Μία μαζικὴ ἐκτέλεσις δασκάλων καὶ τὸ περιέργως ὑψηλὸ ποσοστό συμμετοχῆς τους στὸ ΕΑΜ

Στὴν ἔρευνα τῶν ἱστορικῶν γεγονότων τῆς Κατοχῆς στὴν Πελοπόννησο, μὲ ἔκπληξη διεπίστωσα ὅτι ἕνα πολὺ μεγάλο ποσοστὸ δασκάλων, ἀποφοίτων τῶν τότε λειτουργουσῶν Παιδαγωγικῶν Ἀκαδημιῶν, εἶχαν ἐνεργὸ συμμετοχὴ στὸ ΕΑΜ καὶ τὸ ΚΚΕ. Ἡ συμμετοχὴ ἦταν σχεδὸν καθολική, καί, συνήθως ἀπὸ τὴν θέση τοῦ Ὑπευθύνου τῆς Ἐπιτροπῆς τοῦ χωριοῦ, γιὰ τοὺς δασκάλους μονοθεσίων σχολείων, ποὺ λειτουργοῦσαν σὲ μικρὰ χωριά.

29 Μαΐου τοῦ τότε….. 29 Μαΐου τοῦ σήμερα…
Σήμερα 29 Μαΐου εἶναι ἡ ἐπέτειος τῆς Ἁλώσεως τῆς Πόλεως.
Μὲ ἀφορμὴ τίς σημερινὲς τελετές, δεήσεις, διθυράμβους, μνημόσυνα, φανφάρες (πράγματα συνηθισμένα στὸ τσίρκο ποὺ λέγεται Ἑλληνικὴ Δημοκρατία) γιὰ τὴν «ἐπέτειο» τῆς «ἀνταρσίας» του Α/Τ ΒΕΛΟΣ, στὶς 25 Μαϊου 1973, ἔχω νὰ σχολιάσω ὅτι ὁ τότε κυβερνήτης τοῦ ἀντιτορπιλικοῦ καὶ μετέπειτα Ἀρχηγὸς ΓΕΝ, Ἀντιπλοίαρχος Νίκος Παππᾶς, πρέπει νὰ ἀποτελεῖ τρανὸ παράδειγμα πρὸς ἀποφυγή, γιὰ ὅλους τοὺς νεώτερους ἀξιωματικούς.