Ἡ ἀναχρονολόγησις τῆς Λύκαινας!

Σε μεταγενέστερο χρόνο τοποθετείται πλέον η δημιουργία του αγάλματος της Λύκαινας που θηλάζει τον Ρώμο και τον Ρωμύλο

Τί σοῦ κάνει ἡ τεχνολογία ὅμως… 

Νεώτερο κατὰ ποὺ τὸ ἄγαλμα τῆς Λύκαινας. 

Η Λύκαινα, το σύμβολο της Ρώμης, θεωρείται μεσαιωνικό αντίγραφο

Αμφισβητείται η ηλικία του κλασικού αγάλματος με τον Ρώμο και τον Ρωμύλο
Αμφισβητείται η ηλικία του συμβόλου της Ρώμης, δηλαδή της ορειχάλκινης Λύκαινας που θηλάζει το Ρωμύλο και τον Ρέμο και που βρίσκεται στο Μουσείο Καπιτωλίου της Αιώνιας Πόλης.
Όπως δείχνει η νέα μέθοδος χρονολόγησης με ραδιενεργό άνθρακα C-14, το ύψους 75 εκατοστών ορειχάλκινο ομοίωμα της λύκαινας που τάισε τους δυο ιδρυτές της Ρώμης δεν χρονολογείται, όπως πιστευόταν στον 5ο αιώνα π.Χ. και στην Ετρουσκική Περίοδο, αλλά στον 13ο αιώνα μ.Χ., δηλαδή πρόκειται για μεσαιωνικό αντίγραφο του αυθεντικού.
Αυτή η ανακάλυψη είναι πιθανό να κλονίσει την αξιοπιστία των ιταλικών αρχαιολογικών υπηρεσιών και του Μουσείου Καπιτωλίου, το οποίο μέχρι πρότινος επέμενε ότι δεν προσπαθεί να κρύψει τα στοιχεία, αλλά απλώς αυτά «δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί».
«Το άγαλμα είναι έργο της Μεσαιωνικής περιόδου, αλλά αυτή η νέα διαπίστωση δεν αφαιρεί τίποτα από την ιστορική του αξία», τονίζει ο Αντριάνο Λα Ρετζίνα, επί δεκαετίες επικεφαλής της Υπηρεσίας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ρώμης και ειδικός επί Ετρουσκικής Τέχνης στο πανεπιστήμιο Λα Σαπιέντσα της Ρώμης.

Το Μουσείο δέχτηκε να αλλάξει τις ιστορικές πληροφορίες σχετικά με τη «Λύκαινα του Καπιτωλίου» στην επίσημη ιστοσελίδα του, η οποία εξακολουθεί να αναφέρει ότι το άγαλμα είναι από τον 5ο αιώνα π.Χ. και οτι δωρήθηκε στο μουσείο το 1471 από τον Πάπα Σίξτο τον Δ’.

«Αναγκαζόμαστε να προσθέσουμε την ύπαρξη της νέας θεωρίας, ότι δηλαδή είναι ένα αντίγραφο που κατασκευάστηκε κατά την Μεσαιωνική περίοδο», ήταν η σημερινή λιτή ανακοίνωση της Υπηρεσίας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Αιώνιας Πόλης.

Το άγαλμα αποτελεί το κεντρικό έκθεμα της ομώνυμης αίθουσας του Μουσείου του Καπιτωλίου, ενώ η Λύκαινα εικονίζεται κατά κόρον σε καρτ-ποστάλ, αναμνηστικά μπρελόκ και μπλουζάκια. (βῆμα)

Προσωπικῶς δὲν μοῦ κάνει ἐντύπωσι. 

Τόσες παραποιήσεις ἔχουν κάνει. 

Στὸ ἄγαλμα θά κολλήσουν;

Φιλονόη. 

Ἀποποίηση εὐθύνης

Οἱ συντάκτες τῶν ἄρθρων ἀποδέχονται ὅτι φέρουν τὴν ἀποκλειστικὴ εὐθύνη γιὰ τὴ νομιμότητα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ὀρθότητά του περιεχομένου τῶν ἄρθρων τους, ἀπαλλάσσοντας τὸ filonoi.gr ἀπὸ ὁποιανδήποτε σχετικὴ εὐθύνη.

One thought on “Ἡ ἀναχρονολόγησις τῆς Λύκαινας!

  1. Τὶ μοῦ κάνεις βρὲ Φιλονόη τώρα, εἶναι καὶ ἀργά, μὲ πατᾶς εἰς τὸν κάλον καὶ ἄντε τώρα νὰ ἠσυχάσω. Τὸ θέμα κατ’ἐμὲ δὲν εἶναι βεβαίως τὸ ἄγαλμα οὔτε ἡ λύκαινα ἀλλὰ οἱ λῦκοι. Ποῖοι λῦκοι; Ἔμ, βλέπεις τώρα; Μεγάλη ἱστορία νὰ τὴν ἀναπτύξω ἐδῶ ἀλλὰ σοῦ λέγω ὅτι εἶναι μία θεωρία μου τὴν ὁποίαν σκοπεύεω νὰ ἐκδώσω ὅταν καὶ ἄν ἐπιστρέψω εἰς τὴν φυσιολογικήν ζωήν μετὰ τὴν περιπέτειάν μου. Ὅμως αἱ ἀπόψεις μου ἔχουν τύχει εὐμενοῦς ὑποδοχῆς ἀπὸ φιλίους φιλολογικοὺς κύκλους τῆς Ρώμης εἰς τοὺς ὁποίους ἀνῆκε καὶ ὁ προσφάτως μεταστὰς σπουδαῖος φιλόλογος Ρομπέρτο Πέτσι τὸ ὄνομα τοῦ ὁποίου ἤδη φέρει τὸ Λύκειον τοῦ Ἀλμπάνο. Ἡ Ρώμη καὶ οἱ Λῦκοι λοπὸν εἶναι τὸ ἀντικείμενον τῶν ἐρευνῶν μου αὐτῶν καὶ ὅταν μὲ τὸ καλὸ ξεμπλέξω θὰ μεταβῶ εἰς τὴν Ρώμην διὰ τὴν ὁλοκλήρωσιν τῆς ἐργασίας μου αὐτῆς.
    Καὶ τώρα ἐσὺ μοῦ ἔκρουσες τὰ κωδωνίδια (καμπανάκια)…
    Σ’ εὐχαριστῶ πολύ.

Leave a Reply