Ἡ ποιμενικὴ ῥάβδος τοῦ Διονύσου.

Ὁ Διόνυσος ἀπεκαλεῖτο «Σωτὴρ» καὶ «Θεῖο βρέφος» ποὺ ἐγεννήθη ἀπὸ παρθένο, τὴν Σεμέλη.
Εἶναι ὁ «καλὸς ποιμήν», οἱ ἱερεῖς τοῦ ὁποίου κρατοῦν (ὅπως προκύπτει ἀπὸ πολλὲς ἀγγειογραφίες) τὴν ποιμενικὴ ῥάβδο, κάτι ΠΟΥ ΑΝΤΕΓΡΑΨΑΝ οἱ χριστιανοὶ ἐπίσκοποι, αὐτοαποκαλούμενοι ὡς «πάστορες», δῆλα δὴ ποιμένες.

Ξέρουμε ὅ,τι τὸ ἔθιμο τοῦ χριστουγεννιάτικου δένδρου εἶναι γερμανικό. Ἡ ἀλήθεια εἶναι πὼς οἱ Γερμανοὶ τὸ «ξεσήκωσαν» ἀπὸ τὴν ἀρχαία Ἑλλάδα καὶ συγκεκριμένα ἀπὸ τὸν Ἄτλαντα, τοῦ ὁποίου τὸ δένδρο ἦσαν τὰ μαλλιά του  καὶ οἱ μπάλες οἱ πλανῆτες ποὺ ἐκρέμοντο ἐπάνω σὲ αὐτά.

Αὐτὸς ποὺ καθιέρωσε τὸ ἔλατο ὡς «χριστουγεννιάτικο δένδρο» ἦταν ὁ ἅγιος Βονιφάτιος, ποὺ ἠθέλησε νὰ ἀντικαταστήσῃ τὴν ἱερότητα ποὺ ἀπέδιδαν οἱ είδωλολάτρες στὴν δρύ.

Τέλος τὸ κόψιμο τῆς βασιλόπιττας ἀποτελεῖ ἐξέλιξη τοῦ ἀρχαίου Ἑλληνικοῦ ἐθίμου, τοῦ ἑορταστικοῦ ἄρτου, τὸν ὁποῖον οἱ Ἕλληνες προσέφεραν στοὺς θεούς τους σὲ μεγάλες ἀγροτικὲς ἑορτές, ὅπως τὰ Θαλύσια καὶ τὰ Θεσμοφόρια.

Στὴν φωτογραφία ἐπάνω ἕνας σταυρὸς προσφέρεται στὸ βρέφος Διόνυμο, σὰν οἰωνὸς τοῦ θανάτου του.

περιοδικὸ ἀναζήτησις

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply