Πεπεισμένη γιὰ τὴν …«ἐλευθερία μου»!!!

Ἀπολύτως…
Καὶ γιὰ τὴν αὐτοδιαχειρισίν μου…
Εἶμαι ἐπίσης πεπεισμένη γιὰ τὶς ἐπιλογές μου.
Ἄλλως τὲ ἡ ἐλευθέρα (μου) βούλησις εἶναι δικαίωμά μου…
Μπορῶ ἐγὼ νὰ ἀποφασίζῳ γιὰ ὅσα μὲ ἀφοροῦν, δίχως νὰ ἀναρωτιέμαι γιὰ τὴν πιθανότητα ἀσκήσεως …ἐλέγχου ἐπάνω μου, ἀμέσως ἤ ἐμμέσως.
Δὲν μὲ ἀπασχολεῖ κάτι, πέραν τῆς προστασίας τῆς ἀτομικότητός μου. Συνέχεια

Ἀνατροπή.

Τρέπω σημαίνει ἐκ-τρέπω ἀπὸ τῆς πορείας του κάτι. Στρέφω. Ἀλλάζω πορεία.
Ἐὰν προσθέσουμε καὶ τὸ «ἀνά», τότε ἔχουμε οὐσιαστικῶς …ἀναποδογύρισμα.
Ναί, ἀλλά…
Αὐτὸ ποὺ μὲ ἀφορᾶ καὶ μὲ ὁδηγεῖ στὸ νὰ καταπιάνομαι σήμερα μὲ τὴν λέξιν ἔχει νὰ κάνῃ μὲ τὰ ὅσα θεωρῶ ἔως τώρα  ἀπόλυτα κι ἀδιαπραγμάτευτα, τὰ ὁποία καὶ ὀφείλω νὰ ἐπανεξετάσω καὶ νὰ καθάρω. Συνέχεια

Συνείδησις…

Ἡ συνείδησις, μία πολὺ σπουδαία ὑπόθεσις, ἐπίσης κατὰ πολὺ παρεξηγημένη.
Συν-εἰδός, μᾶς λέει ὁ Δημητράκος. (Συνειδητὴ καί) συνολικὴ γνώσις μετ΄ ἄλλου, ἐπίγνωσις, συναίσθησις.

Οὔτε λίγο, οὔτε πολύ, ἡ λέξις συνείδησις σημαίνει νὰ γνωρίζῳ καλὰ τὰ τοῦ ἑαυτοῦ μου.
Δῆλα δὴ πάλι καταλήγουμε στὸ ΓΝΩΘΙΣΑΥΤΟΝ. Συνέχεια

Ἐντάσσουν ΚΑΙ τήν γλῶσσα στόν ἐθνικό διχασμό;

Δεν ὑπάρχει περίπτωση, τὸ κάνουν ἐπίτηδες.
Καὶ δεν ἀναφέρομαι στον Κασιδιάρη, ἀλλὰ στὴν μανία τῶν δημοσιοκάφρων νὰ μὴν ἀνεβάζουν τὸν τόνο, λ.χ. «τῶν νεοσυλλέκτων» ἀντὶ «τῶν νεοσυλλέκτων».

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=LHyxmnJ2xeg]
Αὐτὸ δὲν εἶναι ζήτημα κἀν ἀμορφωσιᾶς…. Συνέχεια

Περὶ τῆς σωστῆς προφορᾶς τοῦ Ἕλληνος Λόγου.

Φίλοι μου ἀγαπημένοι, ἐπειδή κυκλοφοροῦν στό youtube (καί ὂχι μόνο) βιντεάκια, ὃπου κάποιοι βάρβαροι ξένοι ἀπαγγέλουν ἀρχαῖα ἑλληνικά ρητά καί καλά μέ τήν «σωστή» ἀρχαία προφορά (σκοπίμως γιά νά μᾶς ποῦν ὃτι τά ἑλληνικά πού μιλᾶμε σήμερα δέν εἶναι σωστά προφερόμενα) σᾶς γνωστοποιῶ ὃτι οἱ πρόγονοί μας προέφεραν τούς διφθόγγους ὃπως ἀκριβῶς κι ἐμεῖς σήμερα.
ΔΕΝ ἒλεγαν «Χάϊ-ρέϊν» ἀλλά «χαίρειν», νά χαίρεσθε δηλαδή, ὃπως λέμε σήμερα «χαίρω πολύ». Συνέχεια

Τὸ σκάνδαλο τοῦ μονοτονικοῦ

Του Σαράντου Καργάκου 

 

  1. Το μονοτονικό επιβλήθηκε στον ελληνικό Λαό από την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ -Υπουργός Παιδείας κ. Ελευθ. Βερυβάκης- με τροπολογία που αιφνίδια προτάθηκε, κοντά στα μεσάνυχτα, όταν η Βουλή των Ελλήνων (συνεδρίαση της 11.1.1982) είχε περατώσει τη συζήτηση και είχε ψηφίσει το ένα και μόνο άρθρο του Νόμου 1228, που αποτελούσε «Κύρωση της από 11.11.1981 πράξης του Προέδρου της Δημοκρατίας περί εγγραφής μαθητών στα Λύκεια της Γενικής και Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαιδεύσεως» και με αυτόν ακριβώς τον τίτλο δημοσιεύθηκε στο Α’ Τεύχος του φύλλου 15/11.2.82 της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως.

Ένα κεφαλαιώδες, λοιπόν, εθνικό θέμα, το θέμα του τρόπου γραφής των λέξεων μιας πανάρχαιας γλώσσας -τρόπου καθιερωμένου με εφαρμογή πολλών αιώνων- αντιμετωπίστηκε με ασύγνωστη, ανατριχιαστική επιπολαιότητα. Διότι: α) εισάγεται προς συζήτηση με άρθρο «της προσκολλήσεως» σε θέμα νόμου άσχετο, β) εισάγεται μεσάνυχτα, όταν η πλειονότητα των βουλευτών απουσιάζει, γ) εισάγεται αιφνίδια (κι αυτό, θα ιδούμε γιατί), δ) εισάγεται αντισυνταγματικά (προσκολλημένο σε νόμο άσχετο) και ε) εισάγεται χωρίς να ερωτηθεί ούτε ο Λαός -ενώ τότε ακριβώς υποστηριζόταν πως για δύο στρατιωτικές βάσεις έπρεπε να γίνει…. δημοψήφισμα- ούτε η Ακαδημία Αθηνών, ούτε τα Πανεπιστήμια της χώρας και ιδίως οι Φιλοσο­φικές τους Σχολές, ούτε οι Εταιρίες των Συγγραφέων-Λογοτεχνών -παρά την βαρυσήμαντη απόφανση του σοφού καθηγητή και τότε Γεν. Γραμματέα της Ακαδημίας Ι.Ν. Θεοδωρακόπουλου πως «Την γλώσσα την αναπτύσσουν μόνον εκείνοι οι οποίοι έχουν να ειπούν κάτι, δηλαδή οι πνευματικοί άνθρω­ποι, και όχι οι απνευμάτιστοι γλωσσοπλάστες και νομοθέτες… Οι γλωσσι­κοί νομοθέτες δεν έχουν καμιά αρμοδιότητα και ανακόπτουν απλώς την εξέ­λιξη του γλωσσικού μας πολιτισμού». Συνέχεια