Κράτη …«ἀποτυχημένα» (;;;)…!!!

Ἀπὸ τὸ πολὺ …«σώσιμο» τὰ τελευταῖα χρόνια, ἔχουμε …ἀνοδικὴ πορεία…
..γιὰ Ἀποτυχημένο Κράτος  (Failed State)!!!

Σωτήρης Παπανικολάου

Αποτυχημένα κράτη
Ο όρος αποτυχημένο κράτος (failed state) χρησιμοποιείται από τους πολιτικούς σχολιαστές και τους δημοσιογράφους για ένα κράτος το οποίο έχει αποτύχει σε ορισμένες από τις βασικές λειτουργίες, αρμοδιότητες και ευθύνες της εθνικής του κυριαρχίας. Ο όρος αυτός είναι νέος και χρησιμοποιείται σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ στα ελληνικά χρησιμοποιείται σε εισαγωγικά: «αποτυχημένο κράτος»[1][2]. Ο όρος αναφέρεται ειδικότερα στους ακόλουθους τομείς:

Απώλεια ελέγχου της γεωγραφικής τους επικράτειας ή της αποκλειστικής ασκήσεως ισχύος εντός αυτής.
Αδυναμία της νόμιμης αρχής εξουσίας στην λήψη αποφάσεων.
Αδυναμία παροχής δημοσίων υπηρεσιών.
Αδυναμία συνεργασίας με άλλα κράτη και λειτουργίας ως μέλη της διεθνούς κοινότητας.

Η κεντρική κυβέρνηση ενός αποτυχημένου κράτους είναι εξαιρετικά αδύναμη και μη-αποτελεσματική. Πρακτικά, ασκεί ελάχιστο έλεγχο στην επικράτειά της, δεν είναι σε θέση να παράσχει αποτελεσματικές δημόσιες υπηρεσίες, η διαφθορά και η εγκληματικότητα έχουν εξαπλωθεί, η οικονομία καταρρέει απότομα, ενώ ο πληθυσμός αναγκάζεται σε μη-ηθελημένη μετανάστευση[3].

Το επίπεδο του κυβερνητικού ελέγχου που απαιτείται για να αποφευχθεί να χαρακτηρισθεί ένα κράτος αποτυχημένο ποικίλει σημαντικά, ανάλογα με την εκάστοτε αρχή[4]. Επιπρόσθετα η ανακήρυξη ενός κράτους ως «αποτυχημένου» είναι γενικά αμφιλεγόμενη και, όταν γίνεται έγκυρα, δύναται να προκαλέσει σημαντικές γεωπολιτικές συνέπειες[4].

Αποτυχημένα_κράτη

Failed state
————————————————-
List of countries by Fragile States Index
This is a list of countries by order of appearance in the Fragile States Index of the United States think-tank Fund for Peace. A fragile state has several attributes. Common indicators include a state whose central government is so weak or ineffective, that it has little practical control over much of its territory; non-provision of public services; widespread corruption and criminality; refugees and involuntary movement of populations and sharp economic decline. Since 2005, the index has been published annually by the Fund for Peace and the magazine Foreign Policy.[1] The list has been cited by journalists and academics in making broad comparative points about countries or regions.[2][3]

This is the list for 2015,[4] with comparisons of each country’s current score to previous years’ indices.

The report uses 12 factors to determine the rating for each nation including security threats, economic implosion, human rights violations and refugee flows.

Failed state
————————————————-
Μετατρέπουν την Ελλάδα σε failed state και παραδίδουν τα πάντα

ἄς μιλήσουμε ἐπὶ τέλους
————————————————-

Τά 25 Δίς πού χρειαζόμαστε τώρα γιά τίς Τράπεζες, ἔχουν μήπως σχέση μέ αὐτά:

Eφεραν 10+δις μαυρα νυχτα στο Failed State Ελλας

ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΛΟΓΟ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ και αναφέρεται στο προγενέστερο άρθρο του ΠΠ, φέρεται «ανασφαλής». Φυσικά κάτι τέτοιο δεν ισχύει, μπορείτε να την επισκεφθείτε άφοβα…

Το είχα αποκαλύψει Αύγουστο 2013.

Είχα πολλές ερωτήσεις που εμειναν αναπάντητες.
-ποιος τα μέτρησε;
-ποιος τα χρεώθηκε;
-τα χρωστάμε ή ήταν δώρο;
-γιατί δεν πληθωριστηκε το ευρώ;
-τι εγγραφή έκανε στα βιβλια της η ΤτΕ;
κλπ κλπ
Ρώτησα τότε και Κυπρίους για τα «δικά τους» 5 δις μαύρα.

Καμμία απάντηση ή ενημέρωση.

Τα τελευταία 4 χρόνια τα μετρητά σε κυκλοφορία ήταν από 21 – 25δις… Βάσει ΕΚΤ.

Πού χάθηκαν 10-15 δις και χρειάστηκε να αναπληρωθούν με μαύρα σε μαύρες πτήσεις; Μην πείτε ‘bank run’ δεν ισχύει! Και αν ισχύει ως τι μας τα έφεραν; ως στόλο να κλεισει τρύπα;

Έχω γράψει και άρθρο για την αφαίρεση των Ελληνικών χαρτονομισμάτων με το «Υ» στον σειριακό αριθμο…πριν 3 χρόνια. Τα μάζεψαν.
Ψαξτε τις τσεπες σας τώρα.
Πόσα χαρτονομίσματα με «Υ» έχετε? 1 η κανένα.
Πόσα με «Χ»; Πολλά η όλα; Είναι Γερμανικά!

«There is no free meal»

Α. Ξεφόρτωσαν ομόλογα και σώθηκαν
Β. Μας φόρτωσαν ύφεση και ανεργία, μας έκλεψαν 40δις από τις τσέπες μας, έκλεψαν την ιδιωτική περιουσία.
Γ. Μας υπερδάνεισαν Αναγκαστικά και Καταχρηστικά Νέα Δάνεια 245δις χωρίς κάποιος να έχει δει τζίφρες σε δανειακές
Δ. Μας έφεραν 10-15 δις μαύρες πτήσεις με μαύρα;
Άυλές εγγραφές; Στο πουθενά!

Μόνο σε FAILED STATE.-

Ημέρες που είναι….δεν εκφράζομαι!! Επιφυλάσσομαι για πάνελ τιβι….

Δημήτρης Κ Καμμενος
Υποψήφιος Ευρωβουλευτής
ΑνΕλ
Πόρτα Πορτα
————————————————-
Οι μυστικές φορτωσιές με μετρητά και ο Προβόπουλος…

Από τον Πόρτα – Πόρτα
Ρε Προβοπουλε….μιλά ρε…
Φέρατε 10 δισεκατομμύρια μετρητο το καλοκαίρι 2011;;;
Πόσα μετρητά κυκλοφορούν σήμερα στην Ελλάδα ρε Προβόπουλε;;; 22 δισεκατομμύρια ήταν μία ζωή…
Ρε πώς τα περάσατε στην οικονομία; Ως δανεικά; Ως μαύρα; Ως δώρο;
Πού φαίνονται ρε στον ισολογισμό της ΤτΕ;
Πού ρε;  Πώς;
Πώς ρε Προβοπουλε έφερες 10 δισεκατομμύρια ευρώ στις τράπεζες;
Πώς    Με εντολή Σαμάρα; Βενιζέλου;  Ντράγκι; Μέρκελ;
Πού είναι αυτά τα μετρητά σήμερα;
Τι έγιναν τα 22 δισεκατομμύρια κυκλοφορούν μετρητό που είχαμε ανέκαθεν; Γιατί έλειψαν 10 δισεκατομμύρια;
Φέρατε και άλλα εκτός των 10 δισεκατομμυρίων;;
Ποιο το κυκλοφορούν μετρητό σήμερα στην Ελλάδα;
Κ**** ασάλιωτα.
ΠΠ
————————————————-
Η είδηση εδώ:

Οι μυστικές πτήσεις με τα 10 δισ. €.και η απώλεια εθνικής ισχύος..

Τα μυστικά αεροπλάνα γεμάτα από μετρητά που έσωσαν το ευρώ…
Όταν η Ελλάδα καιγόταν…η ΕΕ πλημμύρισε συγκεκαλυμμένα   10 δισ. Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα, η Τρόικα ενίσχυσαν τις ελληνικές τράπεζες μέσω μυστικών πτήσεων…
Δισεκατομμύρια ευρώ πέταξαν στην Ελλάδα και την Κύπρο να σώσουν το νόμισμα…
Για τον περιστασιακό παρατηρητή δεν υπήρχε τίποτα περίεργο ή ακόμα και έκπληξη στα μάτια του βλέποντας
cargo αεροπλάνα ανατολικά επάνω από την Αδριατική ή περιστασιακά νότια επάνω από τις Άλπεις προς τα Βαλκάνια και πέρα ​​από την Ελλάδα.

Μερικά από αυτά τα αεροσκάφη, Boeing, έφεραν το διακριτικό της Maersk….
Αν κάποιος μπει στον κόπο να δώσει προσοχή, ή ακόμα και σημειώστε τους σειριακούς αριθμούς – όπως το επίπεδο που σημειώνεται OY-SRH και τα έβλεπε να προσγειώνονται στην Κύπρο νωρίτερα αυτό το χρόνο…σίγουρα δεν θα έχετε μαντέψει το σκοπό αυτών των ταξειδιών ή το φορτίο τους.
Επειδή οι πτήσεις προς Αθήνα και Λάρνακα που ξεκίνησαν το 2011 δεν ήταν τίποτα άλλο από μια μυστική αερογέφυρα.
Η αποστολή δεν ήταν ούτε να σώσει ζωές ούτε καν να διατηρήσει μια εύθραυστη δημοκρατική ελευθερία, όπως οι διάσημες αερογέφυρες στο μεταπολεμικό Βερολίνο, αλλά για να προστατεύσουν και να παρατείνουν το οικονομικό πείραμα ενός πολυεθνικού νομίσματος.
Ήταν γνωστό ότι η Ελλάδα ξέμενε από μετρητά, με μεταφορική άποψη τουλάχιστον. Τον Ιούνιο του 2011, μετά από μήνες στασιμότητας του προγράμματος οικονομικής μεταρρύθμισης, η Τρόικα που ελέγχει ουσιαστικά τη χώρα είχε ξεμείνει από υπομονή…
Υπήρχαν ελλείψεις όλων των χαρτονομισμάτων, εκτός από το χαρτονόμισμα των 10 €. Οι Έλληνες είχαν απαντήσει στην απειλή της τρόικας για το € 12 δισ. πληρωμής αποσύροντας ευρώ από τους τραπεζικούς λογαριασμούς τους με ρυθμό ρεκόρ.
Ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας, Γιώργος Προβόπουλος, στην συνέχεια, εξήγησε ότι αν η ζήτηση για σε χαρτονομίσματα δεν είχε επιτευχθεί, η εντύπωση που θα είχε δημιουργηθεί είναι ότι οι τράπεζες δεν ήταν σε θέση να εξοφλήσουν τους καταθέτες.
«Θα προκαλέσει την κατάρρευση της εμπιστοσύνης με τρομερές συνέπειες για την οικονομική σταθερότητα και την γενική προοπτική της χώρας», είπε.
Η κρίση θα μπορούσε να εξαπλωθεί γρήγορα σε όλη την Μεσόγειο – οι ανησυχίες των επενδυτών είχαν ήδη εξαπλωθεί στην Ιταλία.
Η αερογέφυρα ήταν μόνο το πρώτο στάδιο της αποστολής. Δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες, των μετακινήσεων με φορτηγά πλοία και εξάπλωση των νέων χαρτονομισμάτων σε όλη την ηπειρωτική χώρα και τα ελληνικά νησιά, από την Ρόδο στην Κέρκυρα, από την Κρήτη στην Κομοτηνή. Το προσωπικό εργάστηκε όλη την νύκτα για να εξασφαλισθεί ότι τα υποκαταστήματα τραπεζών σε όλη την Ελλάδα είχαν επαρκή χαρτονομίσματα για την κάλυψη της ζητήσεως καταθετών..
Απίστευτο, η ενέργεια αυτή προχώρησε χωρίς κανένας να το αντιληφθεί. Όσον αφορά στην ανησυχία των Ελλήνων… τα ΑΤΜ συνέχισαν να λειτουργούν. Ωστόσο, κάτω από την μύτη τους, μια νομισματική επανάσταση λάμβανε χώρα.
Η αξία των χαρτονομισμάτων σε κυκλοφορία στην Ελλάδα διπλασιάσθηκε από € 19 δισεκατομμύρια το 2009 σε € 40 δισεκατομμύρια το Σεπτέμβριο του 2011. Μέχρι το καλοκαίρι του 2012 το συνολικό είχε φτάσει € 48 δισεκατομμύρια, εκ των οποίων τουλάχιστον € 10 δισεκατομμύρια – ίσως πολύ περισσότερα – είχαν παραδοθεί με μυστικές αερογέφυρες.
Συνήθως, οι ανεπτυγμένες οικονομίες έχουν μετρητά σε αξία κυκλοφορίας μεταξύ τεσσάρων και επτά % του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος. Το 2009 στην Ελλάδα, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 8,2 %. Μέχρι το 2012 είχε τριπλασιαστεί σε 24,8 τοις εκατό.
Σε αυτούς τους αριθμούς, στα μέσα του 2012, η ​​Ελλάδα είχε μεγαλύτερη αξία των τραπεζογραμματίων ευρώ σε κυκλοφορία από τις Κάτω Χώρες, παρόλο που η ολλανδική οικονομία είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερη από την Ελλάδα.
Δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ εκτινάχθηκαν από τις ελληνικές τράπεζες  το 2011 και το 2012, αλλά οι αρχές εκτιμούν ότι μόνο το ένα τρίτο από αυτά δαπανήθηκε. Άλλο ένα τρίτο είχε εκδοθεί στο εξωτερικό για επενδύσεις, για παράδειγμα, στο Λονδίνο, καθώς και το ένα τρίτο ήταν κρυμμένα κάτω από τα στρώματα και τα πατώματα στα ελληνικά σπίτια.
Αλλά ακόμη και αυτά τα έκτακτα κενά ωχριούν κατά των δύο μεγάλων ψεμμάτων στην ίδια την δομή του ευρώ – που εξακολουθεί να υπάρχει ακόμη και σήμερα, παρά τις φαινομενικά ήρεμες καιρικές συνθήκες στο νομισματικό μπλοκ. Ένα σχέδιο για την αναβίωση εκπονείται στην γερμανική έδρα της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
Αλλά οι άνθρωποι των χωρών κρίσεως – Ισπανία, Πορτογαλία, Ελλάδα, Κύπρος, Ιταλία, Ιρλανδία – δεν έχουν ακόμη φωτιστεί από τους πολιτικούς τους για την τιμή που πρέπει να καταβληθεί: με λίγα λόγια, η επιβίωση του ευρώ σημαίνει πολύ χαμηλότερους μισθούς για αυτούς.
Για να χρησιμοποιήσουμε την ορολογία.. οι χώρες της Μεσογείου πρέπει να είναι «εσωτερικά υποτιμημένες», πράγμα που σημαίνει σπρώχνοντας προς τα κάτω τον μέσο όρο των μισθών ….
Ξέρω για ένα γεγονός ότι οι δύο υπουργοί που είχαν επιφορτισθεί με τον στραγγαλισμό των μεσογειακών οικονομιών (δυστυχώς, πρέπει να διατηρήσουν την ανωνυμία τους) είναι στην ευχάριστη θέση να καυχηθούν για την κλίμακα των περικοπών στους μισθούς των εργαζομένων όταν δρομολογούσαν τους διεθνείς
εμπόρους ομολόγων (bond traders). Θα ήταν ποτέ δυνατό να πουν δημόσια τις σκέψεις τους …; Αποφασιστικά όχι.
Η Γερμανία επωφελήθηκε περισσότερο από την εισαγωγή του ευρώ μέσω του εμπορίου στο εσωτερικό της Ευρώπης, ένα φθηνότερο νόμισμα για τις εξαγωγές εκτός Ευρώπης, και τα πολύ χαμηλά επιτόκια για τα χρέη της.

Η πρώτη δοκιμασία θα έλθει από την Ελλάδα, η οποία θα απαιτήσει σύντομα τρίτο πακέτο διασώσεως και ακόμη κούρεμα για το χρέος της..
Αυτό θα είναι μόνο η αρχή μιας διαδικασίας όπου μοιράζονται δημόσια χρέη σε ολόκληρη την ευρωζώνη. Μια de facto δημοσιονομική ένωση και, αρκετά σύντομα, μια μορφή της «τραπεζικής ενώσεως» θα ακολουθήσει.
Πίσω από όλα αυτά θα είναι η πολιτική ένωση – ένα υπερκράτος.
Η Maersk Star Air OY-SRH που προσγειώθηκε στην Λάρνακα πριν από πέντε μήνες ήταν το ισοδύναμο ενός έθνους που είχε παραχωρήσει την νομισματική κυριαρχία της.

Τέτοια αεροπλάνα είναι ένα ορατό σύμβολο της απώλειας της εθνικής ισχύος …
Μετά τις γερμανικές εκλογές του επόμενου μήνα, αυτή η αλήθεια θα αποκαλυφθεί.

Μια επανάληψη των εναέριων αποστολών διασώσεως είναι δυνατή;
Η Αναταραχή πάντως είναι εγγυημένη.
Δέστε τις ζώνες σας. (Mετάφραση από Mail Online)

ἔχω μάτια καὶ βλέπω

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

Leave a Reply