέστερη την πρόθεσή της να αφήσει την πολιτιστική κληρονομιά στην «καλή διάθεση» της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας»…

Ολοταχώς προχωρά η κυβέρνηση στην εφαρμογή της αντιδραστικής πολιτιστικής πολιτικής της – συνέχεια αυτής της ΝΔ, σε πλήρη δικομματική ταύτιση με την «πολιτιστική» στρατηγική της ΕΕ – με αιχμή την πολιτιστική κληρονομιά. Εχθές, στο αμφιθέατρο του ΥΠΠΟ-Τ, παρουσία του υπουργού Πολιτισμού, Π. Γερουλάνου, του νομάρχη Αθηνών, Γ. Σγουρού και του ΔΣ του σωματείου «Διάζωμα», με επικεφαλής τον Στ. Μπένο, παρουσιάσθηκε «διθυραμβικά» η απόφαση της Νομαρχίας Αθήνας να χρηματοδοτήσει με 6 εκατ. ευρώ το «Διάζωμα» για αναστηλωτικά και σωστικά έργα στο αρχαίο Θέατρο του Διονύσου στην Ακρόπολη.

Πρόκειται για χαρακτηριστική περίπτωση, του πώς το αστικό κράτος συνειδητά απαξιώνει την Αρχαιολογική Υπηρεσία και κάθε έννοια δημόσιας, μη εμπορευματικής διαχειρίσεως του πολιτισμού, αφήνοντας «χώρο» στην λεγομένη «κοινωνία των πολιτών» («Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις», φορείς τύπου «Διαζώματος», Τοπική Αυτοδιοίκηση κλπ), ώστε να «αθωωθεί» η λεγόμενη «ιδιωτική πρωτοβουλία» και στον πολιτισμό. Προοπτικά, αυτή η πολιτική στοχεύει στην πλήρη ιδιωτικο-οικονομική διαχείριση του πολιτισμού, τον οποίο η ΕΕ – αλλά και ο δικομματισμός, όπως προκύπτει από τα προγράμματα και το νομοθετικό πλαίσιο που προώθησε – αντιμετωπίζει ως «κλάδο» που μπορεί να συμβάλλει στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου.

Γι’ αυτό και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ-Τ «προσπερνά» ως «φυσιολογικό» το γεγονός ότι το κράτος περιμένει «χορηγίες» ακόμη και όταν πρόκειται για την διάσωση και ανάδειξη σημαντικότατων μνημείων, λ.χ. του Θεάτρου του Διονύσου ή του Λυκείου του Αριστοτέλη (την περασμένη άνοιξη, επί κυβερνήσεως ΝΔ). Γι’ αυτό ο υπουργός Πολιτισμού απηύθυνε «ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ» στο «Διάζωμα» και την Νομαρχία, σημειώνοντας ότι η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς δεν είναι μόνο υπόθεση του υπουργείου, αλλά και της «κοινωνίας των πολιτών» και των «ευρυτέρων συνεργασιών».

Είναι επίσης χαρακτηριστικό για το πώς το κράτος ενδυναμώνει νομοθετικά αυτές τις διαδικασίες, ότι το πλαίσιο συνεργασίας ΤΑ και ΥΠΠΟ-Τ, όπως το «προτείνει» το «Διάζωμα», στηρίζεται στον επίσης αντιδραστικό Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων του 2006, με τον οποίο δόθηκε η «δυνατότητα» στην, «μεταλλαγμένη» ουσιαστικά σε «επιχείρηση», ΤΑ να «εμπλακεί» και στην πολιτιστική κληρονομιά. Π.χ. μεταξύ άλλων, αναφέρει το άρθρο 225 του Κώδικα για το πλαίσιο συνεργασίας ΥΠΠΟ – ΤΑ και ειδικότερα η παράγραφος 5, όπου «γίνεται ειδική και λεπτομερής αναφορά στην προώθηση «προγραμματικής συμβάσεως πολιτισμικής αναπτύξεως» με παράλληλη δυνατότητα επιβολής «πολιτιστικού τέλους».»! Πρόκειται δηλαδή για ένα ακόμη «χαράτσι» στους εργαζομένους, μέσω της ΤΑ ως «παρελκόμενο» αυτής της πολιτικής.

Επιπλέον, όπως προέκυψε στην εχθεσινή συνέντευξη, αυτά τα 6 εκατ. ευρώ, καλύπτουν «πλήρως» τις ήδη εγκεκριμένες μελέτες για το μνημείο, σε βάθος χρόνου 6 ετών. Κόστος, που ουσιαστικά ήταν στον «αέρα» (σ.σ. το μνημείο θα «περίμενε» το ΕΣΠΑ) αν δεν υπήρχαν η… «σωτηρία» της Νομαρχίας και του «Διαζώματος»! Ουδείς βέβαια νοιώθει …άβολα με αυτό. Αντίθετα, το έργο στο θέατρο «σέρνεται» χρόνια, τόσο που το 2007 οι ελάχιστοι εργαζόμενοι σ’ αυτό προχώρησαν σε επίσχεση εργασίας λόγω ελλείψεως χρημάτων για το έργο, τους μισθούς και για επιπλέον προσωπικό.

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ Πέμπτη 26 Νοέμβρη 2009

 

Αφού λοιπόν το ΔΙΑΖΩΜΑ «διέζωσε» τα υπόλοιπα μνημεία, έναντι εκατομμύριων βεβαίως ευρώ, τώρα έρχεται να «διαζώσει» και τα αρχαία θέατρα της Ηπείρου. Ανάμεσά τους και το δικό μας, το αρχαίο θέατρο των Γιτάνων.

Ίσως να γίνει και μια καινούρια μάζωξη της τοπικής αυτοδιοικήσεως για να εξασφαλίσουν και εθελοντές στην προσπάθεια. Έτσι λειτουργούν αυτές οι καταστάσεις. Αφενός από τον μεγάλο κουμπαρά που γεμίζει από την δική μας φορολογία πέφτουν τα χοντρά οικονομικά πακέτα και αφετέρου μας ζητούν και προσωπική εθελοντική εργασία.

Μα είναι ο σκοπός ιερός! σου αντιτείνουν! Κι εγώ βεβαίως θα συμφωνήσω πως όχι μόνο είναι ιερός σκοπός η αρχαία κληρονομιά του λαού μας αλλά και κάτι παραπάνω! Ακριβώς γι’ αυτό δεν μπορεί να εκχωρούνται τα άγια των αγίων σε ιδιώτες. Και μόνο ο θεσμικός φορέας που η δημοκρατία μας έχει δημιουργήσει, η αρχαιολογική υπηρεσία, είναι αρμόδια.

Αν κάποιος άλλος θέλει είτε οικονιμικά είτε με προσωπική εργασία να βοηθήσει, θα πρέπει να τα προσφέρει κατ’ ευθείαν στην αρχαιολογική υπηρεσία. Κι αυτή θα αποφασίζει πού και πότε θα γίνουν εργασίες.

Γιατί ο καθένας μπορεί να σουλουπώνει το σπίτι του αλλά οι θησαυροί που ανήκουν σε όλους μας είναι απαράδεκτο να μπαίνει στην μέση ιδιώτης. Έστω και αν ο ιδιωτικός φορέας στελεχώνεται και από ειδικούς. Ιδιαίτερα σε τομείς που αφορούν σε αρχαία μνημεία. Και που τόσα έχουν δει τα μάτια μας να συμβαίνουν ακόμη και από επωνύμους.

Το πρόβλημα είναι βεβαίως και με την οικονομική διαχείριση τέτοιων καταστάσεων όταν εμπλέκεται ιδιώτης. Υποτίθεται πληρώνουμε φόρους για να λειτουργεί το κράτος και ως εργοδότης στους τομείς που εποπτεύει. Με την μέθοδο των ΜΚΟ ποιοι τελικά εργάζονται; Αλλά και ποιοι μένουν την ίδια ώρα άνεργοι; Πετιούνται στην ανεργία άνθρωποι που έχουν τα προσόντα να εργασθούν και η κάθε ΜΚΟ προσλαμβάνει τους δικούς της.

Έτσι θα φτιάξουμε την οικονομία και θα νοικοκυρέψουμε το κράτος; Ή θα το διαλύσουμε τελείως;

Κλείνουμε την αναφορά μας στο θέμα με ένα ακόμη άρθρο από τον Ριζοσπάστη:

http://www.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=5676369

Η πολιτιστική κληρονομιά «δώρο» στο κεφάλαιο

Με την αθωότητα της αρχαιολογικής κοινότητας, την δύναμη των θεσμών της αυτοδιοικήσεως και την απεραντοσύνη της σοφίας της ψυχής και του εθελοντισμού των πολιτών της πατρίδας μας», πλούτισε το «Διάζωμα» – σύμφωνα με τον Σταύρο Μπένο, στην 3η γενική συνέλευση που έγινε (29/5) στο αρχαίο θέατρο των Οινιάδων, στην Αιτωλοακαρνανία. Βέβαια, πλούτισε, κατά μερικά εκατομμύρια ευρώ που συγκεντρώθηκαν για την ανάδειξη αρχαίων θεάτρων, υποχρέωση της πολιτείας που τα τελευταία χρόνια εφηύρε τρόπους αποποιήσεως των υποχρεώσεών της.

Έτσι υποκαθιστώντας την πολιτεία, στα δύο χρόνια λειτουργίας του, το «Διάζωμα» έκανε «καταγραφή όλων των χώρων θεάσεως και ακροάσεως – επιστημονική τεκμηρίωση – εκδοτικές – φιλμογραφικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες, νέες καινοτομικές εφαρμογές αποτυπώσεως – χαρτογραφήσεως, δημιουργίας ζωνών περιβαλλοντικής προστασίας γύρω από τα μνημεία, χρηματοδότηση των μνημείων με νέους τρόπους που στηρίζονται σε όλους τους θεσμούς και τους πολίτες της χώρας».

Στην γενική συνέλευση του «Διαζώματος», η γ.γ. του ΥΠΠΟΤ, Λίνα Μενδώνη, εγκωμίασε το σωματείο και τον Σταύρο Μπένο, υπερθεματίζοντας για την σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, σύμπραξη δηλαδή παραδόσεως της πολιτιστικής μας κληρονομιάς στο μεγάλο κεφάλαιο. «Ένα οραματικό στρατηγικό σχέδιο για την πολιτιστική ανάπτυξη» – τόνισε η Λ. Μενδώνη – «οφείλει να θέσει ως προϋπόθεση την καθολική συμμετοχή – της πολιτείας διά των φορέων και υπηρεσιών της, της Αυτοδιοικήσεως, των κοινωνικών εταίρων – και να λάβει υπόψιν του όλους τους νόμιμα προσφερομένους οικονομικούς πόρους». Η αρμοδιότητα ολοκληρωμένης προστασίας και διαχειρίσεως του μνημειακού αποθέματος, βέβαια, «ανήκει αποκλειστικά στο κράτος», όμως σε άλλους τομείς του Πολιτισμού, κυρίως των συγχρόνων υποδομών, στην δημιουργία ή την αναβάθμιση του πολιτιστικού περιβάλλοντος υποβαθμισμένων περιοχών, στην ποιοτική βελτίωση ιστορικών κέντρων σε αστικές περιοχές, στην δημιουργία θεματικών πάρκων, που μπορούν να αποτελέσουν σύγχρονους τουριστικούς πόλους, «η σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα θα μπορούσε να δώσει αποτελεσματικές λύσεις και βιώσιμες διεξόδους», είπε η Λ. Μενδώνη.

Στην γενική συνέλευση άνοιξαν και επίσημα οι «κουμπαράδες» του «Διαζώματος» για 25 θέατρα, όπου καλούνται οι πολίτες, μέσω ειδικών τραπεζικών λογαριασμών για το κάθε θέατρο ξεχωριστά, να συνεισφέρουν οικονομικά. Την πρώτη κατάθεση θα κάνουν πολίτες και σύλλογοι του Μεσολογγίου (ύψους 3.000 ευρώ για το θέατρο Αρχαίας Καλυδώνας).

«Δεν υπάρχει τίποτα πιο λυτρωτικό» – κατά τον Στ. Μπένο – «ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσεως, όπως αυτή που διαβαίνουμε, να βιώνεις την φωτεινή πλευρά των ανθρώπων και την σταδιακή διαμόρφωση ενός κινήματος αγάπης για την προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς».

Πολύ ρομαντικό… κλείσιμο, οι αγάπες και τα λουλούδια, αλλά οι υποψιασμένοι πλέον εργαζόμενοι, γνωρίζουν την σκοτεινή πλευρά των δικομματικών κυβερνητικών επιλογών… χρόνια τώρα.

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ Τρίτη 1 Ιούνη 2010

_____________________________________

Διαβάστε σχετικά και αυτά τα άρθρα:

statesmen

tovima.gr

Για τον νέο ρόλο που ανέλαβε ο κ. Μπένος, ο οραματιστής του Διαζώματος, στην ευρύτερη προσπάθεια αξιοποιήσεως της δημόσιας περιουσίας…

πηγὴ

(Visited 229 times, 1 visits today)




Leave a Reply