Θὰ πάρω μιὰν Ἀνηφοριά…

Θὰ πάρω μιὰν Ἀνηφοριά…

…νὰ βρῶ τὰ σκαλοπάτια ποὺ πᾶν στὴν Λευτεριά… Οἱ στίχοι τοῦ Εὐαγόρα Παλληκαρίδου, περισσότερο ἀπὸ κάθε ἄλλην φορὰ ἐπίκαιροι, ἠχοῦν διαρκῶς στὰ αὐτιά μου, ἰδιαιτέρως μετὰ τὴν ὑπενθύμισίν τους ἀπὸ τὸν φίλο Δημήτρη. Μὰ λὲς καὶ ἡ θυσία εἶναι στὸ γονίδιό μας… Λὲς καὶ αὐτὰ τὰ λόγια γράφονται μὲ τὸ αἷμα μας…

Θαυμάζουμε, λέει, τοὺς Ἥρωες…

Θαυμάζουμε, λέει, τοὺς Ἥρωες…

Καὶ πολὺ καλὰ κάνουμε… Τοὺς θαυμάζουμε διότι αὐτοί, κατὰ κάποιον τρόπο, ὑπερέβησαν τὰ δεσμὰ τῆς ἀνθρωπίνου φύσεώς τους καὶ ἀνῆλθαν ὑπὲρ ἄνω αὐτῶν, ὑπηρετῶντας -μᾶλλον συνειδητῶς- πανανθρώπινες Ἀξίες, Ἀρχὲς καὶ Ὁράματα… Καὶ εἶναι πανανθρώπινα αὐτὰ διότι ξεφεύγουν ἀπὸ τὴν τοπικότητα, ἐφ ὄσον, πρῶτα καὶ ἐπάνω ἀπὸ ὄλα, ὑπηρετοῦν τὴν Ἐλευθερία.

Χρειάζεται κι ὁ προδότης;

Χρειάζεται κι ὁ προδότης;

Ναί, χρειάζεται… Ὄχι γιὰ νὰ ἐπιτυγχάνῃ τοὺς σκοπούς του ὅμως, ἀλλὰ γιὰ νὰ μᾶς κρατᾷ διαρκῶς ἐν ἐπιφυλακῇ, πρὸ κειμένου νὰ μὴν ἐπιτευχθοῦν οἱ σκοποί του.

Ἀπὸ μία βόλτα στὸν Μῶλο…

Ἀπὸ μία βόλτα στὸν Μῶλο…

Μία Κυριακὴ πρωὶ στὴν Πάτρα τοῦ 1920. Βόλτα στὸν Μῶλο…   Ὁ εὐρωπαϊκὸς τρόπος ζωῆς ἔχει εἰσχωρήσει στὴν ἑλληνικὴ πραγματικότητα, ἀλλὰ ποτὲ δὲν μπόρεσε νὰ κατακτήσῃ τὸν ἑλληνικὸ τρόπο ζωῆς.