«Ὁ πολιτισμός!
Νὰ ἕνα ἔργον ἄξιον γιὰ τὰ ἔθνη, ἔργον ἀληθινὰ ἀνθρώπινον. Νὰ πῶς τὰ ἔθνη εἶναι χρήσιμα στὴν ἀνθρωπότητα καὶ νὰ πῶς ἔσφαλε ὁ Μᾶρξ πολεμῶντας τὰ ἔθνη.
Πολιτισμοὺς γεννοῦν τὰ ἔθνη κι αὐτὰ μονάχα. Δὲν φθάνει ὅμως νὰ εἶναι ἕνα ἔθνος πολιτισμένο, πρέπει νὰ εἶναι πολιτισμένο καὶ ἀπὸ τὸν δικό του πολιτισμό. Σὲ αὐτὸ λοιπὸν χρησιμεύουν τὰ ἔθνη.
Οἱ πολιτισμοὶ γεννιοῦνται ὁ καθ΄ ἕνας σὲ κάποιαν πατρίδα, σὲ κάποιαν ἐποχὴ καὶ σὲ κάποιο ἔθνος. Ἔξω ἀπὸ αὐτὰ δὲν μπορεῖ νὰ σταθῇ πολιτισμό.».
Ἔτσι κι ἀλλοιῶς ὅλα λάθος τὰ ἐπράξαμε. Ὅλα λάθος τὰ ἀντιληφθήκαμε. Ὅλα ἀνάποδα τὰ ἐφαρμόζουμε. Ὁπότε τί σημασία ἔχει πού κάποιος, κάπου, κάποτε ἔλεγε τό αὐτονόητον;
Ἄλλον πολιτισμό, γιὰ παράδειγμα, ἐγέννησαν οἱ Ἴωνες, ἄλλον οἱ Δωριεῖς κι ἄλλον οἱ Αἰολεῖς. Ἕλληνες ἅπαντες, ἀλλὰ μὲ τὶς τοπικὲς διαφορές των.
Κι ἀκόμη πιὸ …λεπτομερῶς, ἄλλον πολιτισμὸ ἐδημιούργησαν οἱ κατὰ τόπους φυλὲς τῆς Κρήτης, ἄλλον οἱ κατὰ τόπους φυλὲς τῆς Πελοποννήσου κι ἄλλον οἱ κατὰ τόπους φυλὲς τῆς Θεσσαλίας ἢ τῆς Μακεδονίας ἢ τῆς Μικρᾶς Ἀσίας ἢ τῶν νήσων τοῦ Αἰγαίου ἢ τῆς Θρᾴκης ἢ τῶν νήσων τοῦ Ἰονίου ἢ τῆς Ἠπείρου ἢ τῆς Ἀττικῆς ἢ τοῦ Εὐξείνου Πόντου ἢ τῆς Νοτίου Ἰταλίας ἢ τῆς Μέσης Ἀνατολῆς ἢ τῆς Βορείου Ἀφρικῆς… Κι ἀκριβῶς αὐτὴ ἡ τοπικότης, συνδυαστικῶς μὲ τὶς ἐπιδράσεις ἄλλων φυλῶν, ἄφησαν διαφορετικὰ πολιτισμικὰ κληροδοτήματα πού, οὔτως ἢ ἄλλως, τὸ κάθε ἕνα ἐξ αὐτῶν «ἀποπνέει» τὸ «δικό του ἄρωμα», ἀνεξαρτήτως τῶν κοινῶν καταβολῶν, τῆς κοινῆς -συγγενικῆς- ῥίζης ἀλλὰ καὶ τῶν -βασικῶν- ὁμοιοτήτων…
….δυνάμεθα σήμερα νὰ συζητοῦμε γιὰ Ἑλληνικὸ πολιτισμὸ ἢ περσικὸ ἢ ῥωμαϊκὸ ἢ…
Ἤ, γιὰ νὰ τὸ …«προχωρήσουμε» ὀλίγον μεταγενεστέρως… Ἄλλον πολιτισμὸ ἐγέννησε τὸ ἀρχαῖον ἑλληνικὸ πνεῦμα, ἄλλον ἡ ῥωμαϊκὴ αὐτοκρατορία κι ἄλλον (ποιός ἦλθε;) ἡ ὀθωμανικὴ-τουρκικὴ αὐτοκρατορία. Πασιφανῆ εἶναι αὐτά, ἀκόμη κι ἐὰν ἀρνούμεθα νὰ τὰ ὁμολογήσουμε.
Κατ’ αὐτὴν τὴν λογικὴ ἄλλον πολιτισμὸ ἐδημιούργησε ὁ Εὐρωπαῖος, μὲ τὶς ἀμέτρητες τοπικότητές του, ἄλλον ὁ Ἀσιάτης κι ἄλλον ὁ Ἀφρικανός. Κι ἀκριβῶς αὐτὸς ὁ τοπικὸς φυλετικὸς χαρακτὴρ εἶναι ποὺ ἔκανε τὸν πλανήτη μας νὰ μὴ εἶναι κάτι ὁμοιογενὲς καὶ …ἀδιάφορον, μὰ κάτι ποὺ ἐξελίσσεται καὶ ἀλλάζει διαρκῶς, πάντα βάσει τῶν φυλετικῶν του καί, κατ’ ἐπέκτασιν, τῶν πολιτισμικῶν του καταβολῶν καὶ κληροδοτημάτων.
Εἶναι σὰν νὰ θέλῃ κάποιος νὰ …μετουσιώσῃ ὅλα τὰ ἔντομα σὲ ἕνα ἢ ὅλα τὰ ψάρια σὲ ἔνα ἢ ὅλα τὰ ζωάκια σὲ ἕνα. Γίνονται αὐτά; Δὲν γίνονται.
Ἄμ δέ… Ἄμ δέ…
Καί, τελικῶς, ὅλο καὶ περισσότερο συνειδητοποιῶ πὼς ναὶ μὲν ἔχουν ἐπιτύχη νὰ ἀλλοιώσουν, σὲ μεγάλον βαθμὸ τὶς τοπικὲς φυλετικὲς πολιτισμικὲς καταβολές, ἀλλά, ὅπως κάθε ἄλλην φορὰ στὸ παρελθόν, ἔτσι καὶ τώρα, αὐτὸ ποὺ θὰ ἐπιτύχουν στὸ τέλος εἶναι …«μία τρύπα στὸ νερό». Ὄχι διότι τὸ λέω ἐγώ, ἀλλὰ διότι ἔτσι πάντα συμβαίνει.
Νὰ παραμένουμε ἐν ἐγρηγόρσει… Νὰ παρατηροῦμε, νὰ καταγράφουμε, νὰ δροῦμε…
…ἀλλά, πρῶτα κι ἐπάνω ἀπ΄ ὅλα νὰ ἐμπιστευόμεθα τὸ ἔνστικτόν μας. Αὐτὸ οὐδέποτε ψεύδεται. Κι αὐτὸ τὸ ἔνστικτον στὴν πραγματικότητα μᾶς ἔχει, μὲ πολλοὺς τρόπους, καταδείξη πὼς «ὅταν ὁ ἄνθρωπος κάνῃ σχέδια, ὁ θεὸς γελᾶ».
Κι ἐγὼ ἰσχυρίζομαι πὼς ὅλα ἐτελείωσαν γιὰ αὐτοὺς ποὺ ἐπιχειροῦν νὰ καταστήσουν τὴν ἀνθρωπότητα «νέα ἀνθρωπότητα», πιὸ βολικὴ καὶ πιὸ διαχειρίσιμο!!!
Σημασία ἔχει μόνον πὼς ἤδη, σιγά-σιγά, μὲ τὸν ἄλφα ἢ τὸν βῆτα τρόπο, «θὰ ξεχωρίσῃ ἡ ἧρα ἀπὸ τὸ στάρι», πρὸ κειμένου νὰ ὁριστικοποιηθῇ –ἀπολύτως φυλετικῶς– τὸ ποιὸς εἶναι ποιός, τὸ ποιὸς ἀπαιτεῖται –ἐκ τῆς φύσεώς του– νὰ ἀντιδράσῃ καὶ τὸ ποιός, γιὰ λόγους μὴ κατανοητοὺς (πρὸς ὥρας) θὰ ἐπιτύχῃ ὅσα ἐκ φύσεως ἀπαιτεῖται νὰ ἐπιτύχῃ.
Λέτε αὐτοί πού σχεδιάζουν (ὅσα εἰς βάρος μας σχεδιάζουν), νά μή τήν ἀντιλαμβάνονται αὐτήν τήν παράμετρο; Λέτε;
Μάρτιος 2023
Αὐτὸ ποὺ θέλω νὰ κρατήσετε ὅμως εἶναι ἡ σημερινὴ συγκυρία. Διότι ἀκριβῶς αὐτὴ ἡ συγκυρία [πανδημίες, ἐμβόλια, ἐγκλεισμοί, ἀνελευθερίες, πολυπολιτισμικότητες, ἀντικατάστασις πληθυσμῶν, ἐμφύλιοι, τοπικοὶ πόλεμοι, παγκόσμιος πόλεμος, βιολογικὰ ὅπλα, χημικὰ ὅπλα, πτωχοποίησις πληθυσμῶν, ἔλεγχος τροφῆς, ἔλεγχος σπόρων, ἔλεγχος ὑδάτων, ἔλεγχος σκέψεως, ἔλεγχος πληροφορίας, ἔλεγχος κυβερνήσεων, ἔλεγχος δικαιοσύνης, ἐκμηδενισμὸς (αὐτόβουλος) ἀτομικῶν ἐλευθεριῶν, ὑπέρ-συγκέντρωσις ἐξουσιῶν, διαρκὴς παρακολούθησις, κατάργησις μετρητῶν, μὰ καὶ τόσα ἄλλα, γνωστὰ κι ἄγνωστα ἀκόμη], εἶναι καὶ τὸ …σκηνικό, βάσει τοῦ ὁποίου ἐπιχειρεῖται ἀπὸ τοὺς κρατοῦντες νὰ μᾶς μουδιάζουν τρομοκρατῶντας μας. Κάποιοι, πράγματι, ἔχουν τρομοκρατηθῆ. Κάποιοι ἄλλοι, σαφῶς ὀλιγότεροι, ὄχι. Γιατί αὐτοί οἱ ἐλάχιστοι δέν τρομοκρατῶνται; Μήπως ἔχουν ἄγνοια κινδύνου; Ἤ μήπως τελικῶς κάτι «βλέπουν» καθαρότερα;
Μήπως κάτι γνωρίζουν ἤ μήπως κάτι ἀντιλαμβάνονται περισσότερο ἀπό τούς λοιπούς; Μήπως εἶναι ἀνόητοι; Μήπως ἠλίθιοι; Ἤ μήπως ὄχι;
Οἱ ἀπαντήσεις εἶναι γνωστὲς σὲ αὐτοὺς τοὺς ἐλαχίστους καὶ δὲν τίθενται σὲ δημόσιον διάλογο ἢ σχολιασμό.
Αὐτὸ μόνον ποὺ δύναμαι νὰ δηλώσω δημοσίως εἶναι τὸ ἐξῆς: Ἂμ δὲ ὅμως ποὺ ἔτσι εἶναι, ὅπως παρουσιάζονται, τὰ δεδομένα… Ἂμ δέ… Ἂμ δέ…
Λίγη ἱστορικὴ πληροφόρησις θὰ πείση καὶ τοὺς πλέον φοβικοὺς διὰ τῆς ἱστορικῆς ἀποδείξεως τὰ ἀνάλογα.
Πόσες φορές ἄρα γέ στό παρελθόν ἐπεχειρήθη τό σημερινόν σενάριον; Μήπως τόσες ὄσες ἀπέτυχε νά ἐφαρμοσθῇ;
Λέω τώρα…
Ἀποποίηση εὐθύνης
Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.